Новини
Підсумки роботи із зверненнями громадян у І півріччі 2018 року: питома вага позитивно вирішених звернень становить 68,8% від загальної кількості
Право громадян на звернення, зокрема, на звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб є одним з визначальних конституційних прав громадян.
Відповідно, забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою галуззю діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Хмельницької міської ради, підприємств, установ, організацій міста.
Робота зі зверненнями громадян проводилась у відповідності до вимог основних законодавчих і нормативних актів, які регламентують цю роботу - Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. №348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації".
Загалом, за І півріччя 2018 року до Хмельницької міської ради надійшло 25 753 звернення, що на 4 178 звернень або 19,4 % більше, ніж у І півріччі 2017 року.
Велику питому вагу займають письмові звернення і становлять 92,7 % (23 885 звернень) від загальної кількості надходжень. Аналізуючи статистику надходжень письмових звернень, спостерігаємо збільшення таких звернень на 19,4% або 3875 звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (2018 р. ( І півріччя) - 23 885 звернень, 2017 р. (І півріччя) - 20 010 звернень).
Тенденція до збільшення числа звернень спостерігається і на особистих прийомах у керівництва міста. Протягом І півріччя 2018 року опрацьовано 1 868 звернень, що на 303 звернення або 19,4% більше, ніж за аналогічний період минулого року (2017 рік (І півріччя) – 1 565 звернень).
Кількість повторних звернень залишається відносно стабільною (у І півріччі 2018 року - 8 звернень, у І півріччі 2017 року – 7 звернень); число колективних звернень збільшилось на 4,9% (451 звернення у І півріччі 2018 року проти 430 у І півріччі 2017 року).
№ з/п |
Тип звернення |
2018 рік (І півр.) |
2017 рік (І півр.) |
Абсолютні числа (+/-) |
Відсотки (до 2017 р.) |
|
1. |
Письмові звернення |
23885 |
20010 |
+3875 |
+19,4% |
|
2. |
Прийнято на особистому прийомі |
1868 |
1565 |
+303 |
+19,4% |
|
3. |
Всього надійшло звернень |
25753 |
21575 |
+4178 |
+19,4% |
|
4. |
Колективні звернення |
451 |
430 |
+ 21 |
+ 4,9% |
Збільшення надходжень звернень від громади міста відбулось, здебільшого, за рахунок зростання кількості звернень з питань соціального захисту, транспорту та зв'язку, економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньо-економічної, регіональної політики, будівництва та підприємництва, діяльності органів місцевого самоврядування та інших…
Кількість і характер питань характеризуються, зокрема, такими цифрами:
№з/п |
Характер питання |
2018 р. (1 півр.) |
2017 р. (1 півр.) |
Абсолютні числа (+,-) |
Відсотки (до 2017 р.) |
|
Соціальний захист |
22083 |
17584 |
4499 |
125,6% |
|
Комунальне господарство |
1193 |
1646 |
-453 |
72,5% |
|
Аграрна політика та земельні відносини |
832 |
1019 |
-187 |
81,6% |
|
Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньо-економічна, регіональна політика, будівництво та підприємництво |
318 |
274 |
44 |
116,1% |
|
Транспорт і зв'язок |
287 |
194 |
93 |
147,9% |
|
Діяльність органів місцевого самоврядування |
273 |
41 |
232 |
665,9% |
|
Житлова політика |
253 |
277 |
-24 |
91,3% |
|
Охорона здоров'я |
110 |
135 |
-25 |
81,5% |
|
Освіта, наукова, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність |
96 |
97 |
-1 |
99,0% |
|
Праця і заробітна плата |
81 |
105 |
-24 |
77,1% |
|
Діяльність місцевих органів виконавчої влади |
78 |
70 |
8 |
111,4% |
|
Сім'я, діти, молодь, гендерна рівність, фізична культура і спорт |
59 |
60 |
-1 |
98,3% |
|
Культура та культурна спадщина, туризм |
36 |
26 |
10 |
138,5% |
|
Діяльність об'єднань громадян, релігія, міжконфесійні відносини |
20 |
5 |
15 |
400,0% |
|
Забезпечення дотримання законності та охорони прав і свобод громадян |
11 |
9 |
2 |
122,2% |
|
Фінансова, податкова, митна політики |
8 |
9 |
-1 |
88,9% |
|
Інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації |
7 |
5 |
2 |
140,0% |
|
Екологія та природні ресурси |
5 |
1 |
4 |
500,0% |
|
Промислова політика |
1 |
2 |
-1 |
50,0% |
|
Діяльність центральних органів виконавчої влади |
1 |
5 |
-4 |
20,0% |
|
Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини |
1 |
1 |
0 |
100,0% |
|
Інше |
0 |
10 |
-10 |
0,0% |
|
Діяльність Верховної Ради України, Секретаріату Президента та Кабінету Міністрів України |
0 |
0 |
0 |
#DIV/0! |
|
Державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій |
0 |
0 |
0 |
#DIV/0! |
|
Разом |
25753 |
21575 |
4178 |
119,4% |
Як свідчить аналіз, лідерство займають питання соціального характеру. Збільшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 25,6 % або 4499 звернень (у І півріччі 2018 р. – 22083 звернення, у І півріччі 2017 р. – 17584 звернення). Насамперед, це питання:
- надання матеріальної допомоги учасникам АТО, бойових дій або членам їх сімей, внутрішньо переміщеним особам із зони АТО та Криму або іншій категорії населення, яка її потребує;
- звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам АТО або членам їх сімей.
- здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників АТО;
- отримання соціальних виплат, субсидій;
- проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;
- забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);
- встановлення засобів індивідуального обліку газу й води, автоматики безпеки в опалювальну піч;
- забезпечення санаторно-курортними путівками;
- реабілітації та соціального захисту інвалідів;
- виплати заборгованості із заробітної плати та інші.
Помітно зменшилась кількість звернень з питань роботи житлово-комунального господарства, а саме:
- ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття;
- ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;
- зрізання дерев;
- благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;
- ремонту дахів будинків та стиків стін панелей будинків;
- улаштування технічних засобів дорожнього регулювання;
- забезпечення гарячим водопостачанням;
- вилову собак та ін.
Протягом звітного періоду на адресу керівництва міської ради надійшло 1193 звернення від мешканців міста, які порушували питання житлово-комунального господарства. Це на 453 звернення (або 27,5%) менше, ніж за аналогічний період минулого року (у І півріччі 2017 року – 1646 звернень).
Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин у І півріччі 2018 року були:
- передача у власність земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва;
- надання містобудівних умов та обмежень на земельну ділянку або будівництво чи реконструкцію приміщень;
- переведення садового (дачного) будинку в житловий;
- самочинне будівництво;
- виготовлення та видача будівельних паспортів та паспортів прив'язки на об'єкт;
- вирішення земельних спорів та ін.
Найбільшу питому вагу серед згаданих вище звернень, займають питання про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд від учасників АТО.
Що ж до конкретних показників, то кількість звернень громадян із земельних і архітектурно-будівельних питань зменшилась на 187, тобто, на 18,4% (2018 р. – 832 звернення, 2017 р. – 1019 звернень)…
Також спостерігається зменшення надходжень звернень громадян з питань житлової політики - надання житла громадянам, що мають право на його одержання, індивідуальне житлове будівництво, позачергове забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в АТО, а також інвалідів І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, поліпшення житлових умов внутрішньо переміщеним особам зі Сходу країни, які прибули із зони АТО.
Кількість звернень від центральних і вищих органів влади, від депутатів різних рівнів ілюструється такими показниками:
Надійшло звернень від: |
2018 рік (І півр.) |
2017 рік (І півр.) |
Абсолютні числа (+/-) |
Відсотки (до 2017 р.) |
— Адміністрації Президента України |
1 |
1 |
0 |
100,0% |
— Верховної Ради України |
1 |
4 |
-3 |
25,0% |
— народних депутатів України |
15 |
24 |
-9 |
62,5% |
— Кабінету Міністрів України |
0 |
0 |
0 |
#DIV/0! |
— Урядовий контактний центр |
378 |
423 |
-45 |
89,4% |
— обласної ради |
8 |
6 |
2 |
133,3% |
— обласної державної адміністрації |
53 |
55 |
-2 |
96,4% |
— депутатів міської та обласної рад |
708 |
840 |
-132 |
84,3% |
— прокуратури області |
11 |
8 |
3 |
137,5% |
— прокуратури міста |
10 |
31 |
-21 |
32,3% |
Питома вага позитивно вирішених звернень становить 68,8% від загальної їх кількості.
На виконання пункту 1, 2, 5 Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" відділом роботи із зверненнями громадян міської ради здійснено контроль за додержанням законодавства щодо ведення діловодства та роботи зі зверненнями громадян у 18 виконавчих органах міської ради та комунальних підприємствах. Завдяки цьому, протягом звітного періоду вдалося виключити надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Під час перевірок надано методичну та практичну допомогу.
Це питання знаходиться на постійному контролі керівників виконавчих органів міської ради та комунальних підприємств.
Враховуючи важливість цього напрямку роботи, хід розгляду звернень хмельничан та їх результати перебувають під постійним контролем міської влади, насамперед, міського голови; регулярно аналізуються у виконкомі під час виробничих нарад. Завдячуючи цьому, стан справ щорічно поліпшується, набуває конкретики та змісту.
У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, учасники АТО й бойових дій (цьогоріч, від учасників АТО отримано й зареєстровано 1672 звернення), інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії "Міська влада відповідає" за участю міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови. За результатами проведення 5-и таких прямих телефонних ліній зареєстровано 36 звернень від мешканців міста. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.
Міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови та керуючим справами виконавчого комітету проведено 5 виїзних прийомів у мікрорайонах міста на базі управляючих муніципальних компаній,, комітетів самоорганізації населення, освітніх закладів міста. За результатами яких зареєстровано та опрацьовано 30 звернень від мешканців мікрорайонів. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні відповіді на порушувані ними питання.
Також, протягом звітного періоду, на адресу керівництва міста надійшло 385 запитів на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.
Ще однією формою діалогу між владою та громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". Протягом звітного періоду було створено 155 петицій. З них оприлюднені 105, оскільки, 50 петицій не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції. 7 петицій набрали 500 і більше голосів. Відтепер співпраця влади та містян стала ще продуктивнішою.
Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу "Електронні звернення". Про це говорять і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 267 електронних звернення. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення не виходячи з дому. Більшість порушуваних заявниками питань вирішено позитивно.
Помітною подією є і ефективна робота порталу "Відкрите місто". Цей ресурс створений для поліпшення взаємодії громадян, місцевих органів влади, комунальних підприємств, громадських об'єднань, благодійних фондів та бізнесу в процесі вирішення актуальних проблем громади та отримання необхідної інформації. За півроку хмельничани розмістили на порталі 126 заявок про вирішення тих чи інших комунальних проблем. Жодне звернення не залишилося поза увагою міської влади.
Робота з розгляду порушених у зверненнях до міської ради та її виконавчих органів питань, підвищення відповідальності керівників за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги будуть і надалі перебувати на постійному контролі в керівників обласного центру.