Рішення міської ради
Про внесення змін до Порядку участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Хмельницького
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
Рішення двадцять восьмої сесії
№55 від 23.09.2009 р.
Про внесення змін до Порядку участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Хмельницького
Розглянувши пропозиції постійної комісії міської ради з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, на виконання Закону України “Про планування і забудову територій” та керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Порядку участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Хмельницького, затвердженого рішенням двадцять другої сесії міської ради від 17.12.2008 р. № 23, виклавши його у новій редакції згідно додатку.
2. Доручити департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів створити спеціальну електронну інформаційну базу даних щодо участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Хмельницького, поклавши її ведення на управління капітального будівництва департаменту.
3. Передбачити, що рішення виконавчого комітету щодо надання дозволу на розроблення містобудівного обґрунтування, рішення виконавчого комітету та міської ради щодо затвердження містобудівного обґрунтування, містобудівних умов та обмежень мають бути погоджені управлінням капітального будівництва департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів.
4. Запропонувати інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області надавати замовникам дозволи на виконання будівельних робіт лише за наявності укладеного ними договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Хмельницького.
5. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови І.Прокопця та директора департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів В.Швеця.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.
Міський голова С. Мельник
Додаток
до рішення міської ради
від 23.09.2009 р. №55
Порядок
участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Хмельницького
1. Загальні положення
1.1. У цьому Порядку терміни та визначення вживаються у такому значенні:
будівництво - спорудження нового об'єкта, а також реконструкція, розширення, добудова, реставрація і капітальний ремонт об'єктів, технічне переоснащення;
об'єкт будівництва - окремий будинок або споруда (з усім устаткуванням, яке до них відноситься, інструментом і реманентом, галереями, естакадами, внутрішніми інженерними мережами водопостачання, каналізації, газопроводу, теплопроводу, електропостачання, радіофікації, підсобними і допоміжними надвірними будівлями, благоустроєм та іншими роботами і витратами), на будівництво, реконструкцію яких повинні бути складені окремо проект і кошторис, та фінансування яких здійснює інвестор або забудовник;
інвестор - юридична (фізична) особа України, іноземних держав, яка приймає рішення про вкладення власних, запозичених або залучених коштів в об'єкти будівництва та забезпечує фінансування їх спорудження;
замовник - фізична або юридична особа, яка має у власності або у користуванні земельну ділянку і подала у встановленому законодавством порядку заяву (клопотання) щодо її забудови для здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування;
пайовий внесок замовника на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури - кошти, що вносяться замовниками у відповідності до цього Порядку (далі - пайовий внесок).
1.2. Замовник, який має намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у м.Хмельницькому, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, крім випадків, передбачених пунктом 1.7 цього Порядку.
1.3. Пайова участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Хмельницького полягає у відрахуванні замовником, для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, коштів до міського бюджету – цільового фонду соціально-економічного та культурного розвитку міста, положення про який затверджується міською радою.
1.4. Використання пайових внесків відбувається у порядку, передбаченому положенням про цільовий фонд соціально-економічного та культурного розвитку міста, для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
1.5. Дія цього Положення поширюється на всіх замовників, незалежно від їх форми власності.
1.6. Граничний розмір пайового внеску замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста з урахуванням не заборонених законом інших відрахувань, встановлених міською радою, не може перевищувати:
- 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта містобудування - для нежитлових будівель і необхідних інженерних мереж та/або споруд (крім будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення);
- 4 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта містобудування - для житлових будинків, будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення з необхідними інженерними мережами та/або спорудами.
У випадку встановлення законодавством меншого граничного розміру пайової участі (внеску) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, граничний розмір пайового внеску дорівнює установленому законодавством.
1.7 До пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста не залучаються замовники у разі здійснення будівництва:
- об'єктів будь-якого призначення на замовлення органів державної влади або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів;
- будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
- об'єктів комплексної забудови територій, що здійснюється на конкурсній основі;
- об'єктів, що споруджуються замість пошкоджених або зруйнованих внаслідок стихійного лиха чи техногенних аварій;
- релігійно-культових споруд, благодійних фондів;
- об'єктів енерго-, тепло-, газо-, водопостачання (за виключенням усіх видів автозаправних станцій);
- окремо стоячих гаражів поза межами гаражних масивів;
- входів, ґанків, облаштування окремих входів та виходів;
а також у випадках:
- реставрації пам'яток архітектури, історії та культури у частині площ, що не перепрофілюються;
- відтворення втрачених об'єктів історико-архітектурної спадщини у частині площ, що не перепрофілюються;
- облаштування запасних в'їздів та виїздів;
- реконструкції (за виключенням квартир) або технічного переоснащення об'єктів, якщо замовники на цих об'єктах були у договірних відносинах з комунальними підприємствами щодо їх інженерного забезпечення, але об'єкти після їх реконструкції чи технічного переоснащення не потребують збільшення розрахункових параметрів інженерного забезпечення (тепло-, водопостачання та каналізації);
- будівництва індивідуальних жилих будинків, господарських будівель та споруд на присадибній земельній ділянці;
- реконструкції гуртожитків;
- реконструкції нежитлових приміщень комунальної власності під житлові приміщення;
- проведенні робіт із надбудови мансардних поверхів та реконструкції будівель комунальної власності відповідно до Положення про порядок проведення конкурсів з відбору інвесторів-забудовників на проведення робіт із надбудови мансардних поверхів та реконструкції будівель комунальної власності (у випадках, коли умовами конкурсу передбачено передачу додаткових приміщень балансоутримувачам);
- проведення робіт із благоустрою у випадку проведення їх відповідно до рішення міської ради та угоди, укладеної із управлінням житлово-комунального господарства (на територіях, прилеглих до земельної ділянки, яка знаходиться у власності або у користуванні замовника).
2. Розмір пайового внеску
2.1. Величина пайового внеску замовника визначається у договорі, укладеному із міською радою, відповідно до встановленого цим Порядком розміру пайового внеску замовника від загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
2.2. Відсоток від вартості об'єкта містобудування, який мають вносити замовники у якості пайового внеску, визначається, за виключенням житлових будинків, будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення, згідно таблиці:
Вартість об’єкта будівництва, млн. грн. |
Відсоток, який мають вносити замовники |
до 5,0 |
7,5% |
більше 5,0 до 15,0 |
7,0% |
більше 15,0 до 25,0 |
6,5% |
більше 25,0 |
6,0% |
2.3. Для замовників, у разі здійснення будівництва будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення, пайовий внесок встановлюється у розмірі 4% від вартості об'єкта містобудування.
2.4. Для замовників, у разі здійснення будівництва житлових будинків пайовий внесок встановлюється у розмірі 3% від вартості об'єкта містобудування.
2.5. Загальна вартість будівництва об'єкта містобудування визначається відповідно до документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками.
2.6. У випадку будівництва у житловому будинку вбудовано-прибудованих нежитлових приміщень його вартість має визначатись з урахуванням вартості таких приміщень.
2.7. У випадку встановлення законодавством меншого граничного розміру пайової участі (внеску) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, пайовий внесок для усіх об'єктів встановлюється на рівні граничного розміру, установленого законодавством для відповідних об'єктів.
2.8. Пайовий внесок разом із коштами, що залучаються на розвиток систем водопостачання та каналізації у порядку та розмірах, передбачених рішенням виконавчого комітету, не може у сумі перевищувати розміри, вказані у пунктах 2.2-2.4. цього Положення, при цьому у першу чергу сплачуються кошти на розвиток систем водопостачання та каналізації.
3. Договір про згоду замовника сплатити пайовий внесок
3.1. Між міською радою та замовником, до прийняття міською радою рішення про затвердження містобудівного обґрунтування, містобудівних умов та обмежень, у тому числі на земельних ділянках, які знаходяться у користуванні або власності замовника, укладається договір про згоду замовника сплатити пайовий внесок.
Укладення такого договору є обов'язковою умовою для прийняття міською радою рішення про затвердження містобудівного обґрунтування, містобудівних умов та обмежень, прийняття міською радою рішення про передачу земельної ділянки в оренду для здійснення будівництва об'єктів, погодження проектної документації головним архітектором міста.
Переможець земельного аукціону із продажу земельної ділянки або права її оренди має підписати договір про згоду замовника сплатити пайовий внесок разом із підписанням протоколу земельного аукціону.
Типовий договір про згоду замовника сплатити пайовий внесок затверджується наказом директора департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів.
3.2. У договорі про згоду замовника сплатити пайовий внесок обов'язково зазначається обов'язок вчасно (не пізніше ніж за 15 робочих днів до одержання дозволу на виконання будівельних робіт) подати до міської ради звернення про укладення договору про пайову участь разом із документами, що підтверджують вартість будівництва об'єкта містобудування, з техніко-економічними показниками.
3.3. Договір про згоду замовника сплатити пайовий внесок між міською радою та замовником підписується від імені міської ради начальником управління капітального будівництва.
3.4. Після укладення договору про згоду замовника сплатити пайовий внесок управління капітального будівництва протягом трьох робочих днів надсилає копію такого договору до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області з інформацією про обов'язок замовника до одержання дозволу на виконання будівельних робіт укласти із міською радою договір про пайову участь.
4. Договір про пайову участь
4.1. Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Хмельницького (далі - договір про пайову участь) укладається між міською радою та замовником не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до одержання дозволу на виконання будівельних робіт.
Договір про пайову участь від імені міської ради підписує заступник міського голови, який за розподілом обов'язків веде питання містобудування.
4.2. Істотними умовами договору про пайову участь є:
- розмір пайового внеску;
- терміни (графік) оплати пайового внеску;
- відповідальність сторін.
Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайового внеску (участі) замовника у створення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
Типовий договір про пайову участь затверджується наказом директора департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів.
4.3. Розрахунок розміру пайового внеску, належного замовником до оплати у відповідності до цього Порядку, проводиться управління капітального будівництва не пізніше десяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, з техніко-економічними показниками.
Розрахунок підписується начальником управління капітального будівництва.
4.4. Пайовий внесок вноситься у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування на рахунок, зазначений у договорі про пайову участь, та сплачується у повній сумі єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.
4.5. Пайовий внесок сплачується у терміни, встановлені договором, але обов'язково не пізніше одного місяця після прийняття об'єкта містобудування в експлуатацію.
4.6. Сплата пайового внеску частинами за графіком можлива лише за рішенням виконавчого комітету міської ради, для чого замовник має звернутись із відповідною заявою на ім'я міського голови.
4.7. Замовники мають право на відстрочення сплати пайового внеску.
Підставою для відстрочення є письмова заява замовника на ім'я міського голови, у якій має міститись інформація про суму та термін відстрочення.
Заява має бути подана не пізніше настання терміну сплати пайового внеску.
Рішення про відстрочення сплати пайового внеску приймається виконавчим комітетом міської ради.
5. Заключні положення
5.1. Спори, пов'язані з пайовою участю (внеском) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, вирішуються судом.
Секретар міської ради В. Лесков
Директор департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів В. Швець