Рішення виконавчого комітету
від 25.01.2018 року № 46 "Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозицій про створення Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 та затвердження статуту Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1"
Україна
Хмельницька міська рада
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ
від 25.01.2018 року № 46
Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозицій про створення Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 та затвердження статуту Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1
Розглянувши клопотання Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження, відповідно до Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно- ресурсний центр», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозиції:
1.1. про створення Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1;
1.2. про затвердження Статуту Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 (згідно з додатком).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Г. Мельник.
Міський голова О. Симчишин
Додаток № 1 до рішення
виконавчого комітету
від 25.01.2018 року № 46
СТАТУТ
Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1
м. Хмельницький
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр № 1 (далі – центр) є комунальною установою.
Повне найменування українською мовою Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр № 1;
Скорочене найменування українською мовою: ХІРЦ № 1;
1.2. Центр створений рішенням Хмельницької міської ради.
1.3. Засновником комунальної установи є Хмельницька міська рада (далі - Засновник), а уповноваженим органом управління – Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради.
Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування комунальної установи, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545, а також актами засновника та уповноваженого органу управління, іншими нормативно-правовими актами і цим Статутом.
1.5. Центр є юридичною особою, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.
1.6. Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
2.2. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності центру є:
2.2.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини;
2.2.2. Надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної освіти та закладах загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти), здобувають повну загальну середню освіту у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та не отримують відповідної допомоги;
2.2.3. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.2.4. Ведення реєстру закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних шкіл закладів загальної середньої освіти, навчально-реабілітаційних центрів, громадських об’єднань, за згодою фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами;
2.2.5. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти з питань організації інклюзивного навчання;
2.2.6. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям;
2.2.7. Взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами;
2.2.8. Надання консультацій батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям;
2.2.9. Надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.2.10. Провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
2.2.11. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; підготовка звітної інформації про результати діяльності центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності центру, а також аналітичної інформації для відповідного центру.
2.3. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС
3.1. Центр є юридичною особою публічного права.
3.2. Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
3.3. Центр здійснює господарську діяльність.
3.4. Збитки, завдані центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.5. Для здійснення господарської діяльності центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.6. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
IV. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
4.1. Центр має право:
4.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на центр завдань.
4.1.2. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
4.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
4.1.4. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
4.1.5. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.
4.2. З метою якісного виконання покладених завдань центр зобов’язаний:
4.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
4.2.2. Вносити пропозиції засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності центру, ресурсному центру щодо удосконалення діяльності центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами;
4.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.
4.2.4. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
V. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
5.1. Управління центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого
законодавства.
5.2. Засновник:
5.2.1. Приймає рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію центру;
5.2.2. Організовує та проводить конкурси на зайняття посади директора центру;
5.2.3. Призначає на посаду та звільняє з посади директора центру;
5.2.4. Заслуховує звіт про діяльність центру.
5.2.5. Затверджує та змінює штатний розпис центру, режим роботи.
5.2.6. Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів центру;
5.2.7. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування центру та організації інклюзивного навчання;
5.2.8. Проводить моніторинг виконання рекомендацій центру підпорядкованими йому закладами освіти.
5.3. Поточне керівництво діяльності центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади засновником за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності центру.
На посаду директора центру призначаються педагогічні працівники, які мають вищу освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
5.4. Директор центру:
5.4.1. Планує та організовує роботу центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців центру;
5.4.2. Подає на затвердження засновнику проекти змін до Статуту;
5.4.3. Призначає на посади фахівців центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства, затверджує їх посадові інструкції;
5.4.4. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
5.4.5. Розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном центру та його коштами, затверджує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів центру;
5.4.6. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності центру;
5.6.7. Представляє центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
5.6.8. Подає засновнику річний звіт про діяльність центру.
5.6.9. Вирішує інші питання діяльності центру у відповідності із законодавством.
5.7. У своїй діяльності центр підпорядковується відповідному структурному підрозділу з питань діяльності центру і Міністерству освіти і науки України, а в частині провадження фінансово-господарської діяльності – засновнику.
VI. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
6.1. Діяльність центру забезпечують педагогічні працівники, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога, а також практичні психологи, вчителі лікувальної фізкультури, медична сестра та бухгалтер.
6.2. На посади педагогічних працівників центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три роки за фахом.
6.3. Призначення на посади педагогічних працівників центру здійснюється на конкурсній основі у порядку, визначеному засновником.
6.4. Обов’язки фахівців центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
6.5. Гранична чисельність фахівців центру становить 12 осіб. У разі потреби центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладення
цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.
6.6. Для надання психолого-педагогічної допомоги в центрі вводяться такі посади:
6.6.1. Вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
6.6.2. Вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
6.6.3.Практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
6.6.4. Вчителя лікувальної фізкультури з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
6.7. Посада прибиральника приміщень центру вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. метрів площі, що прибирається.
6.8. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.
6.9. Кількісний склад фахівців центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці.
VII. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
7.1. Матеріально-технічна база центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
7.2. Майно, закріплене за центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством
7.3. Фінансування центру здійснюється засновником відповідно до законодавства.
7.4. Фінансово-господарська діяльність центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
7.5. Джерелами фінансування центра є кошти засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
7.6. Центр самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності центру у визначеному законодавством порядку.
7.7. Керівництво центру несе відповідальність перед засновником, уповноваженим органом та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
7.8. Для організації та обліку роботи фахівці центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
7.8.1. річний план роботи центру;
7.8.2. річний план роботи фахівців центру;
7.8.3. щотижневі графіки роботи центру та фахівців центру;
7.8.4. звіти фахівців центру про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
7.8.5 журнал обліку заяв;
7.8.6.журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
7.8.7. журнал обліку консультацій;
7.8.8. особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
VIII. ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ
8.1. Діяльність центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію центру приймається засновником. Припинення діяльності центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
8.2. Під час реорганізації центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається засновником.
8.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
IX. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
9.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
Керуючий справами Ю. Сабій