Новини
Повірка лічильників холодної води: запитання - відповідь
Лічильник холодної води — річ не лише корисна, а й потрібна. Як показує практика розрахунків населення із міським комунальним підприємством “Хмельницькводоканал”, часто споживачі не розуміють, яким чином було проведено нарахування за спожиті послуги. Проте такі нюанси стосуються тих, хто не має у квартирі або будинку приладу обліку. Але і тим споживачам, у кого вдома встановлений лічильник, необхідно дбати про справність приладу і, щонайголовніше — про його періодичну повірку. Як проводиться періодична повірка лічильників холодної води та чому це важливо — далі у матеріалі.
Що таке періодична повірка?
Відповідно до ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.
Навіщо повіряти лічильники?
Згідно зі ст. 17 Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, “Законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.”
Лічильники, які не пройшли повірку, заборонені до використання!
Який термін повірки лічильника?
Відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 13.10.2016 р. № 1747 “Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимріювальної техніки, що перебувають в експлуатації”, термін повірки залежить від виробника та типу лічильника і становить 4 роки.
Що потрібно зробити, щоб виконати повірку лічильника?
Для виконання зазначених вище робіт абонент має звернутися в МКП “Хмельницькводоканал” (вікно № 2 у фойє підприємства) за адресою: м. Хмельницький, вул. Водопровідна, 75), оформити заяву та договір на виконання робіт по повірці ЗВТ (засоби вимірювальної техніки). Після цього оператор видає споживачу рахунок на оплату робіт, який необхідно оплатити в АТ “Ощадбанк”, що знаходиться у тому ж фойє. Оператор відділу сервісного обслуговування КСЦ, переконавшись в тому, що оплата проведена в повному обсязі, повідомляє споживачу про день і час виконання робіт. У призначений споживачу день слюсар, який виконуватиме роботи з ЗВТ, за годину до прибуття телефонує останньому і узгоджує точний час зустрічі за місцем призначення.
Про порядок проведення повірки ЗВТ можна з'ясувати за телефоном: 067-671-40-83, 78-75-03 або на сайті підприємства — www.water.km.ua у розділі “Повірка лічильників”.
Чому повірка лічильника є платною?
Відповідно до вимог Закону, НКРЕКП прийняла постанову № 1344 від 02.11.2017р. «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26 листопада 2015 року № 2868», відповідно до якої з діючих структур тарифів було вилучено витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку води.
Відтак, з грудня 2017 повірка та ремонт засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти споживачів.
Скільки коштує повірка лічильника?
Із вартістю робіт з проведення періодичної повірки лічильників можна ознайомитись за посиланням.