Рішення міської ради
Про внесення змін в рішення позачергової двадцять п'ятої сесії Хмельницької міської ради від 28.03.2023р. №73
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
Рішення сорок п’ятої сесії
№30 від 17.10.2024 р.
Про внесення змін в рішення позачергової двадцять п'ятої сесії Хмельницької міської ради від 28.03.2023р. №73
Розглянувши пропозиції виконавчого комітету, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни в рішення позачергової двадцять п'ятої сесії Хмельницької міської ради від 28.03.2023р. №73, із змінами, виклавши додаток в новій редакції (додається).
2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови - директора департаменту інфраструктури міста В.Новачка та міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал».
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань роботи житлово-комунального господарства, приватизації і використання майна територіальної громади.
Міський голова Олександр CИМЧИШИН
Додаток
до рішення сесії міської ради
від 17.10.2024 року №30
Програма
підтримки і розвитку міського комунального підприємства
«Хмельницькводоканал» на 2023-2027 роки
м. Хмельницький - 2024 р.
Паспорт
Програма підтримки і розвитку міського комунального підприємства «Хмельницькводоканал» на 2023-2027 роки
№ з/п |
Розробник програми |
МКП «Хмельницькводоканал» |
1 |
Основні виконавці завдань програми. |
МКП «Хмельницькводоканал» |
2 |
Учасники програми. |
Управління комунальної інфраструктури Хмельницької міської ради, МКП «Хмельницькводоканал» |
3
|
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми. |
Кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади (далі – кошти бюджету громади), інвестиційні кошти, кошти підприємства, грантові кошти, кошти державного бюджету, інші кошти не заборонені законодавством. |
4 |
Термін реалізації програми. |
2023-2027 роки. |
5
|
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми. |
2 250 308,968 тис. грн.
|
1. Загальні положення.
Водопровідно-каналізаційне господарство є органічною частиною сучасної міської територіальної громади, без якого неможливе його існування та розвиток. Воно забезпечує населення, підприємства і організації питною водою та разом з цим здійснює відведення стоків та подальше їх очищення з каналізаційних об’єктів за межі міських територій.
Сучасне водопровідно-каналізаційне господарство з розвитком міської територіальної громади стає досить складною технічною системою, експлуатація якої потребує глибоких інженерних знань, а також знань економіки господарської діяльності цієї галузі.
Міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал» є складовою частиною житлово-комунального господарства Хмельницької міської територіальної громади.
Сучасний етап розвитку економіки України потребує прискорення інтеграції житлово-комунального господарства у загальну систему ринкових перетворень. Особливого значення набуває необхідність визначення сутності та механізму формування нових соціально-ринкових елементів комунальної політики, які створять умови ефективної роботи підприємств галузі, що дозволить забезпечити споживачів якісними житлово-комунальними послугами. Вирішення такої задачі можливе за умови, коли житлово-комунальні послуги, які отримує споживач, будуть визнані ринковим товаром, а їх вартість відповідно стане ціною відтворення і буде регулюватись законами ринку.
Слід визначити, що на сучасному етапі свого розвитку економіка підприємств водопровідно-каналізаційного господарства переживає значні зміни. Система фінансування галузі і тарифна політика в нових умовах повинна забезпечити поступовий перехід на бездотаційний, самоокупний принцип роботи.
Обов’язковою умовою проведення житлово-комунальної реформи є зміна тактики ціноутворення, а саме: перехід від простого підвищення тарифів на воду і водовідведення до поступової диференціації цих тарифів з урахуванням реальних доходів громадян, фактичних витрат виробників житлово-комунальних послуг та якості наданих послуг.
Існуюча система управління водопровідно-каналізаційним господарством міської територіальної громади, яка поки що орієнтована на адміністративно-командні засади і при якій неможливе ефективне використання функцій замовника, виробника та виконавця житлово-комунальних послуг, повинна бути реформована на засадах ринкових (договірних) відносин між замовниками, виробниками, виконавцями і споживачами житлово-комунальних послуг.
З огляду на ці обставини, в останні роки прийнято цілий ряд урядових постанов щодо реформування діяльності житлово-комунального господарства. Ці постанови передбачають:
- реформування економічних відносин у галузі з метою прискорення інтеграції в ринкову економіку, проведення радикальних змін в існуючому порядку фінансування, кредитування, оподаткування та ціноутворення;
- формування багатоукладної економіки житлово-комунального господарства на основі впровадження в практику недержавних джерел інвестування розвитку галузі;
- реалізація національної і регіональної програми забезпечення населення якісною питною водою на базі Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»;
- технічне переоснащення галузі на основі застосування вітчизняних і зарубіжних науково-технічних досягнень, зокрема, в енерго- та ресурсозбереженні, впровадження екологічно чистих технологій;
- удосконалення правового регулювання питань функціонування і розвитку житлово-комунального господарства з метою забезпечення керованості галуззю та впровадження державної політики в сфері житлово-комунального господарства.
МКП «Хмельницькводоканал» виробляє стратегію перспективного розвитку водопостачання міської територіальної громади в цілому і координує діяльність об`єктів водопостачання і водовідведення незалежно від форм власності; проводить технічну політику; видає технічні умови на підключення споживачів до мереж водопостачання і водовідведення та контролює їх виконання.
Підприємство ефективно підвищує виробничий потенціал, проводить оновлення устаткування на передовій організаційній та технологічній основі з метою покращення використання виробничих потужностей, впроваджує енергозберігаючі технології, а також вживає заходи з метою покращення якості послуг з водопостачання та водовідведення, що надаються підприємством.
2. Визначення мети та завдань Програми.
Основною метою Програми є виконання пріоритетних завдань економічного й соціального розвитку Хмельницької міської територіальної громади спрямованих на забезпечення громадян якісною питною водою в необхідних обсягах та відповідно до встановлених нормативів щодо якості питної води, забезпечення розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Реалізація пріоритетних завдань Програми дасть змогу забезпечити споживачів якісною питною водою в достатній кількості, сприятиме підвищенню життєвого рівня, вирішенню соціальних проблем територіальної громади.
Основними стратегічними завданнями підприємства при реалізації Програми є:
- покращення якості питної води;
- зменшення технологічних втрат питної води та витрат енергоресурсів;
- застосування сучасних технологій промивки водопроводів;
- ліквідація наявних та попередження нових аварійних поривів трубопроводів;
- максимальне охоплення споживачів приладами обліку споживання води;
- ліквідація крадіжок води;
- заміна застарілого обладнання на енергоефективне;
- продовження будівництва ІІ черги водогону від с. Чернелівка, Красилівського району до Хмельницької міської територіальної громади;
- проведення заміни (реконструкції), та капітальний ремонт зношених мереж водопостачання та водовідведення;
- встановлення засобів комерційного обліку (будинкових лічильників) на всьому житловому фонді Хмельницької міської територіальної громади;
- будівництво каналізаційних очисних споруд господарсько-побутових стоків Хмельницької міської територіальної громади;
- покращення матеріально — технічної бази підприємства.
- підготовка роботи підприємства, як об’єкта критичної інфраструктури в умовах воєнного стану;
- будівництво нових мереж водопостачання та водовідведення в мікрорайонах міської територіальної громади за умов співфінансування населення.
3. Сучасний стан та заходи виконання програми.
МКП «Хмельницькводоканал» є основним постачальником води для потреб Хмельницької міської територіальної громади та 8 населених пунктів Красилівської ОТГ, які підключені до Чернелівського водогону. Крім комунального підприємства, послугу з постачання холодної води в міській територіальній громаді надає КЕВ м. Хмельницького.
МКП «Хмельницькводоканал» надає послугу по водовідведенню для Хмельницької міської територіальної громади.
Система водопостачання та водовідведення Хмельницької міської територіальної громади – це комплекс інженерних споруд, які забезпечують безперебійне цілодобове водопостачання та водовідведення Хмельницької міської територіальної громади та сіл Красилівської ОТГ, які підключені до Чернелівського водогону.
На даний час водопостачання здійснюється з підземного джерела водозабору ВНС-10, що знаходиться на відстані 34 км від Хмельницької міської територіальної громади.
Крім того МКП «Хмельницькводоканал» станом на 01.12.2022 року експлуатує:
- 70 артезіанських свердловин;
- 10 водопровідних насосних станцій;
- 670,2 км водопровідних мереж, з них 34 км І черги Чернелівського водогону та 20 км ІІ черги новозбудованого Чернелівського водогону;
- 27 каналізаційних насосних станцій;
- 387,4 км каналізаційних мереж;
- 2 площадки каналізаційних очисних споруд;
- 43 трансформаторних підстанції;
- 150 км кабельних та повітряних ліній електропередачі;
Загальна протяжність водопровідних і каналізаційних мереж становить:
Водопостачання:
- 670,2 км, з них потребують реконструкції 50%;
- основні ВНС, кількість: 10, з них потребують реконструкції 50%;
- ПНС, кількість: 34, з них потребують реконструкції 23%;
- РЧВ кількість: 15 — загальним об’ємом 68,5 тис. м.
Водовідведення:
- 387,4 км, з них потребують реконструкції 55%;
- головні колектори: 27,22 км, з них потребують реконструкції 62%;
- напірні колектори: 57,68 км, з них потребують реконструкції 54%;
- самопливні колектори: 320 км, з них потребують реконструкції 54%;
- КНС, кількість: 27, з них потребують реконструкції 41%.
Існуючі очисні споруди були введені в експлуатацію у 1986 році без комплексу доочистки і цеху механічного зневоднення осаду для видалення надлишкового мулу та його утилізації, у 1991 році було виконано будівництво високо навантажувальних мулових площадок.
Проблема утилізації стоків та відсутність потужних очисних споруд на території міської територіальної громади із інфраструктурою, що стрімко розвивається, є актуальним питанням і одним із пріоритетних завдань.
Також мають місце незадовільний технічний стан та значна зношеність основних фондів систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Для покращення якості води в мережах централізованого питного водопостачання необхідно забезпечити належне фінансування для здійснення в повному обсязі заходів з впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, модернізація інфраструктури підприємств питного водопостачання, тощо.
З метою контролю за пересування та споживання палива автотракторної техніки підприємством, яке складає 85 одиниць, на даний час облаштовані GPS контролем 57 одиниць техніки, що складає 67%. В 2023 році заключений договір на 5 одиниць техніки, на решту техніки встановлення GPS контролю планується на 2023-2024 роки.
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є реалізація державної політики у сфері питної води та питного водопостачання щодо розвитку та реконструкції систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення; доведення якості питної води до нормативних вимог, забезпечення якісним, безпечним для здоров’я людини централізованим водопостачанням та фінансування з різних джерел дозволених законодавством заходів Програми розвитку МКП «Хмельницькводоканал» на 2023-2027 роки.
3.1. Співпраця з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО).
31 грудня 2019 року підписано кредитну угоду між Хмельницькою міською радою та Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО) на фінансування проєкту «Підвищення енергоефективності систем водопостачання та водоочищення: Реконструкція каналізаційних насосних станцій № 2, 7, 12 у місті Хмельницькому». Визначено наступні джерела фінансування: зовнішні запозичення (кредитні кошти НЕФКО) — 820 000 євро, співфінансування з бюджету міської територіальної громади — 120 000 євро, грантові кошти (NIP грант) — 160 000 євро.
Об'єкти реконструкції знаходяться на балансі МКП «Хмельницькводоканал» та розташовані за наступними адресами:
- КНС №2 - м. Хмельницький, вул. Паркова, 64;
- КНС №7 - м. Хмельницький, вул. Шевченко, 66;
- КНС №12 - м. Хмельницький, вул. Старокостянтинівське шосе, 1/1К.
Робочими проєктами передбачено часткову реконструкцію насосних станцій із заміною морально та фізично застарілих насосних агрегатів та відповідного допоміжного механічного, технологічного та електричного обладнання на сучасне устаткування з високими техніко-економічними показниками.
Від НЕФКО на виконання робіт з реконструкції КНС в 2021 році отримано кредитні транші на рахунок міста в сумі 480 000 євро (що за обмінним курсом АБ «Укргазбанк», за винятком комісії банку, становить 15 119 542,80 грн).
Загальна сума освоєних коштів за 2021 — 2022 роки склала 17 580 407,65 грн, у тому числі:
- виконання підрядних будівельно-монтажних робіт: 17 468 313,15 грн, з них за рахунок кредитних коштів НЕФКО — 15 119 542,80 грн та за рахунок коштів співфінансування бюджету міської територіальної громади — 2 348 770,35 грн;
- сума виконаного та профінансованого коштами співфінансування бюджету міської територіальної громади технічного нагляду — 41 674,50 грн;
- сума виконаного та профінансованого коштами співфінансування бюджету міської територіальної громади авторського нагляду — 70 420,00 грн.
Також в 2021 році здійснена поставка обладнання (насосні агрегати) на КНС, які були профінансовані грантовими коштами NIP Grant НЕФКО безпосередньо на рахунок підрядника в сумі 122 958,00 євро (4 094 722,74 грн) без ПДВ.
Завершення робіт по проєкту планується до 31 березня 2023 року, на що передбачено 928,39 тис. грн.
У подальшому, в 2023 році, передбачено додаткові об`єми робіт за рахунок фінансування інвестиційними коштами НЕФКО (кредитні кошти НЕФКО і грантові кошти NIP) та співфінансування з бюджету міської територіальної громади (при проведенні тендерних торгів була економія коштів передбачених на реалізацію проєкту у сумах: 330 тис. євро - кредитних коштів НЕФКО, 37 тис. євро - грантових коштів NIP Grant, 54 тис. євро - співфінансування з бюджету міської територіальної громади). Для цього виконано коригування проекту по реконструкції КНС №12 та отримано позитивний експертний звіт. 16.12.2022 оголошено відкритий тендер на виконання додаткових робіт та монтажу обладнання на КНС №12, за результатом якого буде укладено контракт із підрядної організацією — переможцем тендеру, а також із технічним та авторським наглядами.
Разом на реалізацію проєкту у 2023-2024 роках передбачено 17919,8 тис. грн.
3.2. Відшкодування частини витрат МКП «Хмельницькводоканал» понесених при забезпечені водопостачанням споживачів, які підключені до водогону Чернелівка-Хмельницький.
Міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал» надає послуги з водопостачання та водовідведення в Хмельницьку міську територіальну громаду та села Красилівського ОТГ, які підключені до Чернелівського водогону.
Водопостачання здійснюється з підземного джерела водозабору ВНС-10, що знаходиться на відстані 34 км від Хмельницької міської територіальної громади.
Споживачі послуг, які підключені до водогону Чернелівка-Хмельницький та користуються послугою з водопостачання з водогону і мешкають на території, яка відноситься до депресійної лійки Чернелівського водогону потрібне фінансування з бюджету міської територіальної громади для здійснення відшкодування частини витрат МКП «Хмельницькводоканал», понесених при забезпечені водопостачанням споживачів, які підключені до водогону Чернелівка-Хмельницький відповідно до Положення про порядок відшкодування частини витрат МКП «Хмельницькводоканал», понесених при забезпеченні водопостачанням споживачів, які підключені до водогону Чернелівка-Хмельницький, а саме с. Чернелівка, с. Сорокодуби, с. Моньки, с. Заслучне, с. Слобідка Чернелівська, с. Котюржинці, с. Марківці, с. Чепелівка.
МКП «Хмельницькводоканал» визначається одержувачем коштів з бюджету міської територіальної громади, для компенсації частини витрат на оплату послуг централізованого водопостачання населенню сіл Красилівського ОТГ, що відносяться до депресійної лійки Чернелівського водогону.
3.3 Проблемні питання підприємства.
Загальна протяжність водопровідних мереж — 670,2 км, з них потребують реконструкції 50%, які знаходяться в аварійному та зношеному стані. Протяжність каналізаційних мереж — 387,4 км, з них потребують реконструкції 55%.
Також мають місце незадовільний технічний стан та значна зношеність основних фондів систем централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Для покращення якості води в мережах централізованого питного водопостачання необхідно забезпечувати належне фінансування для здійснення в повному обсязі заходів з впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, модернізація інфраструктури підприємств питного водопостачання, тощо.
За 12 місяців 2022 року МКП «Хмельницькводоканал» отримало збитки від надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в сумі 20309 тис. грн. по причині не повного відшкодування тарифами операційних витрат (рівень відшкодування по водопостачанню 91,5%, по водовідведенню 93,9%).
Крім цього слід зазначити, що відбулось засідання НКРЕКП 30.12.2023 року, на якому проект рішення НКРЕКП про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для підприємств водопровідно – каналізаційного господарства на 2023 рік, в тому числі МКП «Хмельницькводоканал», не було встановлення тарифів у зв’язку з введенням військового стану на території країни.
Після влучань ворожих ракет в об‘єкти енергетичної інфраструктури підприємство зіткнулось з проблемами знеструмлення та багаторазової зупинки насосного обладнання, що призводить до розбалансування системи, гідравлічних ударів, виходу з ладу насосного обладнання та аварій на мережах. Ліквідація даних наслідків призводить до додаткових витрат, які не передбачені в діючих тарифах.
Окрім цього, для часткового забезпечення міської територіальної громади послугами водопостачання та водовідведення під час знеструмлення придбані дизель генератори, за кошти Хмельницької міської територіальної громади на суму 8732,72 тис. грн., та за власні кошти підприємства на суму 3239,98 тис. грн. але вартість їх придбання, обслуговування та експлуатація також не передбачена тарифами.
З метою створення запасу паливо-мастильних матеріалів, у разі перебою з постачання та забезпечення вчасної ліквідації аварійних ситуацій, бригадами підприємства було придбано модулі для зберігання палива та облаштоване місце для його зберігання на що було витрачено 1120,0 тис. грн, які також непередбачені тарифами.
Також підприємством експлуатується застарілий та зношений парк спеціалізованої автотракторної техніки, використання даної техніки призводить до надмірних експлуатаційних витрат на обслуговування та споживання паливно-мастильних матеріалів. Також є необхідним придбання 3-х одиниць спеціалізованих автомобілів для аварійно-відновлювальних бригад, що нададуть можливість частково зменшити експлуатаційні витрати, покращить умови праці працівників аварійних бригад, надасть можливість швидкого доїзду та ліквідацію аварійних ситуацій в мікрорайонах щільної забудови.
На підприємстві експлуатується здебільшого застаріла екскаваторна техніка. Сьогоднішній час вимагає від підприємства оперативного реагування та виконання аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення. Тому є потреба в придбані екскаватора на гусеничному ходу з продовженою стрілою.
На підприємстві існує потреба в придбанні електротехнічної лабораторії. Дана лабораторія надасть можливість працівникам підприємства проводити якісне випробування електричних мереж та виявлення аварійних ситуацій на електромережах шляхом пропалювання, трасування, пошуку пошкоджених ділянок акустичним методом.
Враховуючи критичний важкий фінансовий стан підприємства, потрібна фінансова допомога Хмельницької міської територіальної громади на придбання спеціалізованої техніки та обладнання, з метою стабільної роботи об’єктів підприємства.
Крім цього у 2022-2023 роках через активне ведення бойових дій та, як наслідок виїздом споживачів і зупинки підприємств, зменшились обсяги реалізації послуг.
Тимчасове відтермінування підняття тарифів на послуги водопостачання та водовідведення призводить до накопичення заборгованості підприємства за послуги електропостачання, адже для операторів системи розподілу та оператора системи передачі тарифи з 2023 року були переглянуті, що в свою чергу призведе до переведення підприємства до постачальника останньої надії.
Виникнення різниці між встановленим розміром тарифів на послугу з централізованого водопостачання і централізованого водовідведення та фактично понесеними витратами на виробництво цих послуг МКП «Хмельницькводоканал» в подальшому необхідно відшкодовувати з державного бюджету, як різниця між розміром тарифу, та розміром фактично понесених витрат на їх виробництво. Враховуючи невчасне відшкодування цих витрат можуть виділятись кошти для забезпечення своєчасних розрахунків за електроенергію, по заробітній платі, придбання лічильників для оснащення будинків, придбання матеріалів для аварійних мереж господарським способом, обладнання та інших обов’язкових платежів до бюджету Хмельницької міської територіальної громади.
Отже, враховуючи вище викладене, підприємство потребує оборотних коштів з бюджету Хмельницької міської територіальної громади для забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства, що надає послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення громаді.
За січень — травень 2023 року підприємство отримало збитки від основного виду діяльності 17 230,8 тис. грн (рівень покриття витрат водопостачання — 88,3%, водовідведення — 85,8%). Діючий тариф на послуги розрахований за цінами та показниками 2021 року, які не покривають витрати повної собівартості.
Після влучань ворожих ракет в об’єкти енергетичної інфраструктури, підприємство зіткнулось з проблемами знеструмлення та багаторазової зупинки насосного обладнання, що призвело до розбалансування систем, гідравлічних ударів, виходу з ладу обладнання та аварій на мережах.
Згідно з рішенням НКРЕКП від 29 червня 2023 року тарифи на послуги для водоканалів з 1 липня 2023 року мали зрости в середньому на 32%, однак уряд не підтримав рішення нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про підвищення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення. Тому НКРЕКП під час свого позачергового засідання скасувала рішення від 29 червня 2023 року, щодо коригування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.
В зв’язку з тим, що не відбулося підняття тарифів на послуги водопостачання та водовідведення в підприємства не вистачає фінансового ресурсу на здійснення ліквідації аварійних ситуацій та підготовки до осінньо-зимового періоду.
Для ліквідації аварійних ситуацій в 2023 році на каналізаційних мережах та підготовки до осінньо-зимового періоду господарським способом. Необхідно заміни труби протяжністю 350 п. м. діаметром 600 мм для забезпечення стабільної та безперебійної роботи каналізаційних мереж. Станом на 26.06.2023 року вартість придбання труб становить 1 209 100 грн.
Згідно з вимогами Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» усі будівлі мають бути оснащені вузлами комерційного обліку (далі ВКО). Встановлення ВКО запобігає крадіжкам води, ВКО обліковує обсяги прихованих втрат води у внутрішньобудинкових мережах, ВКО обліковує усю воду, яка може бути недооблікована засобами вимірювальної техніки (далі ЗВТ), зважаючи на клас точності квартирних приладів обліку.
Згідно п. 2 Прикінцевих положень термін облаштування ВКО становить 24 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні. В подальшому при відсутності ВКО за порушення законодавства на операторів зовнішніх інженерних мереж може накладатися штраф у розмірі 1% від суми платежів, нарахованих за останній місяць в якому надавалася комунальна послуга споживачам будівлі яких не обладнанні вузлами обліку.
Згідно п. 8 ст. 3. розділу 2. Оснащення вузлами обліку будівель і приміщень, Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» Органи місцевого самоврядування згідно із затвердженням відповідно до законодавства програмами можуть приймати рішення про виділення коштів з бюджету міської територіальної громади на оснащення вузлами комерційного обліку будівель.
На сьогодні встановлено 1019 вузлів комерційного обліку. Потребу у облаштуванні ВКО становить 835 приладів обліку (загальнобудинкових ВКО). Вартість придбання приладів обліку становить 3 727 208 грн. На даний час у підприємства відсутнє джерело для придбання та встановлення приладів обліку холодної води.
Враховуючи критичний важкий фінансовий стан підприємства в період військового стану, значну збитковість тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, з метою стабільної та безперебійної роботи об’єктів підприємства, необхідно передбачити 3 727 208 грн на придбання приладів обліку холодної води.
Крім того необхідно здійснити облаштування водомірних вузлів для малозабезпечених верств населення. З метою раціонального водоспоживання планується встановити 750 одиниць вузлів розподільчого обліку (квартирних ВРО), за рахунок коштів бюджету міської територіальної громади, що дозволить споживачу сплачувати за фактично надані послуги, а не за нормами споживання, як наслідок зменшить платіжку в середньому на 90 грн абонентам.
4. Фінансове забезпечення виконання заходів Програми.
Фінансове забезпечення Програми досягається за рахунок включення робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів централізованого водопостачання та водовідведення до плану фінансування з бюджету громади, коштами підприємства та/або інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Видатки на виконання Програми здійснюватимуться за рахунок:
коштів бюджету міської територіальної громади;
коштів підприємства;
коштів державного бюджету;
інвестиційні кошти;
грантові кошти;
кошти інших джерел не заборонених законодавством.
Напрями діяльності та заходи Програми можуть коригуватися, у разі необхідності – протягом бюджетного року вносяться зміни.
Обґрунтування шляхів і засобів вирішення проблеми, обсягів та джерел фінансування.
Проблема має бути розв’язана шляхом реалізації заходів такого характеру:
нормативно-правового;
технічного (технологічного);
фінансового.
Заходи цього характеру передбачають нормативно- правове та фінансове забезпечення.
Окрім того, передбачається інформаційне забезпечення ходу виконання Програми, популяризація досвіду реалізації заходів, передбачених цією Програмою.
Нормативно-правове забезпечення реалізації Програми здійснюється шляхом дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері водопостачання та водовідведення під час реалізації заходів Програми та у відповідності до Водного кодексу України, Кодексу України про надра та на виконання Законів України, «Про охорону навколишнього природного середовища» та «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та іншими підзаконними нормативно-правовими актами України.
Базовим законодавчим актом, що визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування системи питного водопостачання, спрямовані на гарантоване забезпечення населення якісною та безпечною для здоров'я людини питною водою є Закон України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».
Програма враховує головні завдання і заходи розвитку підприємства на 2023-2027 роки, та спрямована на виконання наступних рішень міської ради, зі змінами:
4.1.Стратегічний план розвитку Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2025 роки (рішення сьомої сесії Хмельницької міської ради від 14.07.2021 р. № 11);
4.2.Програма економічного і соціального розвитку Хмельницької міської територіальної громади (рішення Хмельницької міської ради затверджується щорічно);
4.3.Програма підтримки і розвитку житлово-комунальної інфраструктури Хмельницької міської територіальної громади на 2022-2027 роки, зі змінами (рішення десятої сесії міської ради від 15.12.2021 № 52).
4.4.Рішення Хмельницької обласної ради від 22 грудня 2021 року № 50-7/2021 «Про програму «Питна вода Хмельниччини» на 2022 -2026 роки».
Технічне (технологічне) забезпечення Програми досягається за рахунок будівництва та реконструкції водозабірних споруд, водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання, упровадження станцій (установок) доочищення питної води у системах централізованого водопостачання, модернізації або заміни наявного енергоємного обладнання, запровадження новітніх енергоефективних та енергозберігальних технологій, підвищення енергоефективності виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг, зменшення втрат водних ресурсів, впровадження технологій щодо раціонального використання та економії питної води, вдосконалення водозаборів з і підземних джерел питного водопостачання та технологій підготовки питної води.
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів з бюджету міської територіальної громади та коштів підприємства, коштів державного бюджету, інвестиційних коштів, виходячи з їх реальних можливостей та пріоритетів.
Виконання заходів Програми планується здійснити протягом 2023-2027 років згідно з додатком.
5. Контроль за ходом виконання Програми.
Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації її заходів і завдань, зазначеними у цій Програмі. Безпосередній контроль за виконанням заходів програми здійснює міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал» згідно з додатком.
Виконавцем програми є Міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал».
6. Очікувані результати виконання Програми.
Результатами виконання Програми має бути забезпечення:
- реалізації державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;
- доведення якості питної води до нормативних вимог;
- підвищення якості очищених стічних вод;
- забезпечення утилізації осадів, що утворюються під час очищення стічних вод;
- поліпшення санітарної, епідемічної та екологічної ситуації в населених пунктах області;
- впровадження на підприємствах питного водопостачання та централізованого водовідведення новітніх технологій із застосуванням сучасного обладнання, приладів і матеріалів;
- зменшення втрат питної води;
- забезпечення цілодобового постачання якісної питної води населенню, що має доступ до систем централізованого водопостачання.
Після реалізації заходів Програми підтримки та розвитку, згідно додатку, очікується отримати економію споживання електроенергії.
Економія електроенергії:
- 2023 р. – 317,9 тис. кВтГ/рік
- 2024 р. – 555,2 тис.кВтГ/рік
- 2025 р. – 873,2 тис. кВтГ/рік
- 2026 р. – 938,1 тис. кВтГ/рік
- 2027 р. – 938,1 тис.кВтГ/рік
Збільшення обсягів реалізації за рахунок встановлення вузлів комерційного (загальнобудинкового) обліку тис. м3 (населення)
2023 рік 7395,3 тис. грн. 270т. м3
2024 рік 14790,6 тис. грн. 540т.м3
При діючих тарифах
Заходи Програми наведені в додатку.
Секретар міської ради Віталій ДІДЕНКО
Директор МКП «Хмельницькводоканал» Олександр НАДОЛЬНИЙ
Додаток до Програми
Заходи Програми підтримки розвитку МКП «Хмельницькводоканал» на 2023-2027 роки.
№ з/п |
Розділи |
Найменування заходу |
Джерела фінансування |
Загальна вартість заходу, тис. гри. |
Обсяги фінансування за роками, тис. гривень |
||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
Охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання |
1) Нове будівництво нових свердловин для забезпечення централізованого водопостачанням громади |
бюджет громади |
12000,000 |
3000,000 |
3000,000 |
3000,000 |
3000,000 |
|
2) Будівництво зон санітарної охорони |
бюджет громади |
7000,000 |
1000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
|||
Разом за розділ 1 |
бюджет громади |
19000,000 |
4000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
|||
2. |
Застосування сучасних методів управління системами водопровідного та каналізаційного господарства |
1) Впровадження системи ГІС мереж і об’єктів ВІК |
кошти інвестиційної програми |
6644,050 |
600,000 |
6044,050 |
|||
кошти підприємства |
1355,950 |
1355,950 |
|||||||
2) Автоматизація об’єктів водопроводу і каналізації впровадження АСУ ТП |
кошти підприємства |
14000,000 |
7000,000 |
3000,000 |
4000,000 |
||||
3) Відшкодування вартості, облаштування водомірних вузлів для малозабезпечених верств населення |
бюджет громади |
2593,900 |
2593,900 |
||||||
4) Система диспетчерського контролю МКП «Хмельницькводоканал» |
кошти підприємства |
2000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
|||||
5) Проведення енергоаудиту |
кошти підприємства |
5000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
||
Разом за розділ 2 |
бюджет громади |
2593,900 |
2593,900 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
||
кошти інвестиційної програми |
6644,050 |
600,000 |
6044,050 |
||||||
кошти підприємства |
22355,950 |
1000,000 |
10355,950 |
5000,000 |
5000,000 |
1000,000 |
|||
3. |
Розвиток та реконструкція систем водопостачання |
1)Реконструкція мереж централізованого водопостачання |
бюджет громади |
121000,000 |
26000,000 |
25000,000 |
20000,000 |
25000,000 |
25000,000 |
кошти інвестиційної програми |
19282,801 |
1797,600 |
2174,401 |
8950,800 |
6360,000 |
||||
2)Реконструкція артезіанських свердловин, відновлення дебіту на ВНС 10 |
кошти інвестиційної програми |
9894,990 |
1000,000 |
4894,990 |
1000,000 |
1500,000 |
1500,000 |
||
кошти підприємства |
1035,756 |
1035,756 |
|||||||
3) Нове будівництво мереж централізованого водопостачання, в тому числі: - другої черги водогону від с. Чернелівка Красилівського району до м. Хмельницький; - будівництво зовнішніх мереж водопроводу в с. Шаровечка Хмельницького району Хмельницької області; - виготовлення ПКД на нове будівництво підвідного водогону до с. Іванківці Хмельницької ОТГ Хмельницького району |
бюджет громади |
134627,439 |
30000,000 |
28936,184 |
27845,625 |
27845,630 |
20000,000 |
||
державний бюджет |
301500,000 |
71250,000 |
87750,000 |
71250,000 |
71250,000 |
||||
кошти інвестиційної програми |
1386,960 |
1386,960 |
|||||||
4) Реконструкція камери №1 гасителя гідравлічного удару ВНС-10 в с. Чернелівка Красилівського р-ну |
кошти інвестиційної програми |
2728,200 |
2728,200 |
||||||
5)Виготовлення ПКД і нове будівництво споруд очищення води продуктивністю 55 тис.м3/добу на ВНС-10 |
кошти інвестиційної програми |
46951,053 |
560,000 |
21391,053 |
25000,000 |
||||
6)Реконструкція (Модернізація) міських водозаборів, ВНС, ПНС, свердловин |
кошти підприємства |
52275,151 |
8275,151 |
8000,000 |
18000,000 |
18000,000 |
|||
7) Реконструкція колодязів із заміною люків на водопровідних мережах в м. Хмельницький |
бюджет громади |
993,100 |
993,100 |
||||||
кошти підприємства |
500,000 |
500,000 |
|||||||
Разом за розділ 3 |
бюджет громади |
256620,539 |
56993,100 |
53936,184 |
47845,625 |
52845,630 |
45000,000 |
||
державний бюджет |
301500,000 |
71250,000 |
87750,000 |
71250,000 |
71250,000 |
0,000 |
|||
кошти інвестиційної програми |
80244,004 |
7472,760 |
7069,391 |
31341,853 |
32860,000 |
1500,000 |
|||
кошти підприємства |
53810,907 |
9810,907 |
8000,000 |
18000,000 |
18000,000 |
||||
4. |
Придбання спеціалізованої техніки в тому числі: |
- тракторної та автомобільної |
бюджет громади |
25000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
- комбінованої каналопромивочної машини |
бюджет громади |
10300,200 |
10300,200 |
||||||
Придбання спеціалізованої техніки (екскаватора на гусеничному ходу з продовженою стрілою) |
бюджет громади |
7865,000 |
7865,000 |
||||||
- багатофункціонального екскаватора-погрузчика |
кошти інвестиційної програми |
3114,000 |
3114,000 |
||||||
- міні екскаватор |
бюджет громади |
2900,000 |
2900,000 |
||||||
- автомобіля для аварійно-відновлювальних бригад |
бюджет громади |
10170,000 |
10170,000 |
||||||
- спеціалізованої пересувної електротехнічної лабораторії |
бюджет громади |
2740,000 |
2740,000 |
||||||
Придбання обладнання в тому числі: |
- спеціалізованого обладнання для господарської діяльності підприємства: фрези (до тракторної та екскаваторної техніки) |
бюджет громади |
1845,000 |
1845,000 |
|||||
- приладу для пошуку прихованих поривів |
кошти інвестиційної програми |
502,620 |
502,620 |
||||||
- насосних агрегатів для ВНС-10 |
бюджет громади |
6742,100 |
6742,100 |
||||||
- реконструкція системи живлення ВНС-10 (придбання силових кабелів) |
бюджет громади |
1452,000 |
1452,000 |
||||||
- реконструкція систем живлення КОС-2 (придбання кабелю для підключення резервного живлення) |
бюджет громади |
496,600 |
496,600 |
||||||
- дозуючого насосу |
бюджет громади |
258,000 |
258,000 |
||||||
- придбання насосу з шафою керування |
бюджет громади |
769,600 |
769,600 |
||||||
- дизель генератора |
бюджет громади |
9114,500 |
9114,500 |
||||||
- спеціалізованої техніки (автоцистерни) |
бюджет громади |
4872,000 |
4872,000 |
||||||
- придбання труб |
кошти підприємства |
10000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
||
- силового трансформатора |
бюджет громади |
276,000 |
276,000 |
||||||
- придбання генераторів |
бюджет громади |
8421,700 |
8421,700 |
||||||
- перетворювача частоти |
кошти інвестиційної програми |
1140,000 |
1140,000 |
||||||
- придбання перетворювачів частоти |
бюджет громади |
3004,300 |
3004,300 |
||||||
- лабораторного обладнання |
бюджет громади |
3550,000 |
3550,000 |
||||||
- придбання зварювального агрегату |
бюджет громади |
1166,000 |
1166,000 |
||||||
- придбання запірної арматури |
бюджет громади |
1305,400 |
1305,400 |
||||||
- придбання модулів для зберігання палива |
бюджет громади |
560,000 |
560,000 |
||||||
- придбання запірної арматури (засувки, зворотні клапана) |
бюджет громади |
3768,816 |
3768,816 |
||||||
- придбання аераційної системи на КОС-2 |
бюджет громади |
2622,400 |
2622,400 |
||||||
- придбання гібридного корелятора |
бюджет громади |
666,500 |
666,500 |
||||||
- придбання інструменту для врізки під тиском |
кошти підприємства |
326,685 |
326,685 |
||||||
- придбання шафи управління насосами на ГКНС |
кошти підприємства |
1259,304 |
1259,304 |
||||||
- насосного агрегату для ВНС-10 |
кошти інвестиційної програми |
2989,200 |
2989,200 |
||||||
- насосного агрегату для КНС-11 |
кошти інвестиційної програми |
719,352 |
719,352 |
||||||
Разом за розділ 4 |
бюджет громади |
109866,116 |
82808,400 |
12057,716 |
5000,000 |
5000,000 |
5000,000 |
||
кошти підприємства |
11585,989 |
2000,000 |
3585,989 |
2000,000 |
2000,000 |
2000,000 |
|||
кошти інвестиційної програми |
8465,172 |
4756,620 |
3708,552 |
||||||
5. |
Розвиток та реконструкція систем водовідведення |
1) Реконструкція (заміна) централізованих каналізаційних мереж |
бюджет громади |
115200,000 |
26600,000 |
20300,000 |
20300,000 |
20500,000 |
27500,000 |
кошти інвестиційної програми |
14603,488 |
983,488 |
8040,000 |
5580,000 |
|||||
|
|
2) Нове будівництво мереж централізованого водовідведення |
бюджет громади |
26419,782 |
9472,752 |
8706,030 |
2241,000 |
3000,000 |
3000,000 |
3) Нове будівництво сучасних очисних споруд господарсько-побутових стоків вул.Вінницьке шосе, 135, м.Хмельницький |
державний бюджет |
786852,900 |
196713,230 |
196713,230 |
196713,220 |
196713,220 |
|||
бюджет громади |
87428,100 |
21857,030 |
21857,020 |
21857,025 |
21857,025 |
||||
4) Реконструкція (модернізація) об’єктів водовідведення КНС, КОС (каналізаційних насосних станцій, каналізаційних очисних споруд) |
бюджет громади |
75000,000 |
10000,000 |
15000,000 |
25000,000 |
25000,000 |
|||
кошти інвестиційної програми |
9363,466 |
9363,466 |
|||||||
кошти підприємства |
2747,154 |
2747,154 |
|||||||
5) Виготовлення ПКД реконструкція самопливних каналізаційних колекторів D1200 мм і 1400 мм |
кошти інвестиційної програми |
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|||||
6) Інвестиційний проект "Підвищення енергоефективності систем водопостачання та водоочищення. Реконструкція каналізаційних насосних станцій "2, 7, 12 у м. Хмельницькому (НЕФКО) |
бюджет громади |
3226,000 |
1626,000 |
1600,000 |
|||||
інші джерела |
14693,800 |
385,000 |
14308,800 |
||||||
грантові кошти** |
1497,141 |
1497,141 |
|||||||
*7) Реконструкція ГКНС будівлі ГКНС з переоснащенням системи вентиляції, опалення, будівельних конструкцій і комунікацій по вул. Трудовій, 6 Б у м. Хмельницький |
бюджет громади |
3013,500 |
3013,500 |
||||||
державний бюджет |
15500,000 |
15500,000 |
|||||||
8) Капітальний ремонт КНС та зовнішніх мереж каналізації |
бюджет громади |
1000,000 |
1000,000 |
||||||
9) Реконструкція колодязів із заміною люків на каналізаційних мережах в м. Хмельницький |
бюджет громади |
993,700 |
993,700 |
||||||
кошти підприємства |
500,000 |
500,000 |
|||||||
Разом за розділ 5 |
бюджет громади |
312281,082 |
39692,452 |
65476,560 |
59398,020 |
70357,025 |
77357,025 |
||
державний бюджет |
802352,900 |
212213,230 |
196713,230 |
196713,220 |
196713,220 |
||||
кошти інвестиційної програми |
23966,954 |
0,000 |
10346,954 |
8040,000 |
5580,000 |
||||
грантові кошти |
1497,141 |
0,000 |
1497,141 |
||||||
інші джерела |
14693,800 |
385,000 |
14308,800 |
||||||
кошти підприємства |
3247,154 |
3247,154 |
|||||||
6. |
Виготовлення ПКД |
1) Виготовлення ПКД по будівництву, реконструкції і технічному переоснащенню об’єктів і мереж водопостачання та водовідведення |
кошти підприємства |
4000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
|
кошти інвестиційної програми |
5400,000 |
800,000 |
1200,000 |
1600,000 |
800,000 |
1000,000 |
|||
Разом за розділ 6 |
кошти підприємства |
4000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
1000,000 |
|||
кошти інвестиційної програми |
5400,000 |
800,000 |
1200,000 |
1600,000 |
800,000 |
1000,000 |
|||
7. |
У тому числі передбачене фінансування з бюджету міської територіальної громади |
1) Забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства підприємства |
бюджет громади |
200400,000 |
50400,000 |
60000,000 |
30000,000 |
30000,000 |
30000,000 |
2) Відшкодування частини витрат МКП «Хмельницькводоканал», понесених при забезпеченні водопостачанням споживачів, які підключені до водогону Чернелівка-Хмельницький |
бюджет громади |
4847,000 |
847,000 |
550,000 |
1050,000 |
1150,000 |
1250,000 |
||
3) Придбання лічильників |
бюджет громади |
3727,210 |
3727,210 |
||||||
4) Придбання поліетиленових труб діаметром 600 мм |
бюджет громади |
1209,100 |
1209,100 |
||||||
|
Разом за розділ 7 |
|
бюджет громади |
210183,310 |
56183,310 |
60550,000 |
31050,000 |
31150,000 |
31250,000 |
Разом за Програмою: |
Всього |
2250308,968 |
326535,542 |
568158,578 |
473238,728 |
497555,875 |
384820,245 |
||
в т.ч. за бюджетами: |
бюджет громади |
910544,947 |
238271,162 |
196020,460 |
148293,645 |
164352,655 |
163607,025 |
||
державний бюджет |
1103852,900 |
71250,000 |
299963,230 |
267963,230 |
267963,220 |
196713,220 |
|||
кошти інвестиційної програми |
124720,180 |
13629,380 |
28368,947 |
40981,853 |
39240,000 |
2500,000 |
|||
кошти підприємства |
95000,000 |
3000,000 |
28000,000 |
16000,000 |
26000,000 |
22000,000 |
|||
грантові кошти |
1497,141 |
0,000 |
1497,141 |
||||||
інші джерела |
14693,800 |
385,000 |
14308,800 |
* - Відповідно до рішення Хмельницької обласної ради від 22 грудня 2021 року № 50 — 7/2021 Про програму «Питна вода Хмельниччини» на 2022-2026 роки.
** - 37042,0 євро відповідно до курсу НБУ грн, станом на 17.04.2023 року.
Заходи Програми можуть доповнитись у разі необхідності, іншими роботами для забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства громади, що не заборонено законом в межах фінансових ресурсів, передбачених цією Програмою.
Директор МКП «Хмельницькводоканал» Олександр НАДОЛЬНИЙ