Проекти рішень виконавчого комітету
Про створення Хмельницької міської субланки Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та про внесення пропозиції на розгляд міської ради про втрату чинності рішення міської ради від 16.0
Про створення Хмельницької міської субланки Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та про внесення пропозиції на розгляд міської ради про втрату чинності рішення міської ради від 16.03.2016 № 32
Розглянувши клопотання управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Кодексом цивільного захисту України, постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 р. № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», від 9 січня 2014 р. № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», виконавчий комітет міської ради
Вирішив:
1. Створити Хмельницьку міську субланку Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
2. Затвердити Положення про Хмельницьку міську субланку Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
3. Внести на розгляд міської ради пропозицію про втрату чинності рішень міської ради від 16.03.2016 № 32 «Про створення Хмельницької міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та затвердження Положення про Хмельницьку міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту» та від 13.02.2019 № 17 «Про внесення змін в додаток до рішення п’ятої сесії міської ради від 16.03.2016 № 32 «Про створення Хмельницької міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та затвердження Положення про Хмельницьку міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці.
Міський голова Олександр СИМЧИШИН
Додаток до рішення виконавчого комітету від __________2023 № ____ |
|
|
ПОЛОЖЕННЯ
про Хмельницьку міську субланку Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
- Загальна частина
- Положення про Хмельницьку міську субланку Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – Положення) регулює питання здійснення заходів цивільного захисту на території Хмельницької міської територіальної громади, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності Хмельницької міської субланки Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
- Основною метою створення і функціонування Хмельницької міської субланки Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ) є здійснення заходів щодо захисту населення і території громади від надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період.
- Субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ утворюється виконавчим комітетом Хмельницької міької ради і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
- Керівництво загальна структура та завдання
2.1. Керівництво субланкою районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ здійснює Хмельницький міський голова.
2.2. Субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ має два рівні: місцевий та об’єктовий.
2.3. Структуру субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ наведено у додатку 1 до Положення.
2.4. Основними завданнями субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ є:
2.4.1 забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2.4.2 організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
2.4.3 планування заходів цивільного захисту;
2.4.4 організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
2.4.5 проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
2.4.6 ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
2.4.7 проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території відповідного регіону, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
2.4.8 ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
2.4.9 навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
2.4.10 організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
2.4.11 здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
2.4.12 створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
2.4.13 забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;
2.4.14 здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
2.4.15 інші завдання, визначені законом.
3. Органи управління та сили цивільного захисту
-
- Органами управління цивільного захисту є:
на місцевому рівні – управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці, Хмельницьке районне управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області;
на об’єктовому рівні – керівні органи підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до чинного законодавства.
-
- Координаційними органами є:
на місцевому рівні – комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Хмельницької міської ради;
на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій.
Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до Положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, створюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких проводиться відповідно до Положень про такі комісії.
-
- Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
чергова служба виконавчого органу міської ради (відділ управління міським господарством);
чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (життєзабезпечення міста та хімічно-небезпечних).
У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів з ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.
-
- До складу сил цивільного захисту субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ входять (додаток 2 до Положення):
аварійно-рятувальні служби;
об'єктові та територіальні формування цивільного захисту;
добровільні формування цивільного захисту.
-
- Для забезпечення сталого управління суб’єктами забезпечення цивільного захисту та виконання функцій, передбачених на особливий період, використовується, відповідно до статті 72 Кодексу цивільного захисту України, державна система пунктів управління.
4. Режими функціонування
4.1. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території міської територіальної громади встановлюється один із таких режимів функціонування субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
4.2. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ функціонує в режимі повсякденного функціонування.
4.3. Підставами для тимчасового введення для субанки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ режиму надзвичайної ситуації є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як надзвичайна ситуація місцевого рівня.
Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями.
4.4. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації для субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ встановлюється рішенням виконавчого комітету міської ради.
У період дії надзвичайного стану в разі його введення субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами України.
В особливий період субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також іншими нормативно-правовими актами України.
5. Планування діяльності
-
- Субланка районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ провадить свою діяльність відповідно до плану основних заходів цивільного захисту на рік.
- Функціонування субланки та проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту на особливий період.
- Заходи із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються на основі планів реагування на надзвичайні ситуації.
- На об'єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об'єктах.
6. Моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій
6.1. З метою забезпечення здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій у субланці районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ проводиться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.
7. Оповіщення та інформування про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій
7.1. Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до положення, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту».
7.2. Оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій полягає у своєчасному доведенні відповідної інформації до органів управління цивільного захисту, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання, що належать до субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ цивільного захисту, та населення і забезпечується шляхом здійснення заходів, визначених у статті 30 Кодексу цивільного захисту України.
7.3. Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, підготовку, зберігання, оброблення, аналіз, передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.
Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.
8. Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків
8.1. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.
8.2. Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:
виконавчим органом міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників міського голови;
керівником суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об'єктового рівня – керівник або один із керівників суб'єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов’язків.
8.3. У разі ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, яка за характером та наслідками не потребує спеціального призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, обов’язки такого керівника забезпечує керівник аварійно-рятувальної служби, що виконує ліквідацію наслідків цієї надзвичайної ситуації.
8.4. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
8.5. Основну частину робіт, пов'язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту міської субланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, а також підрозділами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області.
9. Взаємодія органів управління та сил цивільного захисту
9.1. У субланці районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації, організовується взаємодія з питань:
- визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;
- погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
- організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
- всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, в тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
9.2. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується:
на місцевому та об’єктовому рівні – між виконавчими органами міської ради, їх силами, а також суб’єктами господарювання.
10. Забезпечення фінансування
10.1. Забезпечення фінансування в субланки районної ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ здійснюється за рахунок коштів бюджету Хмельницької міської територіальної громади, а також коштів суб’єктів господарювання та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
10.2. Фінансування робіт із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Керуючий справами виконавчого комітету Юлія САБІЙ