Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення  на  розгляд сесії міської ради  пропозиції  про затвердження положення про громадський простір та участь жителів громади в його плануванні

Про внесення  на  розгляд сесії міської ради  пропозиції  про затвердження положення про громадський простір та участь жителів громади в його плануванні

Розглянувши клопотання заступника міського голови Р. Примуша, з метою забезпечення можливостей для відпочинку, реалізації комунікативного потенціалу, задоволення соціальних та суспільних потреб, сталого та гармонійного розвитку територій Хмельницької міської територіальної громади, відповідно до Конституції України, законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

  1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозицію про затвердження Положення про громадський простір в Хмельницькій міській територіальній громаді та участь жителів громади в його плануванні згідно з додатком.
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Р.Примуша.

 

Міський голова О. СИМЧИШИН

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету міської ради

від_______________ №______

Положення про громадський простір

в Хмельницькій міській територіальній громаді

та участь жителів громади в його плануванні

 

  1. Загальні положення

1.1. Положення про громадський простір в Хмельницькій міській територіальній громаді  та участь жителів громади в його плануванні (далі - Положення) визначає загальні засади створення громадських просторів та порядок участі жителів Хмельницької міської територіальної громади (далі – громади) під час підготовки завдань на проєктування або конкурс шляхом проведення публічних консультацій та врахування пропозицій жителів громади.

1.2. Громадський простір - це складова простору в межах населених пунктів, що входять до складу громади, яка є відкритою та доступною для всіх її користувачів, що також включає території загального користування, виділені відповідно до містобудівної документації та планів зонування, у тому числі будівлі і споруди, які знаходяться у комунальній власності громади, спеціально призначені для використання необмеженим колом осіб з метою спілкування, дозвілля, рекреації, проведення масових заходів, організації пішохідних потоків тощо.

1.3. Громадський простір створюється з метою забезпечення можливостей для відпочинку, реалізації комунікативного потенціалу, задоволення соціальних та суспільних потреб, сталого та гармонійного розвитку територій громади.

1.4. До громадського простору належать:

1.4.1. парки, сквери, рекреаційні зони, сади, інше;

1.4.2. пам'ятки культурної та історичної спадщини;

1.4.3. будівлі і споруди, які знаходяться у комунальній власності, спеціально призначені для використання необмеженим колом осіб з метою спілкування, дозвілля, рекреації, проведення масових заходів тощо;

1.4.4. вулиці, майдани, площі, бульвари, проспекти, провулки, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;

1.4.5. пляжі, набережні;

1.4.6. інші території загального користування (спортивні та дитячі майданчики тощо).

1.5. Громадський простір проєктується за такими принципами:

1.5.1. врахування потреб різних соціальних груп населення та зацікавлених сторін;

1.5.2. доступність, рівність та інклюзивний підхід у праві використання для всіх жителів громади;

1.5.3. пріоритетність пішохідного руху;

1.5.4. забезпечення інфраструктури для задоволення базових потреб жителів громади (громадські вбиральні, питна вода тощо) за можливістю;

1.5.5. забезпечення комунікативної, соціальної, суспільної та інших пов’язаних функцій громадського простору після його створення;

1.5.6. залучення жителів громади до процесу планування громадського простору на етапі підготовки завдань на проєктування або конкурс шляхом участі в публічних консультаціях;

1.5.7. врахування можливості розміщення та ведення підприємницької діяльності у визначених проєктом місцях із відповідною інфраструктурою;

1.5.8. ознакування простору та розмежування від приватних територій (прибудинкові території, двори тощо) в населених пунктах громади;

1.5.9. наявність у балансоутримувача документації, що регламентує життя громадського простору;

1.5.10. забезпечення доступного, безпечного, чистого, естетичного, багатофункціонального та комфортного громадського простору;

1.5.11. забезпечення прозорої, відкритої, публічної та підзвітної роботи під час створення громадського простору, зокрема, проєктні матеріали мають бути опубліковані на веб-сайті міської ради та її виконавчих органів.

 

  1. Порядок організації та проведення публічних консультацій з жителями громади щодо планування громадського простору

2.1. Публічні консультації щодо підготовки завдань на проєктування або конкурс (далі – публічні консультації) проводяться з метою врахування інтересів жителів громади, потреб різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін під час створення громадського простору.

2.2. Ініціаторами публічних консультацій можуть бути:

2.2.1 виконавчі органи Хмельницької міської ради, що відповідають за створення громадських просторів, організацію благоустрою, створення проєктів окремих об’єктів містобудування, організацію діяльності закладів та установ культурного, освітнього, молодіжного, комунікаційного спрямування в громаді (далі - відповідальний структурний підрозділ);

2.2.2 інститути громадянського суспільства, місцезнаходження яких, відповідно до відомостей єдиного державного реєстру, зареєстровано на території громади;

2.2.3 жителі громади;

2.2.4 власники територій, на яких планується створення громадського простору.

2.3. Під інститутами громадянського суспільства у цьому Положенні розуміють громадські об’єднання, громадські ради, професійні спілки та їх об’єднання, творчі спілки, організації роботодавців та їх об’єднання, благодійні і релігійні організації, органи самоорганізації населення, недержавні засоби масової інформації та інші непідприємницькі товариства і установи, легалізовані відповідно до законодавства.

2.4. Публічні консультації проводяться відповідальним структурним підрозділом та поділяються на два типи:

1) збір пропозицій від громадськості – це отримання пропозицій від жителів громади щодо підготовки завдань на проєктування або конкурс шляхом письмового звернення на ім’я міського голови, надісланого поштою, з використанням мережі інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) або переданого до відділу роботи із зверненнями громадян через уповноважену особу у відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян». Також для вивчення потреб користувачів громадського простору може бути проведене опитування. Відповідно до отриманих пропозицій, розробляється завдання на проєктування або конкурс;

2) діяльність робочої групи з підготовки завдань на проєктування або конкурс (далі – робоча група) – це порядок, який складається зі створення робочої групи для організації процесу публічних консультацій, збір пропозицій (відповідно до першого типу публічних консультацій) та подальше проведення публічного заходу (-ів) (громадські слухання, круглий стіл, публічне обговорення тощо), під час якого презентуються зібрані пропозиції жителів громади та результати опитування (у випадку його проведення), а також проводиться їх обговорення та збираються повторно пропозиції, відповідно до яких приймаються остаточні рішення щодо їх врахування. Відповідно до врахованих пропозицій готується завдання на проєктування або конкурс.

2.5. Організацію та проведення публічних консультацій забезпечує відповідальний структурний підрозділ спільно з управлінням організаційно-інформаційної роботи та контролю Хмельницької міської ради.

2.6. Відповідальний структурний підрозділ самостійно визначає тип необхідних публічних консультацій на основі пропозицій ініціатора.

2.7. Публічні консультації проводяться обов’язково у випадку надходження письмових звернень з приводу одного й того ж громадського простору не менше ніж від 3 інститутів громадянського суспільства, які зареєстровані та діють на території громади. При цьому в письмовому зверненні подається обґрунтування необхідності проведення публічних консультацій.

2.8. Публічні консультації щодо планування громадського простору можуть ініціювати жителі громади, які досягли 14-річного віку та на законних підставах проживають у межах громади шляхом створення ініціативної групи та збору не менше 40 підписів у письмовому зверненні або шляхом оприлюднення консультаційних документів на онлайн-платформі для взаємодії з громадянами та інститутами громадянського суспільства та на офіційному веб-сайті Хмельницької міської ради та її виконавчих органів (далі – офіційний веб-сайт) для отримання пропозицій та/або відповідей на запитання.

2.9. У письмовому зверненні зазначаються:

2.9.1.інформація щодо необхідності проведення публічних консультацій із зазначенням (вказанням) місця розташування майбутнього громадського простору;

2.9.2.прізвище, ім’я і по батькові, дата та рік народження, адреса реєстрації та контактні дані членів ініціативної групи;

2.9.3.прізвище, ім’я та по батькові, дата та рік народження, адреса реєстрації, номер телефону та особистий підпис підписантів.

2.10. Для організації процесу публічних консультацій за участі робочої групи відповідальний структурний підрозділ готує розпорядження міського голови про створення такої робочої групи.

2.11. До складу робочої групи входять:

2.11.1. не більше 6 представників профільних виконавчих органів міської ради, відповідальних за створення громадських просторів, організацію благоустрою, створення проєктів окремих об’єктів містобудування, організацію діяльності закладів та установ культурного, освітнього, молодіжного, комунікаційного спрямування в громаді;

2.11.2. представник від майбутнього балансоутримувача громадського простору;

2.11.3. представник управління організаційно-інформаційної роботи та контролю міської ради;

2.11.4. представник громадської ради при виконавчому комітеті міської ради;

2.11.5. представник від громадської організації, метою якої є захист прав та інтересів осіб з інвалідністю (за потреби);

2.11.6. представник Молодіжної ради Хмельницького при управлінні молоді та спорту;

2.11.7. не більше 3 представників загалом від усіх інститутів громадянського суспільства, що виступають ініціаторами проведення публічних консультацій у випадку ініціювання ними таких консультацій;

2.11.8. не більше 3 представників від ініціативної групи при ініціюванні публічних консультацій жителями громади;

2.11.9. не більше 3 жителів територіальної громади, які виявили бажання увійти в склад робочої групи, якщо ініціатором проведення публічних консультацій виступають профільні виконавчі органи міської ради. У випадку надходження більше 3 звернень від жителів громади проводиться відкрите жеребкування. Час і місце проведення жеребкування повідомляється не пізніше ніж за 2 робочі дні до його проведення.

2.12. Робоча група працює у формі засідань. Рішення на засіданні робочої групи ухвалюються більшістю членів від присутніх та враховуються відповідальним структурним підрозділом під час підготовки завдань на проєктування або конкурс. Робоча група діє на постійній основі до моменту остаточної підготовки завдань на проєктування або конкурс.

2.13. Для проведення публічного заходу можливе залучення фахівців, модераторів та інших спеціалістів у сфері колективного розв’язання проблем.

2.14. Повідомлення про проведення публічних консультацій (далі – повідомлення) має містити:

2.14.1. назву відповідального структурного підрозділу - організатора, інформацію про його керівника;

2.14.2. відомості про ініціатора, який ініціює публічні консультації;

2.14.3. відомості про склад робочої групи;

2.14.4. мету публічних консультацій;

2.14.5. посилання на інформацію про публічні консультації опубліковану на офіційному веб-сайті;

2.14.6. основні техніко-економічні показники та графічні матеріали, що стосуються громадського простору;

2.14.7.  інформацію про соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на яких впливає створення громадського простору;

2.14.8. відомості про строки збору письмових та електронних пропозицій та посилання на них;

2.14.9. адреса, строк і форма подання письмових та електронних пропозицій та зауважень;

2.14.10. відомості про строк, місце і час проведення публічного заходу (у випадку другого типу публічних консультацій);

2.14.11. прізвище, ім’я контактної особи з числа членів робочої групи, телефон та електронну пошту;

2.14.12. строк і спосіб оприлюднення результатів публічних консультацій.

2.15.Збір пропозицій на всіх етапах публічних консультацій здійснюється шляхом отримання пропозицій від жителів громади у письмовій та електронній формі, а також висловлення усних пропозицій під час проведення публічних заходів.

2.16. Жителі громади подають пропозиції та зауваження у письмовій або електронній формі на ім’я керівника відповідального структурного підрозділу, який проводить консультації. Керівник відповідального структурного підрозділу передає пропозиції на розгляд робочій групі. Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.

2.17. Публічні консультації першого типу щодо збору пропозицій від громадськості проводяться в такому порядку:

2.17.1. підготовка відповідальним структурним підрозділом та підписання міським головою розпорядження про проведення публічних консультацій;

2.17.2. оприлюднення відповідальним структурним підрозділом не пізніш як за 5 робочих днів після підписання міським головою розпорядження про проведення публічних консультацій відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб;

2.17.3. публікація відповідальним структурним підрозділом інформації для проведення публічних консультацій відповідно до цього Положення на веб-сайті ради та в інший прийнятний спосіб;

2.17.4. збір та аналіз відповідальним структурним підрозділом пропозицій, які надійшли у письмовій та електронній формі від заінтересованих осіб;

2.17.5. аналіз відповідальним структурним підрозділом отриманих пропозицій;

2.17.6. врахування результатів публічних консультацій під час прийняття остаточного рішення відповідальним структурним підрозділом;

2.17.7. формування та оприлюднення відповідальним структурним підрозділом або іншою уповноваженою особою результатів публічних консультацій на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб.

2.18. Публічні консультації другого типу проводяться в такому порядку:

2.18.1. оприлюднення повідомлення про формування робочої групи на офіційному веб-сайті та про можливість участі в робочій групі жителів територіальної громади за умови письмового або електронного звернення;

2.18.2. підписання не пізніше ніж за 10 робочих днів розпорядження міського голови про проведення публічних консультацій та затвердження складу робочої групи після оприлюднення повідомлення на офіційному веб-сайті про формування робочої групи;

2.18.3. розроблення плану заходів робочою групою з організації та проведення публічних консультацій, опитування (за потреби);

2.18.4. вжиття заходів робочою групою для забезпечення залучення жителів, користувачів, суб’єктів господарювання, а також інститутів громадянського суспільства до публічних консультацій;

2.18.5. оприлюднення робочою групою не пізніш як за 5 робочих днів після підписання міським головою розпорядження про проведення публічних консультацій відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб;

2.18.6. публікація робочою групою інформації для проведення публічних консультацій відповідно до Положення на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб;

2.18.7. збір та аналіз робочою групою пропозицій, які надійшли у письмовій та електронній формі від заінтересованих осіб;

2.18.8. проведення робочою групою публічного заходу (заходів), на якому розглядаються пропозиції, що надійшли в письмовій та електронній формі, можливість їх врахування, а також обговорення нових пропозицій, що надійшли під час заходу щодо підготовки завдань на проєктування або конкурс;

2.18.9. аналіз робочою групою отриманих пропозицій;

2.18.10. врахування результатів публічних консультацій під час прийняття остаточного рішення робочою групою;

2.18.11. формування та оприлюднення відповідальним структурним підрозділом результатів публічних консультацій на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб.

2.19. За результатами публічних консультацій формуються остаточні завдання на проєктування або конкурс.

2.20. Публічні консультації розпочинаються з дня оприлюднення повідомлення про проведення публічних консультацій. Строк проведення публічних консультацій визначається відповідальним структурним підрозділом або створеною робочою групою, але не може бути меншим ніж 15 робочих днів.

2.21. Пропозиції від учасників публічних консультацій, що надійшли в письмовому та електронному форматі із зазначенням ім’я автора або назви організації, що подала пропозицію, оприлюднюються на офіційному сайті ради не пізніше 4 робочих днів з дня надходження.

2.22. Пропозиції жителів громади, що надійшли у письмовій та електронній формі, розглядаються відповідальним структурним підрозділом та робочою групою не більше 10 робочих днів з моменту закінчення строку збору пропозицій. При проведенні публічних консультацій першого типу авторам пропозицій надається обґрунтована письмова відповідь про неврахування їхніх пропозицій. При проведенні публічних консультацій другого типу авторам пропозицій надається письмова відповідь з інформацією про дату, час та місце проведення публічного заходу, де будуть розглядатися отримані пропозиції. При потребі авторів пропозицій повідомляють про захід за допомогою засобів телефонного зв’язку або електронною поштою.

2.23. Публічний захід з обговорення пропозицій, що надійшли від жителів громади, проводиться протягом 3 робочих днів з моменту закінчення строку розгляду пропозицій відповідальним структурним підрозділом та робочою групою.

2.24. За потреби, робоча група може провести додатково кілька публічних заходів. При цьому проміжок часу, відведений для проведення публічних заходів, не може перевищувати 20 робочих днів з моменту закінчення строку розгляду пропозицій відповідальним структурним підрозділом та робочою групою. За необхідності, окремим розпорядженням міського голови термін, відведений для публічних консультацій, може бути продовжено.

2.25. Під час проведення публічних заходів у рамках публічних консультацій робочою групою ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції та зауваження.

2.26. Всі пропозиції та зауваження, що надійшли протягом проведення публічних консультацій, а також протоколи публічних заходів оприлюднюються на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб протягом 3 робочих днів після проведення останнього публічного заходу.

2.27. За результатами публічних консультацій протягом 15 робочих днів з моменту завершення збору пропозицій готується звіт. В звіті зазначається інформація про всі заходи, проведені в рамках публічних консультацій, а саме:

2.27.1. найменування відповідального структурного підрозділу, інформація про ініціатора публічних консультацій, склад робочої групи, які проводили консультації;

2.27.2.  зміст питання, що було подане на публічні консультації;

2.27.3. інформація про осіб, що взяли участь в консультаціях (у випадку публічних консультацій другого типу);

2.27.4. інформація про пропозиції, що надійшли за результатами обговорення, із зазначенням імені автора кожної пропозиції;

2.27.5. інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов’язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин відхилення пропозицій та зауважень;

2.27.6. остаточний варіант завдань на проєктування або конкурс громадського простору, розроблених та ухвалених робочою групою за результатами публічних консультацій.

2.28. Звіт про результати публічних консультацій оприлюднюється на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб не пізніше 17 робочих днів з моменту завершення збору пропозицій у випадку публічних консультацій першого типу або проведення останнього публічного заходу – у випадку публічних консультацій другого типу.

2.29. Результати проведення публічних консультацій враховуються міською радою, її виконавчими органами під час підготовки завдань на проєктування або конкурс з планування громадського простору.

2.30. Проєкти з планування громадських просторів, що пройшли публічні консультації з підготовки завдань на проєктування або конкурс, є пріоритетними для фінансування в бюджеті громади на наступний календарний рік.

 

Керуючий справами виконавчого комітету Ю. САБІЙ

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!