Рішення виконавчого комітету
від 24.09.2020 № 755 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 11.06.2020р. № 479"
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
від 24.09.2020 № 755
Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 11.06.2020р. № 479
Розглянувши звернення управління економіки, на виконання листа Міністерства фінансів України від 15.09.2020р. № 12040-09-6/28201, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 14.05.2012 № 541 «Про затвердження Порядку надання місцевих гарантій», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Внести зміни до рішення виконавчого комітету від 11.06.2020р. № 479 «Про затвердження висновку стосовно доцільності залучення кредиту ХКП «Спецкомунтранс» під гарантію Хмельницької міської ради від Європейського банку реконструкції та розвитку для реалізації Проєкту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницькому», виклавши додаток до рішення в новій редакції (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови В. ГОНЧАРУКА.
Міський голова О. СИМЧИШИН
Додаток
до рішення виконавчого комітету
від 24.09.2020 р. № 755
Висновок
стосовно доцільності залучення кредиту ХКП «Спецкомунтранс» під гарантію Хмельницької міської ради від Європейського банку реконструкції та розвитку для реалізації Проєкту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів
у м. Хмельницькому
Зміст проєкту
Європейський банк реконструкції та розвитку розглядає можливість надання довгострокового фінансування у формі кредиту Хмельницькому комунальному підприємству «Спецкомунтранс».
Запропонований кредит буде використано для реалізації Проєкту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницькому завдяки якому буде створена сучасна інтегрована система управління ТПВ у місті.
Проєкт складається з наступних етапів:
— закриття, накриття та рекультивація діючого полігону ТПВ, що включатиме накриття зони розміщення ТПВ, включаючи заходи запобігання проникнення дощової води та утворення фільтрату, а також заходи запобігання втручання в роботу системи збору звалищного газу (LFG); переміщення системи збору газу LFG на нове місце розташування; та зміна профілю тіла існуючого корпусу сміттєзвалища для стабілізації схилу та запобігання зсувам, включаючи заходи щодо стоку поверхневих вод та варіанти очищення існуючого водоймища з фільтратом, з якого в даний час збирається стічна вода для рециркуляції.
— будівництво нового полігону ТПВ прилеглого до існуючого (загальна потужність складе від 500 000 до 700 000 тонн ТПВ), що включатиме утворення природного геологічного бар'єру, підсиленого геосинтетичними глиняними матеріалами та шаром захисної системи з поліетилену високої щільності (HDPE); дренуючий шар збору фільтрату, системи перекачування для збирання фільтрату та шар для системи збору газу з полігону LFG (над шаром відходів).
— будівництво комплексу з біомеханічної обробки відходів (БМО). Потужність переробки запропонованого комплексу становить приблизно 107000 тонн ТПВ на рік (приблизно 300 тонн на добу). Ця система включає: механічну обробку (просіювання) на сортувальній лінії для вилучення матеріалів, які придатні для повторного використання; виробництво палива з відходів (RDF) та компостування органічної фракції ТПВ за допомогою аерації та перемішування в закритих, металевих коробах.
Інші елементи включають: модернізацію обладнання з додаванням хоча б одного додаткового бульдозеру та компактору; забезпечення благоустрою доріг, розміщення попереджувальних повідомлень, встановлення парканів та запобігання пожежам/заходи гасіння пожеж та загальне покращення експлуатаційних процедур.
Загалом Проєкт реалізується на площі 20,5 гектар (га).
Основні цілі та завдання Проєкту
Існуючий полігон ТПВ наближається до заповнення своєї максимальної ємності, а утворення побутових відходів м. Хмельницького в найближчі роки збільшиться з приблизно 94 000 тонн/рік (зареєстровано у 2017 р.) до 107 000 тонн/рік до 2027 року.
Основна мета Проєкту — забезпечити потужність з переробки відходів в межах міста Хмельницький. Проєкт також має на меті покращити операції з управління відходами та запровадити можливості переробки утилізації до цієї інфраструктури управління відходами міста (у формі запропонованого інструменту БМО) та відвернути потік вивозу відходів тільки на полігон. Окрім того, передбачається, що реалізований Проєкт буде інтегрований до регіонального плану поводження з відходами Хмельницької області.
Очікувані результати Проєкту — покращення муніципальної інфраструктури твердих побутових відходів у місті Хмельницький.
Вплив Проєкту на економічний та соціальний розвиток
Проєкт потенційно може створити можливості для прямого та непрямого працевлаштування та покращити місцеву економіку. Ці ефекти вважаються сприятливими.
Існуватимуть можливості місцевого працевлаштування, які мають потенціал для створення прямих робочих місць, включаючи 100-200 робочих місць на новому БМО протягом року на етапі експлуатації. Інші створені робочі місця включатимуть адміністративні та управлінські роботи, а також задачі для техніків, інженерів та операторів з експлуатації БМО. Вдосконалене обладнання може привести до появи нових вакантних посад у місті.
Проєкт включає закриття та реабілітацію існуючого полігону ТПВ і таким чином, очікується, що будь-який вплив, який існуючий полігон зараз має на здоров'я та безпеку місцевої громади, зменшиться. Прийняття високих стандартів для запропонованого полігону обмежить потенціал розмноження та розповсюдження популяцій паразитів та шкідників на ділянці реалізації Проєкту.
Процеси створення нового полігону покращать інфраструктуру поводження з відходами, а також покращать візуальний вигляд ділянки. Позитивні ефекти, пов'язані з реалізацією Проєкту, включають створення нових робочих місць, покращення інфраструктури та громадських ініціатив.
Загалом Проєкт розробляється та будується для збільшення терміну експлуатації та мінімізації потреби в обслуговуванні та реконструкції полігону ТПВ, підвищення потенціалу повторного використання/переробки матеріалів на стадії закінчення їх терміну експлуатації, використання високоефективного механічного та електричного обладнання.
Проєкт розробляється з використанням ефективних підходів та ефективного обладнання і устаткування.
Оціночна вартість Проєкту та обсяг кредиту
Обсяг та валюта кредиту — 28 500 000 (двадцять вісім мільйонів п’ятсот тисяч) євро, включаючи підтверджений транш 1 у розмірі 13 000 000 (тринадцять мільйонів) євро, непідтверджений транш 2 у розмірі 10 500 000 (десять мільйонів п’ятсот тисяч) євро та непідтверджений транш 3 у розмірі 5 000 000 (п’ять мільйонів) євро.
Строк кредиту — 13 років з дати набрання чинності кредитного договору включно з трьохрічною відстрочкою погашення основної суми. Графік погашення — 20 рівних платежів кожні півроку після завершення пільгового періоду.
Відсоткова ставка за користування залученими коштами: маржа 5,75 % річних понад шестимісячну ставку EURIBOR з можливістю коригування (підняття та зниження) залежно від кредитного рейтингу м. Хмельницького від визнаного міжнародного рейтингового агентства, якщо такий рейтинг буде отримано.
Комісія за оцінку Проєкту: 40 000 (сорок тисяч) євро.
Разова комісія: 1,2% для траншу 1 Позики та 1% для траншів 2 і 3 Позики.
Комісія за резервування: 0,6% річних, типова комісія за резервування, що нараховуватиметься на неосвоєну частину кредиту.
Джерела повернення кредиту: власні кошти Хмельницького комунального підприємства «Спецкомунтранс».
Очікувані результати
Виконання Проєкту дасть змогу:
— реалізувати Проєкт з поводження з відходами у м. Хмельницькому;
— зменшити обсяги захоронення побутових відходів на полігоні ТПВ міста;
— забезпечити максимальне вилучення вторинної сировини шляхом впрвадження більш ефективної истеми роздільного збору ТПВ;
— підвищити рівень екологічної свідомості та відповідальності містян щодо поводження з побутовими відходами;
— залучити інвестиції у сфері поводження з відходами;
— покращити благоустрій та санітарний стан міста;
— зменшити шкідливий вплив побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини.
Враховуючи прогнозований економічний, соціальний та екологічний ефекти Проєкту є доцільним дозволити Хмельницькому комунальному підприємству «Спецкомунтранс» здійснити його реалізацію.
Керуючий справами виконкому Ю. САБІЙ
Начальник управління економіки О. НОВОДОН