Новини
Як громадяни звертаються до влади
Забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є чи не найважливішою ділянкою в діяльності Хмельницького міськвиконкому, департаментів, управлінь, відділів міської ради, комунальних підприємств міста. Значну роботу щодо поліпшення стану розгляду заяв, пропозицій та скарг громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення належного обліку звернень громадян, організації особистих прийомів, роботу по вирішенню запитів, аналізу та усуненню причин, що породжують скарги, виконує відділ роботи із зверненнями громадян міської ради. Його очолює Анатолій Савченко. 14 березня у приймальні по зверненнях громадян відбулась нарада-звіт, під час якої заслухано питання щодо стану роботи із зверненнями громадян у Хмельницькій міській раді та її виконавчих органах. Нараду у цьому структурному підрозділі провела керуючий справами Юлія Сабій. Йшлося про досягнення відділу роботи із зверненнями громадян, про труднощі, що виникали у втіленні поставлених завдань, та перспективні плани.
Актуальність винесеного на розгляд наради-звіту питання обумовлена тим, що право громадян на звернення, зокрема, на звернення до органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб є одним з головних конституційних прав громадян. Керуючий справами наголосила на необхідності уважно ставитися до звернень громадян, зокрема перевіряти повноту, аргументованість та вичитувати відповіді, що направляються заявникам.
Інформація
про підсумки роботи із зверненнями громадян у Хмельницькій міській раді та її виконавчих органах за 2017 рік
Загалом, за 2017 рік до міської ради надійшло 30668 звернень, що на 1534 звернення або 5,3% більше, ніж у 2016 році.
Велику питому вагу займають письмові звернення і становлять 91,9% (28192 звернення) від загальної кількості надходжень. Аналізуючи статистику надходжень письмових звернень, спостерігаємо збільшення таких звернень на 5,3% або 1429 звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року (2017 р.- 28192 звернення, 2016 р.- 26763 звернення).
Тенденція до збільшення числа звернень спостерігається і на особистих прийомах у керівництва міста. Протягом 2017 року отримано 2476 звернень, що на 105 звернень або 4,4% більше, ніж за аналогічний період минулого року (2016 рік – 2371 звернення).
Кількість повторних звернень за два останніх роки залишається відносно стабільною (2017 року - дванадцять звернень, 2016 року – одинадцять); число колективних звернень зменшилось на 12,5% (866 у 2017 році проти 990 – у 2016 році).
№ з/п |
Тип звернення |
2017 рік |
2016 рік |
Абсолютні числа (+/-) |
Відсотки (до 2016 р.) |
|
1. |
Письмові звернення |
28192 |
26763 |
+1429 |
+5,3% |
|
2. |
Прийнято на особистому прийомі |
2476 |
2371 |
+105 |
+4,4% |
|
3. |
Всього надійшло звернень |
30668 |
29134 |
+1534 |
+5,3% |
|
4. |
Колективні звернення |
866 |
990 |
-124 |
-12,5% |
Збільшення надходжень звернень від громади міста відбулось, здебільшого, за рахунок зростання кількості звернень з питань соціального захисту, охорони здоров'я, діяльності органів місцевого самоврядування, транспорту та зв'язку, праці й зарплати та інших…
Як свідчить аналіз, першість займають питання соціального характеру. Збільшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 19,2% або 3660 звернень (2017 р. – 22698 звернень, 2016 р. – 19038 звернень). Насамперед, це питання:
- надання матеріальної допомоги учасникам АТО, бойових дій або членам їх сімей, внутрішньо переміщеним особам із зони АТО та Криму або іншій категорії населення, яка її потребує;
- звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам АТО або членам їх сімей.
- здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників АТО;
- отримання соціальних виплат, субсидій;
- проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;
- забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);
- встановлення засобів індивідуального обліку газу й води, автоматики безпеки в опалювальну піч;
- забезпечення санаторно-курортними путівками;
- реабілітації та соціального захисту інвалідів;
- виплати заборгованості із заробітної плати та інші.
Помітно зменшилась кількість звернень з питань роботи житлово-комунального господарства, а саме:
- ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття;
- ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;
- зрізання дерев;
- благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;
- ремонту дахів будинків та стиків стін панелей будинків;
- улаштування технічних засобів дорожнього регулювання;
- забезпечення гарячим водопостачанням;
- вилову собак та ін.
Протягом звітного періоду на адресу керівництва міської ради надійшло 3260 звернень від мешканців міста, які порушували питання житлово-комунального господарства. Це на 940 звернень (або 22,4%) менше, ніж за аналогічний період минулого року (у 2016 році – 4200 звернень).
Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин у 2017 році були:
- передача у власність земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва;
- надання містобудівних умов та обмежень на земельну ділянку або будівництво чи реконструкцію приміщень;
- переведення садового (дачного) будинку в житловий;
- самочинне будівництво;
- виготовлення та видача будівельних паспортів та паспортів прив'язки на об'єкт;
- вирішення земельних спорів та ін.
Найбільшу питому вагу серед згаданих вище звернень, займають питання про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд від учасників АТО.
Що ж до конкретних показників, то кількість звернень громадян із земельних і архітектурно-будівельних питань зменшилась на 661, тобто, на 26,7% (2017 р. – 1817 звернень, 2016 р. – 2478 звернень)…
Також спостерігається зменшення надходжень звернень громадян з питань житлової політики - надання житла громадянам, що мають право на його одержання, індивідуальне житлове будівництво, позачергове забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в АТО, а також інвалідів І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, поліпшення житлових умов внутрішньо переміщеним особам зі Сходу країни, які прибули із зони АТО.
Протягом 2017 року до міської ради надійшла значна кількість звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, у тому числі від:
від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій |
від інвалідів І,ІІ,ІІІ групи
|
від ветеранів праці
|
від дітей війни
|
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь |
від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи |
|||||||||
2016 |
2017 |
2016 |
2017 |
2016 |
2017 |
2016 |
2017 |
2016 |
2017 |
2016 |
2017 |
|
||
1347 |
1401 |
2982 |
2991 |
641 |
225 |
111 |
603 |
388 |
408 |
139 |
148 |
|
||
Кількість звернень від центральних і вищих органів влади, від депутатів різних рівнів ілюструється такими показниками:
Надійшло звернень від: |
2017 рік |
2016 рік |
Абсолютні числа (+/-) |
— Адміністрації Президента України |
1 |
6 |
-5 |
— Верховної Ради України |
7 |
11 |
-4 |
— народних депутатів України |
36 |
130 |
-94 |
— Кабінету Міністрів України |
0 |
1 |
-1 |
— Урядовий контактний центр |
902 |
1293 |
-391 |
— обласної ради |
10 |
24 |
-14 |
— обласної державної адміністрації |
107 |
144 |
-37 |
— депутатів міської та обласної рад |
1122 |
1645 |
-523 |
— прокуратури області |
13 |
6 |
+7 |
— прокуратури міста |
40 |
33 |
+7 |
Питома вага позитивно вирішених звернень становить 71,3% від загальної їх кількості.
Враховуючи важливість цього напрямку роботи, хід розгляду звернень хмельничан та їх результати перебувають під постійним контролем міської влади, насамперед, міського голови; регулярно аналізуються у виконкомі під час виробничих нарад. Завдячуючи цьому, стан справ щорічно поліпшується, набуває конкретики та змісту.
У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, учасники АТО й бойових дій (від учасників АТО отримано й зареєстровано 1754 звернення), інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії "Міська влада відповідає" за участю міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови. За результатами проведення 9-и таких прямих телефонних ліній зареєстровано 63 звернення від мешканців міста. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.
Протягом 2017 року міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови та керуючим справами виконавчого комітету проведено 7 виїзних прийомів у мікрорайонах міста на базі управляючих муніципальних компаній, комітетів самоорганізації населення, освітніх закладів міста. За результатами яких зареєстровано та опрацьовано 45 звернень від мешканців мікрорайонів. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні відповіді на порушувані ними питання.
Відповідно до пункту 4 Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" забезпечено систематичне висвітлення стану організації роботи зі зверненнями громадян в засобах масової інформації. Для поліпшення роботи із зверненнями громадян, їх поінформованості широко використовуються засоби масової інформації, а саме: міська газета "Проскурів", ТРК "Місто", обласні ЗМІ - "Подільські вісті", "Поділля-центр", обласне радіо, веб-сайт міської ради та ін., де систематично висвітлюється різноманітна інформація щодо проведеної роботи із зверненнями громадян та роз'яснення найбільш актуальних питань, що хвилюють мешканців обласного центру.
Систематично проводиться щомісячний, щоквартальний аналіз та узагальнення звернень громадян.
Також, протягом звітного періоду, на адресу керівництва міста надійшов 681 запит на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.
Ще однією формою діалогу між владою та громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". Протягом звітного періоду було створено 256 петицій. З них оприлюднені 199, оскільки, 57 петицій не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції. 8 петицій набрали 500 і більше голосів. Відтепер співпраця влади та містян стала ще продуктивнішою.
Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу "Електронні звернення". Про це говорять і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 594 електронних звернення. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення не виходячи з дому. Більшість порушуваних заявниками питань вирішено позитивно.
Помітною подією є і ефективна робота порталу "Відкрите місто". Цей ресурс створений для поліпшення взаємодії громадян, місцевих органів влади, комунальних підприємств, громадських об'єднань, благодійних фондів та бізнесу в процесі вирішення актуальних проблем громади та отримання необхідної інформації. За рік хмельничани розмістили на порталі 398 заявок про вирішення тих чи інших комунальних проблем. Оприлюднюють надіслані звернення, а також контролюють їх виконання працівники відділу управління міським господарством Хмельницької міської ради (цілодобова служба 15-80).
Завдяки відпрацьованій системі у виконкомі, більшості управлінь, відділів та комунальних підприємств, інших міських установ та організацій звернення громадян розглядаються своєчасно та уважно, заявники отримують конкретні письмові відповіді, як того вимагає чинне законодавство.
Робота з розгляду порушених у зверненнях до міської ради та її виконавчих органів питань, підвищення відповідальності керівників за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги будуть і надалі перебувати на постійному контролі в керівників обласного центру.