Новини

Запрацював інклюзивний ресурсний центр для реабілітації дітей з особливими потребами

У Хмельницькому запрацював інклюзивний ресурсний центр в якому облаштована кімната лікувальної фізкультури, кабінет психолога, клас для занять тощо. Для батьків у центрі проводитимуть лекції та тренінги.
"Наше місто має потребу мінімум в двох таких сучасних центрах. Цілком можливо, що за рік-два ми відкриємо ще один", - каже міський голова Олександр Симчишин.
Для того, щоб інклюзивний центр запрацював, з казни міста виділили близько 700 тисяч гривень. Ще 125 отримали з держбюджету.

ІРЦ створено з метою забезпечення права дітей з ООП (з особливими освітніми потребами) від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, шляхом проведення комплексної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного супроводу.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру:

- проведення комплексної оцінки, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

- участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладах загальної середньої, дошкільної освіти;

- ведення реєстру дітей, які пройшли КО і перебувають на обліку в ІРЦ;

- ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП (за згодою фахівців);

- надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти;

- надання методичної допомоги педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання;

- консультування батьків (законних представників) дітей з ООП з питань;

- моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП;

- організація інформаційно-просвітницької діяльності

Напрямки комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей:

- оцінка фізичного розвитку дитини;

- оцінка мовленнєвого розвитку;

- оцінка когнітивної сфери;

- оцінка емоційно-вольової сфери;

- оцінка навчальної діяльності.

За результатами оцінки формується висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, який містить рекомендації щодо використання освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами, рекомендації для вчителів, практичного психолога, вчителя-логопеда, батьків, асистента та інше.

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!