Новини
Підвищення рівня заробітної плати та легалізація трудових відносин у пріоритеті міської влади
27 липня у приміщенні управління праці та соціального захисту населення проведено чергову нараду, за участю членів комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати та робочої групи зі сприяння легалізації «тіньової» зайнятості населення та «тіньової» заробітної плати. На нараду запрошувались керівники 22 підприємств (приватні підприємці), у працівників яких середній розмір заробітної плати в червні поточного року був меншим, ніж законодавчо встановлений мінімум (3200 грн.).
Також на нараді заслухано 6 керівників підприємств, які мають борги зі сплати податків перед бюджетом міста, зокрема:
- ПРАТ "Видавництво "Поділля" – борг понад 500,0 тис. грн.;
- 55 Управління начальника робіт – борг понад 300,0 тис. грн.;
- обласне підприємство "Облпаливо" – борг майже 400,0 тис. грн.
Загалом протягом поточного періоду 2017 року проведено 23 наради, на які запрошувались 1075 роботодавців міста, заслухано 485 з них.
Протягом поточного періоду 2017 року відділом праці організовано та взято участь у 43 інформаційно-роз’яснювальних заходах, направлених на легалізацію «тіньової» зайнятості та «тіньової» заробітної плати серед суб’єктів господарювання міста, за місцем здійснення діяльності. Роз’яснювальну роботу проведено серед 904 СГД, в ході якої 448 працівників повідомили про те, що вони не оформлені.
Роботодавцям видавались «пам’ятки» щодо відповідальності за порушення трудового законодавства. З найманими працівниками проводилась роз’яснювальна робота з приводу важливості та переваг офіційного працевлаштування, видавались «пам’ятки» про основні права під час перебування у трудових відносинах. Інформацію, отриману під час заходів. направлено на адресу управління Держпраці у Хмельницькій області та Хмельницького міського центру зайнятості.
Слід зазначити, що за півріччя 2017 року, надходження по податках і зборах до бюджету міста забезпечені в сумі більш, як півмільярда гривень (555,8 млн. грн.), що становить 123,6 % запланованих надходжень (+106,1 млн. грн.). Основним джерелом наповнення міського бюджету є податок з доходів фізичних осіб, який сплачується роботодавцями із заробітної плати найманих працівників. В структурі надходжень він становить 60% і надійшло його до бюджету 333 млн. грн. або 121,1% від запланованого. При цьому, темп росту надходжень до аналогічного періоду минулого року склали 146,1 %. На такий високий темп вплинуло не тільки різке законодавче підвищення рівня мінімальної заробітної плати із 1600 грн. до 3200 грн., а й зміна свідомості роботодавців щодо легалізації найманих працівників виведення із тіні заробітної плати в «конвертах».
Лише в І півріччі цього року, завдяки спільним заходам, що вживаються у місті, роботодавцями оформлено 2,8 тис. найманих працівників, щомісячні надходження до казни міста складають понад 1 млн. грн.
Оскільки у нашому місті дуже велика частина підприємців працює на ринках, ще одним із бюджетоутворюючих податків є єдиний податок, що сплачується юридичними та фізичними особами суб’єктами малого підприємництва. Відповідно, у цьому році значна увага приділена проведенню роз’яснювальної роботи на ринках. Ринки міста забезпечують робочими місцями, включаючи торгівельні місця та супутню інфраструктуру, близько 18 тисяч осіб. За поточний період з роз’яснювальною роботою здійснено 36 виходів (виходи здійснюються двічі на тиждень). Серед роботодавців та найманих працівників розповсюджено близько 4000 пам’яток. Як результат, надходження єдиного податку до бюджету міста склали майже 100 млн. грн. або 18%, при цьому фізичними особами сплачено 72,1 млн. грн.
Темп росту надходжень становить 150,7%, виконання 163,6%. Звісно на такі значні темпи росту частково вплинули зміна ставок оподаткування та інфляційні процеси, однак, завдяки роз’яснювальній роботі, що проводиться управлінням праці, управлінням торгівлі та ДПІ у м. Хмельницькому на ринках та господарських об’єктах міста, загальна кількість фізичних осіб-підприємців, які здійснюють діяльність за спрощеною системою оподаткування збільшилась на 2 тис. (з 14 487 ФОП на 01.01.2017 р. до 16 483 на 01.07.2017 р.), в т.ч. на ринках зареєстровано 1196 осіб. 264 особи стали на облік як ф.о. - підприємці з видом діяльності «Послуги перукарів та салонів краси», залучено до реєстрації 23 перевізники, які надавали послуги таксі.
Робота, направлена на підвищення рівня заробітної плати та легалізацію трудових відносин, буде проводитись і надалі.