Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про створення на базі Хмельницького міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про створення на базі Хмельницького міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознаками статі, Мобільної бригади екстреного (кризового) втручання та внесення змін до Положення про  територіальний центр

 

Розглянувши клопотання Хмельницького міського територіального центру соціального обслуговування  (надання соціальних послуг), відповідно до Закону України «Про соціальні послуги, Постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 655 «Про затвердження Типового положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі» та  від 18.08.2018№ 654 «Про затвердження Типового положення про мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», Указу Президента України від 21.09.2020 № 398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству за ознакою статі, захисту осіб, які постраждали від такого насильства» , керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозиції:

1.1. Про створення на базі Хмельницького міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознаками статі та Мобільної бригади екстреного (кризового) втручання.

1.2. Про внесення змін до рішення другої сесії Хмельницької міської ради від 23.12.2020     № 43 «Про затвердження Положення про Хмельницький міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), Переліку соціальних послуг, умов та порядку їх надання, Структури та граничної чисельності, у нових редакціях та втрату чинності рішення міської ради», а саме:

1.2.1. доповнити пункт 5 додатку 1 до рішення міської ради від 23.12.2020 № 43  «Положення про Хмельницький міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» абзацом наступного змісту:

«- особи, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознаками статі.»;

1.2.2. доповнити пункт 10 додатку 1 до рішення міської ради від 23.12.2020 № 43  «Положення про Хмельницький міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» підпунктами 5 та 6 такого змісту:

«5) Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознаками статі;

6) Мобільна бригада екстреного (кризового) втручання.»

1.2.3. виключити  підпункти два та три абзацу 2 пункту 29 додатку 2 до рішення міської ради від 23.12.2020 № 43 «Перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами Хмельницького міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг)».

1.2.4. доповнити додаток 2 до рішення міської ради від 23.12.2020 № 43  «Перелік соціальних послуг, умови та порядок їх надання структурними підрозділами Хмельницького міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» розділами та пунктами 51-79 такого змісту:

«Надання соціальних послуг Притулком для осіб, які постраждали

від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі

51.  Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі (далі - Притулок), - є структурним підрозділом територіального центру.

52. Притулок діє на підставі положення, яке розробляється та затверджується директором центру відповідно  до законодавства.

Притулок, розміщується в окремій будівлі  з дотриманням принципу конфіденційності.

53. Основними завданнями Притулку є:

- забезпечення місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування постраждалих осіб;

- надання постраждалим особам за місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування комплексної допомоги (психологічних, соціально-побутових, соціально-медичних, інформаційних та інших послуг) на основі оцінки їх потреб та індивідуального підходу до особи з урахуванням віку, статі, стану здоров’я та соціального становища.

54. Надання Притулком послуг постраждалим особам здійснюється на безоплатній основі в обсязі, визначеному державними стандартами надання соціальних послуг, затвердженими Мінсоцполітики.

Зміст та обсяг соціальної послуги для кожної постраждалої особи визначається індивідуально залежно від її потреб і зазначається в договорі про надання соціальної послуги.

Притулок може надавати платні соціальні послуги (у межах наявних можливостей) згідно з чинним законодавством.

55. Працівники Притулку повинні дотримуватися правил етики спілкування з особами з інвалідністю та представниками інших уразливих соціальних груп.

56. Право на влаштування до Притулку має:

- повнолітня постраждала особа, направлена структурним підрозділом органу місцевого самоврядування, до повноважень якого належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії насильству, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Мобільною бригадою екстреного(кризового) втручання;

- особа, яка не досягла повноліття, але перебуває (перебувала) у зареєстрованому шлюбі;

- дитина у разі її прийняття до Притулку разом з матір’ю/батьком або особою, яка їх замінює.

57. До Притулку не влаштовуються постраждалі особи:

- у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння;

- з ознаками гострих інфекційних та венеричних захворювань;

- у разі наявності в них психічних захворювань у гострій стадії, хронічних психічних захворювань у стадії загострення, пограничних станів, що супроводжуються розладами поведінки, шкідливими для хворого та інших осіб;

- з інфекційними захворюваннями шкіри та волосся, хворі на туберкульоз;

- за інших обставин, що свідчать про безпосередню небезпеку постраждалої особи або для інших осіб.

Зазначені постраждалі особи підлягають невідкладному направленню до закладів охорони здоров’я з одночасним повідомленням відповідно до законодавства про факт вчинення щодо них насильства.

58. Перебування у Притулку особи, яка вчинила насильство стосовно постраждалих осіб, які перебувають у Притулку, забороняється.

59. Влаштування до Притулку здійснюється на підставі направлення, виданого постраждалій особі одним із суб’єктів, зазначених у пункті 56 цього Положення та/або особистої заяви постраждалої особи, до якої додається копія документа, що посвідчує особу (за наявності).

60. Рішення про влаштування або відмову у влаштуванні постраждалої особи до Притулку приймає директора територіального центру про що видається наказ.

61. На кожну постраждалу особу, влаштовану до Притулку, формується особова справа.

Інформація, що міститься в особових справах, є конфіденційною та обробляється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.

62. Перебування постраждалої особи у Притулку не є підставою для реєстрації її місця проживання за місцезнаходженням Притулку та не надає жодних майнових прав на приміщення, в яких вона перебуває.

63. Порядок перебування постраждалих осіб у Притулку регламентується правилами внутрішнього розпорядку, які доводяться до відома (під розписку) постраждалої особи в день її зарахування до Притулку.

64. Строк перебування постраждалої особи у Притулку не може перевищувати трьох місяців.

У разі потреби за результатами виконання плану індивідуальної роботи з постраждалою особою строк її перебування у Притулку може бути продовжено до шести місяців.

65. Підставами для вибуття з Притулку є:

виявлення умов, зазначених у  пункті 57 цього Положення;

відмова від укладення або продовження строку дії договору про надання послуг притулку;

письмова заява постраждалої особи;

розв’язання проблемних питань постраждалої особи, які були підставою для влаштування;

відмова від проходження медичного огляду;

розголошення інформації про Притулок (місцезнаходження, персонал, осіб, які в ньому перебувають або залучаються до його роботи);

закінчення строку перебування;

порушення правил внутрішнього розпорядку;

умисне перешкоджання постраждалою особою в отриманні документа, що підтверджує її особу;

смерть постраждалої особи.

66. Притулок очолює керівник, який призначається на посаду директором територіального центру за погодженням управління праці та соціального захисту населення.

Керівник Притулку повинен мати вищу освіту (магістр, спеціаліст), стаж роботи за фахом не менше як три роки та кваліфікацію «провідний фахівець з соціальної роботи» або ідентичний рівень кваліфікації.

Мобільна бригада екстреного (кризового) втручання

67. Мобільна бригада екстреного (кризового) втручання(надалі – Мобільна бригада) є структурним підрозділом територіального центру, якій діє на постійній основі.

68. Метою діяльності Мобільної бригади є надання соціально-психологічної допомоги постраждалим особам, зокрема соціальних послуг з консультування, кризового та екстреного

69. Мобільна бригада діє на підставі положення, яке розробляється на основі чинного законодавства та затверджується директором територіального центру.

70. Основними завданнями Мобільної бригади є:

надання психологічної допомоги постраждалим особам;

реагування та надання не пізніше ніж протягом однієї доби соціально-психологічної допомоги постраждалим особам, які потребують термінової допомоги, зокрема шляхом кризового та екстреного втручання;

інформування постраждалих осіб щодо послуг (медичних, соціальних, психологічних, правових тощо), які вони можуть отримати для подолання наслідків насильства, та щодо надавачів таких послуг, зокрема інших загальних або спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб;

роз’яснення постраждалим особам їх прав, визначених законом, можливостей отримання допомоги від суб’єктів та доцільності її отримання;

провадження інформаційно-просвітницької діяльності (у тому числі розповсюдження серед населення відповідних інформаційних матеріалів) щодо форм, проявів та наслідків насильства, формування нетерпимого ставлення громадян до цих явищ, а також щодо заходів у сфері запобігання та протидії насильству.

71. Надання Мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги постраждалим особам передбачає забезпечення мінімально необхідного обсягу послуг, а саме:

діагностику (оцінювання) психологічного стану постраждалої особи, оцінювання ризиків продовження чи повторного вчинення щодо неї насильства;

кризове та екстрене втручання з метою негайного усунення або мінімізації наслідків насильства шляхом виклику екстреної медичної допомоги, уповноваженого підрозділу органу Національної поліції, направлення та/або транспортування до Притулку територіального центру тощо;

надання психологічної допомоги, у тому числі дітям, відповідно до індивідуальних потреб;

складення плану заходів щодо безпеки постраждалих осіб;

консультування з питань, пов’язаних з протидією насильству, в тому числі із залученням у разі потреби фахівців інших органів, служб, закладів, установ, організацій;

проведення заходів із соціальної та реабілітаційної підтримки постраждалих осіб;

сприяння постраждалим особам в отриманні додаткових послуг (медичних, соціальних, психологічних, правових, направлення до Притулку тощо), у тому числі шляхом направлення в разі потреби до відповідних загальних або спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб та/або інших суб’єктів.

72. Виїзд Мобільної бригади здійснюється за попередньо складеним графіком, а також позапланово під час отримання повідомлення про виявлення факту вчинення насильства та потребу у наданні постраждалій особі термінової допомоги.

73. Послуги постраждалим особам надаються незалежно від місця їх реєстрації або місця проживання (перебування), наявності заяви чи повідомлення про вчинення насильства, реєстрації випадку в Єдиному державному реєстрі випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі.

Надання послуг постраждалій особі за фактом вчинення стосовно неї насильства може тривати не більше ніж три місяці.

Інші послуги понад мінімально необхідний обсяг послуг, зазначених у пункті 71 цього Положення, надаються в межах можливостей Мобільної бригади.

74. Мобільна бригада здійснює виїзд у спеціально організованому транспорті відповідно до графіків виїздів або в екстрених випадках.

75. До виїзду Мобільної бригади до місця вчинення насильства можуть залучатися (у разі потреби одноразово або на постійній основі) представники уповноважених підрозділів органів Національної поліції, служб у справах дітей, інших суб’єктів.

76. Соціально-психологічна допомога постраждалій особі надається Мобільною бригадою безоплатно.

77. З метою надання постраждалій особі необхідних послуг і допомоги інформація про таку особу передається іншим суб’єктам відповідно до законодавства з дотриманням правового режиму інформації з обмеженим доступом.

78. Мобільна бригада співпрацює з усіма суб’єктами відповідно до порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі.

79. Склад Мобільної бригади затверджується наказом директора територіального центру з числа працівників територіального центру».

1.2.5. змінити додаток 3 до рішення міської ради від 23.12.2020 № 43,  виклавши його у наступній редакції (додається).

2. Контроль за виконанням рішення покласти на управління праці та соціального захисту населення.

 

          Міський голова О. СИМЧИШИН

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!