Рішення виконавчого комітету

від 27.06.2019 № 539 "Про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності бюджетних установ міста Хмельницького за 2018 рік"

Україна
Хмельницька міська рада
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ
від 27.06.2019 № 539

Про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності бюджетних установ міста Хмельницького за 2018 рік

 

 

            Заслухавши інформацію заступника міського голови Мельник Г.Л. щодо результатів фінансово-господарської діяльності бюджетних установ міста за 2018 рік, виконавчий комітет міської ради відзначає наступне.

 

Галузь «Освіта»

На утримання діючої мережі установ освіти у 2018 році спрямовано 1 038 809,9 тис. грн., у порівнянні з 2017 роком видатки на галузь збільшились на 179 012,3 тис. грн. або 20,8%.

Обсяг видатків загального фонду бюджету становить 896 050,8 тис. грн., що у порівнянні з 2017 роком більше на 159 502,0 тис. грн. або на 21,7%.

Обсяг видатків спеціального фонду бюджету становив 145 041,8 тис. грн., що у порівнянні з 2017 роком більше на 21 793,0 тис. грн. або на 17,7%, в тому числі кошти отримані як плата за послуги – 91 044,3 тис. грн, благодійні внески – 3 206,9 тис. грн, видатки бюджету розвитку – 50 790,6 тис. гривень.

У видатках загального фонду за 2018 рік по галузі значну питому вагу складають видатки на оплату праці – 78,3%, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 9,7%, видатки на харчування – 5,8%, інші видатки – 6,2%.

Обсяг видатків на оплату праці у 2018 році в сумі 701 760,5 тис. грн збільшився на 22,8%, що дало змогу:

  • підвищити посадові оклади педагогічним працівникам, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції на 10% починаючи з 1 січня 2018 року;
  • виплатити надбавку за престижність праці педагогічним працівникам, що утримуються  за рахунок коштів міського бюджету до 30%;
  • матеріальну допомогу на оздоровлення в сумі 19 023,5 тис. грн. (з нарахуваннями);
  • грошову винагороду за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків за 2018 рік (100% від посадового окладу) – 17 081,4 тис. грн;
  • матеріальну допомогу на оздоровлення технічному персоналу закладів в сумі 5 730,0 тис. грн (з нарахуваннями).

 

Мережа закладів загальної середньої освіти складала 35 установ. Так, у 2017 році кількість учнів в місті налічувала 30 838 осіб, у 2018 році – 32 555 осіб, що на 1 717 учнів більше. Всього з 1 вересня 2018 року кількість класів закладів загальної середньої освіти зросла на 31 клас  і становила 1 102 класи.

Наповнюваність класів у закладах загальної середньої освіти в 2018 році збільшилась з 28,8 учнів (1 071 класів) до 29,5 учнів (1 102 класи), тобто зросла на 0,7 одиниць.

Низький показник наповнюваності класів (нижчий середнього показника по галузі 29,5) склався у НВО № 23 (21,5), ЗОШ № 13 (24,3), ЗОШ № 20 (25,6), СЗОШ № 19 (25,8), Ліцей №15 (25,8).

Вартість утримання 1-го учня у 2018 році (без урахування видатків на проведення ремонтних робіт) в середньому по закладах загальної середньої освіти склала 14 750,1 грн.

Найдорожчий учень залишився в таких закладах: НВО № 23 (21,2 тис. грн), СЗОШ № 8 (20,4 тис. грн), СЗОШ № 19 (17,7 тис. грн), НВК № 31 (17,8 тис. грн.), СЗОШ № 6 (17,2 тис. грн), ЗОШ № 20 (17,1 тис. грн), Гімназія № 1 (16,2 тис. гривень). Тобто, не враховано пропозиції, які були надані на минулорічних балансових комісіях, щодо вжиття заходів з метою зменшення вартості учня.

Найменша вартість утримання 1-го учня  досягнута в таких закладах як НВО № 28 (12,0 тис. грн), ЗОШ № 25 (12,7 тис. грн), НВО № 5 (13,3 тис. грн), НВК № 4 (13,4 тис. грн), НВК № 6 (13,4 тис. гривень).

Найбільше навантаження педагогічними годинами учнів допущено в таких школах як СЗОШ № 1, СЗОШ № 6, Ліцей № 17, СЗОШ № 25, СЗОШ № 32, СЗОШ № 33. Унормоване навантаження на 1 учня в ЗОШ № 24, НВК № 9, ЗОШ № 18, НВО № 28, Гімназії № 2.

За результатами аналізу кількість годин замін, проведених керівниками навчальних закладів, значно скоротилася в порівнянні до 2017 року, із 35 закладів 16 не проводили заміни адміністрацією – НВК № 2, ЗОШ № 7, НВК № 10, Гімназія № 1, Гімназія № 2, СЗОШ № 12, ЗОШ № 14, ЗОШ № 20, ЗОШ № 21, НВК № 7, НВО № 28, ЗОШ № 30, НВК № 31, НВО № 1, ЗОШ № 4, ЗОШ № 13, а отже підвищили якість управлінської діяльності закладу.

Однак в 2018 році 19 закладів, не виконуючи доручень балансової комісії 2017 року, практикують здійснення замін адмінперсоналом, в тому числі:  найбільшу кількість годин заміни у 2018 році здійснено у Колегіумі – 394 год,  НВК № 4 – 263 год, ЗОШ № 27 – 167 год,  СЗОШ № 29 – 164 год, СЗОШ № 1 – 155 год.

 

Видатки на оплату спожитих енергоносіїв в 2018 році обраховано в сумі 91 252,8 тис. гривень. Протягом року проведено ряд енергоефективних заходів, що зумовило економію споживання як у фактичних обсягах так і в грошовому виразі, що становить 5 970,4 тис. грн, в тому числі: теплопостання – 4 033,6 тис. грн, водопостачання – 533,2 тис. грн, електроенергія – 1 344,0 тис. грн, природний газ – 59,6 тис. гривень.

Надходження коштів до спеціального фонду в 2018 році порівняно з 2017 роком зросли на 4 041,5 тис. грн (12,5 %). Надходження від надання послуг по харчуванню збільшились на 3 050,7 тис. грн (18,0 %); від інших видів надходжень – на 990,8 тис. грн (6,5 %). Найбільше зросли надходження до спеціального фонду в НВО № 28, ЗОШ № 18, НВО № 1, НВК № 31, ЗОШ № 30, НВК № 7, НВК № 4; зменшились надходження – в СЗОШ № 8, Колегіумі, ЗОШ № 22, Ліцеї № 17, ЗОШ № 14, НВК № 9.

Надходження від реалізації продукції буфетів шкільних їдалень в 2018 році склали 5 825,8 тис. грн, що на 183,7 тис. грн (3,3 %) більше, ніж у 2017 році. Найбільше зросли надходження в таких закладах як НВК № 6, ТБЛ, ЗОШ № 29, НВО № 28, НВО № 5; зменшились в ЗОШ № 12, ЗОШ № 27, ліцеї № 15, ЗОШ № 20, СЗОШ № 8.

В 2018 році, враховуючи звернення від керівників та потреби у створенні груп подовженого дня, було введено додатково 62 ставки вихователів ГПД, що в свою чергу дало можливість створити 166 груп на безкоштовній основі. На їх утримання додатково з міського бюджету було виділено 6 531,6 тис. гривень. Кількість учнів, що відвідує безкоштовні ГПД налічує 5 122.

Проте, проведений системний моніторинг  відвідування учнями ГПД показав, що відсоток цього показника коливається від 14 % до 83 %, після 16-ї години в деяких групах учні взагалі відсутні. У закладах, у яких кількість груп найбільша, відвідування найгірше. Фактично відвідування коливається від 4 до 21 учня, що свідчить про неналежну роботу адміністрації і необґрунтовані фінансові витрати (вартість утримання 1-ї ГПД в місяць коштує бюджету 9 623 гривні). Так, найбільша кількість створених ГПД в таких школах як СЗОШ № 6, CЗОШ № 8, НВК № 9, ЗОШ № 14, Колегіум, Ліцей № 17, ЗОШ № 22, НВО № 23, НВО № 1, НВК № 31, що і вплинуло на зменшення доходів до спеціального фонду.

У рамках Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на забезпечення якісної, сучасної та доступної освіти спрямовано 12,9 млн. грн., в т. ч: на придбання парт 5,2 млн. грн, на придбання комп’ютерного обладнання та інтерактивних дошок 5,0 млн. грн, на закупівлю дидактичного матеріалу передбачено 2,7 млн. гривень.

У квітні 2019 року серед 969 учнів 11-х класів 31 закладу загальної середньої освіти проведено опитування щодо комфортного навчання в закладі. Учні відповіли, що атмосфера в закладах освіти є комфортною. У десятку найкомфортніших увійшли: ЗОШ № 25, ЗОШ № 13, НВК № 10, Гімназія № 1, Гімназія № 2, ТБЛ, ЗОШ № 24, НВК № 2, Ліцей № 17, Ліцей № 15.

На думку випускників, рівень викладання у школах є достатнім, ставлення вчителів, загалом доброзичливе та вимогливе. Одинадцятикласники відповіли, що школа частково надала їм компетентності для подальшого самостійного життя. Лідерами серед закладів загальної середньої освіти міста стали: НВО № 23, ЗОШ № 13, СЗОШ № 19, Колегіум, СЗОШ № 29. 

 

Видатки загального фонду бюджету на харчування у 2018 році склали 51 713,6 тис. грн, що на 19,6% більше видатків 2017 року (43 221,9 тис.грн).

В закладах освіти міста постійно проводився моніторинг стану організації харчування, який свідчить що ситуація у цьому напрямку покращується. Однак, в окремих закладах освіти встановлені недоліки щодо якості харчування, обліку надходження і використання продуктів харчування (СЗОШ № 1, ЗОШ № 14, ЗОШ № 18; ЗОШ № 20, ЗОШ № 30, НВК № 2, НВО № 5, НВО № 23, НВО № 28, Ліцей № 17, ДНЗ №№ 21, 23, 25, 30, 38, 39, 49, 54). В цілому по галузі освіти потребує активізації робота щодо покращення якості харчування дітей шляхом введення додаткових продуктів, які містять багато вітамінів, перегляду складу меню з подальшим розробленням реального перспективного меню, виходячи з наявного фінансового ресурсу та реальних потреб закладів.

 

У 2018 році у місті функціонувало 44 дошкільних навчальних заклади міської комунальної власності, з них 40 дошкільних закладів та  3 – у складі НВО (НВО № 1, НВО № 23, НВК № 31); 1 – при СЗОШ № 33.

Станом на 1 січня 2018 року по мережі закладів дошкільної освіти було 12 292 дитини. Станом на 1 січня 2019 року по мережі закладів дошкільної освіти 13 129 дітей, що на 837 дітей більше ніж у попередньому році. Всього працює 422 групи.

У 2019 році заплановано прийняти у комунальну власність відомчий ДНЗ № 55 «Сонечко» (м-н Дубове, 4 групи, 75 вихованців) та відкриття нового дошкільного навчального закладу № 9 «Кобзарик» у мікрорайоні Озерна, що розрахований на 215 місць. Таким чином, черга в мікрорайоні Озерна буде максимально розвантажена.

У зв’язку з відкриттям у 2018 році 32 інклюзивних груп було введено 25,0 штатних одиниць посади асистента вихователя, 4 штатні одиниці посади вчителя-логопеда, 4 штатні одиниці посади вчителя-дефектолога, 5,5 штатних одиниць посади психолога для обслуговування дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах.

Департаментом освіти та науки проведено ряд заходів з оптимізації штатних одиниць, а саме: винесено деякі посади на вакансії, враховуючи відсоток фактичного відвідування дітей (кухарі, підсобні робітники прибиральники службових приміщень, машиністи із ремонту та прання білизни і спецодягу, каштеляни).

За підсумками проведення балансових комісій прийнято рішення, щодо подальшого приведення     штатних     розписів   до    оптимальної    кількості   обслуговуючого персоналу відповідно до фактичного відвідування дітей, що дасть можливість оптимально використовувати фінансовий ресурс.

Витрати на 1 дитину в середньому по дошкільних закладах (без поточного ремонту) та фактичному відвідуванні дітей склали 32,4 тис. гривень.

Найвища вартість утримання 1-ї дитини в таких закладах: ДНЗ № 3 (34,8 тис. грн), ДНЗ № 6 (34,6 тис. грн), ДНЗ № 8 (44,9 тис. грн), ДНЗ № 11 (36,7 тис. грн), ДНЗ № 25 (43,7 тис. грн), ДНЗ № 30 (40,7 тис. грн), ДНЗ № 33 (34,5 тис. грн), ДНЗ №34 (37,4 тис. грн), ДНЗ №43 (35,8 тис. грн), ДНЗ №45 (37,9 тис. грн), ДНЗ № 46 (34,7 тис. грн), ДНЗ № 52 (35,0 тис. грн), ДНЗ № 54 (34,7 тис. грн). Тобто, керівництвом цих закладів не було враховано пропозиції  минулорічних балансових комісій, щодо зменшення вартості утримання дитини та збільшення відсотка відвідування.

Найнижча вартість склалась в ДНЗ № 1 (29,2 тис. грн), ДНЗ    № 5 (28,6 тис. грн), ДНЗ № 15 (29,4 тис. грн), ДНЗ № 20 (31,1 тис. грн), ДНЗ № 29 (26,4 тис. грн), ДНЗ № 36 (27,2 тис. грн), ДНЗ № 37 (28,7 тис. грн), де вартість утримання 1-го вихованця найменша.

Надходження коштів до спеціального фонду в 2018 році порівняно з 2017 роком зросли на 6 739,2 тис. грн (26,1 %). Надходження від надання послуг по батьківській платі за харчування збільшились на 4 796,3 тис. грн (33,2 %); від інших видів надходжень – на 1 942,9 тис. грн (17,1 %). Найбільше зросли надходження до спеціального фонду в ДНЗ № 5, 26, 45, 36, 35, 29, 23, 48.

Надходження коштів від разової оренди (надання фото-, відео- послуг, ляльковий театр, планетарій та ін.) в 2018 році порівняно з 2017 роком зросли на 44,4 тис. грн (в 2,4 рази). Продовжувалась робота по відображенню надходжень від проведення разових заходів у вигляді благодійної допомоги. Так, у 2018 році надійшла благодійна допомога у розмірі 225,6 тис. грн (в грошовій формі –77,7 тис. грн, у негрошовій формі – 147,9 тис. гривень).

 

Кількість учнів у позашкільних закладах станом на 1 вересня 2018 року становила 3 782 осіб. На забезпечення діяльності закладів позашкільної освіти в 2018 році залучено 38,8 млн. грн, що становить 3,7% від загального обсягу видатків на галузь, в тому числі заробітна плата з нарахуваннями працівникам – 22,7 млн. гривень.

В літній період в таборі «Чайка» оздоровлено 910 дітей, в тому числі за рахунок бюджетних коштів 350 дітей; 45 дітей в наметовому містечку «Мандрівник» центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді та 50 дітей в літньому таборі «Прибузька республіка» Палацу творчості.

Однак, потребує активізації робота установ позашкільної освіти щодо забезпечення надходжень на спеціальний рахунок, які у 2018 році склали лише 5,4 млн. грн, в т. ч.: від надання платних послуг – 5,0 млн. грн; від отримання благодійних внесків – 0,4 млн. гривень. Зокрема, низькою залишається сума надходжень до спеціального фонду по Палацу творчості, зменшили надходження ДЮЦ, Центр туризму, Міжшкільний НВК, благодійні внески відсутні в ДЮЦ, таборі «Чайка» та Центрі туризму.

Проведеним моніторингом окремих питань стану організації роботи Палацу творчості встановлено, що в закладі на низькому рівні здійснюється контроль за станом дотримання трудової дисципліни та фактичним відвідуванням учнями гуртків.

У м. Хмельницькому функціонує 6 закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Міський бюджет у 2018 році забезпечив основну частину видатків по фінансуванню закладів професійно-технічної освіти, що склало 78 505,4 тис. грн (82,6%), кошти освітньої субвенції з державного бюджету становили лише 10 538,0 тис. грн (11,1%), дотація з державного бюджету – 5 995,1 тис. грн (6,3 відсотки).

Однак, результати діяльності закладів професійно-технічної освіти у 2018 році свідчать про низький рівень організації роботи та наявність значних резервів для її покращення.

Зокрема, вкрай низьким залишається відсоток завантаженості закладів професійно-технічної освіти, який становить лише 68,1 відсотка.

Малим є контингент учнів, що навчаються за професіями загальнодержавного значення за державним замовленням, що складає лише 558 осіб (17,9% від загальної кількості учнів).

Високою залишається вартість навчання одного учня, яка становила 30,6 тис. грн, найвищий показник у ВПУ № 25 – 36,2 тис. грн, у Хмельницькому професійному ліцеї електроніки – 32,8 тис. гривень.

У 2018 році стипендіальний фонд склав 15 199,6 тис. грн., що дало змогу забезпечити стипендіями учнів на рівні 83 відсотки. Однак, ВПУ № 4 та ВПУ № 11 не виконали рекомендації Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації щодо проведення виплати стипендій рейтингово з середнім балом не нижче 6,5 балів.

Потребує активізації робота закладів професійно-технічної освіти щодо забезпечення надходжень на спеціальний рахунок, які склали 8 090,9 тис. грн, в т.ч. від виробничої практики, які становили лише 1 501,9 тис. гривень.

Найгірша ситуація за підсумками 2018 року спостерігається у Хмельницькому професійному ліцеї електроніки, у якому є незадовільною наповнюваність закладу (59%), не оптимізовано штатний розпис відповідно до реальної потреби, повністю відсутні учні за державним замовленням, не проводилась робота щодо ліцензування професій, актуальних на ринку праці, неефективно використовуються навчально-виробничі площі закладу, найнижчими є суми надходжень на спеціальний рахунок (114,5 тис. грн), в т.ч. від виробничої практики (41,1 тис. гривень).

Враховуючи викладене, наразі є актуальним питання щодо оптимізації існуючої мережі професійно-технічних закладів шляхом приєднання Хмельницького професійного ліцею електроніки до ВПУ № 11. Зокрема, необхідність об’єднання вказаних закладів обумовлена тим, що навчання у них проводиться за однаковим напрямком підготовки робітничих кадрів (загальні професії електротехнічного виробництва), зручним територіальним розташуванням закладів, наявністю гуртожитку, що надасть змогу забезпечити проживання більшої кількості учнів. Комплексне використання наявної навчально-виробничої бази двох закладів дасть змогу забезпечити максимальну ефективність їх функціонування, оптимальне використання фінансового ресурсу та підготовку фахівців за актуальними на ринку праці професіями. Крім того, оптимізація посад адміністративно-обслуговуючого персоналу Хмельницького професійного ліцею електроніки забезпечить щорічну економію бюджетних коштів у сумі 1,5 млн. гривень та зменшення вартості навчання одного учня на 22 відсотки.

 

Галузь «Охорона здоров’я»

У 2018 році в закладах охорони здоров’я міста Хмельницького впроваджено І етап реформи первинної медичної допомоги шляхом створення двох центрів первинної медико-санітарної допомоги (далі – центри ПМСД). В червні місяці 2018 року міські центри ПМСД одні із перших в області підписали договори з Національною службою здоров’я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій і з 01.07.2018 року отримують фінансування з державного бюджету за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення. На 01.01.2019 року підписано понад 195 тисяч декларацій з лікарями, які надають первинну медичну допомогу.

Не виконано пропозиції, які були надані на минулорічних балансових комісіях, щодо оптимізації адміністративно-господарського персоналу в закладах. Так, кількість іншого персоналу по поліклініках міста залишилась на рівні 2017 року та склала 114 штатних посад, в т.ч.: працівники бухгалтерсько-економічної служби – 18 ст., інспектори з кадрів – 3,5 ст., інженерів – 5 ст., робітників з обслуговування (завідувачі господарством, електромонтери, сантехніки, підсобники, техніки) – 17,5 ст. та інші, що складає 17,9% від всіх фактично зайнятих посад поліклінічних закладів, а це 9,0 млн. грн. видатків на заробітну плату на рік.

Зазначена робота проведена у 2019 році, враховуючи ІІ етап реформування, яким в грудні 2018 року в галузі розпочата реорганізація закладів галузі шляхом перетворення в комунальні підприємства Хмельницької міської дитячої лікарні та об’єднаної стоматологічної поліклініки, злиття міських поліклінік та КЗ «Хмельницький міський лікувально-діагностичний центр» в комунальне підприємство «Хмельницький міський лікувально-діагностичний центр».

Обсяг видатків по галузі «Охорона здоров’я» за 2018 рік по загальному фонду склав 358,0 млн. грн., що на 44,3 млн. грн. або 14,1% більше ніж у 2017 році. Але закладами не в повному обсязі були освоєні бюджетні кошти: полікліничними закладами – 724,0 тис.грн., центрами первинної допомоги – 609,7 тис.грн., дитячою лікарнею – 313,3 тис. грн.

Витрати на одного мешканця міста у 2018 році становили 1 340,8 грн., що на 15,6% більше ніж у 2017 році.

На придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів спрямовано 33,6 млн. грн., що на 1,2 млн. грн. або на 3,7% більше ніж у 2017 році. Відсоток освоєння склав 98,0% до планових річних призначень. Перехідний залишок коштів склав 1,6 млн. гривень.

В 2018 р. вперше започатковано та впроваджено в практику безкоштовне медикаментозне забезпечення фізіологічних пологів та операцій кесарського розтину в Хмельницькому міському перинатальному центрі, на що додатково з міського бюджету виділено 1,0 млн. грн.

Для забезпечення безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів окремим групам населення та за певними категоріями захворювань у 2018 рік спрямовано 26,2 млн.грн., що на 12,1 млн.грн. більше ніж у 2017 році.

За рахунок коштів міського бюджету в 2018 році розпочато безкоштовне обстеження методом комп’ютерної томографії пацієнтів з окремими захворюваннями та станами, яким скористалося 160 пацієнтів.

Видатки на харчування на один ліжко-день по стаціонарних закладах зросли на 16% в порівнянні з минулим роком та склали 16,24 грн.

Загальна потужність стаціонарних лікувальних закладів міста в 2018 році склала 1260 ліжок, відповідно забезпеченість населення ліжками складає 47,2 на 10 тисяч населення.

За 2018 рік показник рівня госпіталізації у цілодобові стаціонари склав 15,2 на 100 жителів, що майже на рівні 2017 року, а показник зайнятості ліжка зменшився з 327,9 днів до 323,5 днів. По перинатальному центру зайнятість ліжка в 2018 році становила 312,1 днів.

Касові видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв склали 20,5 млн. грн. Не дивлячись на загальну економію споживання енергоносіїв по галузі, в окремих закладах значно зросли обсяги споживання в натуральних показниках. Найбільший ріст споживання тепла становив: в поліклініці №3 – в 2 рази, поліклініці №4 – 34,5%, дитячій лікарні – 33%; гарячої води: в перинатальному центрі – 16,8%.

У 2018 році з бюджету розвитку міста на галузь «Охорона здоров’я» було виділено 27,1 млн. грн., що на 8,8 млн. грн. більше ніж у 2017 році. Кошти було спрямовано на закупівлю обладнання, виробів медичного призначення та проведення капітальних ремонтів, що дозволило суттєво покращити матеріально-технічну базу лікувальних закладів. Разом з цим, є проблеми із дотриманням виконавцями робіт термінів проведення капітальних ремонтів.

 

 

Галузь «Культура та мистецтво»

По галузі «Культура» в 2018 році в місті функціонували 7 шкіл естетичного виховання, 4 клубних закладів, 15 бібліотек централізованої бібліотечної системи, 2 музеї, 2 муніципальних колективи та моно-театр «Кут».

Видатки по загальному фонду на утримання закладів культури та проведення культурно-мистецьких заходів за 2018 рік склали 72,7 млн. грн. і збільшились в порівнянні з минулим роком на 14,8 млн. грн. або 25,6%. На заробітну плату працівників галузі в 2018 році спрямовано 61,9 млн. грн., що на 11,8 млн. грн. або 23,6% більше в порівнянні з минулим роком.

У 2018 році надходження від надання платних послуг, господарської діяльності та оренди приміщення закладами культури становили 5,9 млн. грн., що на 1,3 млн. грн. або 28,3% більше,   ніж    в  2017 році,   але по   міському будинку культури   надходження   зменшились на 22,3%, дитячій музичній школі №1 – 22,5%, музеї-студії фотомистецтва – 8,9% та академічному муніципальному камерному хору – 41,4%.

Протягом 2018 року в школах естетичного виховання навчалося 4 376 учнів, в т. ч. в бюджетних групах 2 865 учнів та на умовах самоокупності – 1 426 учнів. В порівнянні з 2017 роком контингент учнів збільшився на 85 чоловіка в групах на умовах самоокупності або на 6% (при цьому, в дитячій музичній школі №1 контингент учнів зменшився на 21 дитину, а в дитячій музичній школі №3, школі іконопису «Нікош» та дитячій школі мистецтв «Райдуга» кількість учнів залишилась незмінною).

Витрати на одного учня шкіл естетичного виховання за 2018 рік склали в середньому 14 149,5 грн., що на 2 615,7 грн. або 22,7% більше ніж в 2017 році.

При цьому, найвищі витрати на одного учня в бюджетних класах в 2018 році склались по музичній школі №1 – 19 037 грн., музичній школі №2 – 17 547,6 грн., по дитячій школі мистецтв – 16 393,88 грн. та музичній школі №3 – 16 512,6 грн., а найменші витрати в дитячій школі образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва – 6 545,32 грн.

Моніторинг споживання енергоносіїв в закладах культури показав збільшення їх використання, а саме:

- електроенергії: в школі іконопису «Нікош» – на 60%;

- води: в школі іконопису «Нікош» – на 11%, дитячій школі мистецтв (філія школи) – на 30%, дитячій музичній школі №2 – на 9%.

Видатки бюджету розвитку за 2018 рік по галузі склали 6,6 млн. грн., в т. ч: продовжено роботи перехідних об’єктів з реконструкції існуючої будівлі краєзнавчого музею під музейний комплекс історії та культури по вул. Свободи, 22, по капітальному ремонту клубу Книжківці по вул. Карбишева, 1 та реконструкцію існуючих та добудові гурткових приміщень Хмельницького міського будинку культури та проведено капітальний ремонт філії-бібліотеки №6 та покрівлі дитячої школи мистецтв, тощо.

 

Галузь «Фізична культура та молодіжна політика»

На утримання установ галузі в 2018 році, а також на проведення спортивних та молодіжних заходів, спрямовано з міського бюджету 40,5 млн. грн., що на 11,1 млн. грн. більше, ніж у 2017 році.

По галузі «Фізична культура та молодіжна політика» в 2018 році в місті функціонували дитячо-юнацькі спортивні школи №1, 2, 3, дитячо-юнацькі спортивні школи Хмельницької обласної організації ФСТ "Україна" («Авангард», «Буревісник» та «Спартак»), Центр по роботі з дітьми та підлітками за місцем проживання, Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, КУ «Молодіжний центр», спортивно-культурний центр "Плоскирів", на утримання яких спрямовано 27,2 млн. грн. або 67,2% всіх видатків галузі.

В 2018 році в дитячо-юнацьких спортивних школах займалося 1861 вихованців у відділеннях з 16 видів спорту. Кількість вихованців шкіл зменшилась на 32 чол. в порівнянні з 2017 роком (в ДЮСШ №2 зменшилась кількість дітей на 48 чол.).

Проте, вартість витрат на одного вихованця в дитячо-юнацьких спортивних школах збільшилась в порівнянні з 2017 роком: в ДЮСШ №1 – на 33% і склала 6,8 тис. грн., ДЮСШ №2 – на 30,2% та склала 11,2 тис. грн., ДЮСШ №3 – на 26,3% та склала 9,6 тис. грн.

Середній відсоток відвідування дітьми гуртків спортивних шкіл склав 72%, по підліткових клубах центру по роботі з дітьми та підлітками – 78%, що свідчить про неналежну роботу адміністрації і необґрунтовані фінансові витрати.

Також, слід зазначити, невиконання доручення попередньої балансової комісії в частині оптимізації адміністративно-обслуговуючого персоналу. Їх кількість складає 104 особи або 60,5% до загальної кількості працівників (172 особи), з яких 10 працює на 1,5 ставки, 22 – на 1,25 ставки, 4 – на 0,75 ставки, та 5 – на 0,5 ставки.

Хмельницьким міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді надано 1610 соціальних послуг сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, що в порівнянні з 2017 роком збільшилося на 207 одиниць. Крім того, збільшилась кількість сімей, які    перебували    під    соціальним  супроводом  на 16  сімей  (2017 рік – 116, 2018 рік -132),

кількість охоплених людей за новим напрямком роботи «Година з психологом» збільшилось на 714 чол. (2017 рік – 108, 2018 рік – 822).

Капітальні видатки за рахунок коштів бюджету розвитку склали в сумі 6,1 млн., з них:  використано на завершення будівництва двох міні-футбольних майданчиків ДЮСШ №1; будівництво міні-футбольного поля та двох баскетбольних майданчиків з тенісними кортами на території СКЦ "Плоскирів", проведення капітального ремонту в приміщенні підліткового клубу «Романтик», туалету та коридору міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, початок будівництва нежитлового приміщення з влаштуванням зовнішніх мереж та футбольного і тренажерного майданчиків на водно-спортивній станції, тощо.

 

З метою підвищення ефективності використання та економії бюджетних коштів, покращення показників фінансово-господарської діяльності бюджетних установ м. Хмельницького, керуючись законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Інформацію про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності бюджетних установ м. Хмельницького взяти до відома.

 

2. Департаменту освіти та науки (Корнієцька Л.В.):

  1.  

2.1. до 01.09.2020 року завершити роботу щодо переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність до вимог Закону України «Про освіту» в частині створення закладів І – ІІІ, ІІ-ІІІ ступенів (ліцеї, гімназії).

2.2. вжити заходів щодо проведення навчання учнів в загальноосвітніх навчальних закладах в одну зміну (НВК № 10, Колегіум, СЗОШ № 29);

2.3. припинити практику замін уроків адміністрацією закладів освіти, забезпечити ефективне використання робочого часу з метою виконання посадових обов’язків та функцій, покладених на адміністрацію закладів (Колегіум, НВК № 4, ЗОШ № 27, СЗОШ № 29, СЗОШ № 1);

2.4. продовжити роботу щодо зменшення кількості працюючих на неповну ставку шляхом прозорого перерозподілу педагогічного навантаження; переглянути гранично допустиме тижневе навантаження (НВК № 2, НВК № 10 НВК № 4, НВО № 28, ЗОШ № 18);

2.5. забезпечити оптимальну кількість бюджетних груп продовженого дня та відповідну їх наповнюваність (НВК№ 31, СЗОШ № 8, НВО № 23, Колегіум, ЗОШ № 22, Ліцей № 17, НВК № 9);

2.6. до 01.09.2019 року забезпечити виконання доручень щодо оптимізації посад працівників установ, наданих балансовою комісією за результатами розгляду підсумків діяльності у 2018 році.

2.7. рекомендувати виплату грошової винагороди за сумлінну працю проводити з обов’язковим врахуванням персональних рейтингових показників педагогічних працівників, передбачених положеннями про заклади освіти;

2.8. забезпечити повноту обліку надходжень до спеціального фонду від надання додаткових освітніх послуг, одноразової оренди та харчування;

2.9. посилити контроль за відпрацюванням годин індивідуального навчання, факультативів та гуртків;

2.10. забезпечити максимальне охоплення дошкільною освітою дітей з метою ліквідації до 01.01.2020 черги до дошкільних навчальних закладів;

2.11. покращити якість харчування, з метою зменшення відходів; урізноманітнити меню шляхом введення в раціон меду, горіхів, сухофруктів, овочів, ягід та фруктів; посилити контроль за якістю продукції, що поставляється в заклади; контролювати санітарно-гігієнічний стан харчоблоків; забезпечити належний облік продуктів харчування комірниками та бухгалтерами; посилити контроль за повнотою оприбуткування готівки від реалізації продукції в буфетах (СЗОШ № 1, ЗОШ № 14, ЗОШ №18; ЗОШ № 20, ЗОШ № 30, НВК № 2, НВО № 5, НВО № 23, НВО № 28, ліцей № 17, ДНЗ №№21, 23, 25, 30, 38, 39, 49, 54);

2.12. до 01.09.2019 року розробити перспективне меню відповідно до збірника рецептур страв для харчування дітей шкільного віку в організованих освітніх та оздоровчих закладах (розробник – Клопотенко Є.В.); вивчити та впровадити позитивний досвід організації харчування у закладах освіти у інших регіонах.

2.13. забезпечити виконання підпорядкованими закладами освіти Концепції системи енергетичного менеджменту міста Хмельницького, звернувши особливу увагу на забезпечення оптимізації витрат на енергоносії шляхом встановлення індивідуальних теплових пунктів; утеплення фасадів; заміни дерев’яних вікон та дверей на металопластикові; заміни приладів освітлення на світлодіодні (LED); заміни старого енергоємного технологічного обладнання на сучасне менш енергоємне; облаштування  на кранах та змішувачах економних сіток; монтажу пристроїв для автоматичного закривання дверей;

2.14. до 01.01.2020 року створити умови для навчання дітей з вадами слуху у СЗОШ № 32 з подальшим припиненням шляхом приєднання до неї СЗОШ № 33.

2.15. активізувати роботу щодо підготовки учнів на державне замовлення та ліцензування закладами професійно-технічної освіти професій, актуальних на ринку праці, вжити заходів щодо зменшення вартості навчання учня за рахунок формування оптимальної штатної чисельності працівників та наповнюваності груп (ВПУ № 25, Хмельницький професійний ліцей електроніки, ВПУ №4), забезпечити збільшення надходжень до спеціального фонду та від виробничої практики (Хмельницький професійний ліцей електроніки, Хмельницький професійний ліцей, ВПУ № 25); виплату стипендій учням проводити з обов’язковим врахуванням їх рейтингу та фактичного відвідування;

2.16. посилити контроль за станом використання закладами професійно-технічної освіти енергоносіїв та забезпечити вжиття заходів з енергоефективності (Хмельницький професійний ліцей електроніки, Хмельницький професійний ліцей, ВПУ №25, ВПУ №4, ВПУ №11, Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг);

2.17. за результатами аналізу підсумків фінансово-господарської діяльності, розглянути питання притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Хмельницького професійного ліцею електроніки Роскваса А. І.;

 

3. Управлінню охорони здоров’я (Ткач Б.В.):

3.1 до 01.08.2019 року забезпечити формування оптимальної кількості працівників в медичних закладах міста з врахуванням проведеного ІІ етапу їх реформування;

3.2. переглянути наявний ліжковий фонд та привести його у відповідність до потреб населення міста;

3.3. здійснювати щомісячний моніторинг використання бюджетних коштів, виділених на придбання медикаментів та продуктів харчування в стаціонарних закладах;

3.4 продовжити впровадження в закладах охорони здоров’я  медичних інформаційних систем, як альтернативу функціонування інформаційно-аналітичних та статистичних відділів;

3.5. посилити контроль за повнотою надходжень та вжити заходів по збільшенню надходжень до спеціальних фондів, їх ефективним використанням, встановленням цін на платні послуги та затвердження тарифів на надання послуг; 

3.6. до 01.08.2019 року забезпечити повне усунення порушень, виявлених під час ревізій та перевірок та не допускати порушень фінансово-господарської діяльності.

 

4. Управлінню культури і туризму (Ромасюков А. Є.):

4.1. вжити ефективних заходів щодо збільшення контингенту учнів в школах естетичного виховання на умовах самоокупності та дітей в гуртках закладів культури, в т. ч. за рахунок надання нових видів послуг;

4.2. вжити заходів щодо збільшення підвідомчими закладами надходжень коштів на спеціальний рахунок, в т. ч. за рахунок розширення видів платних послуг та за рахунок інших джерел;

4.3. забезпечити проведення оптимізації штатних розписів в міському будинку культури, в дитячій школі мистецтв «Райдуга», дитячих музичних школах №2 та №3;

4.4. проводити жорсткий контроль за використанням енергоносіїв в закладах культури;

4.5. переглянути та затвердити нові калькуляції платних послуг в частині підвищення розміру заробітної плати, вартості енергоносіїв та відсотку інфляції;

4.6. надати в управління комунального майна інформацію щодо наявності вільних приміщень міського будинку культури для передачі їх в оренду;

4.7. спрямувати не менше 10% від загальної потреби на оплату енергоносіїв за рахунок власних надходжень підпорядкованих закладів;

4.8. забезпечити проведення майстер-класів дитячої школи образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, школи іконопису «Нікош», дитячої школи мистецтв «Райдуга», дитячій музичній школі №3, популяризацію хорового мистецтва в інших містах, запровадження креативних культурно-мистецьких проектів.

 

5. Управлінню молоді та спорту (С. Ремез):

5.1. вжити заходів щодо збільшення підвідомчими закладами надходжень до спеціального фонду;

5.2. посилити відповідальність керівників закладів та контроль за відпрацюванням робочого часу адміністративно-господарським персоналом, забезпечити ведення необхідної документації контролю робочого часу згідно чинного законодавства;

5.3. посилити контроль за фактичним відвідуванням груп дітьми в дитячо-юнацьких спортивних школах та підліткових клубах та вжити заходів щодо збільшення наповнюваності груп та охоплення кількості дітей гуртковою роботою;

5.4. забезпечити виконання доручень щодо оптимізації посад працівників закладів, запропонованих балансовою комісією за результатами підсумків діяльності у 2018 році;

5.5. вивчити питання передачі споруд дитячо-юнацької спортивної школи №2, які не використовуються, з балансу установи на баланс міського комунального підприємства по утриманню нежитлових приміщень та надати пропозиції щодо подальшої їх експлуатації;

5.6. розглянути можливість переведення на відомчу охорону приміщення ДЮСШ №3 по вул. Спортивній, 16.

6. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Г. Мельник.

 

Міський голова    О.Симчишин

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!