Рішення міської ради
Про затвердження Програми зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2026 роки
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
Рішення тридцять дев’ятої сесії
№6 від 02.05.2024 р.
Про затвердження Програми зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2026 роки
Розглянувши пропозицію виконавчого комітету, постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, інвестиційної політики та дерегуляції, з метою сприяння зайнятості населення, задоволення потреб громадян у праці, керуючись законами України «Про зайнятість населення» та «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2026 роки (додається).
2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови М.Кривака.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань охорони здоров’я, соціальної політики, гуманітарних питань та розвитку громадянського суспільства, свободи слова та інформації.
Міський голова Олександр СИМЧИШИН
Додаток
до рішення сесії міської ради
від 02.05.2024 № 6
Програма
зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади
на 2024-2026 роки
Загальні положення
Програму зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади на 2024 – 2026 роки (далі – Програма) розроблено на підставі законів України «Про зайнятість населення», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», «Про місцеве самоврядування в Україні».
Програма визначає заходи, направлені на розв’язання проблем, які виникають на територіальному ринку праці в умовах воєнного стану, та передбачає об’єднання зусиль усіх сторін соціального діалогу, що спрямовані на підвищення рівня економічної активності населення, сприяння його продуктивній зайнятості та посилення соціального захисту від безробіття.
Мета Програми: забезпечення потреб населення у соціальних послугах та соціальному захисті населення від безробіття, підтримка роботодавців, які створюють робочі місця, в тому числі релокованим підприємствам, сприяння розвитку підприємницьких ініціатив, організація громадських та інших робіт тимчасового характеру та здійснення активних заходів сприяння зайнятості населення, в тому числі внутрішньо переміщеним особам на території Хмельницької міської територіальної громади під час воєнного стану в Україні.
Завдання Програми:
- сприяння повній, продуктивній та вільно обраній зайнятості населення, спрямованій на підвищення рівня його життя;
- забезпечення регулювання та «детінізації» ринку праці, посилення соціального захисту від безробіття.
Основні напрямки реалізації Програми:
- створення сприятливих умов для інвестування в економіку Хмельницької міської територіальної громади та надання всебічної підтримки інвесторам, які створюють нові робочі місця;
- сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, який відіграє одну із провідних ролей в економіці громади, у тому числі в сфері працевлаштування населення;
- сприяння збереженню наявних та створенню нових робочих місць;
- здійснення активних заходів щодо легалізації «тіньової» зайнятості населення;
- забезпечення надання комплексу різноманітних профорієнтаційних послуг безробітним, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, шкільній молоді та неповнолітнім, котрі не навчаються і не працюють;
- проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи, з метою формування позитивного іміджу робітничих професій;
- організація професійного навчання та перенавчання відповідно до потреб ринку праці;
- зниження тривалості безробіття, шляхом реалізації заходів активної політики зайнятості;
- організація оплачуваних громадських робіт;
- сприяння у працевлаштуванні громадянам, які потребують соціального захисту, в тому числі внутрішньо переміщеним особам;
- сприяння зайнятості осіб з інвалідністю;
- адаптація учасників АТО/ООС та учасників бойових дій до мирного життя, повернення їх до продуктивної зайнятості та підвищення їх правової обізнаності.
Проблемні питання, які передбачено вирішити за рахунок реалізації Програми:
- дисбаланс попиту на робочу силу та її пропозиції;
- «тіньова» зайнятість;
- незайнятість неконкурентоспроможних категорій населення;
- скорочення наявних робочих місць;
- адаптація та працевлаштування внутрішньо переміщених осіб;
- соціальна адаптація до мирного життя і повернення до трудової діяльності ветеранів війни та членів їх сімей.
В основу Програми покладені статистичні дані, прогнозні розрахунки ринку праці, з урахуванням соціально-економічного розвитку Хмельницької міської територіальної громади та ринку праці.
І. Основні підсумки виконання
Програми зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади
протягом 2021-2023 років
У 2021-2023 роках установами та організаціями Хмельницької міської територіальної громади (далі – ХМТГ), які були визначені виконавцями заходів Програми, вживались заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення.
Одним із джерел для забезпечення виконання заходів Програми є розвиток промислових підприємств, збільшення обсягів виробництва, залучення інвестицій, розвиток підприємницької діяльності.
За інформацією управління економіки Хмельницької міської ради, протягом 2021-2023 років створювались сприятливі умови для інвестування в економіку ХМТГ та надання всебічної підтримки інвесторам, які створюють нові робочі місця.
У 2022-2023 роках, не зважаючи на виклики, пов’язані з повномасштабним вторгненням російської федерації на територію України, вживались заходи щодо збереження економічної стабільності громади в умовах воєнного стану шляхом підтримки бізнесу та сприяння інтеграції релокованого бізнесу в економіку громади, трансформації міжнародного співробітництва та інвестиційної політики.
З початком повномасштабної війни функціонування підприємств потребувало нестандартних рішень, серед яких їх перепрофілювання та/або релокація. Українські підприємства, які знаходяться у зоні активних бойових дій, переміщають свої потужності до більш безпечних регіонів Західної України, зокрема, обираючи Хмельницьку міську територіальну громаду для подальшої діяльності.
Хмельницька міська рада надає можливість для перенесення виробництв із зони ведення бойових дій, здійснює пошук приміщень та забезпечує консультаційний супровід. З початку введення воєнного стану релоковано понад 20 підприємств.
Задля допомоги бізнесу у вирішенні проблемних питань та з метою отримання фахової консультації експертів, діє проєкт «Гаряча кнопка для бізнесу» (http://surl.li/bocjh). З початку 2022 року у рамках проєкту отримано понад 200 заявок у електронному форматі та телефонному режимі.
Станом на 01.01.2024 на території громади зареєстровано 36,0 тис. суб’єктів господарювання, у т. ч. юридичних осіб – 14,3 тис., фізичних осіб-підприємців – 21,7 тис. (станом на 01.01.2023 юридичних осіб було 13,9 тис., фізичних осіб-підприємців – 19,0 тис.).
За інформацією органів статистки за 2023 рік реалізовано промислової продукції (товарів, послуг) на суму 25,6 млрд грн, що на 24% більше, ніж у 2022 році, зокрема реалізовано промислової продукції за межі України на суму 5,2 млрд грн (20,3%).
Найбільшу частку у загальному обсязі реалізованої продукції займають: виробництво гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції – 16,7%, виробництво харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів – 14,7%, виробництво хімічних речовин і хімічної продукції – 7,2 %, текстильне виробництво, виробництво одягу, шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів – 6,6%, машинобудування – 5,5%.
У 2023 році експорт товарів склав 170,1 млн дол. США, що на 5,2% більше, ніж у 2022 році. Обсяг імпорту товарів становив 362,5 млн дол. США, що на 0,1% більше, ніж у 2022 році. Від’ємне сальдо зовнішньої торгівлі товарами становило 192,4 млн дол. США. Частка експорту товарів до країн ЄС у загальному обсязі експорту склала 83%.
Проводиться послідовна політика, спрямована на підтримку підприємницької діяльності та створення умов для підвищення конкурентоспроможності місцевого бізнесу. Виконуються роботи з будівництва індустріального парку «Хмельницький».
У 2023 році виконано роботи з будівництва зовнішніх мереж газопостачання, здійснюється виконання робіт з будівництва зовнішніх мереж водопостачання та каналізації. Виготовлено проєктно-кошторисну документацію на виконання робіт з будівництва зовнішніх мереж електропостачання. Розпочато роботи з улаштування (реконструкції) під’їзної дороги.
У 2021-2023 роках 13 суб’єктів підприємництва отримали часткове відшкодування з бюджету громади відсоткових ставок за кредитами (3,5 млн грн).
Проведено 31 виїзну нараду щодо розгляду поточного стану та короткострокових прогнозів роботи промислових та сільськогосподарських підприємств.
Забезпечено функціонування центру підтримки інновацій та підприємництва iHUB, де проводяться заходи, які сприяють навчанню та розвитку інноваційних ідей, налагодженню ділових контактів між підприємцями, науковцями, освітянами. У 2021-2023 роках проведено більше 500 різнопланових заходів. Близько 60 переселенців з інших міст України використовували приміщення iHUB як коворкінг.
З метою підвищення обізнаності у сфері підприємництва, розвитку навичок ведення бізнесу проведено ряд навчальних заходів:
- у 2021 році – 2 тренінгові сесії у рамках проєкту «Школа молодого підприємця» для підприємців-початківців та власників бізнес-ідей, бізнес-навчання учнів 9-11 класів у Smart Finance Школі фінансової грамотності і ділової англійської мови, інтенсив «Стратегія інтернет-маркетингу для бізнесу на 2022 рік»;
- у 2022 році – інтенсив «Планування як фундамент результативного менеджера»;
- у 2023 році – інтенсив для місцевого та релокованого бізнесу «Експорт для початківців», шестиденний освітній інтенсив для учнів 9-11 класів «Школа молодого підприємця 2023».⠀
7 жовтня 2021 року проведено конкурсний відбір підприємницьких бізнес-ініціатив (ідей), стартапів. За результатами конкурсного відбору визначено 3 переможці, які отримали фінансування з бюджету громади на розвиток власних бізнес ідей (400,0 тис. грн). 6 жовтня 2023 року проведено «Битву стартапів» (16 учасників представили 17 проєктів). Переможцями стали 5 проєктів (1,0 млн грн).
У 2022 році проведено Форум «Можливості для бізнесу в умовах війни». У форумі взяли участь представники бізнесу, банківської сфери, міжнародних організацій, центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
У 2023 році у місті Хмельницькому у рамках Всеукраїнського діалогу відбувся захід «Діалог про бізнес: поствоєнна модернізація», на якому обговорено питання адаптації та соціальної реінтеграції ветеранів війни, надання їм якісних та ефективних послуг, підписано меморандум з ГО «Асоціація підприємців-ветеранів АТО» про розвиток ветеранського підприємництва. Подія об’єднала представників центральної та місцевої влади, народних депутатів, лідерів ветеранських та волонтерських організацій з усіх регіонів України, воїнів та ветеранів російсько-української війни. У рамках проєкту «Хмельницький: Кооперація & Навчання & Інтеграція», що реалізується Хмельницьким кооперативним торговельно-економічним інститутом разом з ГО «Кластер підприємців-ВПО», за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва (CIPE), під час проведення круглого столу для релокованих та місцевих підприємств презентовано можливості для бізнесу у громаді.
З метою підтримки суб’єктів підприємництва під час воєнного стану, здійснюється часткове відшкодування з бюджету громади вартості придбаних генераторів, інверторно-акумуляторних систем безперебійного живлення, засобів супутникового зв’язку для безперешкодного доступу до інтернету (відшкодування витрат на купівлю генераторів отримали 3 суб’єкти господарювання).
У 2023 році у рамках проєкту Craft Farming School – школи успішного аграрія проведено 2 дводенні навчальні інтенсиви для жителів, внутрішньо переміщених осіб та ветеранів війни «Розпочни власну справу в сільському господарстві» (І етап – рослинництво, ІІ етап – тваринництво). У заходах взяли участь понад 40 осіб.
Для забезпечення інформування мешканців громади щодо реалізації проєкту ПАР (Підтримка Аграрного Розвитку), проведено зустріч із старостами старостинських округів. Соціальну рекламу щодо дії ПАР двічі розміщено на рекламних площинах. Проведено інформування населення та агропідприємств щодо роботи автоматизованої електронної системи ефективного та прозорого залучення та розподілу усіх видів підтримки для українських аграріїв - Державний аграрний реєстр. Відповідні інформаційні матеріали розміщено на платформі «Купуй Хмельницьке».
Активно налагоджується та підтримується співпраця з міжнародними фондами та організаціями, фінансовими інституціями, посольствами іноземних країн в Україні, містами-побратимами та партнерами тощо.
У червні 2023 року Хмельницька міська рада увійшла до переліку 12 муніципалітетів, відібраних у межах Всеукраїнського конкурсу місцевих ініціатив від UNDP Ukraine / ПРООН в Україні. Місцева проєктна ініціатива «Формування інноваційного бізнес-середовища шляхом проведення капітального ремонту, розкриття потенціалу та осучаснення застарілого торговельного центру» отримала фінансування у рамках проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів (SRER)».
Протягом 2023 року на обліку в Хмельницькій філії Хмельницького обласного центру зайнятості (далі – ХФ ХОЦЗ) перебувало 1592 безробітних жителя громади, що на 51% менше, ніж протягом 2022 року.
У 2023 році працевлаштовано 496 безробітних громадян, що на 30% менше, ніж у 2022 році.
Станом на 01.01.2024 на обліку перебували 234 безробітних, станом на 01.01.2023 – 294.
У 2023 році кількість заявлених роботодавцями вакансій становила 3478, що на 11,7% менше, ніж у 2022 році. Як і у попередні роки, місцевий ринок праці характеризується дисбалансом між попитом та пропозицією.
Серед вакансій, поданих роботодавцями, переважають пропозиції роботи для кваліфікованих робітників. Вони складають майже дві третини від усіх заявлених вакансій. Середній розмір заробітної плати за вакансіями – 9,0 тис. грн.
Професійно-кваліфікаційний склад вакансій:
- 61% – для робітників;
- 30% – для службовців;
- 9% – робочі місця, які не потребують професійної підготовки.
Працевлаштування здійснювалось переважно за робітничими професіями.
Станом на 01.01.2024 актуальних вакансій – 383 (для порівняння, станом на 01.01.2023 – 440).
Для підвищення конкурентоспроможності безробітних на ринку праці, ХФ ХОЦЗ організовано професійне навчання 85 безробітних під гарантовані робочі місця. Навчання безробітних проводилося за професіями: кравець, швачка, знімач-укладальник у виробництві стінових та в’яжучих матеріалів, випалювач стінових та в’яжучих матеріалів, оператор котельні, машиніст (кочегар) котельної, кухар, продавець, перукар тощо.
Рівень працевлаштування після навчання становив 100%.
Фактором підтримки безробітних в період пошуку постійного місця роботи є організація оплачуваних громадських робіт та робіт тимчасового характеру.
Впродовж 2023 року на громадських та тимчасових роботах працювали 63 особи. Безробітні виконували роботи по наданню послуг соціального напрямку, плели маскувальні сітки тощо.
Протягом 2023 року за сприяння ХФ ХОЦЗ працевлаштовано 1043 особи на вільні та новостворені робочі місця, що на 22,7% менше, ніж у 2022 році, у тому числі 104 особи – з числа тих, хто відповідно до статті 14 Закону України «Про зайнятість населення» мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.
З наданням компенсацій роботодавцям працевлаштовано 36 безробітних, що на 10 осіб більше, ніж у 2022 році.
Проблемним залишається питання працевлаштування учасників бойових дій, внутрішньо переміщених осіб, осіб з інвалідністю. Протягом 2023 року послугами філії скористались 67 учасників бойових дій, а також 151 внутрішньо переміщена особа. Працевлаштовано 10 з числа УБД, внутрішньо переміщених осіб - 56.
Щодо 9 осіб ухвалено рішення про надання грантів на створення або розвиток власного бізнесу учасниками бойових дій, особами з інвалідністю внаслідок війни та членами їх сімей.
З метою адаптації учасників АТО/ООС та бойових дій до мирного життя, повернення до продуктивної зайнятості, підвищення їх правової обізнаності, ХФ ХОЦЗ впродовж 2023 року укладено 29 угод про співпрацю з державними установами, громадськими та волонтерськими організаціями. Це забезпечує надання якісних інформаційно-консультаційних послуг, у першу чергу особам, які потребують додаткового соціального захисту, зокрема учасникам АТО та УБД, особам з інвалідністю тощо. Спільно реалізуються профорієнтаційні проєкти та інформаційно-профорієнтаційні заходи. В рамках реалізації програм із соціальної та професійної адаптації, 67 учасників АТО та УБД отримали профорієнтаційні послуги та рекомендації щодо професійного навчання за актуальними на ринку праці професіями.
Впродовж 2023 року профорієнтаційними послугами охоплено 196 осіб з інвалідністю, з них працевлаштовано 72 особи, у тому числі 40 - з числа безробітних, 3 особи даної категорії пройшли професійну підготовку та перепідготовку під гарантовані робочі місця.
ХФ ХОЦЗ впродовж 2023 року надано послуги 8462 роботодавцям, які були поінформовані щодо відповідальності за нелегальні трудові відносини та негативний вплив на соціальний захист неофіційно працевлаштованих громадян. Питання легальної зайнятості піднімалися під час проведення семінарів для представників кадрових служб підприємств, установ та організацій та фізичних осіб-підприємців (42 семінари для 241 роботодавця).
Впродовж 2023 року проведено 75 семінарів (вебінарів), на яких розглядались питання легальної зайнятості. Учасниками таких заходів були 858 безробітних. Щотижня ХФ ХОЦЗ подавалась до ХМКП «Хмельницькінфоцентр» для розміщення на Інтернет-сайті міської ради та Консультаційного центру ВПО інформація про актуальні вакансії. Перелік актуальних вакансій (оновлення щотижневе) розміщується у ЗМІ, зокрема у газеті «Є» .
ХФ ХОЦЗ впродовж 2023 року проведено 22 заходи для осіб, що навчаються у навчальних закладах різних типів. Це профорієнтаційні уроки (вебінари), тренінги, майстер-класи, дні кар’єри, які проводяться з метою професійного самовизначення. З метою підвищення престижності робітничих професій серед молоді, ХФ ХОЦЗ проводилася комплексна, адресна, системна профорієнтаційна робота. Профорієнтаційні заходи проводились для педагогічних працівників загальноосвітніх закладів та для учнів - інформаційні заходи з популярізації онлайн-сервісу «Моя професія – консультативна мережа».
З метою формування в суспільстві позитивного іміджу кваліфікованих робітничих професій службою зайнятості проводяться інформаційні заходи «Презентація послуг з професійного навчання, у т.ч. послуг Центрів професійно-технічної освіти державної служби зайнятості», на яких інформують про переваги професійного навчання за сприяння служби зайнятості, перспективи працевлаштування за отриманою професією (напрямом). Проведено 6 заходів для учнів та педагогічних працівників щодо мотивації молоді до вибору робітничих професій.
ХФ ХОЦЗ впродовж 2023 року, з метою підвищення престижності робітничих, професій серед молоді проводилася комплексна, адресна, системна профорієнтаційна робота.
Протягом року для учнів загальноосвітніх навчальних закладів Хмельницької територіальної громади проводилися уроки із серії «Правильний вибір професійного майбутнього», «Моє професійне майбутнє», «Як обрати професію?», а також презентації професій, професіографічні екскурсії.
З метою підготовки молоді, яка навчається, до виходу на ринок праці, формування в неї позитивного ставлення до різних видів професійної діяльності, свідомого ставлення до перспектив власної зайнятості, підвищення конкурентоспроможності випускників навчальних закладів, у ХФ ХОЦЗ працює молодіжна студія кар’єрного розвитку «ВЕКТОР.ocz».
В рамках роботи цієї студії проведено 5 заходів для учнів загальноосвітніх навчальних закладів міської територіальної громади.
Управлінням праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради, протягом 2021-2023 років, з метою підвищення середнього рівня заробітної плати у громаді, здійснювались:
- щоквартальний моніторинг рівня середньої заробітної плати у суб’єктів господарювання міста, за даними Головного управління ДПС у Хмельницькій області;
- щомісячна звірка інформації про вільні вакансії та пропоновану заробітну плату від роботодавців, згідно поданих заяв до центру зайнятості, та інформації, згідно звітності до Головного управління ДПС у Хмельницькій області;
- моніторинг оголошень (вакансії та пропонована заробітна плата), що розміщуються роботодавцями на інтернет-сайтах, зокрема: www.work.ua; www.jobs.km.ua; www.rabota.ua.
За результатами даних моніторингів, роботодавці запрошувались на засідання в управління праці та соціального захисту населення та у міську раду, за участю членів робочої групи зі сприяння легалізації «тіньової» зайнятості та «тіньової» заробітної плати.
Загалом у 2023 році проведено 14 засідань, на які запрошувались 354 роботодавці, заслухано 106 з них.
На виконання рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13.02.2021 №156 «Про створення робочої групи зі сприяння легалізації «тіньової» зайнятості населення та «тіньової» заробітної плати на території Хмельницької міської територіальної громади, затвердження Положення про неї та заходів щодо сприяння легалізації «тіньової» зайнятості населення та «тіньової» заробітної плати на території Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки», зі змінами, управлінням праці та соціального захисту населення проводились відвідування суб’єктів господарювання, за місцем здійснення діяльності, з метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з приводу важливості офіційного працевлаштування.
Протягом 2023 року здійснено 4536 відвідувань роботодавців (20-25 об’єктів протягом одного робочого дня).
В ході проведених заходів стосовно 602 громадян виникли питання щодо їх офіційного працевлаштування або з приводу реєстрації підприємницької діяльності, відповідно до вимог чинного законодавства.
За наслідками відвідувань, після перевірки інформації, отриманої під час заходів, від Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області та Головного управління ДПС у Хмельницькій області, з роботодавцями, у яких підтверджено факти використання неоформлених працівників, здійснювалось майже щоденне спілкування, поки працівників не оформлять.
Як результат вжитих заходів, роботодавцями, яких відвідано, оформлено 480 громадян (80,0% від загальної кількості виявлених нелегальних працівників). Ряд громадян зареєструвались як фізичні особи-підприємці і, відповідно, почали сплачувати податки та обов’язкові платежі.
Як наслідок, орієнтовні додаткові надходження до бюджетів різних рівнів склали біля 7 млн грн.
Під час проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання, за місцем здійснення діяльності, роботодавцям та працівникам видавались пам’ятки щодо відповідальності за порушення трудового законодавства, важливості та переваг офіційного працевлаштування.
Також, розповсюджувалась пам’ятка про можливість отримання роботодавцями компенсації витрат на оплату праці, в разі працевлаштування зареєстрованих безробітних з числа ВПО, учасників бойових дій, осіб з інвалідністю та компенсації витрат на сплату єдиного соціального внеску, з метою спонукати роботодавців до офіційного працевлаштування працівників. Всього протягом 2023 року розповсюджено біля 10 тис. пам’яток для роботодавців та працівників.
Інформація стосовно роботодавців, які не повідомили про усунення порушень, направлялась до Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці та до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, для реагування, в межах наданих повноважень, під час воєнного стану.
За інформацією Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (далі - Міжрегіональне управління), інспекторами установи, починаючи з липня 2023 року, розпочато проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) стосовно підприємств-боржників із виплати заробітної плати та за зверненнями громадян.
Протягом 2023 року проведено 25 заходів державного нагляду (контролю) з питань законодавства про працю. Внесено 17 приписів про усунення порушень законодавства про працю. Складено 8 протоколів про адміністративні правопорушення. За наслідками 6 перевірок надано рекомендації про застосування дисциплінарних стягнень до осіб, винних у порушенні законодавства про працю.
З метою інформування про ризики і наслідки незадекларованої праці, в 2023 році було здійснено 3264 інформаційних відвідування роботодавців, якими охоплено понад 12 тис. осіб. Проведено 41 масовий захід (семінари, наради, круглі столи) на тему оформлення трудових відносин та законодавства про працю.
Забезпечено інформування роботодавців під час проведення інформаційних відвідувань з усіх питань про вимоги законодавства щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах та висвітлено 318 публікацій з даних питань.
За інформацією Головного управління ДПС у Хмельницькій області, у 2023 році проводилася систематична інформаційно-роз’яснювальна робота щодо висвітлення у ЗМІ переваг легальної трудової зайнятості, виявлення неоформлених найманих працівників, підвищення рівня заробітної плати та своєчасності її виплати.
Центром обслуговування платників надавались інформаційно - консультативні послуги суб’єктам господарювання та громадянам, що сприяє налагодженню діалогу між владою та бізнесом.
На сайті Головного управління ДПС у Хмельницькій області розміщено 267 інформаційних матеріалів з вказаної теми, у медіа-полі громади вийшло 287 відповідних інформаційних повідомлень. З них:
- на телебаченні – 32;
- на радіо – 51;
- у мережі Інтернет – 204.
Крім того, на моніторах у центрах обслуговування платників податків при податкових інспекціях області постійно транслюються відеоролики стосовно небезпеки отримання «сірих» зарплат та комфортної діяльності бізнесу у легальному правовому полі.
Проблема легалізації «тіньової» трудової зайнятості була темою 224 зустрічей керівництва органів ДПС з представниками бізнесу. Зазначене питання також розглядалось в ході 44 семінарів, проведених фахівцями органів ДПС у Хмельницькій області.
У 2023 році проведено 133 результативні фактичні перевірки з питань дотримання роботодавцями законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації, за результатами яких виявлено 103 наймані особи, з якими не оформлено трудові відносини та 12 найманих осіб, трудові відносини з якими оформлено під час перевірки або відразу після її закінчення, встановлено 56 фізичних осіб, що здійснювали підприємницьку діяльність без державної реєстрації.
За інформацією управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці Хмельницької міської ради, у 2023 році спеціалістами відділу охорони праці управління здійснено 50 планових перевірок стану охорони праці на підприємствах, у закладах комунальної форми власності. За результатами перевірок складено акти, надано методичну допомогу щодо охорони праці та виконання вимог нормативно-правових актів з охорони праці.
Проведено роботу з погодження заяв на розміщення об’єктів пересувної та дрібної стаціонарної мережі з надання послуг у сфері відпочинку і розваг. Загалом погоджено 191 атракціон 51 фізичній особі-підприємцю.
Організовано та проведено заходи з нагоди Дня охорони праці.
Прийнято участь у роботі 22 комісій з розслідувань нещасних випадків на виробництві, в т. ч. 10 – у спеціальних (смертельні, тяжкі випадки, у відповідності до наказів Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці).
Проведено інструктажі з охорони праці посадовим особам, іншим працівникам виконавчих органів Хмельницької міської ради та студентам, які проходили практику у виконавчих органах, а саме: вступних інструктажів – 170; первинних інструктажів – 170; повторних інструктажів – 72.
Згідно інформації Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою популяризації робітничих професій у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, у 2023 році відбулись зустрічі зі здобувачами освіти закладів загальної середньої освіти, дні відкритих дверей, майстер-класи, квести, виставки технічної творчості, психологічні години, бесіди-консультації (очно, онлайн), презентації закладів та професій у засобах масової інформації.
Організовувалися екскурсії по закладах освіти та на базові підприємства. Здійснювалась профорієнтаційна реклама в соціальних мережах, по телебаченню, вуличному радіо Хмельницького, в громадському транспорті.
У закладах професійної (професійно-технічної) освіти до профорієнтаційних заходів були задіяні психологічні служби (використовуються психологічні тести через гугл-форму "Визначення професійно-орієнтованих інтересів в абітурієнтів з професій навчального закладу").
З метою популяризації будівельних професій фахівцями з профорієнтаційного відділу сприяння зайнятості Хмельницького обласного центру зайнятості проведено тренінг “Робота в команді” зі здобувачами освіти випускних груп вищого професійного училища № 4 м.Хмельницького.
Працівники ВПУ № 25 м. Хмельницького створили та демонстрували відеоролик «Незалежність», що містить профорієнтаційний характер – незалежно від вибору професії, молодь – майбутнє України та її економічного розквіту, що єднає нас усіх.
10.10.2023 з учнями 9-11 класів СЗОШ № 7 була проведена профорієнтаційна робота Хмельницьким кооперативним торговельно-економічним інститутом.
14.12.2023 для учнів 10-11 класів (300 осіб) відбувся захід «День відкритих дверей» в Національній академії Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького. Під час заходу учні мали змогу ознайомитися із різними професіями, які представлені у закладі.
Агенція «Професіонал» ДНЗ «Хмельницький центр ПТО сфери послуг» проводила майстер-класи в позаміському дитячому закладі оздоровлення та відпочинку «Чайка» та Рекреаційному центрі «Берег надії» у липні-серпні 2023 року.
Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради, на підставі запитів роботодавців Хмельницької міської територіальної громади, сформовано пропозиції до регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в 2023/2024 навчальному році за напрямками:
- загальні професії електротехнічного виробництва;
- будівельні, монтажні і ремонтно-будівельні роботи;
- автомобільний транспорт;
- швейне виробництво;
- громадське харчування;
- хлібопекарське та макаронне виробництво.
Закладами професійної (професійно-технічної) освіти прийнято на навчання за регіональним замовленням на 2023/2024 навчальний рік 1012 осіб.
Протягом вересня-жовтня 2023 року проводився Всеукраїнський профілактичний захід «Урок». Виявлено 25 учнів, що не приступили до навчання з 01.09.2023. Під час проведення заходу 5 учнів повернуто до навчання, 20 – залишилися не влаштованими (9 учнів перебувають за кордоном, зв'язок втрачено; 7 – місце проживання та перебування не встановлено, зв'язок втрачено; 4 – невиконання батьками своїх обов’язків, 3 з них не визнають заклад освіти, як установу, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти).
Згідно інформації служби у справах дітей Хмельницької міської ради (далі – служба), установа веде облік дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. На обліку у 2023 році перебувало 218 дітей:
- 71 дитина-сирота;
- 85 дітей, позбавлених батьківського піклування;
- 43 – діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, чиї батьки ухиляються від виховання дітей;
- 19 – діти, які зазнали насильства.
У 2023 році організовано 85 профілактичних рейдів, відвідано 855 сімей, попереджено про відповідальність за неналежне виконання батьківських обов’язків 255 батьків. Ініційовано 80 притягнень до адміністративної відповідальності батьків та осіб, що їх замінюють, за неналежне виконання батьківських обов'язків. Подано 5 позовів про позбавлення батьківських прав. Протягом 2023 року суд прийняв рішення про позбавлення батьківських прав 20 батьків стосовно 20 дітей.
За інформацією управління молоді та спорту Хмельницької міської ради, протягом 2023 року організовано:
- екскурсію «За лаштунками рятівників» на виставку пожежно-рятувальної служби Головного управління ДСНС. Охоплено 50 осіб;
- екскурсію «Слідами закону» в музей Національної поліції. Охоплено 50 осіб;
- екскурсію на огіркову ферму ДНЗ «ВПУ №11» для випускників проєкту «Школа успішного підприємця». Охоплено 40 осіб.
Комунальною установою «Молодіжний центр» проведено воркшоп із заповнення грантових заявок – навчання для молоді, яке спрямоване для детального розбору актуальних грантових заявок та їх правильного написання. Захід охопив 40 осіб.
Проведено дводенний інтенсив «Самопрезентація – успішний крок до кар’єри!». Інтенсив був створений для молоді, яка шукає своє перше робоче місце.
Реалізовувався проєкт «Школа успішного підприємця» - здійснено серію заходів, спрямованих на формування підприємницького потенціалу у молоді. Охоплено 40 осіб.
За інформацією управління культури та туризму Хмельницької міської ради, протягом 2023 року у бібліотеках Центральної бібліотечної системи ХМТГ організувались культурно-просвітницькі заходи.
Зокрема, було влаштовано 7 книжкових виставок, серед них: «Захист і реалізація прав та інтересів жінок»; влаштовані тематичні книжкові виставки «Разом проти насильства», «Скажемо насильству – ні!», «Ми обираємо майбутнє без насильства».
За інформацією органів статистики, чисельність наявного населення м. Хмельницького станом на 01.01.2022 склала 274452 особи, ХМТГ – 292889 осіб.
Згідно інформації Головного управління ДПС у Хмельницькій області, на підставі поданої звітності зі сплати ЄСВ, встановлено, що у грудні 2023 року, порівняно з січнем 2023 року, у ХМТГ спостерігались наступні показники та динаміка, а саме:
- кількість роботодавців – 6967, що на 825 (13,4%) більше, порівняно з початком року (на 1 січня – 6142 СГД);
- кількість застрахованих осіб – 82085, що на 5079 осіб (6,6%) більше, порівняно з початком року (77006);
- середня заробітна плата застрахованих осіб становила 15488,7 грн – збільшилась порівняно з січнем 2023 року на 4550,1 грн або 41,6% (у січні 2023 року – 10938,6 грн).
За інформацією органів статистики, середній розмір заробітної плати на підприємствах ХМТГ у листопаді 2023 року становив 16 147,3 грн, що більше на 2 081,2 грн (на 15%), порівняно з листопадом 2022 року та на 3 207,5 грн (на 25%), порівняно з січнем 2023 року.
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, протягом 2021 року в м. Хмельницькому створено 4770 нових робочих місць.
Зокрема, створено 689 р. м. – для працівників у юридичних осіб (14,4% від загальної кількості новостворених робочих місць), 4081 р. м. – для працівників у фізичних осіб – підприємців (85,6%). Слід відмітити, що актуальною проблемою є ліквідація робочих місць. За вказаний період ліквідовано 3275 робочих місць (68% від загальної кількості новостворених р. м.), з них 2776 ліквідованих р. м. (84,8% від загальної кількості ліквідованих р. м.) – для найманих працівників у фізичних осіб-підприємців.
Протягом 2022 року створено 3930 нових робочих місць. Зокрема, створено 399 робочих місць – для працівників у юридичних осіб (10% від загальної кількості новостворених робочих місць), 3531 р. м. – для працівників у фізичних осіб – підприємців (90%). Також за вказаний період ліквідовано 3005 робочих місць (76% від загальної кількості новостворених робочих місць), з них 2415 ліквідованих р. м. (80% від загальної кількості ліквідованих місць) – для найманих працівників у фізичних осіб-підприємців.
Протягом 2023 року створено 5486 нових робочих місць, що на 1556 р. м. (40%) більше, ніж у 2022 році. Зокрема, створено 681 робоче місце для працівників у юридичних осіб (12% від загальної кількості новостворених робочих місць), 4805 р. м. – для працівників у фізичних осіб – підприємців (88%). За вказаний період ліквідовано 2641 робоче місце (48% від загальної кількості новостворених робочих місць), з них 2407 ліквідованих р. м. (91% від загальної кількості ліквідованих місць) – для найманих працівників у фізичних осіб-підприємців:
період |
Створено робочих місць |
Ліквідовано робочих місць |
||||
Всього |
в т.ч. у ю.о. |
в т. ч. у ФОП |
Всього |
в т.ч. у ю.о. |
в т. ч. у ФОП |
|
2021 |
4770 |
689 |
4081 |
3275 |
479 |
2776 |
2022 |
3930 |
399 |
3531 |
3005 |
590 |
2415 |
2023 |
5486 |
681 |
4805 |
2641 |
234 |
2407 |
II. Основні тенденції соціально-економічного розвитку
Хмельницької міської територіальної громади та розвитку ринку праці
у 2024 – 2026 роках
Запровадження воєнного стану на території України зумовило зниження темпів економічного розвитку як на загальнонаціональному рівні, так і на території Хмельницької міської територіальної громади.
Спостерігалося зниження ділової активності бізнесу. Окремі підприємства, заклади торгівлі та сфери послуг були вимушені зупинити/призупинити свою роботу або працювати на неповну потужність.
Повномасштабне вторгнення росії стало справжнім викликом для підприємництва, адже навіть в таких умовах бізнес намагається адаптуватися й пристосуватися до нових реалій, шукає нові напрямки та можливості для роботи.
Провідними галузями промисловості територіальної громади залишатимуться:
- легка промисловість;
- будівництво;
- торгівля;
- надання послуг.
Ситуація на ринку праці буде залежати від тривалості бойових дій та повернення українських мігрантів.
Наразі відбувається оптимізація діяльності бізнесу, частина працівників працює віддалено, частина працівників - на своїх робочих місцях.
Створення робочих місць є ключовим фактором для реінтеграції різних груп населення, які постраждали від війни, сприятиме розвитку економіки, підвищуючи купівельну спроможність населення, та є надійним інструментом подолання бідності.
Відновлення економіки в наступні роки сприятиме пожвавленню попиту на робочу силу та зниженню рівня безробіття. Втім, воно залишатиметься вищим за свій природний рівень через втрати економіки та поглиблення диспропорцій, пов’язаних із війною.
Для підвищення рівня зайнятості у воєнний час і період економічного відновлення країни дуже важливим є забезпечення мобільності робочої сили: це сприятиме зміцненню її адаптивності, підвищенню конкурентоспроможності, а також ефективності використання.
Зважаючи на наслідки вторгнення росії на територію України, ринок праці в подальшому буде відновлюватися повільно. Тому необхідно створити умови для бізнесу, для збереження та створення нових робочих місць, а також стимулювати населення до самостійної економічної активності та сприяти продуктивній зайнятості населення.
Головними напрямами щодо впровадження державної політики у сфері зайнятості населення, реалізації права громадян на гідну працю та дотримання соціальних гарантій визначено:
- сприяння зайнятості населення, зниження рівня безробіття та зменшення його тривалості, підвищення економічної активності населення;
- збереження існуючих ефективних робочих місць та створення нових, з належними умовами та гідною оплатою праці;
- підвищення якості робочої сили;
- повернення незайнятих громадян до економічно доцільної діяльності, всебічне заохочення до легальної зайнятості;
- популяризація серед населення переваг і перспектив національного ринку праці та вжиття конкретних заходів, спрямованих на підвищення мотивації до праці, особливо з робітничих професій;
- «детінізація» відносин у сфері зайнятості;
- підвищення мотивації зацікавленості молоді до оволодіння робітничими професіями.
Передбачається здійснення заходів щодо створення сприятливих умов для відновлення і розвитку підприємництва, підтримки підприємницьких ініціатив, зростання інвестиційного потенціалу та міжнародного співробітництва громади.
Продовження реалізації проєкту «Школа молодого підприємця» сприятиме навчанню з формування у молоді знань, необхідних для започаткування власної справи.
У Центрі підтримки інновацій та підприємництва iHUB надаватимуться інформаційно-методичні, освітні, консультативні послуги.
Комунальною установою «Агенція розвитку Хмельницького» проводитимуться зустрічі з потенційними інвесторами, поширюватимуться інформаційно-презентаційні матеріали щодо інвестиційних можливостей громади, залучатимуться фінансові ресурси міжнародних та вітчизняних інституцій для реалізації інвестиційних проєктів для розвитку громади.
Будуть продовжуватись роботи з будівництва інфраструктури, необхідної для забезпечення функціонування індустріального парку «Хмельницький». Індустріальний парк «Хмельницький» має надати широкі можливості для стимулювання інвестиційно-інноваційної активності, зміцнення економічного потенціалу, підтримки місцевих виробників, сприяння малому та середньому підприємництву та покращення добробуту населення. Передбачається, що реалізація проєкту потребуватиме залучення жителів громади та прилеглих населених пунктів. Тому, індустріальний парк «Хмельницький» матиме регіональне значення і впливатиме на розвиток економіки Хмельницької області.
Передбачається:
- залучення не менше 50 млн дол. США прямих інвестицій в економіку громади. Очікується імпорт устаткування, обладнання та комплектуючих до них, матеріалів, що не виробляються в Україні;
- створення нових підприємств з високим потенціалом інноваційного розвитку, зростання доданої вартості та замкненими ланцюгами виготовлення продукції;
- створення понад 3 тис. нових робочих місць.
Чисельність працевлаштованих осіб за сприяння служби зайнятості у 2024-2026 роках прогнозується відповідно 1080, 1085 та 1090 осіб. Зокрема, чисельність працевлаштованих осіб з числа зареєстрованих безробітних у 2024-2026 роках прогнозується відповідно 510, 520 та 550 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які проходитимуть професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації у 2024-2026 роках очікується відповідно 110, 110 та 115 осіб.
У 2024-2026 роках планується щороку видавати 70 особам ваучери на навчання для підтримання конкурентоспроможності на ринку праці.
Значна увага у наступні роки у Хмельницькій міській територіальній громаді приділятиметься організації громадських та інших робіт тимчасового характеру.
У 2024-2026 роках планується залучити до участі у даних роботах відповідно 70, 75 та 80 осіб.
У 2024 - 2026 роках планується працевлаштування відповідно 230, 235 та 240 осіб, за яких роботодавцям буде надано компенсації витрат на оплату праці та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за рахунок коштів, передбачених у бюджетах Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
У 2024-2026 роках Хмельницькою філією Хмельницького обласного центру зайнятості значна увага приділятиметься профорієнтаційній роботі.
Очікується, що чисельність осіб з інвалідністю, що перебуватимуть на обліку в службі зайнятості, становитиме у 2024 році 230 осіб, у 2025 році - 240, у 2026 році - 250.
За сприяння служби зайнятості планується працевлаштувати відповідно 45, 50 та 60 осіб даної категорії. Чисельність осіб з інвалідністю, з числа зареєстрованих безробітних, залучених до участі у громадських роботах, прогнозується у 2024 році 9 осіб, у 2025-2026 роках по 10 осіб.
З метою ознайомлення учнів з переліком професій, отримання консультацій щодо правильного вибору майбутньої професії, надалі планується проводити профорієнтаційні та інформаційно-просвітницькі заходи, за участю закладів вищої освіти, закладів професійної (професійно-технічної) освіти та представників підприємств Хмельницької міської територіальної громади.
Також планується проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу, з метою формування в суспільстві позитивного іміджу робітничих професій та підвищення соціального статусу робітника.
Розширення сфери прикладання праці, формування сприятливого підприємницького середовища, підвищення соціальної захищеності громадян є стратегічними цілями політики зайнятості Хмельницької міської територіальної громади на 2024-2026 роки.
Також передбачається здійснення заходів щодо збереження існуючих та створення нових робочих місць (додаток до Програми).
ІІІ. Очікувані результати від виконання Програми
1. Збереження існуючих та створення нових робочих місць.
2. Збільшення кількості працевлаштованих незайнятих громадян на існуючі та створені нові робочі місця, в тому числі шляхом заснування підприємницької діяльності.
3. Зменшення масштабів нелегальної зайнятості та кількості суб’єктів господарювання, які виплачують заробітну плату менше законодавчо встановленого мінімуму та на рівні мінімального розміру, підвищення рівня обізнаності громадян у перевагах легального працевлаштування.
4. Зменшення кількості працюючих в режимі неповного робочого часу.
5. Працевлаштування осіб, які не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, особливо осіб з інвалідністю, учасників бойових дій, внутрішньо переміщених осіб, їх інтеграція у соціум.
6. Професійна підготовка та перепідготовка працівників відповідно до потреб ринку праці.
7. Сприяння популяризації робітничих професій серед молоді.
8. Адаптація та працевлаштування внутрішньо переміщених осіб.
9. Соціальна адаптація до мирного життя і повернення до трудової діяльності ветеранів та членів їх сімей.
Секретар міської ради Віталій ДІДЕНКО
Начальник управління праці та соціального захисту населення Словян ВОРОНЕЦЬКИЙ
Додаток
до Програми зайнятості населення
Хмельницької міської територіальної
громади на 2024-2026 роки
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Управління праці та соціального захисту населення. |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми |
Закон України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067 – VI, Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 № 1533 – ІІІ, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97 – ВР. |
3. |
Розробник Програми |
Управління праці та соціального захисту населення. |
4. |
Учасники (співвиконавці) Програми |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості; управління економіки; Департамент інфраструктури Хмельницької міської ради, Департамент освіти та науки; управління молоді та спорту; КУ «Молодіжний центр»; Хмельницький міський центр по роботі з дітьми та підлітками; фінансове управління; управління торгівлі; Управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці; Головне управління ДПС у Хмельницькій області; Центрально-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці; Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області; Федерація професійних спілок Хмельницької області; Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю; служба у справах дітей; сектор ювенальної превенції ГУНП України в Хмельницькій області. |
5. |
Термін реалізації Програми |
2024 – 2026 роки |
6. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
бюджет Хмельницької міської територіальної громади (бюджет громади). |
7. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього |
471,0 тис. грн. |
Начальник управління праці та соціального захисту населення Словян ВОРОНЕЦЬКИЙ
Додаток до Програми
|
Найменування напряму (заходу) |
Виконавці |
Строк виконання |
Джерело фінансування |
Індикатори виконання |
|
державний бюджет |
місцевий бюджет |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Розширення сфери застосування праці та стимулювання зацікавленості роботодавців у створенні нових робочих місць |
||||||
1 |
Створення сприятливих умов для інвестування в економіку громади та надання всебічної підтримки інвесторам, які створюють нові робочі місця. |
Управління економіки Хмельницької міської ради |
Постійно |
– |
Згідно Програми міжнародного співробітництва та промоції ХМТГ на 2021-2025 роки |
1. Налагодження співпраці з представниками ділових кіл, міжнародних установ, фінансових інституцій – до 25 заходів. 2. Участь представників бізнесу та влади у бізнес-зустрічах, інвестиційних форумах, конференціях – до 5 заходів. |
2 |
Надання фінансової підтримки суб’єктам підприємництва шляхом часткового відшкодування з бюджету громади відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами підприємництва для реалізації інвестиційно-інноваційних проєктів.
|
Управління економіки Хмельницької міської ради |
Протягом 2024-2025 років
|
– |
Згідно Програми розвитку підприємництва Хмельницької міської територіальної громади на 2022-2025 роки |
Кількість інвестиційних проєктів, які отримають фінансову підтримку – 30 од. |
3 |
Реалізація проекту «Школа молодого підприємця» шляхом формування у молоді знань, необхідних для започаткування власної справи.
|
Управління економіки Хмельницької міської ради |
Протягом 2024-2025 років
|
– |
Згідно Програми розвитку підприємництва Хмельницької міської територіальної громади на 2022-2025 роки |
Кількість розроблених бізнес-планів – 60 од. |
4 |
Проведення конкурсного відбору підприємницьких бізнес ініціатив (ідей), стартапів. |
Управління економіки Хмельницької міської ради |
Протягом 2024-2025 років |
|
Згідно Програми розвитку підприємництва Хмельницької міської територіальної громади на 2022-2025 роки |
Кількість зареєстрованих ФОП з числа учасників конкурсу – не менше 9. |
5 |
Залучення осіб, які шукають роботу до продуктивної зайнятості шляхом сприяння розвитку підприємницької ініціативи та самозайнятості, в тому числі в рамках урядової програми «єРобота». |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
В результаті наданих службою зайнятості послуг отримають мікрогранти 50 осіб щорічно. |
6 |
Забезпечення тимчасової зайнятості населення шляхом організації громадських робіт за рахунок коштів бюджету міської територіальної громади, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, інших не заборонених законодавством джерел з максимальним залученням внутрішньо переміщених осіб. |
Управління праці та соціального захисту населення, Департамент інфраструктури Хмельницької міської ради, Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості, підприємства, організації, установи |
2024 - 2026 роки |
кошти бюджету міської територіальної громади, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, інші не заборонені законодавством джерела (з бюджету громади: 2024 рік – 117,0 тис. грн 2025 рік – 150,0 тис. грн; 2026 рік – 160,0 тис. грн) |
Залучити до участі у громадських роботах у 2024-2026 роках відповідно 70, 75, 80 осіб, у т.ч. ВПО.
|
|
7 |
Сприяння організації суспільно корисних робіт, що виконуються в умовах воєнного стану, із залученням до таких робіт зареєстрованих безробітних, в тому числі внутрішньо переміщених осіб (у разі прийняття рішення про запровадження трудової повинності на території Хмельницької ТГ). |
Департамент інфраструктури Хмельницької міської ради, Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості, підприємства, організації, установи |
2024 - 2026 роки |
У межах кошторисних видатків Фонду загальнообов’яз-кового державного соціального страхування України на випадок безробіття та інших джерел не заборонених законодавством |
|
Відповідно до рішення міської ради про запровадження трудової повинності на території ХМТГ |
8 |
Надання адресної фінансової допомоги «Рука допомоги» зареєстрованим безробітним, з членів малозабезпеченої сім’ї, з метою здобуття ними економічної незалежності, шляхом започаткування підприємницької діяльності. |
Управління праці та соціального захисту Хмельницької міської ради, Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
У межах кошторисних видатків Фонду загальнообов’яз-кового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
|
Протягом 2024-2026 років забезпечити 100% рівень задоволення запитів безробітних в рамках програми «Рука допомоги». |
9 |
Проведення адресних семінарів для безробітних з орієнтації на підприємницьку діяльність із залученням соціальних партнерів та підприємницьких структур. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
не потребує фінансування |
|
Протягом 2024-2026 років проводити щорічно 40 семінарів. |
10 |
З метою ознайомлення учнів з переліком професій, отримання фахової консультації щодо правильного вибору майбутньої професії, проводити інформаційно-просвітницькі та профорієнтаційні заходи, ярмарки професій, за участю закладів вищої освіти, закладів професійної (професійно-технічної) освіти та представників підприємств Хмельницької міської територіальної громади. Проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу, з метою формування в суспільстві позитивного іміджу кваліфікованих робітничих професій та підвищення соціального статусу робітника: здійснювати публікації в засобах масової інформації, проводити радіо - та телепрограми. |
Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради – кількість охоплених заходами осіб щорічно – 7800.
|
11 |
На основі запитів роботодавців Хмельницької міської територіальної громади, сформувати пропозиції до регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. |
Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Обсяг регіонального замовлення – 1000 осіб. |
12 |
Інформаційно-просвітницька робота, з метою популяризації робітничих професій та спеціальностей в соціальних мережах та проведення заходів, спрямованих на профорієнтацію учнівської молоді. |
Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради, Хмельницький міський центр по роботі з дітьми та підлітками |
Постійно |
|
|
10 заходів. |
13 |
Створювати додаткові робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю за рахунок компенсацій роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування на нові робочі місця з асигнованих коштів державного бюджету територіальному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. |
Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю |
Протягом 2024-2026 років |
Міністерство соціальної політики України |
- |
Фінансове забезпечення запитів служби зайнятості по компенсації фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування на нові робочі місця осіб з інвалідністю. |
14 |
Сприяти особам з інвалідністю у працевлаштуванні на вільні робочі місця, на яких вони можуть виконувати виробничі завдання, у тому числі за рахунок асигнованих коштів Державного бюджету України через розпорядника - територіальне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, надавати консультації, приймати участь у ярмарках вакансій; здійснювати відшкодування витрат на підготовку дітей з інвалідністю до професійної діяльності у фахових навчальних закладах України. |
Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
Протягом 2024- 2026 років |
Міністерство соціальної політики України |
Хмельницька обласна рада Хмельницька міська рада |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості - працевлаштувати у 2024 році 45 осіб з інвалідністю, у 2025 році – 50, у 2026 році - 60. Проводити щороку по 10 міні-ярмарків вакансій, у т.ч. за участю осіб з інвалідністю. Компенсувати витрати на підготовку 30 / 35 / 40 осіб з інвалідністю у начальних закладах - Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. |
15 |
Утворення інституту асистента робітників (працівників) з паритетним фінансуванням протягом одного року з бюджетів різних рівнів та роботодавців через механізм запровадження соціальної послуги. |
Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради |
Протягом 2024- 2026 років |
Міністерство соціальної політики України |
Хмельницька обласна рада Хмельницька міська рада |
Прийняти участь у проєктуванні та запровадженні соціальної послуги по соціальному супроводу особи з інвалідністю на робочому місці. |
16 |
Здійснювати розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій за невиконання роботодавцями нормативу створених робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та повідомляти роботодавців про строки сплати розрахованих сум шляхом надсилання листів засобами поштового сервісу. |
Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю |
Протягом 2024- 2026 років |
Міністерство соціальної політики України |
- |
Суми акумульованих коштів адміністративно-господарських санкцій сплачених роботодавцями за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю. |
2. Підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення |
||||||
17 |
Проведення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних за професіями та спеціальностями, актуальними на ринку праці та під конкретні замовлення роботодавців. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
Фонд загальнообов’яз-кового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
|
Проходитимуть професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації у 2024-2026 роках відповідно по 100 осіб щорічно. |
18 |
Забезпечення організації роботи з населенням щодо видачі ваучерів певним категоріям громадян для підтримання їх конкурентоспроможності на ринку праці шляхом перепідготовки, спеціалізації, підвищення кваліфікації за визначеними професіями та спеціальностями. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
Фонд загальнообов’яз-кового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
|
Отримають ваучер на навчання 70 осіб щороку. |
19 |
Проведення тренінг-семінарів серед молоді, з метою отримання знань, необхідних для реалізації власних ініціатив та професійної визначеності. Огляд інтернет-ресурсів щодо можливостей неформальної освіти для молоді. |
Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради, КУ «Молодіжний центр» |
Постійно |
|
– |
Проводити тренінги, екскурсії.
|
2024 - 2026 роки |
|
|
|
|||
Організовувати зустрічі із учнівською молоддю та екскурсії для них з метою ознайомлення з майбутніми професіями. |
2024 - 2026 роки |
|
|
|
||
3. Підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції |
||||||
20 |
Забезпечення проведення презентацій роботодавців, міні-ярмарків вакансій для забезпечення широкого інформування населення про можливості працевлаштування. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Проводити у 2024-2026 роках відповідно по 10 заходів щорічно. |
21 |
Проведення інформаційно-консультаційних та профорієнтаційних заходів, у тому числі тренінгів з техніки пошуку роботи, з орієнтації на підприємницьку діяльність тощо, для студентів вищих та професійно-технічних навчальних закладів. Здійснення профорієнтаційної роботи серед випускників загальноосвітніх шкіл, з метою надання допомоги у виборі актуальної професії на ринку праці. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Проводити зустрічі зі студентами у травні та вересні 2024 – 2026 років. |
22 |
Проведення цільових інформаційних семінарів з питань запобігання нелегальній трудовій міграції та торгівлі людьми. Протидія неврегульованій трудовій міграції українських фахівців, проведення заходів щодо зменшення масового відтоку громадян України на роботу за кордон. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Охоплювати заходами по 40 осіб щорічно. |
23 |
Здійснювати заходи, спрямовані на дотримання законодавства про працю у Хмельницькій міській територіальній громаді, зокрема, легалізацію «тіньової» зайнятості та обов'язкову реєстрацію працюючих найманих працівників, зайнятих у малому бізнесі, шляхом укладання трудових договорів між працівниками та суб'єктами підприємництва, а саме: |
|
|
– |
– |
|
- відповідно до ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в разі необхідності, звертатись до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, чи його територіального органу про порушення суб’єктом господарювання законодавства про працю та зайнятість населення; |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради
|
В разі потреби, протягом 2024-2026 років
|
|
|
В разі потреби.
|
|
- проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з роботодавцями, за місцем здійснення господарської діяльності, щодо неприпустимості та можливих правових наслідків використання робочої сили з порушенням трудового законодавства, а також серед населення щодо важливості для громадян оформлення належним чином трудових відносин та участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування в Україні; |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради, за участю ГУ ДПС у Хмельницькій області, фінансове управління Хмельницької міської ради та управління торгівлі Хмельницької міської ради. |
Постійно
|
|
|
Управління праці та соціального захисту населення – по 5 тис. відвідувань СГД щорічно протягом 2024-2026 років.
|
|
- інформувати через засоби масової інформації громадськість щодо неприпустимості використання робочої сили з порушенням трудового законодавства, висвітлювати питання щодо суб’єктів господарської діяльності, які мають заборгованість із заробітної плати, виплачують заробітну плату у розмірах, менше встановленого мінімуму, несвоєчасно перераховують податки до бюджету; |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради, Головне управління ДПС у Хмельницькій області, Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, Центрально-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, Федерація професійних спілок Хмельницької області |
Протягом 2024-2026 років
|
|
|
В разі потреби. |
|
- при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, відповідно до ст. 17 та ст. 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»: |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради |
Постійно |
|
|
В разі наявності правових підстав.
|
|
- виступати з ініціативою щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також стосовно фізичних осіб - підприємців, які використовують працю найманих працівників, шляхом подання відповідного звернення з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади; |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради, за участю ГУ ДПС у Хмельницькій області
|
В разі наявності правових підстав |
|
|
В разі наявності правових підстав.
|
|
- здійснювати моніторинг вакансій та рекламних оголошень (вакансії та пропонована заробітна плата, що розміщуються роботодавцями на інтернет - сайтах та в ЗМІ) та подальшу звірку з даними податкової звітності про фактичний розмір заробітної плати. За результатами проведених моніторингів надавати пропозиції робочій групі щодо заслуховування таких суб’єктів на її засіданнях; |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради |
Постійно протягом 2024-2026 років |
|
|
Здійснювати щомісячно моніторинги протягом 2024-2026 років.
|
|
- на засіданнях робочої групи зі сприяння легалізації «тіньової» зайнятості населення та «тіньової» заробітної плати заслуховувати керівників підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців, які нараховують заробітну плату нижче встановленого законодавством рівня, та у яких виявлено працюючих без оформлення трудових відносин згідно з чинним законодавством; |
Управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради |
В разі потреби |
|
|
В разі потреби, проводити засідання робочої групи, щотижневі наради в управлінні праці та соціального захисту населення. |
|
- здійснювати моніторинг звітності суб’єктів господарювання, які нараховують заробітну плату працівникам менше мінімального розміру, встановленого законодавством. Зокрема, здійснювати аналіз платників за видами діяльності, враховуючи спеціалізацію, режим роботи, кількість робочих місць. На підставі проведеного моніторингу надавати пропозиції робочій групі щодо заслуховування таких суб’єктів на її засіданнях. |
Управління праці та соціального захисту населення, за участю Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області та ГУ ДПС у Хмельницькій області |
Щомісячно |
|
|
Щомісячно здійснювати моніторинги протягом 2024-2026 років. |
|
24 |
Здійснювати в межах повноважень заходи, спрямовані на дотримання роботодавцями законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці, організації безпечних і нешкідливих умов праці у Хмельницькій міській територіальній громаді, а саме: |
Управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці Хмельницької міської ради |
|
|
|
|
- здійснювати контроль за станом охорони праці суб’єктів господарювання, проведенням атестації робочих місць за умовами праці, наданням працівникам пільг та компенсацій за роботу у шкідливих умовах праці; |
2024 - 2026 згідно планів роботи та в разі потреби |
|
14,0 тис. грн
-
|
50 перевірок (щорічно) |
||
- брати участь у роботі комісій з розслідування нещасних випадків, у тому числі смертельних, що стались на виробництві та в побуті, з наданням пропозицій по їх недопущенню; |
В разі настання нещасних випадків |
|
15,0 тис. грн |
20 осіб |
||
- організувати навчання і перевірку знань з питань охорони праці: посадових осіб апарату міської ради та виконавчих органів; інших працівників; |
щорічно |
|
15,0 тис. грн |
30 осіб
|
||
- надавати методичну допомогу суб’єктам господарювання щодо функціонування системи охорони праці та виконання вимог нормативно-правових актів з охорони праці; |
постійно, у разі звернень та за результататами перевірок |
|
|
|
||
- проводити конкурс на кращу організацію роботи з охорони праці, з метою привернення уваги та активізації діяльності роботодавців у частині забезпечення здорових і безпечних умов праці; |
щорічно |
|
|
|
||
- проводити конкурс дитячого малюнку «Охорона праці очима дітей» з метою виховання у майбутніх роботодавців та працівників високої культури безпеки праці на виробництві |
щорічно |
|
|
|
||
25 |
Відповідно до Закону України від 05.04.2007р. № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», частини першої статті 16 Закону України від 15.03.2022 № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», наказу Міністерства економіки України «Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану» від 16.06.2023 №5782 здійснювати, в межах наданих повноважень, заходи державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю з питань виявлення неоформлених трудових відносин. |
Центрально-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
В разі наявності підстав |
26 |
Проводити інформаційні заходи пов’язані із застосуванням та роз’ясненням трудового законодавства та заходи спрямовані на зниження рівня не задекларованої праці. |
Центрально-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
|
4. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці |
||||||
27 |
Забезпечення організації та проведення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації для осіб з числа безробітних, а саме людей передпенсійного віку, людей з інвалідністю, які не досягли пенсійного віку, внутрішньо переміщених осіб, учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів їх сімей. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
Фонд загальнообов’яз-кового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
|
Пройдуть професійне навчання у 2024-2026 роках по 100 безробітних щорічно, зокрема з числа осіб перед пенсійного віку, ВПО, та зокрема по 15 осіб з числа УБД та осіб з інвалідністю внаслідок війни. |
28 |
Сприяння зайнятості категорії громадян, що мають додаткові гарантії у працевлаштуванні, а саме учасникам бойових дій, компенсації витрат роботодавцю, який працевлаштовує зареєстрованих безробітних з числа учасників бойових дій. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Працевлаштовувати учасників бойових дій з числа зареєстрованих безробітних у 2024 – 2026 роках на нові робочі місця, шляхом надання роботодавцю компенсацій, відповідно 25, 26, 27 осіб. |
29 |
Сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб шляхом компенсації витрат роботодавцю на оплату праці за працевлаштування зареєстрованих безробітних даної категорії; компенсації витрат роботодавцю, який працевлаштовує зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб. |
Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості, управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради |
2024 - 2026 роки |
Фонд загальнообов’яз-кового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
|
Щорічно компенсувати витрати за 50 внутрішньо переміщених осіб. |
30 |
Проводити профілактичний захід «Урок», з метою виявлення дітей, які не навчаються і не працюють, забезпечення їх правового та соціального захисту; порушувати перед відповідними органами питання щодо притягнення згідно з чинним законодавством до відповідальності батьків за невиконання обов’язків по вихованню дітей. |
Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради, Служба у справах дітей Хмельницької міської ради, сектор ювенальної превенції ГУНП України в Хмельницькій області |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради - рівень охоплення загальною середньої освітою дітей шкільного віку забезпечити на 100%. Служба у справах дітей Хмельницької міської ради – проводити профілактично-роз’яснювальну роботу з батьками та дітьми. Уповноважені підрозділи органів Національної поліції - повертати до місця постійного проживання, навчання дітей, які залишили сім’ю чи навчально-виховні заклади |
31 |
Організовувати та проводити профорієнтаційні заходи (семінари, тренінги, професіографічні екскурсії, засідання «круглих столів», ярмарки професій, дні відкритих дверей, виїзні акції в пришкільні оздоровчі табори Хмельницької міської ради та інші), спрямовані на свідомий вибір неповнолітніми, молоддю конкурентоспроможних професій та їх підготовку до виходу на ринок праці. |
Служба у справах дітей Хмельницької міської ради, Хмельницька філія Хмельницького обласного центру зайнятості, Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради |
2024-2026 роки |
– |
– |
Охопити індивідуальними профорієнтаційними послугами дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються у 9-11 класах. |
32 |
Перевіряти умови роботи працівників, молодших 18 років, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності у разі необхідності. |
Служба у справах дітей Хмельницької міської ради |
2024 - 2026 роки |
– |
– |
В разі надходження відповідних звернень. |
Начальник управління праці та соціального захисту населення Словян ВОРОНЕЦЬКИЙ