Рішення виконавчого комітету

від 10.10.2024 № 1564 "Про створення Хмельницької міської ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та втрату чинності рішення виконавчого комітету міської ради від 27.04.2023 № 378"

ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
від 10.10.2024 № 1564

Про створення Хмельницької міської ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та втрату чинності рішення виконавчого комітету міської ради від 27.04.2023 № 378

 

 

 

 

Розглянувши клопотання управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Кодексом цивільного захисту України, постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 р. № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», від 9 січня 2014 р. № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», виконавчий комітет міської ради

 

Вирішив:

1. Створити Хмельницьку міську ланку Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.

2. Затвердити  Положення  про  Хмельницьку міську  ланку  Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту згідно додатку.

3.  Визнати такими, що втратили чинність рішення  виконавчого комітету міської ради від 27.04.2023 № 378 «Про створення Хмельницької міської субланки Хмельницької районної ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту» та від 22.02.2024 № 328 «Про внесення змін в рішення виконавчого комітету від 27.04.2023 № 378».

4. Контроль за виконанням рішення покласти на управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці.

 

Міський голова   Олександр СИМЧИШИН        

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету

від 10.10.2024 № 1564­

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Хмельницьку міську ланку Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту

 

  1. Загальна частина
    1. Положення про Хмельницьку міську ланку Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – Положення) регулює питання здійснення заходів цивільного захисту на території Хмельницької міської територіальної громади, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності Хмельницької міської ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
    2. Основною метою створення і функціонування Хмельницької міської ланки Хмельницької територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ) є здійснення заходів щодо захисту населення і території громади від надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період.
    3. Ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ утворюється виконавчим комітетом Хмельницької міької ради і до неї входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.

 

2.Керівництво та загальна структура міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ

2.1. Керівництво ланкою територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ здійснює Хмельницький міський голова.

2.2. Ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ має два рівні: місцевий та об’єктовий.

2.3. Структуру ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ наведено у додатку 1 до Положення.

 

3. Органи управління та сили цивільного захисту

    1. Органами управління цивільного захисту є:

на місцевому рівні – управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці, Хмельницьке районне управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області;

на об’єктовому рівні – керівні органи підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до чинного законодавства.

    1. Координаційними органами є:

на місцевому рівні – комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Хмельницької міської ради;

на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій.

Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до Положень про них.

Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, створюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких проводиться відповідно до Положень про такі комісії.

    1. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:

чергова служба виконавчого органу міської ради (відділ управління міським господарством);

чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (життєзабезпечення міста та хімічно-небезпечних).

У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів з ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.

    1. До складу сил цивільного захисту ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ входять (додаток 2 до Положення):

аварійно-рятувальні служби;

спеціалізовані служби цивільного захисту;

формування цивільного захисту.

    1. Для забезпечення сталого управління суб’єктами забезпечення цивільного захисту та виконання функцій, передбачених на особливий період, використовується, відповідно до статті 72 Кодексу цивільного захисту України, державна система пунктів управління.

 

4. Режими функціонування

4.1. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території міської територіальної громади встановлюється один із таких режимів функціонування ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ:

  • повсякденного функціонування;
  • підвищеної готовності;
  • надзвичайної ситуації;
  • надзвичайного стану.

4.2. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ функціонує в режимі повсякденного функціонування.

4.3. Підставами для тимчасового введення для ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ  режиму надзвичайної ситуації є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як надзвичайна ситуація місцевого рівня.

Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями.

4.4. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації для  ланки  територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ встановлюється рішенням виконавчого комітету міської ради.

У період дії надзвичайного стану в разі його введення ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ  функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими нормативно-правовими актами України.

В особливий період ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами України.

4.5. Основні завдання, що виконуються у режимі повсякденного функціонування:

- забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;

  • забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
  • здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;

- розроблення і виконання цільових та науково-технічних програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;

- здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;

- забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;

- організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

- створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;

- організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;

- підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.

4.6. Основні завдання, що виконуються у режимі підвищеної готовності:

- здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;

- формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;

- посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;

- уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;

- уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;

- приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.

4.7. Основні завдання, що виконуються у режимі надзвичайної ситуації:

- введення в дію плану реагування на надзвичайні ситуації;

- здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;

- призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

- визначення зони надзвичайної ситуації;

- здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;

- організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;

- організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;

- організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;

- організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;

- здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;

- інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;

4.8. Основні завдання, що виконуються у режимі надзвичайного стану - виконання завдань відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану».

4.9. Додатковими завданнями єдиної державної системи цивільного захисту у відбудовний період є:

ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;

вжиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;

залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги.

4.10. Виконання завдань цивільного захисту під час функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах особливого періоду здійснюється у взаємодії з відповідним військовим командуванням.

4.11. До основних заходів, що здійснюються в разі переведення єдиної державної системи цивільного захисту з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період у період воєнного стану, залежно від встановленого ступеня готовності відносяться:

- оповіщення органів управління та сил цивільного захисту єдиної державної системи цивільного захисту, а також населення про загрозу чи застосування противником засобів ураження;

- введення в дію та реалізація планів цивільного захисту на особливий період;

- приведення органів управління та сил цивільного захисту, систем зв’язку та оповіщення в готовність до дій в умовах особливого періоду;

- уточнення можливої обстановки та розрахунків сил і засобів, які будуть залучатися до здійснення заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період;

- організація та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли внаслідок воєнних (бойових) дій, зокрема із застосуванням засобів ураження;

- уточнення потреби в захисних спорудах для укриття населення та приведення в готовність усіх об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, забезпечення цілодобового доступу до таких об’єктів;

- організація будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;

- здійснення заходів із забезпечення захисту джерел водопостачання;

- здійснення заходів із забезпечення сталої роботи або безаварійної зупинки суб’єктів господарювання, забезпечення живучості об’єктів критичної інфраструктури, призначених для життєзабезпечення населення;

- приведення у готовність до виконання завдань за призначенням формувань, які здійснюють радіаційне та хімічне спостереження (розрахунково-аналітичні групи, пости радіаційного і хімічного спостереження, диспетчерські служби), здійснення постійного радіаційного та хімічного спостереження;

- здійснення заходів щодо зменшення обсягу запасів небезпечних хімічних, вибухо- і пожежонебезпечних речовин на об’єктах підвищеної небезпеки;

- здійснення заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів та територій;

- здійснення заходів щодо захисту сільськогосподарських тварин, тваринницьких приміщень, ферм і комплексів, створення запасів кормів і води;

- видача засобів індивідуального захисту органів дихання населенню та органам управління цивільного захисту, а також засобів індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю особовому складу сил цивільного захисту;

- підготовка до роботи в умовах особливого періоду мережі закладів охорони здоров’я, забезпечення їх лікарськими засобами та медичними виробами, а також здійснення підготовчих заходів до прийому постраждалих та надання їм медичної допомоги;

- підготовка до роботи органів з евакуації, уточнення документації щодо організації та проведення евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей;

- здійснення заходів з підготовки інфраструктури безпечних районів до прийому евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей, організація забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення та розміщення матеріальних і культурних цінностей;

- проведення (у разі потреби) за окремим рішенням Кабінету Міністрів України, відповідних місцевих органів виконавчої влади (військових адміністрацій) евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей з районів можливих воєнних (бойових) дій у безпечні райони;

- організація забезпечення евакуйованого населення житлом, основними продовольчими і непродовольчими товарами;

- навчання населення способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження;

- відновлення та підтримання громадського порядку в населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;

- виконання інших завдань та заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період.

Додатковими завданнями територіальної підсистеми у відбудовний період є:

  • ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
  • вжиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;
  • залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги;
  • відновлення (у разі потреби) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, що зазнали руйнувань або пошкоджень.

 

5. Планування діяльності

    1. Ланка територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ провадить свою діяльність відповідно до плану основних заходів цивільного захисту на рік.
    2. Функціонування ланки та проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту на особливий період.
    3. Заходи із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються на основі планів реагування на надзвичайні ситуації.
    4. На об'єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об'єктах.

 

6. Моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій

6.1. З метою забезпечення здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій у ланці територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ проводиться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.

 

7. Оповіщення та інформування про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій

7.1. Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до положення, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту».

7.2. Оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій полягає у своєчасному доведенні відповідної інформації до органів управління цивільного захисту, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання, що належать до ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ цивільного захисту, та населення і забезпечується шляхом здійснення заходів, визначених у статті 30 Кодексу цивільного захисту України.

7.3. Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, підготовку, зберігання, оброблення, аналіз, передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

Інформування з питань цивільного захисту відповідних органів управління цивільного захисту органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, органами управління та силами цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, що встановлені МВС.

 

8. Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків

8.1. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.

8.2. Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:

виконавчим органом міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників міського голови;

керівником суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об'єктового рівня – керівник або один із керівників суб'єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов’язків.

8.3. У разі ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, яка за характером та наслідками не потребує спеціального призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, обов’язки такого керівника забезпечує керівник аварійно-рятувальної служби, що виконує ліквідацію наслідків цієї надзвичайної ситуації.

8.4. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

8.5. Основну частину робіт, пов'язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами  цивільного захисту міської ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, а також підрозділами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області.

 

9. Взаємодія органів управління та сил цивільного захисту

9.1. У ланці територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації, організовується взаємодія з питань:

- визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;

- погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;

- організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;

- всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, в тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

9.2.    Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується:

на місцевому та об’єктовому рівні – між виконавчими органами міської ради, їх силами, а також суб’єктами господарювання.

 

 

10. Забезпечення фінансування

10.1. Забезпечення фінансування ланки територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ здійснюється за рахунок коштів бюджету Хмельницької міської територіальної громади, а також коштів суб’єктів господарювання та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

 

Керуючий справами виконавчого комітету  Юлія САБІЙ

Начальник управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці    Богдан МОВЧАН

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!