Новини

У 2023 році до Хмельницької міської ради надійшло більше 15 тисяч звернень

Надзвичайно важливе місце в системі захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, комунікації влади і громади посідає реалізація права на звернення. Звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування є їх конституційним правом, закріпленим статтею 40 Конституції України. Відповідно, забезпечення цього права є важливим напрямком діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Хмельницької міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

За 2023 рік до Хмельницької міської ради надійшло 15141 звернення, що на 1856 звернень або 12, 5% більше, ніж у 2022 році.

Велику питому вагу займають письмові звернення, які становлять 96,9 % (14674 звернення) від їх загальної кількості. Аналізуючи статистику надходжень письмових звернень, спостерігаємо збільшення таких звернень на 12,5 % або 1845 звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року (2023 р.-14674 звернення, 2022 р. - 12829 звернень).

Тенденція до збільшення числа звернень спостерігається і серед усних звернень. Протягом 2023 року опрацьовано 467 звернень, що на 11 звернень або 2,3 % більше, ніж за аналогічний період 2022 року (456 звернень).

Кількість колективних звернень також збільшилася на 18, 4 % (у 2023 році – 315 звернень, 2022 року – 257 звернень).

Збільшення надходжень звернень від жителів міської територіальної громади відбулося, переважно, в зв’язку зі збільшенням кількості звернень громадян з питань соціального захисту, житлово-комунального господарства та земельних відносин, а саме: надання одноразової матеріальної допомоги громадянам, постраждалим внаслідок ракетних обстрілів, родинам загиблих, безвісти зниклих та полонених, ремонт пошкодженого майна внаслідок терористичних атак, ремонт приміщень під укриття, надання земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва, будівництва гаража, ОСГ для учасників бойових дій тощо.

Питома вага позитивно вирішених звернень становить 11925 звернень або 78,7 % від їх загальної кількості.

Міським головою особисто опрацьовано 9929 звернень, що становить 65,6 % від загальної кількості їх надходження.

Лідерство займають питання соціального характеру. Збільшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 4, 8 % або 474 звернення (2023 р. – 9816 звернень, 2022 р. – 9342 звернення). Насамперед, це питання:

- надання одноразової матеріальної допомоги учасникам бойових дій, пораненим, членам сімей загиблих, зниклих безвісти та полонених, внутрішньо переміщеним особам, іншій категорії населення, яка її гостро потребує;

- звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам бойових дій або членам їх сімей;

- здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників бойових дій;

- призначення та отримання усіх видів соціальної допомоги;

- проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;

- забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);

- встановлення лічильників для виміру об’єму води та об’ємних витрат газу соціально-вразливим категоріям населення;

- забезпечення санаторно-курортними путівками;

- реабілітації та соціального захисту інвалідів та інші.

Упродовж звітного періоду на адресу керівництва міської ради надійшло 1874 звернення від мешканців територіальної громади, які порушували питання житлово-комунального господарства. Це на 618 звернень більше, ніж за аналогічний минулорічний період (у 2022 році – 1256 звернень). В основному, це питання:

- обслуговування та утримання будинків і прибудинкових територій;

- проведення ремонту приміщень для облаштування у них укриття;

- надання необхідних будівельних матеріалів для відновлення помешкань заявників, пошкоджених внаслідок ракетних обстрілів з боку рф;

- виплат грошової компенсації за житло власникам під час безкоштовного проживання внутрішньо переміщених осіб;

- нарахування абонентської плати за користування комунальними послугами;

- ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття;

- забезпечення на належному рівні гарячим водо- і теплопостачанням;

- ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;

- обстеження зелених насаджень та омолодження дерев;

- благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;

- ремонту дахів будинків та стиків стін панелей будинків;

- улаштування технічних засобів дорожнього регулювання, встановлення обмежувальних дорожніх знаків, оглядових дзеркал.

Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин у 2023 році були:

- надання земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва, ОСГ;

- продовження дії договорів земельних ділянок;

- надання дозволів на розробку та погодження технічної документації на об’єкти;

- встановлення меж земельних ділянок в натурі;

- порушення термінів здачі в експлуатацію об’єктів (багатоповерхівок);

- знесення самовільно встановлених гаражів, шлагбаумів, огорож на території ОСББ;

- надання містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок та реконструкції приміщень;

- надання довідки про відсутність/наявність земельних ділянок у власності;

- самочинне будівництво;

- вирішення земельних спорів тощо.

Щодо конкретних показників, то кількість звернень громадян із земельних і архітектурно-будівельних питань збільшилася на 493 звернення (2023 р. – 973 звернення, 2022 р. – 480 звернень).

Минулоріч до міської ради надійшла значна кількість звернень від найменш захищених категорій громадян, у тому числі від:

від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни,

учасників бойових дій (п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5)

від осіб з інвалідністю

І,ІІ,ІІІ групи

(п.7.7, 7.8, 7.9)

від ветеранів

праці

(п.7.6)

від

дітей війни

(п.7.2)

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів,

матерів-героїнь

(п.7.11 ,7.12, 7.13)

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

та осіб, що потерпіли

від Чорнобильської катастрофи

(п.7.14, 7.15)

 

2023

2022

2023

2022

2023

2022

2023

2022

2023

2022

2023

2022

4994

3450

2977

3540

0

12

2

11

85

148

22

44

 

У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни, учасники бойових дій, особи з інвалідністю, родини загиблих, безвісти зниклих і полонених, вимушено переміщені особи, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та першочергової підтримки.

Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців територіальної громади з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії "Міська влада відповідає". За результатами проведення 27 таких ліній зареєстровано 298 звернень від жителів громади. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.

Досить активно громадяни звертаються і до Контакт-центру міської ради, який цілодобово приймає звернення жителів громади з питань, що стосуються усіх сфер життєдіяльності міста. Впродовж 2023 року до Контакт-центру надійшло 19529 звернень. З них - 369 звернень отримано через чат-бот та з особистих кабінетів мешканців, решта - в телефонному режимі. Усі звернення уважно розглянуті, заявники поінформовані про результати їх розгляду.

Також у звітному періоді проведено 34 особистих прийоми громадян у різних мікрорайонах міста та старостинських округах за участю керівництва міської ради. Загалом, за результатами проведення особистих прийомів зареєстровано 467 звернень від мешканців громади. Жодне звернення не залишилось поза увагою керівників міста. Заявники отримали чіткі обґрунтовані відповіді на порушені ними питання у терміни, передбаченні чинним законодавством.

У 2023 році на адресу керівництва міста надійшло 442 запити на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.

Ще однією формою діалогу між владою і громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". Протягом звітного періоду до міської ради надійшло 19 петицій, з яких: 5 петицій розглянуто, як колективні звернення, тому що вони не набрали необхідну кількість голосів; 9 петицій відхилено, так як вони не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Хмельницькій міській раді; ще на 5 петицій триває збір підписів. Усі петиції опрацьовано належним чином. Результати розгляду електронних петицій оприлюднено на порталі «Петиції» офіційного сайту міської ради.

Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу "Електронні звернення". Це засвідчують і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 3055 електронних звернень. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення, не виходячи з дому. Більшість порушених заявниками питань вирішено позитивно.

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!