Рішення виконавчого комітету
від 30.05.2018 № 428 "Про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності бюджетних установ міста Хмельницького за 2017 рік "
Україна
Хмельницька міська рада
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ
від 30.05.2018 № 428
Про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності бюджетних установ міста Хмельницького за 2017 рік
Заслухавши інформацію заступника міського голови Мельник Г.Л. щодо результатів фінансово-господарської діяльності бюджетних установ міста за 2017 рік, виконавчий комітет міської ради відзначає наступне.
Галузь «Освіта»
Фінансування галузі освіти у 2017 році по загальному фонду склало 736, 6 млн. грн., що на 244,4 млн. грн. або на 49,6% більше ніж у 2016 році (492,2 млн. грн.), з яких на заробітну плату і нарахування на неї спрямовано 571,6 млн. грн., або 77,6 %, що дало змогу підвищити заробітну плату на понад 60%, та виплатити матеріальну допомогу на оздоровлення і винагороду за сумлінну працю.
На придбання, поточні ремонти та капітальні видатки в 2017 році спрямовано 58,6 млн. грн., за рахунок яких придбано ліжка та дитячі шафи в дошкільні навчальні заклади, регульовані шкільні парти, мультимедійні комплекси для учнів загальноосвітніх шкіл, меблі та посуд для їдалень, комп’ютерну техніку, проведено ремонти приміщень харчоблоків, санітарних вузлів в 36-ти закладах міста.
На виконання доручень балансової комісії з підведення підсумків фінансово-господарської діяльності установ та закладів галузі за 2016 рік забезпечено переведення в Колегіумі та Ліцеї № 17 навчання учнів в одну зміну. Зменшено на 19% кількість працюючих на неповну ставку (з 368 осіб до 297 осіб), крім НВО №5, ЗОШ №21, НВК №7, ДНЗ №34, ЗОШ №13.
Значна увага приділялася не допущенню проведення репетиторства в начальних закладах.
Завдяки відкриттю додаткових груп в дошкільних навчальних закладах, збільшено контингент дітей на 657 осіб, з 11 165 до 11 822 осіб.
Ліквідовано черги в дошкільних закладах мікрорайонів Ракове, Південно-Західний та мікрорайон Дубове, окрім дітей 2016 року народження. Проблемним питанням влаштування дітей віком від 2 до 6 (7) років залишається в мікрорайонах Озерна, Виставка, Центральний.
З метою оперативності управління та підвищення ефективності використання бюджетних коштів, переведено на фінансову самостійність шість дошкільних навчальних закладів: №1, №5, №6, №35, №48, №50.
Продовжено впровадження енергозберігаючих заходів в закладах освіти, на що спрямовано 16,9 млн. грн., за рахунок яких в 1-4 класах загальноосвітніх шкіл міста встановлено енергозберігаючі лампи, утеплено фасади в 9-ти навчальних закладах, повністю замінено вікна в групах та класах дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах міста, встановлено індивідуальні теплові пункти в 4-х навчальних закладах, частково замінено застаріле кухонне обладнання на енергозберігаюче (пекарські шафи, електричні котли, холодильні установки, протирально-різальні машини, електром’ясорубки, посудомийні машини, електроплити). Економія енергоносіїв від запровадження заходів склала до 32%.
Вартість навчання 1-го учня у 2017 році (без урахування видатків на проведення ремонтних робіт) в середньому по закладах загальної середньої освіти склала 12 206,9 грн. при виділених з державного бюджету – 9 264,9 гривень. Тому, з міського бюджету додатково було виділено 87,1 млн. гривень.
Вища за середню вартість навчання склалась в 16-ти (42%) з 38-ми шкіл міста, з них найвища в: НВО №23 (17 906,3 грн.), СЗОШ №8 (15 986,7 грн.), СЗОШ №15 (14 672,8 грн.), СЗОШ №6 (14 499,7 грн.), СЗОШ №19 (14 244,4 грн.), ЗОШ №20 (14 162,6 грн.), ЗОШ №13 (14 060,7 грн.), ТБЛ (14 003,7 грн.), Гімназії №1 (13 925,8 грн.). Додаткове навантаження для бюджету міста розрахунково становило 13,1 млн. гривень.
Поряд з цим найменша вартість навчання 1-го учня по галузі склалась в НВО №28 (9 676,8 грн.), ЗОШ №4 (10 739,2 грн.), Колегіумі (10 871,0 гривень).
В дошкільних закладах вартість утримання 1 дитини становить 26 622,0 гривень.
Найвища вартість становила в 16-ти (41%) з 39-ти ДНЗ, з них: ДНЗ №8 (44 682,6 грн.), ДНЗ №30 (37 873,4 грн.), ДНЗ №25 (36 232,5 грн.), ДНЗ №3 (31 769,9 грн.), ДНЗ №34 (31 021,0 грн.), ДНЗ №38 (30 000,0 грн.), ДНЗ №33 (29 990,1 грн.), ДНЗ №43 (29 457,3 грн.), ДНЗ №28 (29 498,2 грн.), ДНЗ №39 (29 463,5 грн.), ДНЗ №46 (28 003,8 грн.), ДНЗ №57 (29 229,6 грн.), ДНЗ №47 (27 593,7 грн.), ДНЗ №20 (26 509,0 грн.).
Найнижча вартість склалась в ДНЗ №36 (21 045,5 грн.), ДНЗ №37 (21 997,1 грн.), ДНЗ №15 (23 018,9 грн.), ДНЗ №1 (23 047,1 грн), ДНЗ №23 (23 550,2 грн.), ДНЗ №56 (23 660,1 грн.).
Основними чинниками, які впливають на вартість утримання 1-го учня є нерівномірний розподіл учнів по класах, формування оптимального педагогічного навантаження, штатної чисельності та вжиття заходів з енергозбереження.
Так, у 2017 році кількість учнів зросла на 1 324 осіб (до 31 292 осіб), а кількість класів у закладах загальної середньої освіти зросла на 32 одиниці і становить 1071 класи.
Показник наповнюваності класів у загальноосвітніх закладах в 2017 році збільшився з 28,5 учнів до 28,8 учнів, тобто на 0,3 одиниці.
Оптимально та ефективно сформована мережа класів у НВК №31, НВО №1, ЗОШ №14, Ліцеї №17, ЗОШ №21, ЗОШ №30, НВК №10, Колегіумі, ЗОШ №25, за рахунок ефективного розподілу учнів по класах досягнута економія видатків на фінансування 135 годин тижневого навантаження.
Проте, через нерівномірний розподіл кількості учнів між класами в НВК №2, СЗОШ №6, НВК №9, СЗОШ №12, СЗОШ №15, ЗОШ №22, ЗОШ №23 тижневе навантаження вчителів збільшилось на 217,5 годин, що призвело до додаткових витрат з бюджету. Також потребує оптимізації мережа класів у СЗОШ №6, СЗОШ №8, ТБЛ, НВК №9, СЗОШ №15, ЗОШ №18, ЗОШ №20, ЗОШ №25, СЗОШ №29. При цьому, відвідування учнями вечірньої ЗЗОШ №2 в 2017 році в середньому склало менше 50%.
За результатами проведеного аналізу виявлено значну кількість годин замін, що проводяться керівниками в наступних навчальних закладах: НВК №4 – 531 год, СЗОШ №32 – 430 год, Колегіумі – 320 год, ЗОШ №19 – 303 год, НВК №2 – 299 год, ЗОШ №23 – 271 год, Ліцей №17 – 245 год, ЗОШ №15 – 223 год, Гімназія №2 – 220 год, ЗОШ №6 – 211 год, ЗОШ №24 – 211 год, ; у закладах дошкільної освіти: ДНЗ №29 – 375 год, ДНЗ №57 – 371 год, ДНЗ №38 – 350 год, ДНЗ №45 – 318 год, ДНЗ №26 – 309 год, ДНЗ №33 – 296 год, ДНЗ № 47, ДНЗ № 52.
Видатки на харчування учнів та дітей в закладах освіти склали 43,2 млн. грн., що на 11,0 млн. грн. або на 34% більше в порівнянні з минулим роком (32,2 млн. грн.), що дозволило збільшити в 2017 році середню вартість харчування в день для учня 1-4 класу до 9 грн., а однієї дитини в дошкільних закладах до 17 грн.
Поряд з цим, моніторинг якості харчування у закладах освіти засвідчив про:
- відсутність належного контролю зі сторони адміністрації закладів освіти за обліком, видачею та списанням продуктів харчування, що призводить до нестач та лишків продуктів харчування. Для прикладу: ЗОШ №6 (куряче філе 4,2 кг., свіжі вироби з тіста, фруктовий сік, молоко, лимон, масло вершкове, коробка з какао на загальну суму понад 1 тис. грн.), ЗОШ №7 (нестача – 1,9 кг цукру; 1,3 кг крупи пшеничної), СЗОШ №8 (нестача – 2 кг масла вершкового, 16 кг борошна, 4,5 кг ковбасних виробів; лишки – 2,8 кг м’яса, 7,6 л. олії, 29 шт. яєць, 4,9 кг цукру, 5,2 кг рису, 7,1 кг гречки, 1,9 кг сиру плавленого), СЗОШ №19 (нестача – 1,7 кг борошна; лишки – 1,4 кг крупи гречаної, 1,2 кг рису), ЗОШ №22 (нестача – 6,6 кг ковбасних виробів), НВО №1 (нестача – 3 л молока, 31 шт. яєць; лишки – 6,1 кг моркви);
- відсутність належного контролю за якістю продуктів, яку привозять постачальники в заклад. Так, в ДНЗ №15 привозили м'ясо, якість якого не відповідала ґатунку зазначеному в накладній;
- недотримання фактичної ваги приготовлених страв затвердженим нормам в ЗОШ №4 (порція сніданку при нормі 230 грам, фактично – 200 грам), СЗОШ №6 (порція котлет при нормі 75 грам, фактично – 50 грам);
- відсутність обліку відпуску продукції на буфет та не оприбуткування в повному обсязі виручки від її реалізації (в СЗОШ №6 в день проведення моніторингу виручка (2 730,0 грн.) в 2 рази перевищувала середньоденну за період І квартал 2018 року (1 400,0 грн.), в ЗОШ №7 – при середньоденній виручці за І квартал 2018 року (860,22 грн.), в день моніторингу – 1 610,96 грн. (1,9 рази), в ЗОШ №22 – при середньоденній виручці за І квартал 2018 року (1 100,0 грн.), в день моніторингу – 3 845,20 грн. (3,5 рази). Крім того, в ЗОШ №22 через буфет реалізувалися ковбасні вироби для вчителів, які придбані закладом за кошти загального фонду міського бюджету, передбачених лише для забезпечення безкоштовного харчування учнів);
- недостатній контроль за якістю харчування, температурою подачі страв, що приводить до значного % харчових відходів (в ЗОШ №22 – 70%, ЗОШ №19 – 55%, ЗОШ №25 – 51%, СЗОШ №8 – 49%, СЗОШ №27 – 34%).
Проведеним моніторингом споживання енергоносіїв на одного учня та дитину в день у закладах галузі встановлено наступне:
- споживання електроенергії в:
- дошкільних закладах найбільше споживання склалось в дошкільних групах НВО №1 – 2,6 кВт. год., ДНЗ №39 – 1,72 кВт. год., НВК №31 – 1,39 кВт. год., ДНЗ №6 – 1,37 кВт. год., ДНЗ №33 – 1,34 кВт. год., ДНЗ №34 – 1,3 кВт. год., ДНЗ №15 – 1,3 кВт. год., а найменше в: ДНЗ №23 – 0,53 кВт. год., ДНЗ №21 – 0,57 кВт. год., ДНЗ №35 – 0,58 кВт. год.;
- загальноосвітніх навчальних закладах найбільше споживання склалось в НВО №23 – 1,45 кВт. год., СЗОШ №29 – 0,71 кВт. год., СЗОШ №32 – 0,63 кВт. год., НВК №10 – 0,62 кВт. год., НВК №7 – 0,59 кВт. год., а найменше в: СЗОШ №13 – 0,17 кВт. год., СЗОШ №24 – 0,19 кВт. год., СЗОШ №19 – 0,21 кВт. год., Гімназії №2 – 0,21 кВт. год., НВК №9 – 0,22 кВт. год.
- споживання води в:
- дошкільних закладах найбільше споживання склалось в дошкільних групах НВО №1 – 55,66 л, ДНЗ №6 – 45,71 л, ДНЗ №25 – 41,94 л, ДНЗ №21 – 41,37 л, ДНЗ №57 – 40,93 л, а найменше в: ДНЗ №29 – 13,32 л, ДНЗ №56 – 20,46 л, ДНЗ №20 – 23,46 л, ДНЗ №39 – 24,11 л, ДНЗ №15 – 24,24 л;
- загальноосвітніх навчальних закладах найбільше споживання склалось в СЗОШ №33 – 34,02 л, НВК №7 – 18,73 л, СЗОШ №32– 16,73 л, СЗОШ №22 – 12,29 л, НВО №23 – 11,66 л, а найменше в: СЗОШ №13 – 3,85 л, СЗОШ №18 – 3,90 л, СЗОШ №12 – 4,34 л, Гімназії №1 – 4,49 л, Ліцеї №17 – 4,54 л.
В закладах професійно-технічної освіти споживання електроенергії зросло на 17,2% або на 542 740 кВт.год. (найбільше збільшення спричинили ВПУ №25 – на 38,4% або 156 993 кВт.год.). Затрати на теплопостачання зросли на 4,95% або 280,2 Гкал. (найбільше збільшення спричинили ЦПТО сфери послуг – на 29,8% або 249,2 Гкал. та професійний ліцей – на 21,4% або 208,9 Гкал.). Споживання гарячої та холодної води в закладах зросло майже в 1,2 рази або на 34 853,8 м.куб. (найбільше в ВПУ №25: гарячої води – на 395% або 8 952,7 м.куб, холодної води – на 68,7% або 7 598,4 м. куб).
В позашкільних навчальних закладах споживання електроенергії зросло на 10,7% (26 060,0 кВт.год). Найбільше в Палаці творчості дітей та юнацтва – на 18,6% (13 649 кВт.год.) та ПНЗ ДЮОК «Чайка» – на 17% (14 544 кВт.год.)
В 2017 році позашкільною освітою було охоплено 4 459 чол., що на 8,3% менше ніж в 2016 році, а саме: ХМНВК зменшено на 12,7% (з 624 чол. до 545 чол.), в Палаці творчості дітей та юнацтва – на 4,5% (з 2 624 чол. до 2 506 чол.). Збільшилась кількість вихованців в ДЮСШ – на 14,3%, дитячо-юнацький спортивний центр – на 5,8%.
У місті Хмельницькому функціонує шість закладів професійної (професійно-технічної) освіти, що фінансуються за рахунок коштів міського бюджету та освітньої субвенції. Касові видатки за 2017 рік становлять 79 903,2 тис. грн., з них видатки міського бюджету 70 651,0 тис. грн, або 88,4%.
Відсоток завантаженості закладів професійно-технічної освіти відносно їх проектної потужності в 2017 році склав 72,2%.
Вартість навчання 1-го учня за 2017 рік без урахування видатків на ремонт склали – 23 303,5 грн. Проте, значно вищий цей показник у ВПУ №25 – 26 243,3 грн. та у професійному ліцеї електроніки – 24 092,3 грн. Найнижча вартість у ВПУ №11 – 19 162,4 грн.
Основними показниками, які впливають на вартість навчання є оптимальна кількість штатної чисельності працівників, наповнюваності груп учнями та проведення заходів з енергозбереження. Так, штатна чисельність по загальному фонду станом на 01.09.2017 року становила 739,9 од., з них педагогічних працівників – 487,9 од або 65,9% та адміністративно-господарського персоналу – 252,0 од. або 34,1%. Вищевказана кількість штатних посад потребує оптимізації в зв’язку з недоцільним їх введенням в штати закладів та недостатньої завантаженістю до посадових обов’язків, зокрема: посади літературних редакторів, керівників гуртків, секретарів-друкарок, юристів, агентів з постачання, помічника директора з адміністративно-господарської частини, робітників з обслуговування будівель, водіїв та інші.
В 2017 році в закладах в професійно-технічної освіти в середньому на 1 штатну посаду припадає 4,46 учнів, в т. ч.: ВПУ №11 – 4,85 осіб, професійний ліцей – 4,79 осіб, ліцей сфери послуг – 4,62 осіб, ВПУ №4 – 4,62 осіб, найгірший показник у ВПУ №25 – 3,97 осіб та професійному ліцеї електроніки – 3,64 осіб.
Надходження від виробничої практики становили 1 272,1 тис. грн., в т. ч.: ВПУ №4 – 451,2 тис. грн., ліцей сфери послуг – 357,8 тис. грн., ВПУ №11 – 293,2 тис. грн., ВПУ №25 – 82,3 тис. грн., професійний ліцей електроніки – 50,7 тис. грн., професійний ліцей – 36,9 тис. грн. При цьому, надходження коштів від проходження практики з розрахунку на одного учня коливаються від 1 061,1 грн. до 62,8 грн, а саме: ВПУ №4 – 1 061,1 грн., ВПУ №11 – 399,4 грн., ліцей сфери послуг – 335,3 тис. грн., ВПУ №25 – 283,8 грн., професійний ліцей електроніки – 175,4 грн., професійний ліцей – 62,8 грн.
При проведенні моніторингу окремих питань фінансово-господарської діяльності ВПУ №25 встановлено наявність готівкових операцій через касу із середньомісячним оборотом в сумі близько 50,0 тис. грн. без наявності касира в закладі, значну кількість фактів не оприбуткування коштів в касі, сплачених за додаткові освітні послуги, за харчування та комунальні послуги проживаючих у гуртожитку. Проте, в річній фінансовій звітності касові операції з обігу готівки не відображені.
Разом з цим, при щомісячному надходженні коштів за проживання в гуртожитку, здійснено покриття видатків спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду за 2017 рік – в розмірі 270,1 тис. гривень.
Крім того, помічником директора з адміністративно-господарської частини було допущено власну заборгованість за проживання в гуртожитку, в рахунок погашення якої на баланс закладу було передано господарське обладнання, придбавачем якого згідно рахунку є ВПУ №25.
Галузь «Охорона здоров’я»
Обсяг видатків по галузі «Охорона здоров’я» за 2017 рік по загальному фонду склав 308,7 млн. грн., що на 79,8 млн. грн. або 34,9% більше ніж у 2016 році, в т. ч. за рахунок медичної субвенції – 231,1 млн. грн. та міського бюджету – 77,6 млн. грн. Крім цього, було виділено 19,6 млн. грн. для закупівлі обладнання, виробів медичного призначення та проведення капітальних ремонтів, що дозволило суттєво покращити матеріально-технічну базу лікувальних закладів. Разом з цим, не було освоєно понад 2 млн. грн., в т. ч.: дитячою лікарнею – 1,2 млн. грн., передбачених на капітальний ремонт харчоблоку; центром первинної допомоги №1 – 0,6 млн. грн., передбачених для надання безкоштовних рецептів пільговим категоріям населення та проведення капітального ремонту амбулаторії по вул. Гречка, 12, лікувально-діагностичним центром – 150,0 тис. грн. (капітальний ремонт газового котла).
Із розрахунку на одного мешканця міста у 2017 році витрати на охорону здоров’я становили 1 160,11 грн., що на 34% більше, ніж у 2016 році.
На виплату заробітної плати було спрямовано 229,6 млн. грн. або 74,5% від загального обсягу поточних видатків, що дало можливість здійснити виплати в повному обсязі та надати матеріальну допомогу на оздоровлення всім працівникам галузі. Проте, були зафіксовані випадки необґрунтованої виплати премій, в першу чергу адміністративному персоналу, зокрема по ЦПМСД №1 – 248,6 тис. грн. та по дитячій лікарні – 42,6 тис. грн.
На придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів спрямовано 32,4 млн. грн., за рахунок яких здійснювалося безкоштовне 3-х денне лікування хворих у реанімаційних відділеннях та травмпунктах міських лікарень, а також фінансування програми «ліки на тумбочку» з розрахунку 380 грн. на 1 хворого стаціонару терапевтичного профілю та 560 грн. на хворого хірургічного профілю.
Крім того, на оплату безкоштовних медикаментів для пільгових категорій населення закладами охорони здоров’я спрямовано 14,1 млн. грн., що на 9,9 млн. грн. більше, ніж у 2016 році.
Поряд з цим, працівниками управління охорони здоров’я, фінансового управління та відділу внутрішнього контролю проводився щомісячний моніторинг ефективності використання бюджетних коштів на придбання медикаментів. За результатами моніторингу вживалися заходи щодо притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності.
У 2017 році надходження від надання платних послуг закладами охорони здоров’я становили 15,1 млн. грн. та зросли на 2 млн. грн. (2016 рік – 13,1 млн. грн.). Так, стоматологічною поліклінікою розширено перелік стоматологічних послуг, які надаються на платній основі з 118 послуг до 128, як наслідок, надходження коштів до спеціального фонду зросли з 3,1 млн. грн. у 2016 році до 3,6 млн. грн. у 2017 році.
Однак, деяким закладам план надходжень до спеціального фонду не виконано, зокрема лікувально-діагностичним центром – на 958,7 тис. грн. або 23,9%, по поліклініці № 4 – на 10%.
Для прикладу, у Хмельницькому міському лікувально-діагностичного центрі, не зважаючи на збільшення вдвічі мінімальної заробітної та значного зростання вартості комунальних послуг, адміністрацією закладу не здійснено коригування калькуляції на платні послуги для застрахованих осіб, працюючих на Укрзалізниці. Крім цього, протягом 1 кварталу 2018 року допущено значне зменшення кількості укладених договорів на медичні послуги застрахованих осіб.
Не зважаючи на доручення попередньої балансової комісії щодо формування оптимальної штатної чисельності адміністративно-господарського персоналу, протягом звітного періоду в закладах охорони здоров’я проведено оптимізацію лише 9 штатних посад із 525,5 штатних одиниць.
Проте, при розподілі повноважень між поліклініками та ЦПМСД, кількість даної категорії персоналу в поліклініках міста залишилась без змін та склала 115 штатних посад, в т. ч.: працівники бухгалтерсько-економічної служби – 18 ст., заступники головних лікарів – 7 ст., інспектори з кадрів – 3,5 ст., інженерів – 5 ст., робітників з обслуговування (завідувачі господарством, електромонтери, сантехніки, підсобні робітники, техніки) – 18,5 ст. та інші.
Продовжувалась робота з впровадження електронного обліку відвідувань та формування реєстру пацієнтів у закладах охорони здоров’я. У Хмельницькій міській лікарні розроблено порядок проходження обстеження населення міста на МРТ. Впродовж 2017 року дана послуга мешканцям міста надавалась безкоштовно. У поліклінічних закладах міста продовжено час забору аналізів до 10.00 год.
Касові видатки по оплаті комунальних послуг та енергоносіїв склали 17,0 млн. грн. Не дивлячись на загальну економію енергоносіїв, по деяким закладам значно зросли видатки на комунальні послуги. Найбільший ріст фактичних витрат склався по споживанню тепла: в поліклініці №4 – 12,8%, поліклініці №2 – 8%; по електроенергії в поліклініці №4 – 6,2%, гарячої води в дитячій лікарні – 9,7%. Протягом 2017 року не укладено угоди між поліклінічними закладами (окрім поліклініки №2) та ЦПМСД щодо відшкодування вартості комунальних послуг.
Галузь «Культура та мистецтво»
По галузі «Культура» в 2017 році в місті функціонували 7 шкіл естетичного виховання, 4 клубних закладів, 15 бібліотек централізованої бібліотечної системи, 2 музеї, 2 муніципальних колективи та моно-театр «Кут».
Видатки по загальному фонду на утримання закладів культури та проведення культурно-мистецьких заходів за 2017 рік склали 57,9 млн. грн. і збільшились в порівнянні з минулим роком на 20,5 млн. грн. або 64,6%. На заробітну плату працівників галузі в 2017 році спрямовано 50,1 млн. грн., що на 18,2 млн. грн. або 63,7% більше в порівнянні з минулим роком.
У 2017 році надходження від надання платних послуг, господарської діяльності та оренди приміщення закладами культури становили 6,1 млн. грн., що на 1,1 млн. грн. або 22% більше, ніж в 2016 році, але по міському будинку культури надходження зменшились на 5,5%, центрі національного виховання учнівської молоді та дитячій музичній школі №3 – залишились на рівні минулого року.
Також, при зростанні в 2 рази мінімальної заробітної плати, в 2017 році власні надходження академічного муніципального камерного хору зменшились на 6,5 тис. грн. або 39%. При виділених з бюджету міста коштах на утримання муніципального естрадно-духового оркестру близько 3,0 млн. грн., власні надходження склали лише 52,5 тис. грн. або 1,8% від загального обсягу.
Слід зазначити, що в бібліотеках міста розширився перелік платних послуг, що дало змогу збільшити надходження до спеціального фонду на 57,2 тис. грн. або 70,6% до 138,2 тис. грн. на рік, за рахунок яких було збільшено обсяг оплати енергоносіїв на 53%.
Протягом 2017 року в школах естетичного виховання навчалося 4 280 учнів, в т. ч. в бюджетних групах 2 865 учнів та на умовах самоокупності – 1 415 учнів. В порівнянні з 2016 роком контингент учнів збільшився на 149 чоловіка, в т. ч. в бюджетних групах на 32 учня, а в групах на умовах самоокупності – на 117 учнів або на 9% (при цьому, в дитячій музичній школі №3 контингент учнів зменшився на 23 чоловіка при незмінній кількості педагогічних ставок).
Штатна чисельність в школах естетичного виховання в 2017 році складала 477,64 ст., з них викладачі – 358,89 ст. та адміністративно-господарський персонал – 118,75 ст.
Моніторинг споживання енергоносіїв в закладах культури показав збільшення їх використання, а саме:
- електроенергії: в міському будинку культури на 0,5 тис. кВт, в клубі «Книжківці» на 2,0 тис. кВт, в культурно-мистецькому центрі «Ветеран» – 0,4 тис. кВт., дитячій музичній школі №2 – 0,2 тис. кВт;
- води: в міському будинку культури на 39 м куб., в культурно-мистецькому центрі «Ветеран» – 10 м куб., централізованій бібліотечній системі – 15 м куб., дитячій музичній школі №2 – 5 м куб;
- теплопостачання: в дитячій школі образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва на 25,7 Гкал.
Слід зазначити, що в музеї історії міста та музеї-студії фотомистецтва показник кількості відвідувачів в 2017 році в порівнянні з 2016 роком майже не змінився. В музеї історії міста лише на 1,7%, а в музеї-студії фотомистецтва на 1,9%, в бібліотечних закладах на 4,5%.
Видатки бюджету розвитку за 2017 рік по галузі склали 6,3 млн. грн., за рахунок яких: розпочато роботи з реконструкції існуючої будівлі краєзнавчого музею під музейний комплекс історії та культури по вул. Свободи, 22; проведено капітальний ремонт філій-бібліотек №10, №15, клубу «Книжківці», системи водопостачання дитячої школи мистецтв «Райдуга»; продовжено роботи з реконструкції існуючих та добудові гурткових приміщень міського будинку культури; придбано експонати та системний блок для музею історії міста; придбано музичні інструменти, сценічні костюми, меблі для навчальних класів для шкіл естетичного виховання; акустичні системи, комплект крісел для дитячої школи мистецтв «Райдуга» та ін.; поповнено бібліотечні фонди, придбано обладнання для електронної видачі книг, оновлено меблі в бібліотеках міста; створено «Бібліохаб»: сучасний простір в центральній бібліотеці та інформаційно-розважальний центр «Дитячий простір» в бібліотеці-філії №12.
Галузь «Фізична культура та молодіжна політика»
На утримання установ галузі в 2017 році, а також на проведення спортивних та молодіжних заходів, спрямовано з міського бюджету 29,4 млн. грн., що на 13,5 млн. грн. більше, ніж у 2016 році.
По галузі «Фізична культура та молодіжна політика» в 2017 році в місті функціонували дитячо-юнацькі спортивні школи №1, 2, 3, дитячо-юнацькі спортивні школи Хмельницької обласної організації ФСТ "Україна" («Авангард», «Буревісник» та «Спартак»), Центр по роботі з дітьми та підлітками за місцем проживання, Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, спортивно-культурний центр "Плоскирів", на утримання яких спрямовано 25,9 млн. грн. або 88% всіх видатків галузі.
В 2017 році в дитячо-юнацьких спортивних школах займалося 2 008 вихованців у відділеннях з 16 видів спорту. Кількість вихованців шкіл збільшилась на 84 чол. в порівнянні з 2016 роком.
Вартість витрат на одного вихованця в дитячо-юнацьких спортивних школах збільшилась в порівнянні з 2016 роком: в ДЮСШ №1 зросла на 67,6% і склала 5,7 тис. грн., ДЮСШ №2 – на 65,4% та склала 8,6 тис. грн., ДЮСШ №3 – на 49% та склала 7,6 тис. грн.
Аналіз фінансово-господарської діяльності ДЮСШ №3, проведений відділом внутрішнього контролю міської ради, показав необґрунтованість виплат премій працівникам школи.
Не зважаючи на доручення попередніх балансових комісій щодо перегляду кількості адміністративно господарського персоналу шкіл, їх кількість не змінилась і складає 119 осіб або 62% до загальної кількості працівників (192 особи), при цьому тренера-викладачі лише 38%.
Проведеним фінансовим управлінням моніторингом фактичного відвідування дітьми гуртків спортивних шкіл, виявлено, що в ДЮСШ №3 діти замість тренування з тенісу займались облаштуванням тенісних кортів (при цьому, в школі працює 22 особи обслуговуючого персоналу), в ДЮСШ №2 в гуртку веслування на байдарках і каное фактичне відвідування склало 50%.
При проведенні відділом внутрішнього контролю аналізу фінансово-господарської ДЮСШ №2 було встановлено ряд порушень, зокрема: заступники директора з навчально-тренувальної роботи та з адміністративно-господарської роботи були призначені на посади без необхідної освіти та досвіду роботи, проводиться неналежний контроль за прийняттям на відповідальне зберігання товарно-матеріальних цінностей та їх відображення в інвентаризаційному описі.
Крім того, по ДЮСШ №2 в 2017 році збільшились витрати по споживанню води на 49% та електроенергії на 17%, зменшився показник надходжень від платних послуг на 0,5 тис. грн. (з 220,3 тис. грн. у 2016 році до 219,8 тис. грн. у 2017 році).
Також слід зазначити, що в дитячо-юнацьких спортивних школах №1, №2, №3 та дитячо-юнацьких спортивних школах Хмельницької обласної організації ФСТ "Україна" («Авангард», «Буревісник» та «Спартак») є відділення з видів спорту, які дублюються (наприклад, веслування на байдарках і каное – ДЮСШ №2, ДЮСШ №3 «Спартак» та ДЮСШ департаменту освіти). Крім того, спостерігається негативна динаміка етапності навчально-тренувального процесу, зокрема в ДЮСШ №2.
При комплектуванні навчальних груп не в усіх відділеннях ДЮСШ №2 передбачена етапність навчання. Велика кількість відділень видів спорту, які культивуються в ДЮСШ №2, не дає можливості якісно проводити навчальний процес та покращувати показники діяльності спортивної школи, що призвело до зниження категорії школи.
Тому, з метою формування оптимальної кількості мережі відділень з різних видів спорту та адміністративно-господарського персоналу, доцільно було б провести реорганізації 3-х дитячо-юнацьких спортивних шкіл міської ради та 3-х дитячо-юнацьких спортивних шкіл Хмельницької обласної організації ФСТ "Україна".
В 2017 році дитячо-юнацькими спортивними школами укладено 28 угод по співпраці між спортивними школами та загальноосвітніми закладами, в т. ч. ДЮСШ №1 з 18 школами, ДЮСШ №2 – 4 школами, ДЮСШ №3 – 5 школами та Хмельницьким університетом управління та права.
Центром по роботі з дітьми та підлітками за місцем проживання проведено 75 заходів для дітей та підлітків в клубах мікрорайонів міста (в порівнянні з 2016 роком кількість збільшилась на 12%) та охоплено гуртковою роботою 1 480 дітей.
Фахівцями Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в 2017 році надано 13 910 од. (в 2016 році 13 892 од) соціальних послуг сім’ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Капітальні видатки за рахунок коштів бюджету розвитку в сумі 8,9 млн. використано на: будівництво двох міні-футбольних майданчиків ДЮСШ №1; реконструкцію спортивного майданчика з влаштуванням міні-футбольного поля по вул. Тернопільській, 34; проведення капітального ремонту спортивного комплексу по вул. Спортивній, 16, системи опалення по вул. Проскурівській, 66, кімнат в гуртожитку ДЮСШ №1; придбано килими для гімнастики, човни каное, тенісні столи, хокейні форми, пневматичні гвинтівки і пістолети та інший спортивний інвентар для дитячо-юнацьких спортивних шкіл міста; будівництво огорожі футбольного поля стадіону «Локомотив» СКЦ «Плоскирів».
З метою підвищення ефективності використання та економії бюджетних коштів, покращення показників фінансово-господарської діяльності бюджетних установ м. Хмельницького, керуючись законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В:
1. Інформацію про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності бюджетних установ м. Хмельницького взяти до відома.
2. Департаменту освіти та науки (Миколаїв Р.Д.):
-
- сформувати оптимальну мережу класів, їх наповнюваність, рівномірне педагогічне навантаження та кількість обслуговуючого персоналу з врахуванням вимог освітньої реформи;
- припинити практику замін уроків адміністрацією навчальних закладів, забезпечити ефективне використання робочого часу з метою виконання покладених на заклад функцій;
- продовжити роботу щодо зменшення кількості працюючих на неповну ставку шляхом прозорого перерозподілу педагогічного навантаження;
- посилити відповідальність за повноту відпрацювання робочого часу працівниками закладів, дотриманням затверджених графіків роботи, недопущенням виплат заробітної плати за невідпрацьовані години та невиконання посадових обов’язків;
- вжити заходів щодо проведення навчання учнів в загальноосвітніх навчальних закладах в одну зміну, переглянути гранично допустиме тижневе навантаження;
- продовжити роботу щодо збільшення кількості додаткових освітніх послуг загальноосвітніми навчальними закладами;
- посилити контроль за відпрацюванням годин індивідуального навчання, факультативів та гуртків;
- продовжити вжиття заходів щодо збільшення охоплення дітей дошкільною та позашкільною освітою;
- посилити відповідальність осіб за недотримання норм приготування страв для харчування дітей та учнів в навчальних закладах міста та їх якістю;
- не допускати реалізацію продуктів харчування в школах через буфет, які були придбані за кошти загального фонду бюджету;
- вжити заходів щодо виявлення винних осіб та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності за порушення, виявлені під час моніторингу якості харчування (по фактах найбільших порушень розглянути питання про відповідність займаним посадам посадових осіб);
- керівникам закладів професійно-технічної освіти вжити заходів щодо зменшення вартості навчання 1 учня за рахунок формування оптимальної штатної чисельності, наповнюваності груп та вжиття заходів з енергозбереження;
- забезпечити внутрішній контроль за фінансово-господарською діяльністю закладів професійно-технічної освіти;
- за результатами аналізу підсумків фінансово-господарської діяльності, розглянути питання притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника ВПУ №25 Загіку О.О., звернутися до контролюючих органів з ініціативою проведення перевірки фінансово-господарської діяльності ВПУ №25, забезпечити встановлення винних осіб та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності.
3. Начальнику управління охорони здоров’я (Ткач Б.В.):
3.1. переглянути структуру та кількість адміністративно-господарського персоналу в закладах охорони здоров’я;
3.2. впровадити в дитячій лікарні медичні інформаційні системи, як альтернативу функціонування інформаційно-аналітичного відділу;
3.3. посилити відповідальність та контроль керівників медичних закладів за своєчасністю проведення закупівель товарів, робіт і послуг, повнотою використання бюджетних коштів, дотриманням виконавцями термінів виконання ремонтних робіт;
3.4. вжити заходів щодо переведення роботи стоматологічних кабінетів в перинатальному центрі з бюджетного фінансування на умови самоокупності;
3.5. посилити контроль керівників закладів за повнотою власних надходжень, їх збільшенням та ефективним використанням;
3.6. до 01.08.2018 р. врегулювати питання щодо відшкодування коштів закладами обласного підпорядкування за послуги бактеріологічної лабораторії міської поліклініки №4;
3.7. провести повторне засідання комісії по розгляду фінансово-господарської діяльності Хмельницького міського лікувально-діагностичного центру за результатами 1-го півріччя поточного року;
3.8. посилити контроль за використанням енергоносіїв в бюджетних закладах міста, не допускаючи необґрунтованого росту їх споживання; упорядкувати договори оренди приміщень поліклінічних закладів з ЦПМСД з обов’язковим відшкодуванням витрат за комунальні послуги.
4. Управлінню культури і туризму (Ромасюков А. Є.):
4.1. вжити ефективних заходів щодо збільшення контингенту учнів в школах естетичного виховання на умовах самоокупності;
4.2. вжити заходів щодо збільшення надходжень коштів від надання платних послуг академічним муніципальним камерним хором та муніципальним естрадно-духовим оркестром, будинком культури;
4.3. проводити жорсткий контроль за використанням енергоносіїв в закладах культури;
4.4. посилити контроль за дотриманням графіків проведення ремонтних робіт в закладах культури підрядними організаціями;
4.5. залучати учнів загальноосвітніх шкіл, закладів професійно-технічної освіти міста до проведення культурно-мистецьких заходів, які відбуваються в музеї-студії фотомистецтва та відвідування музею історії міста Хмельницького, проведення екскурсій у рамках проекту «Небесний Проскурів»;
4.6. забезпечити проведення керівником музею історії міста досліджень в архівах «білих плям» в історії міста, підготувати інформаційний матеріал про визначні постаті м. Проскурова та 100-річчя Української народної революції, підготувати матеріали про почесних громадян міста;
4.7. розглянути можливість відкриття музичного класу в мікрорайоні Книжківці на базі НВО №23.
5. Управлінню молоді та спорту (С. Ремез):
5.1. розглянути доцільність та ефективність проведення реорганізації 3-х дитячо-юнацьких спортивних шкіл міської ради та 3-х дитячо-юнацьких спортивних шкіл Хмельницької обласної організації ФСТ "Україна";
5.2. посилити відповідальність керівників закладів та контроль за відпрацюванням годин адміністративно-господарським персоналом, тренерами та фактичним відвідуванням груп дітьми в дитячо-юнацьких спортивних школах;
5.3. провести роботу щодо розміщення рекламної продукції про діяльність центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
5.4. розглянути питання відзначення керівника міського центру по роботі з дітьми та підлітками за місцем проживання Янчука О.М. за результатами роботи у 2017 році;
5.5. посилити відповідальність керівників закладів та контроль за ефективним та раціональним використанням коштів загального та спеціального фондів;
5.6. налагодити ефективну роботу тиру ДЮСШ №2, продовжити вжиття заходів щодо збільшення охоплення дітей гуртковою роботою;
5.7. за результатами аналізу підсумків фінансово-господарської діяльності, розглянути питання притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника ДЮСШ №2 Солтика С.О.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Г. Мельник.
Міський голова О. Симчишин