Новини
У Хмельницькій міській територіальній громаді стартувало масштабне дослідження громадської думки
Комунальна установа «Агенція розвитку Хмельницького» разом з Хмельницьким національним університетом і Хмельницьким університетом управління та права імені Леоніда Юзькова розпочала перше масштабне дослідження громадської думки в Хмельницькій міській територіальній громаді.
Працівники агенції і кафедри міжнародної комунікації та політології ХНУ розробили опитувальник. Роль інтерв’юєрів виконають студенти двох провідних закладів вищої освіти обласного центру: ХНУ та ХУУПу. Соціологічне дослідження проводитимуть методом анкетування. Сама анкета складається із двох десятків питань, які здатні якнайширше окреслити оцінку нинішнього стану справ у громаді, виявити ключові недоліки, обрати пріоритетні варіанти їхнього розв’язання та сформувати загальне бачення жителів щодо майбутнього розвитку Хмельницької міської територіальної громади.
«Ця соціологічна інформація насправді дуже важлива. На даних, які отримають студенти-волонтери, базуватиметься ухвалення рішень різних робочих груп. Також використовуватимемо їх під час формування «Стратегії відновлення громади», роботи над якою розпочнуться восени», — пояснив значення опитування заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук.
Питання анкети сформульовані так, аби найточніше визначити позицію респондентів — кожен наступний пункт деталізує попередні. Опитувань подібного формату та масштабу в Хмельницькій міській територіальній громаді ще ніколи не проводили. Зібрана під час опитування й проаналізована інформація зможе стати базою для формування подальшого стратегічного розвитку громади, переконані в КУ «Агенція розвитку Хмельницького».
«Для нас орієнтування на громадську думку хмельничан — один із основоположних стовпів роботи. Тож час від часу ми звертаємося до подібних досліджень. Так з 4 по 28 квітня КУ «Агенція розвитку Хмельницького» власними силами провела онлайн-опитування «Портрет громади: погляд із середини»», участь у якому взяв 221 респондент. Втім, розуміємо, що отримані результати зможемо використовувати переважно у вузьких сферах. Зовсім інша справа — методологічний підхід, який застосовують виші. Дані, отримані молодими науковцями, ляжуть в основу низки стратегічних ініціатив у місті», — розповідає директор КУ «Агенція розвитку Хмельницького» Олег Черненко.
Очевидно, саме реальним фактажем — позицією громади — повинен керуватися орган місцевого самоврядування, ухвалюючи рішення щодо майбутніх проєктів із відновлення та розвитку. Брак подібної статистичної інформації може стати перешкодою, наприклад, для отримання грантів від міжнародних партнерів.
Репрезентативність дослідження забезпечить підхід до вибору респондентів. Згідно із планами, опитають 700 жителів громади. «Польові» роботи виконуватимуть два десятки студентів профільних спеціальностей двох найбільших вишів обласного центру: Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова й Хмельницького національного університету. Куруватиме процес Ольга Заславська — кандидатка політичних наук, доцентка, завідувачка кафедри міжнародної комунікації та політології ХНУ.
«Наприкінці наступного тижня студенти-волонтери вийдуть на вулиці міста – почнуть так званий польовий етап роботи. Вони триватимуть пів місяця. Ще тиждень опрацьовуватимемо результати. І на початку червня презентуємо їх громадськості», — окреслила часові межі дослідження Ольга Заславська.
Така спільна робота – чудовий приклад синергії місцевого самоврядування та провідних університетів громади. Студенти мають змогу відточити свою майстерність, отримати справжні практичні знання із соціологічних дисциплін та стати корисними своєму місту. А громада одержить ґрунтовне важливе дослідження, на яке не потрібно витрачати бюджетних коштів. Це, варто зауважити, достатньо дороговартісний процес — зазвичай ціна досліджень схожих масштабів вимірюється десятками тисяч гривень.