Інформація про виконання бюджету Хмельницької міської територіальної громади за 2023 рік
І. Виконання доходів бюджету
Виконання бюджету Хмельницької міської територіальної громади в 2023 році здійснювалося в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України з 24 лютого 2022 року та його продовженням, а також з дотриманням основних вимог постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 року № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (з внесеними змінами).
За 2023 року зведений обсяг доходів бюджету Хмельницької міської територіальної громади склав 4 960,3 млн грн, у тому числі: по загальному фонду – 4 696,2 млн грн та по спеціальному фонду – 264,1 млн гривень. Відсоток виконання зведеного обсягу доходів бюджету громади за 2023 рік до розпису планових призначень на звітний рік склав 100,9%. Досягнуто перевиконання загального обсягу доходів в сумі 40,8 млн гривень.
В порівнянні з 2022 роком збільшення надходжень власних доходів склало 358,9 млн грн, темп росту - 109,9%.
В структурі доходів загального фонду бюджету (без врахування трансфертів) за 2023 рік найбільша питома вага належить :
- податку на доходи фізичних осіб - 2 593,4 млн грн (66,2%),
- єдиному податку - 525,1 млн грн (13,4%);
- акцизному податку (з пальним) 359,8 млн грн ( 9,2%),
- платі за землю - 231,6 млн грн ( 5,9%).
ІІ. Виконання видатків бюджету
Обсяг фінансування видатків та кредитування бюджету громади за 2023 рік склав 5 551,6 млн грн (з врахуванням розподілу вільного залишку коштів, що утворився на початок 2023 року), з яких: по загальному фонду бюджету – 4 084,4 млн грн або 96,3% від затверджених призначень та по спеціальному фонду – 1 467,2 млн грн або 88,7% від призначень передбачених на звітний рік.
Пріоритетом фінансування в умовах воєнного стану залишається підтримка обороноздатності країни, військових та їх сімей на суму 1 625,6 млн грн, зокрема: фінансова та матеріальна підтримка військових частин – 338,0 млн грн, спеціальних підрозділів Сил Оборони (СБУ, Національної поліції) та інших структур – 27,6 млн грн; придбання дронів різних модифікацій – 54,4 млн грн; фінансування заходів з територіальної оборони та національного спротиву – 28,7 млн грн; придбання військових облігацій – 650,0 млн грн; створення центру психічного здоров’я та реабілітації ветеранів – 9,1 млн грн; лікування, реабілітація, соціальна підтримка військовослужбовців, членів їх сімей, родин загиблих – 82,6 млн грн; надання компенсації на придбання житла для військових та членів їх сімей – 124,1 млн грн; фінансова підтримку волонтерських проєктів – 1,2 млн грн; звільнення військових формувань від обов’язкових платежів до бюджету громади, які вони спрямували на свої оборонні потреби – 72,6 млн грн; спрямування «військового ПДФО» до державного бюджету – 237,3 млн гривень.
Також забезпечено фінансування:
- виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та закладів охорони здоров’я з урахуванням єдиної тарифної сітки по загальному фонду бюджету в обсязі 2 038,6 млн гривень;
- оплати спожитих бюджетними установами та закладами охорони здоров’я енергоносіїв та комунальних послуг в обсязі 202,5 млн гривень;
- підтримки комунальних підприємств внаслідок запровадження мораторію щодо підвищення тарифів на надання послуг населенню – 168,7 млн гривень;
- облаштування укриттів в закладах освіти та житлових будинках – 53,6 млн гривень;
- впровадження заходів з енергозбереження (заміна систем опалення та водопостачання, заміна покрівель, вікон, утеплення будівель) – понад 214,8 млн гривень;
- підтримки малозабезпечених верств населення та внутрішньо переміщених осіб (придбання продуктових наборів, засобів гігієни, надання матеріальної допомоги, пільгове перевезення та пільговий відпуск медикаментів за рецептами) – 137,0 млн гривень;
- оплати за надання транспортних послуг з перевезення електротранспортом 121,8 млн гривень;
- фондів навчальних закладів – 13,5 млн грн, харчування дітей 14 класів та вихованців закладів дошкільної освіти – 90,2 млн грн, що дало змогу забезпечити вартість харчування вихованців в закладах дошкільної освіти – 49 грн в день та учнів 1-4 класів в закладах загальної середньої освіти – 27 грн в день;
- виплати в повному обсязі стипендій учням професійнотехнічних закладів освіти в сумі 30,7 млн гривень;
- придбання обладнання та спецтехніки для комунальних підприємств громади – 268,3 млн гривень;
- придбання медичного обладнання та проведення ремонтних робіт в закладах охорони здоров’я – 92,0 млн грн, в закладах освіти – 144,5 млн грн та закладах соціального захисту населення – 22,6 млн гривень;
- проведення ремонту житлового фонду, дорожньої інфраструктури, будівництво, капітальний ремонт, реконструкцію теплових, водопровідних та каналізаційних мереж – 212,2 млн гривень;
- проведення капітальних ремонтів ліфтів – 11,1 млн гривень.
Інформація про місцевий борг за 2023 рік
Згідно з Кредитним договором між Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією «НЕФКО» та Хмельницькою міською радою від 31.12.2019 року № NIP 1/19 на виконання інвестиційного проекту «Підвищення енергоефективності систем водопостачання та водоочищення: реконструкції каналізаційних насосних станцій №2, 7, 12 у місті Хмельницькому» (загальний обсяг кредиту – 820,0 тис. євро, в 2021 році отримано два транші на загальну суму 480,0 тис. євро, а в 2022 році за погодженням з НЕФКО повністю погашено тіло кредиту в сумі 480,0 тис .євро.
В 2023 році отримано два транші кредиту в сумі 110 000,0 євро ( в червні 2023 року – 10 000 євро (384 070,0 грн; в грудні 2023 року – 100 000 євро (4 304 000,0 грн).
В листопаді 2023 року на підставі повідомлення НЕФКО про сплату чергових платежів з бюджету Хмельницької міської територіальної громади перераховано наступні платежі:
* тіло кредиту в сумі 769,23 євро (29 999, 97 грн);
* відсотки за користування кредитом – 1 116,39 євро ( 43 539,21 грн).
Крім того, в грудні 2023 року сплачена комісія НЕФКО за резервування коштів в сумі 10,0 євро (430,40 грн).
Станом на 31.12.2023 року місцевий борг по зазначеному договору складає 109 230,77 євро, по курсу НБУ – 4 610 401,42 гривень ( курс НБУ на 31.12.2023 року за 1 євро = 42,2079 грн).
23 листопада 2020 року між Хмельницькою міською радою та Європейським банком реконструкції та розвитку укладено Договір гарантії, відшкодування та підтримки проекту «Модернізація інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницькому», для забезпечення умов виконання боргових зобов’язань Хмельницького комунального підприємства «Спецкомунтранс» за кредитним договором з Європейським банком реконструкції та розвитку, під місцеву гарантію обсягом до 28,5 млн євро. В 2021 – 2023 роках жодних операцій щодо вибірок кредитних коштів та погашення/обслуговування по зазначеному кредиту не здійснювалося, тому граничний обсяг гарантованого боргу бюджету Хмельницької міської територіальної громади станом на 31.12.2023 року відсутній.
21 квітня 2023 року між Хмельницькою міською радою та Європейським банком реконструкції та розвитку укладено Договір гарантії, відшкодування та підтримки проекту «Модернізація громадського тролейбусного транспорту у м. Хмельницький», для забезпечення умов виконання боргових зобов’язань Хмельницького комунального підприємства «Електротранс» за кредитним договором з Європейським банком реконструкції та розвитку, під місцеву гарантію обсягом до 10,6 млн євро. Оскільки в 2023 році жодних операцій щодо вибірок кредитних коштів та погашення/обслуговування по зазначеному кредиту не здійснювалося, тому граничний обсяг гарантованого боргу бюджету Хмельницької міської територіальної громади станом на 31.12.2023 року відсутній.
Таким чином, станом на 31.12.2023 року місцевий борг бюджету Хмельницької міської територіальної громади складає 4 610 401,42 грн, гарантований місцевий борг – відсутній.
Публічне представлення інформації про виконання бюджету Хмельницької міської територіальної громади за 2023 рік відбудеться в зеленій залі міської ради 22 лютого 2024 року о 14.00 за адресою: м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3.
Додаток 1
Аналіз надходження доходів до бюджету Хмельницької міської територіальної громади
тис. грн
Код |
Назва платежу |
Фактично надійшло за 2022 рік |
Фактично надійшло за 2023 рік |
Відхилення 2023/2022 |
|
абсолютне (+, -_) |
темп росту у % |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Всього доходів загального фонду, з них: |
4 254 987,7 |
4 696 247,7 |
441 260,0 |
110,4% |
11010000 |
Податок на доходи фізичних осіб |
2 612 848,8 |
2 593 370,2 |
|
99,3% |
18010500-18010900 |
Плата за землю |
185 859,9 |
231 555,7 |
45 695,8 |
124,6% |
14020000-14040000 |
Акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів ( разом з пальним) |
202 082,1 |
359 761,4 |
157 679,3 |
178,0% |
18050300-18050400 |
Єдиний податок на підприємницьку діяльність |
449 361,3 |
525 101,1 |
75 739,8 |
116,8% |
20000000 |
Адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційного та побічного продажу |
79 561,0 |
121 202,3 |
41 641,3 |
152,3% |
40000000 |
Трансферти з державного та обласного бюджетів |
669 554,7 |
781 687,2 |
112 132,5 |
116,7% |
|
Всього доходів спеціального фонду, з них: |
150 225,5 |
264 073,9 |
113 851,4 |
175,8% |
33010000 |
Надходження коштів від продажу землі |
10 422,7 |
34 665,5 |
24 242,8 |
332,6% |
25000000 |
Власні надходження бюджетних установ |
116 827,6 |
198 125,6 |
81 298,0 |
169,6% |
41000000 |
Субвенції з державного та обласного бюджетів |
0 |
2801,9 |
2 801,9 |
100 |
|
Зведений обсяг доходів загального та спеціального фондів |
4 405 213,2 |
4 960 321,6 |
555 108,4 |
112,6% |
Додаток 2
Аналіз виконання видатків бюджету Хмельницької міської територіальної громади за 2023 рік у порівнянні з видатками бюджету громади за 2022 рік
тис. грн
Код |
Найменування |
Загальний фонд |
Спеціальний фонд |
||||||
Касові видатки за 2022 рік |
Касові видатки за 2023 рік |
Відхилення |
Касові видатки за 2022 рік |
Касові видатки за 2023 рік |
Відхилення |
||||
Абсолютне, (+, -) |
Темп росту у % |
Абсолютне, (+, -) |
Темп росту у % |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Всього видатків в тому числі: |
3 095 318,3 |
4 084 381,8 |
+989 063,5 |
132,0% |
248 981,9 |
1 467 315,3 |
+1 218 333,4 |
в 5,9 рази |
0100 |
Органи місцевого самоврядування |
231 943,7 |
276 794,4 |
+44 850,7 |
119,3% |
3 411,2 |
11 783,8 |
+8 372,6 |
в 3,5 рази |
1000 |
Освіта |
1 776 928,4 |
2 046 846,6 |
+269 918,2 |
115,2% |
111 229,7 |
283 511,8 |
+172 282,1 |
в 2,5 рази |
2000 |
Охорона здоров’я |
93 322,6 |
138 703,2 |
+45 380,6 |
148,6% |
7 487,2 |
69 254,8 |
+61 767,6 |
в 9,3 рази |
3000 |
Соціальний захист та соціальне забезпечення |
187 814,3 |
235 419,3 |
+47 605,0 |
125,3% |
28 060,9 |
199 460,0 |
+171 399,1 |
в 7,1 рази |
4000 |
Культура і мистецтво |
60 421,0 |
67 323,4 |
+6 902,4 |
111,4% |
1 079,3 |
4 341,0 |
+3 261,7 |
в 4,0 рази |
5000 |
Фізична культура і спорт |
73 235,2 |
97 410,0 |
+24 174,8 |
133,0% |
10 829,7 |
28 345,8 |
+17 516,1 |
в 2,6 рази |
6000 |
Житлово-комунальне господарство |
458 997,7 |
500 314,0 |
+41 316,3 |
109,0% |
3 035,3 |
33 654,0 |
+30 618,7 |
в 11,1 рази |
7300 |
Будівництво та регіональний розвиток |
|
26,0 |
+26,0 |
|
4 870,1 |
116 590,8 |
+111 720,7 |
в 23,9 рази |
7400 |
Транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство |
129 648,4 |
173 401,9 |
+43 753,5 |
133,7% |
5 538,5 |
50 505,2 |
+44 966,7 |
в 9,1 рази |
7600 |
Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання, підтримка підприємництва, заходи з енергозбереження |
3 542,6 |
16 140,5 |
+12 597,9 |
в 4,6 рази |
40 082,3 |
418 823,7 |
+378 741,4 |
в 10,4 рази |
8200 |
Громадський порядок та безпека |
16 324,3 |
18 060,8 |
+1 736,5 |
110,6% |
3 490,3 |
55 523,3 |
+52 033,0 |
в 15,9 рази |
9800 |
Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів (в тому числі підтримка військових частин) |
23 940,3 |
158 731,4 |
+134 791,1 |
в 6,6 рази |
22 645,4 |
175 167,0 |
+152 521,6 |
в 7,7 рази |
9110 |
Реверсна дотація |
12 737,8 |
328 100,7 |
+315 362,9 |
в 25,8 рази |
|
|
|
|
|
Кредитування (надання) |
500,0 |
790,0 |
+290,0 |
158,0% |
150,0 |
260,0 |
+110,0 |
173,3% |
За інформацією
Фінансового управління
Хмельницької міської ради