Новини
До уваги хмельничан, які користуються програмою «Доступні ліки»!
З 1 квітня 2019 року програму «Доступні ліки» почне адмініструвати Національна служба здоров’я України. З цього часу відповідні рецепти лікарі зможуть виписувати виключно в електронній системі охорони здоров’я. А це означає, що пацієнти із серцево-судинними захворюваннями, діабетом другого типу чи бронхіальною астмою повинні прийти до сімейного лікаря, з яким підписали декларацію і оформити електронний рецепт.
Під час виписування електронного рецепту лікар разом з пацієнтом мають перевірити, чи номер мобільного телефону, зазначений в декларації є актуальним і належить пацієнту. У системі відображаються код мобільного оператора і останні цифри номера телефону. Якщо зазначений у системі номер мобільного телефону для автентифікації не актуальний, не належить пацієнту, пацієнт не має до нього доступу - електронний рецепт не може бути виписаний.
У цьому випадку пацієнт (або лікар на прохання пацієнта) має подати заяву в НСЗУ про скидання методу автентифікації. В результаті з декларації буде видалено неактуальний номер мобільного телефону і пацієнт може подати нову декларацію про вибір того самого (або іншого) лікаря, вказавши актуальний номер телефону для автентифікації. Цей номер телефону може збігатися з контактним номером телефону пацієнта, або відрізнятися від нього. Саме на номер телефону для автентифікації прийде СМС-повідомлення з кодом підтвердження для укладення декларації. Також на цей номер будуть приходити повідомлення із номером та кодом підтвердження електронного рецепту. Якщо ж людина не має телефону, лікар видрукує потрібні дані. В аптеці пацієнт озвучуватиме лише номер і фармацевт бачитиме в електронній системі потрібний рецепт.
Відтепер не матиме значення, де проживає пацієнт і де рецепт був виданий. Пацієнт обирає зручну для себе аптеку з переліку тих, хто уклав договори з Національною службою здоров’я України, та надає фармацевту номер рецепту. Працівники аптечного закладу пропонують пацієнту лікарські засоби, які є в наявності. Якщо запропоновані ліки підходять пацієнту, він називає код підтвердження і після того отримує призначені ліки. Якщо у даній аптеці немає потрібних ліків, то пацієнт не називає код підтвердження рецепту, і має змогу звернутися до іншої аптеки.