Рішення міської ради

Про затвердження Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки

 

ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення сорок першої сесії

№7 від 14.06.2024 р.

 

Про затвердження Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки

 

Розглянувши пропозицію виконавчого комітету, з метою створення нових технологій діяльності податкової служби, які базуватимуться на використанні сучасної комп’ютерної техніки для створення бази, яка дозволить систематично і широко використовувати внутрішню та зовнішню інформацію для планування і виконання функцій щодо адміністрування податків і зборів, аудиту, ефективної боротьби з ухиленнями від сплати податків і скорочення фактів тіньової економіки на території Хмельницької міської територіальної громади, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Комплексну програму мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки (додається).

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови Миколу ВАВРИЩУКА.

3. Контроль за виконання рішення покласти на постійну комісію з питань планування бюджету, фінансів та децентралізації.

 

Міський голова Олександр СИМЧИШИН

 

Додаток

до рішення сесії міської ради

від 14.06.2024 року №7

 

КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА

мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та  Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки

 

І. Обґрунтування необхідності Комплексної програми

Комплексна програма мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки (далі Комплексна програма) розроблена з метою створення нових технологій діяльності податкової служби, які базуватимуться на використанні сучасної комп’ютерної техніки для створення бази, яка дозволить систематично і широко використовувати внутрішню та зовнішню інформацію для планування і виконання функцій щодо адміністрування податків і зборів, аудиту, ефективної боротьби з ухиленнями від сплати податків і скорочення фактів тіньової економіки на території Хмельницької міської територіальної громади, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Забезпечення високого рівня обслуговування платників є одним із пріоритетних напрямків діяльності органів податкової служби, який визначає партнерські відносини з суб’єктами господарювання та громадянами.

Реалізація Комплексної програми створить можливості для комфортного користування всіма наявними в Головному управління ДПС у Хмельницькій області (далі Головне управління ДПС) електронними сервісами, забезпечить інформування платників про зміни в податковому законодавстві, що в свою чергу підвищить податкову культуру та збільшить рівень надходжень до бюджетів усіх рівнів.

Комплексна програма являє собою комплекс заходів, які сприятимуть створенню сприятливих умов для розвитку підприємництва, нових робочих місць, надходження коштів до бюджетів всіх рівнів на основі добровільності виконання платниками своїх податкових зобов’язань, створення належних умов для надання консультативної допомоги платникам податків.

Загалом впровадження сучасних електронних та сервісних технологій у діяльності Головного управління ДПС вимагає якісно нового підходу до створення сучасної комп’ютерної бази та інформаційних масивів, які забезпечуватимуть оперативне та якісне податкове обслуговування усіх категорій бізнесу. Такий модернізований комунікаційний майданчик не лише сприятиме швидкому та безпосередньому отриманню користувачами сервісних послуг та роз’яснювальних коментарів, але й за своєю формою та змістом упереджуватиме виникнення корупційних проявів, оскільки спілкування співробітників Головного управління ДПС та представників бізнесу відбуватиметься у форматі спеціалізованих та спеціальних інтернет-мереж.

Фактичні надходження Головного управління ДПС у Хмельницькій області на січень - грудень 2023 року в результаті вжиття заходів, спрямованих на реалізацію завдань з виконання планових показників надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади становлять 3 731,5 млн грн., темп росту надходжень за січень - грудень п.р. до аналогічного періоду минулого року становить 106,9 відс., додаткові надходження 240,3 млн гривень. В т.ч. в розрізі податків і зборів:

- податок з доходів фізичних осіб - фактичні надходження 2 593,4 млн грн., динаміка надходжень за січень - грудень п.р. до аналогічного періоду минулого року становить 99,3 відс., недонадходження 19,5 млн грн;

- єдиний податок - фактичні надходження 525,1 млн грн, темп росту надходжень становить 116,9 відс., додаткові надходження 75,7 млн грн;

- акцизний податок – фактичні надходження 286,1 млн грн., позитивна динаміка надходжень за січень - грудень п.р. до аналогічного періоду минулого року становить 163,7 відс., додаткові надходження 111,4 млн грн;

- земельний податок - фактичні надходження 231,6 млн грн., динаміка надходжень за січень - грудень п.р. до аналогічного періоду минулого року становить 124,6 відс., додаткові надходження 45,7 млн грн.

Станом на 01.01.2024 перебуває на обліку 26733 фізичних осіб - підприємців, в т.ч.:

- на загальній системі оподаткування 6071 ФОП;

- на спрощеній системі оподаткування - 20662 ФОП.

В розрізі груп спрощеної системи оподаткування кількість ФОП складає:

- І група – 5922 особи;

- ІІ група – 8049 осіб;

- ІІІ група – 6688 осіб;

- IV група – 3 особи.

Згідно поданої звітності СГД за ІІІ квартал 2023 року кількість застрахованих осіб, яким нараховано заробітну плату становить 77977 осіб. Середня заробітна плата по м.Хмельницькому складає 12,9 тис.грн.

Головним управління ДПС у Хмельницькій області вжито ряд заходів із забезпечення контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати та недопущення її виплати без сплати податку на доходи фізичних осіб і відрахувань до Пенсійного фонду України, зокрема:

- встановлено дієвий контроль за недопущенням випадків виплати заборгованості по заробітній платі без перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету;

- узгоджено плани спільних дій з Головним управлінням Держпраці у Хмельницькій області щодо обміну інформацією з питання заборгованості із заробітної плати та вжиття відповідних заходів;

- забезпечено активну участь представників органів ДПС області в роботі комісій при місцевих органах виконавчої влади з питань погашення заборгованості по заробітній платі та податкової заборгованості;

- посилено контроль за суб’єктами господарювання, які виплачують заробітну плату у розмірі, нижчому мінімально встановленого законодавством рівня.

Отже, Комплексна програма являє собою комплекс заходів, які сприятимуть розвитку економіки міської територіальної громади, і на цій основі, забезпеченню повного задоволення соціальних потреб, зокрема, створенню сприятливих умов для розвитку підприємництва, збільшенню випуску якісних конкурентоздатних товарів, насиченню товарних ринків; зведенню до мінімуму негативного впливу на економіку міської територіальної громади тіньового бізнесу; максимальному поєднанню інтересів суб’єктів підприємницької діяльності - платників податків з інтересами податкової служби, надходженню коштів до бюджету на основі добровільного виконання платниками своїх податкових зобов’язань, запобіганню злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх розкриттю та розслідуванню.

 

ІІ. Мета і основні завдання Комплексної програми

Комплексна програма враховує створення нових технологій діяльності податкової служби, які базуватимуться на використанні сучасної комп’ютерної техніки для створення бази, яка дозволить систематично і широко використовувати внутрішню та зовнішню інформацію для планування і виконання функцій щодо адміністрування податків і зборів, аудиту, ефективної боротьби з ухиленнями від сплати податків і скорочення фактів тіньової економіки.

В цілому ж робота по адмініструванню податків та зборів, забезпеченню надходжень до бюджету міської територіальної громади, яка враховує нову філософію партнерських відносин з платниками податків, включає в себе:

- удосконалення системи планування (прогнозування) та обліку надходжень до бюджету;

- удосконалення системи контрольно-перевірочної роботи;

- правове забезпечення профілактики податкових правопорушень;

- удосконалення системи стягнення податків;

- впровадження сучасних інформаційних технологій в оподаткуванні;

- удосконалення роботи з платниками податків;

- покращення матеріально-технічної бази податкової служби.

 

III. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

Створення інформаційно-розвиненої державної податкової служби є запорукою успішного виконання завдань, визначених законодавством, що дозволить уникнути значної кількості наявних проблем.

Реалізація Комплексної програми забезпечить виконання Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області основних стратегічних цілей та організації надання послуг відповідно до світових стандартів якості обслуговування платників податків.

 

IV. Обсяги, джерела фінансування та строки виконання Програми

Джерелом фінансування заходів Комплексної програми є кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади, а також з інших джерел, не заборонених законодавством.

 

V. Очікувані результати

Виконання Комплексної програми дасть змогу:

- створити комфортні умови для платників податків Хмельницької міської територіальної громади та спростити процедури надання послуг;

- створити умови для партнерських взаємовідносин податкової служби та платників податків;

- забезпечити системність та стабільність процесу оподаткування, забезпечити зростання доходної частини бюджету;

- розширити інформаційне забезпечення податкової служби, що сприятиме автоматизації процесу оподаткування, ефективному використанню наявних людських ресурсів, дасть можливість порівнювати відомості з різних джерел з метою виявлення ухилень від сплати податків;

- скоротити та ліквідувати податковий борг шляхом поліпшення роботи з платниками податків, заохочення їх до добровільної сплати;

- формування позитивної громадської думки щодо діяльності органів ДПС;

- впровадження сучасних інформаційних технологій з метою підвищення рівня інформаційної культури та загального освітнього рівня населення;

- підвищити ефективність запобігання порушенням законодавства в сфері оподаткування завдяки покращенню якості послуг по складанню податкової звітності, забезпеченню повної обізнаності податкового законодавства;

- підвищити оперативність та якість надання адміністративних послуг.

 

VI. Контроль за ходом виконання Програми

Виконання цієї Комплексної програми забезпечується Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, виконавчими органами Хмельницької міської ради. Координація дій щодо виконання заходів Програми покладена на Головне управління ДПС у Хмельницькій області. Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів - головний розпорядник коштів. За результатами аналізу виконання програмних заходів, з врахуванням змін нормативно-законодавчих актів, що можуть мати місце в ході реалізації Програми, допускається коригування заходів, внесення змін і доповнень до Комплексної програми.

 

Секретар міської ради Віталій ДІДЕНКО

В. о. начальника Сергій ЗАБАШТА

 

Додаток 1

до Комплексної програми

ПАСПОРТ

Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки

1

Розробник Програми

Головне управління ДПС у Хмельницькій області

(ГУ ДПС у Хмельницькій області)

2

Відповідальний виконавець Програми

ГУ ДПС у Хмельницькій області

3

Учасники Програми

Виконавчі органи Хмельницької міської ради

4

Термін реалізації Програми

2024-2025 роки

5

Джерела фінансування Програми

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

6

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі:

10 970,00 тис. грн.

6.1.

Коштів міської територіальної громади (в межах затвердженого кошторису)

10 970,00 тис. грн.

 

В. о. начальника Сергій ЗАБАШТА

 

Додаток 2

до Комплексної програми

ФІНАНСУВАННЯ

Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми

2024

2025

Усього витрат на виконання Програми

(тис. грн.)

Обсяг ресурсів, усього, у тому числі:

5 485,0

5 485,0

10 970,00

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

5 485,0

5 485,0

10 970,00

 

В. о. начальника Сергій ЗАБАШТА

 

Додаток 3

до Комплексної програми

 

ЗАХОДИ

Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління ДПС у Хмельницькій області  по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2025 роки

з/п

Перелік заходів Програми

Термін заходу

Виконавці

Джерела фінансування

Орієнтовний обсяг фінансування, тис.грн.

роки

2024

2025

1

2

3

4

5

6

7

1

Удосконалення системи планування (прогнозування) та обліку надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади

1.1

Виявляти додаткові джерела надходження платежів до бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Всебічно аналізувати стан обсягів виробництва продукції, фінансово-економічний стан підприємств з метою мобілізації платежів до бюджету Хмельницької міської територіальної громади. За результатами аналізу та з врахуванням факторів, що негативно впливають на стан адміністрування податків та зборів, розробляти додаткові заходи щодо забезпечення надходжень до бюджету

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки

Не потребує фінансування

 

 

1.2

Проводити роботу по скороченню кількості підприємств, що декларують від’ємне значення об’єкта оподаткування або його відсутність. Здійснювати моніторинг підприємств, які при значних сумах валових доходів, сплачують мізерні суми податку на прибуток.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки

Не потребує фінансування

 

 

1.3

Вживати дієвих заходів, спрямованих на відпрацювання економічної сутності збиткової та безприбуткової фінансово-господарської діяльності шляхом проведення аналізу діяльності та співбесід з платниками, які мають неадекватні показники податкової та фінансової звітності (у рамках статті 78)

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки

Не потребує фінансування

 

 

1.4

З метою упередження безпідставного відшкодування податку на додану вартість забезпечити контроль та комплекс заходів щодо правомірності відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

1.5

Забезпечити впровадження в дію сучасних методів роботи, заснованих на виконанні новітньої комп’ютерної техніки та програмного забезпечення стосовно приймання та обробки податкової звітності платників податків, підготовленої та надісланої у електронному вигляді

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

485,0

485,0

1.6

Забезпечити організацію на високому рівні компанії декларування доходів, отриманих фізичними особами у попередньому році, насамперед за рахунок цілеспрямованої роботи податкових органів щодо підвищення якості обслуговування платників та забезпечення добровільної сплати податків

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

2

Удосконалення системи контрольно-перевірочної роботи

2.1

Удосконалити систему відбору платників для документальних перевірок та підвищити якість контрольно-перевірочної роботи, звернувши особливу увагу на тих суб’єктів підприємницької діяльності, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

2.2

Вживати заходів до підприємств, які за результатами роботи мали незначні податкові зобов’язання при великих обсягах господарських операцій, малу чисельність працюючих на підприємстві, відсутність основних фондів та інші фактори ризику.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

2.3

Здійснити комплекс заходів по забезпеченню дієвого контролю за своєчасністю отримання податкової звітності платників, а також за правомірністю надання податкових пільг і застосування ставок оподаткування.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

2.4

Забезпечити щорічне проведення моніторингу фінансових результатів діяльності суб’єктів господарювання, визначення економічного потенціалу та зростання виробничих потужностей цих суб’єктів, темпів зростання заробітної плати працівників, проведення перевірок відповідності середньої заробітної плати одного працівника до законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки, Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

2.5

Активізувати роботу із платниками податків з викриття схем ухилення від сплати платежів до бюджету, детінізації виплати заробітної плати суб’єктами підприємницької діяльності. Сприяти легалізації тіньової зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки, Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

2.6

Забезпечення проведення індивідуальної роботи з керівниками підприємств та громадянами – суб’єктами господарської діяльності щодо дотримання ними законодавства про працю на підприємствах усіх форм власності, в установах та організаціях, щодо оформлення трудових відносин із найманими працівниками, додержання мінімальних гарантій оплати праці, повноти і своєчасності виплати заробітної плати та сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску, погашення заборгованості по заробітній платі.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області,  Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

2.7

Проводити роботу щодо виявлення суб’єктів господарювання як юридичних так і фізичних осіб – підприємців, які виплачують заробітну плату у «конвертах», ведуть подвійну бухгалтерію.

Систематично запрошувати на постійно діючі спільні комісії суб’єктів підприємницької діяльності, які мінімізують заробітну плату, розробляти заходити щодо покращення ситуації по виплаті заробітної плати та її максимальній легалізації, здійснювати контроль за додержанням роботодавцям законодавства про працю.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки, Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

2.8

З метою наповнення бюджету, здійснювати контроль за суб’єктами господарювання щодо строків сплати, розмірів ставок місцевих податків і зборів у відповідності до прийнятого рішення Хмельницької міської ради на відповідний період.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

2.9

Проводити роботу на предмет виявлення та вжиття заходів до підприємців, які працюють у сфері торгівлі, громадського харчування, надають транспортні перевезення, займаються виготовленням одягу без використання найманих працівників.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

2.10

Забезпечити максимальне залучення суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють торгівлю на ринках до переходу на спрощену систему оподаткування, за рахунок співпраці з керівниками ринків, проведення спільного розгляду наявних у суб’єктів господарської діяльності документів на право здійснення торгівлі

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління торгівлі

Не потребує фінансування

 

 

2.11

Систематично здійснювати контроль за сплатою збору за місця для паркування транспортних засобів суб’єктам, що здійснюють господарську діяльність.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, управління транспорту та зв’язку

Не потребує фінансування

 

 

2.12

Вживати заходів щодо наповнення бази нерухомого майна, яке належить громадянам, з метою його оподаткування

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Бюро технічної інвентаризації, Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради

Не потребує фінансування

 

 

3.

Забезпечення погашення податкових зобов’язань:

3.1

З метою упередження виникнення податкового боргу розглядати пропозиції підприємств і організацій щодо надання розстрочення податкових зобов’язань.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

3.2

З метою погашення податкового боргу суб’єктами підприємницької діяльності, які допустили несплату нарахованих зобов’язань, здійснювати опис заставного майна з подальшою реалізацією його через уповноважені товарні біржі.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

3.3

Здійснення заходів щодо нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю з фізичних осіб та орендної плати за землю з фізичних осіб та формування податкових повідомлень – рішень по мінімальному податковому зобов’язанню, а також погашення податкового боргу за допомогою засобів поштового зв’язку щодо надсилання податкових повідомлень рішень.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Бюджет  Хмельницької міської територіальної громади

5000,00

5000,00

3.4

З метою запобігання вчиненню правопорушень пов’язаних з відчуженням заставного майна без погодження з органами державної податкової служби посадовими особами підприємств-боржників, здійснити комплекс організаційно-правових заходів по недопущенню фактів самовільного відчуження майна з податкової застави та здійснювати постійний контроль за його збереженням.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

3.5

Вживати вичерпних організаційних заходів щодо упередження росту податкового боргу – повної сплати поточних і донарахованих податкових зобов’язань.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

3.6

Систематично здійснювати контроль за проведенням роботи по відновленню платоспроможності та визнання банкрутами підприємств боржників. Сприяти прискоренню процедури визнання банкрутами підприємств, у яких відсутні активи для погашення податкового боргу шляхом завершення процедури ліквідації та зняття з державної реєстрації таких підприємств – боржників відповідно до діючих вимог.

2024-2025

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

4.

Впровадження сучасних інформаційних технологій в оподаткуванні та удосконаленні роботи з платниками податків:

4.1

Проведення семінарів, круглих столів, зустрічей керівництва ДПІ з платниками податків

2024-2025

Комунальне підприємство «Агенція муніципальної нерухомості», ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

ВСЬОГО КОШТІВ

5485,0

5485,0

10 970,0

 

В. о. начальника Сергій ЗАБАШТА

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!