Проекти рішень виконавчого комітету
Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Положення про електронні консультації та опитування в місті Хмельницькому
Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Положення про електронні консультації та опитування в місті Хмельницькому
Розглянувши клопотання Хмельницького міського комунального підприємства «Хмельницькінфоцентр», з метою запровадження інноваційних механізмів участі громадян у вирішенні місцевих проблем, налагодження результативної співпраці громадян і органів місцевого самоврядування, відповідно до Статуту територіальної громади міста Хмельницького, затвердженого рішенням п’ятнадцятої сесії міської ради №5 від 31.05.2017 р., керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
- Внести на розгляд сесії міської ради пропозиції:
- про затвердження Положення про електронні консультації та опитування в місті Хмельницькому згідно з додатком;
- Хмельницькому міському комунальному підприємству «Хмельницькінфоцентр» (С. Матвійчук), створити на офіційному веб-сайті міської ради розділ «Електронні консультації та опитування» з посиланням на веб-портал «Е-консультації» з відповідними підрозділами згідно з напрямками Положення про електронні консультації та опитування в місті Хмельницькому. Надати доступ відповідним виконавчим органам міської ради до адміністрування веб-порталу «Е-консультації» для здійснення наповнення необхідною інформацією, провести навчання посадових осіб та надавати необхідну консультаційну допомогу.
- Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету Сабій Ю. С.
Міський голова О. Симчишин
Додаток
до рішення виконавчого комітету
від ___________ 2018 р. № ____
Положення про електронні консультації та опитування
в місті Хмельницькому
- Загальні положення
- Положення про електронні консультації та опитування в місті Хмельницькому (далі – Положення) визначає основні вимоги до організації і проведення Хмельницькою міською радою та її виконавчими органами (далі – органи місцевого самоврядування) електронних консультацій та опитувань (далі – е-консультації) з питань, що належать до їх компетенції.
- Правовою основою Положення є Конституція України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», Указ Президента України «Про сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні», Постанова Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку електронної демократії в Україні та плану заходів щодо її реалізації», «Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні”, „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні”, Статут територіальної громади м. Хмельницького, Європейська хартія місцевого самоврядування.
- Е-консультації є однією з форм участі членів територіальної громади міста Хмельницького у місцевому самоврядуванні. Вони проводяться з метою забезпечення участі членів територіальної громади у вирішенні питань місцевого значення.
- Е-консультації проводяться на засадах добровільності, інклюзивності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій та коментарів, поданих під час їх проведення.
- Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в е-консультаціях.
- Е-консультації мають відкритий характер. Кожна особа яка досягла 18 - річного віку, є громадянином України, громадянином іншої країни або ж є особою без громадянства, на законних підставах перебуває у межах міста Хмельницького та в законний спосіб може підтвердити цей факт, може взяти участь або ініціювати е-консультацію. Факт належності особи до міста (селища, села) підтверджується одною з зазначених умов:
- особа зареєстрована в місті Хмельницькому;
- особа на законних підставах орендує або користується житлом в межах міста Хмельницького;
- особа працює в межах міста Хмельницького.
- Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням публічних консультацій, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на веб-порталі «Е-консультації», а також можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.
- Публічні консультації не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.
- Результати проведення е-консультацій враховуються органами місцевого самоврядування під час прийняття остаточного рішення і в подальшій їх роботі
- Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультація та завершується у строки, визначені органами місцевого самоврядування.
Також інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації» може поширюватися в будь-яких засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.
-
- Органи місцевого самоврядування під час проведення е-консультації взаємодіють із засобами масової інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.
- Е-консультації проводяться у формі:
- електронного опитування – це проведення опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування. Електронне опитування може мати як просту форму (певна кількості питань із закритим переліком варіантів відповідей, опитувальник з одним варіантом відповіді, з декількома варіантами відповіді) так і складну форму (опитувальник з можливістю редагуванням відповідей; з налаштуванням діапазону балів оцінки або рейтингування). Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Опитування» на веб-порталі «Е-консультації».
- електронної консультації з громадськістю – це оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання з можливістю коментування учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Консультації» на веб-порталі «Е-консультації».
- електронного обговорення нормативно-правового акту – це оприлюднення проекту нормативно-правового акту органами місцевого самоврядування з можливістю коментування документу учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Обговорення НПА» на веб-порталі «Е-консультації».
- Під час проведення е-консультацій орган місцевого самоврядування інформує про їх проведення:
- осіб, права, свободи, інтереси чи обов’язки яких потребують визначення,
- на яких вплине результат е-консультацій,
- які братимуть участь у його реалізації,
- фахівців з відповідних питань,
- інших заінтересованих осіб.
- Матеріали е-консультацій, оприлюднені на веб-порталі «Е-консультації», архівуються та зберігаються суб’єктом владних повноважень не менше ніж п’ять років з дня прийняття рішення.
- Строк проведення е-консультацій визначається суб’єктом владних повноважень з урахуванням складності питання, проекту акту, терміновості, пріоритетності, строків виконання завдань.
Строк проведення е-консультацій не може становити менше 15 календарних днів, якщо інше не передбачено законодавством України. Строк проведення е-консультації обчислюється з моменту оприлюднення.
-
- Е-консультації можуть проводитися щодо:
- проектів нормативно-правових актів, що мають важливе значення для територіальної громади;
- програм соціально-економічного і культурного розвитку та інших програм, рішень стосовно стану їх виконання;
- проектів бюджету міста та звітів про його виконання;
- проектів генерального плану міста Хмельницького та змін до нього, планів зонування територій, детальних планів території;
- проекту Стратегічного плану розвитку міста Хмельницького та змін до нього;
- проектів планів і програм соціально-економічного розвитку міста Хмельницького;
- проектів актів, прийняття яких може впливати на стан навколишнього природного середовища, у тому числі та не обмежуючись, намірів створення в місті Хмельницького чи поблизу нього нових екологічно небезпечних об’єктів, які можуть змінити умови життя і підвищити ризик техногенних аварій, сприяти виникненню шкідливих для здоров’я мешканців факторів, або які вимагають незалежної екологічної експертизи для з'ясування їх екологічної небезпеки;
- проектів Статуту територіальної громади міста Хмельницького та змін до нього;
- відчуження об’єктів комунальної власності, які мають важливе значення для задоволення потреб громади, передача їх в оренду та під заставу;
- програм приватизації об’єктів комунальної власності;
- переліків об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації;
- надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також скасування такого дозволу;
- питань адміністративно-територіального устрою, передбачених законодавством;
- символіки територіальної громади міста Хмельницького;
- встановлення правил з питань благоустрою, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках та інших правил, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;
- зміни тарифів на житлово-комунальні послуги, відносно яких рішення ухвалюється органом місцевого самоврядування;
- зміни тарифів на проїзд у громадському транспорті;
- проектів рішень ради про зміну місцевих податків та зборів;
- проектів рішень про зміну (запровадження) платних послуг у лікувальних та навчальних закладах;
- визначають порядок надання адміністративних послуг;
- стосуються присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій.
- Положення обов’язкове до виконання усіма органами місцевого самоврядування.
- Е-консультації можуть проводитися щодо:
- Ініціатори, користувачі та заінтересовані особи е-консультацій
- Е-консультації організовує і проводить орган місцевого самоврядування, який готує пропозиції щодо вирішення певного питання або є розробником проекту нормативно-правового акту. Орган місцевого самоврядування призначає відповідальну особу, яка здійснює управління відповідним напрямком на веб-порталі «Е-консультації» (далі – Модератор).
- Консультаційно-дорадчі органи при органах місцевого самоврядування, громадські об’єднання, благодійні організації, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, органи самоорганізації населення, профспілкові організації та організації роботодавців (далі - інститути громадянського суспільства) можуть ініціювати проведення е-консультацій, шляхом подання відповідних пропозицій органу місцевого самоврядування чи створити е-консультацію на веб-порталі «Е-консультації». Е-консультацію з пропозицією щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування на веб-порталі «Е-консультації» ініціює від інституту громадянського суспільства його керівник або уповноважена особа.
Ініціювати проведення е-консультацій, може також особа, яка на законних підставах проживає у межах міста Хмельницького та відповідає вимогам пункту 1.6 цього Положення.
-
- В е-консультаціях мають право брати участь користувачі веб-порталу «Е-консультації», належним чином зареєстровані і ідентифіковані за допомогою сертифікованих сервісів ідентифікації. Користувачі реєструються та самостійно оновлюють відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі.
- З метою забезпечення відкритості та доступності інформації щодо е-консультацій, які проводяться органами місцевого самоврядування та їх належного інформування, орган місцевого самоврядування веде інформаційний реєстр заінтересованих осіб.
Користувач е-консультацій, який бажає увійти в категорію заінтересованих осіб для можливості отримання інформації про е-консультації, які проводяться органами місцевого самоврядування, створює особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації» та обирає категорії консультацій, в яких заінтересований.
В інформаційному реєстрі заінтересованих осіб містяться відомості про прізвище, ім’я, по батькові заінтересованої особи, сфери її інтересів, контактна інформація (електронна адреса, засоби телефонного зв’язку).
З метою підтримання інформаційного реєстру заінтересованих осіб в актуальному стані користувач самостійно оновлює відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі «Е-консультації».
При створенні особистого електронного кабінету на веб-порталі «Е-консультації» користувач е-консультацій подає такі відомості: прізвище, ім’я, по батькові, контактну інформацію (електронну адресу, засоби телефонного зв’язку) та надає згоду на обробку своїх персональних даних.
Ведення інформаційного реєстру заінтересованих осіб здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
-
- Учасники е-консультацій під час проведення публічних консультацій мають право:
- здійснювати моніторинг процесу підготовки та прийняття рішень органами місцевого самоврядування, які були прийнятті на основі е-консультацій;
- подавати органам місцевого самоврядування пропозиції та коментарі з питань місцевого значення, що були винесені на е-консультації;
- отримувати від органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб відомості та інформацію, що необхідна для участі в е-консультаціях, за винятком інформації з обмеженим доступом.
- Учасники е-консультацій під час проведення публічних консультацій мають право:
- Порядок проведення електронних консультацій
- Е-консультації проводяться шляхом:
- оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання;
- опитування задля виявлення громадської думки;
- оприлюднення та збору коментарів на проект нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування;
- Органи місцевого самоврядування щороку складають орієнтовний план проведення консультацій, де включені також електронні консультації (далі - орієнтовний план) з урахуванням пропозиції органів місцевого самоврядування, консультативно-дорадчих органів утворених при органах місцевого самоврядування, членів територіальної громади, громадських об’єднань, органів самоорганізації населення.
- Орган місцевого самоврядування у день початку е-консультації розміщує інформацію про початок е-консультації на офіційному веб-сайті, а також надсилає електронною поштою заінтересованим особам, що включені до інформаційного реєстру заінтересованих осіб повідомлення про початок е-консультації.
- Авторизація на веб-порталі «Е-консультації» відбувається з використанням електронного цифрового підпису (ЄЦП), Bank ID або MobileID. Учасник е-консультацій надає згоду на обробку своїх персональних даних.
- Користувачі е-консультацій під час проведення е-консультацій подають коментарі у електронній формі, які опубліковуються на веб-порталі «Е-консультації». Коментарі користувача е-консультації із зазначенням прізвища, імені, по батькові автора оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації».
- Не підлягають оприлюдненню, розгляду та видаляються лише коментарі, які містять заклики, спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, анонімні пропозиції, а також ті, що містять ненормативну лексику та які не стосуються питання, щодо якого проводяться е-консультації.
- Коментарі, що надійшли під час е-консультацій, вивчаються та аналізуються органами місцевого самоврядування.
- На розгляд коментарів, що надійшли під час е-консультацій, не поширюються вимоги Закону України “Про звернення громадян”. Індивідуальні відповіді щодо результатів розгляду пропозицій не надаються та не надсилаються учасникам е-консультацій.
- Ініціювати е-консультацію особа може лише після реєстрації на веб-порталі «Е-консультації». Консультація ініційована користувачем веб-порталу перевіряється модератором впродовж двох робочих днів з моменту створення такої е-консультації на відповідність вимогам пункту 3.6 цього Положення. До цього часу текст консультації доступний для перегляду лише ініціатору та модератору з приміткою «Ваше повідомлення знаходиться на модерації».
- Е-консультації проводяться шляхом:
В разі відповідності консультації вимогам пункту 3.6 цього Положення модератор не пізніше наступного дня після перевірки надає консультацію відповідним структурним підрозділам органу місцевого-самоврядування для вивчення та аналізу. У разі прийняття позитивного висновку відповідним органом місцевого-самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, замовником проведення такої консультації стає відповідний орган місцевого-самоврядування, який зазначає на веб-порталі додатково інформацію про автора ініціативи.
-
- У разі прийняття негативного висновку структурним підрозділам органу місцевого-самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, оприлюднення такої консультації не здійснюється, а ініціатору, у той же термін, надсилається вмотивована відмова в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
- Ініціатор, якому відмовлено в оприлюдненні у зв’язку з необхідністю доопрацювання консультації, може виправити недоліки та ініціювати консультацію повторно. В разі отримання повторної відмови, консультація з ініційованого питання не проводиться.
- Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультації та завершується у строки, визначені органом місцевого самоврядування.
Інформація про початок консультації невідкладно публікується на веб-порталі «Е-консультації», а також надсилається ініціатору консультації в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
-
- Е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) організовуються і проводяться у такому порядку:
- визначається питання, яке буде винесене на консультацію та альтернативні пропозиції щодо його вирішення;
- приймається рішення про проведення консультації;
- розробляється план заходів з організації та проведення консультації (у разі потреби);
- вживаються заходи для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб'єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих осіб;
- оприлюднюється інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації»;
- збираються коментарі, пропозиції чи оцінки щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки, шляхом проведення е-консультації;
- формуються пропозиції та коментарі щодо кожного альтернативного вирішення питання;
- проводиться аналіз результатів та узагальнюється інформація отримана шляхом консультації;
- забезпечується врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;
- оприлюднюються результати е-консультації на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи.
- В інформаційному повідомленні е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) зазначаються:
- найменування органу місцевого самоврядування, який проводить обговорення;
- питання, яке винесене на консультацію, а також альтернативні пропозиції щодо його вирішення; текст проекту нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування;
- аналітичні документи, інформаційні матеріали, розрахунки, кошториси, що стосуються винесеного питання тощо;
- соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;
- можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- відомості про строк, порядок обговорення питання винесеного на консультацію, спосіб внесення пропозицій чи зауважень учасників, які беруть участь в консультації;
- спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- прізвище, ім'я відповідальної особи органу місцевого самоврядування;
- строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.
- Пропозиції, коментарі та зауваження під час проведення е-консультації подаються лише через веб-портал «Е-консультації», вносяться в протокол е-консультації та зберігаються протягом 5 років.
- Пропозиції, коментарі та зауваження, що надійшли під час е-консультації, вивчаються та аналізуються із залученням у разі потреби відповідних фахівців.
- За результатами е-консультації готується звіт, в якому зазначається:
- найменування органу місцевого самоврядування, який проводив обговорення;
- зміст питання, яке було винесено на консультацію, альтернативні пропозиції щодо його вирішення або текст проекту акту органу місцевого самоврядування, що виносилися на консультацію, а також додаткові матеріали;
- інформація про осіб, що взяли участь в консультації;
- інформація про пропозиції, оцінки та зауваження, що надійшли до органу місцевого самоврядування за результатами консультації, із зазначенням авторів;
- узагальнена інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;
- рішення та додатки до них, прийняті за результатами обговорення.
- Звіт про результати е-консультації оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи не пізніше 15 календарних днів після закінчення консультації.
- Рішення з додатками за результатами е-консультації в обов'язковому порядку орган місцевого самоврядування доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» та в інший прийнятний спосіб протягом п’яти робочих днів після його прийняття.
- Е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) організовуються і проводяться у такому порядку:
4. Відповідальність за порушення порядку проведення е-консультацій
-
- За порушення вимог цього Положення посадові та службові особи органу місцевого самоврядування несуть відповідальність передбачену чинним законодавством.
- Непроведення е-консультацій з громадськістю у випадках, передбачених пунктом 1.16. цього Положення, а також неналежне проведення (з порушенням вимог цього Положення) - може бути підставою для скасування ухваленого рішення.
- Оскарження рішень, дій чи бездіяльність органу місцевого самоврядування до суду здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Керуючий справами виконавчого комітету Ю. Сабій
Директор ХМКП «Хмельницькінфоцентр» С. Матвійчук