Новини
Запрацював інклюзивний ресурсний центр для реабілітації дітей з особливими потребами
У Хмельницькому запрацював інклюзивний ресурсний центр в якому облаштована кімната лікувальної фізкультури, кабінет психолога, клас для занять тощо. Для батьків у центрі проводитимуть лекції та тренінги.
"Наше місто має потребу мінімум в двох таких сучасних центрах. Цілком можливо, що за рік-два ми відкриємо ще один", - каже міський голова Олександр Симчишин.
Для того, щоб інклюзивний центр запрацював, з казни міста виділили близько 700 тисяч гривень. Ще 125 отримали з держбюджету.
ІРЦ створено з метою забезпечення права дітей з ООП (з особливими освітніми потребами) від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, шляхом проведення комплексної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного супроводу.
Завдання інклюзивно-ресурсного центру:
- проведення комплексної оцінки, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладах загальної середньої, дошкільної освіти;
- ведення реєстру дітей, які пройшли КО і перебувають на обліку в ІРЦ;
- ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП (за згодою фахівців);
- надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання;
- консультування батьків (законних представників) дітей з ООП з питань;
- моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП;
- організація інформаційно-просвітницької діяльності
Напрямки комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей:
- оцінка фізичного розвитку дитини;
- оцінка мовленнєвого розвитку;
- оцінка когнітивної сфери;
- оцінка емоційно-вольової сфери;
- оцінка навчальної діяльності.
За результатами оцінки формується висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, який містить рекомендації щодо використання освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами, рекомендації для вчителів, практичного психолога, вчителя-логопеда, батьків, асистента та інше.