Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про внесення змін в рішення другої сесії міської ради від 23.12.2020 № 71

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про внесення змін в рішення другої сесії міської ради від 23.12.2020 № 71

 

 

Розглянувши клопотання управління транспорту та зв’язку, на виконання листів Антимонопольного комітету України від 16.04.2021 № 500-29/01-5982 про надання інформації, від 12.06.2021 № 500-29/06-9269 про надання інформації та від 03.08.2021 № 500-29/01-11548 про надання інформації, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозицію про внесення змін в рішення другої сесії міської ради від 23.12.2020 № 71 «Про затвердження Методики розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес - перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом загального користування у місті Хмельницькому», виклавши додаток в новій редакції (додається).

2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови М. Ваврищука та управління транспорту та зв’язку.

 

Міський голова      О. СИМЧИШИН

 

 

Додаток до рішення виконавчого

 комітету Хмельницької міської

 ради від_______ 2021р. №______

 

 

Методика

розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес - перевезення пасажирів міським пасажирським  транспортом загального користування у місті Хмельницькому

 

І. Загальні положення

Методика визначає механізм обчислення компенсації обґрунтованих витрат за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес - перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом загального користування у місті Хмельницькому за регульованими цінами, в тому числі: автобусами, що працюють у звичайному режимі руху та тролейбусами (далі – ПЗЕІ).

 

1.1. Методика розроблена відповідно до частини четвертої статті 263, статті 264, пункту (с) додатку XXIII до глави 10 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Регламенту (ЄЄ) №1370/2007 Європейського Парламенту та Ради від 23 жовтня 2007 року «Про громадські послуги з перевезення пасажирів залізницею і автомобільними шляхами», Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про автомобільний транспорт», частини третьої статті 8, статей 11, 12, 14, частини третьої статті 17 Закону України «Про міський електричний транспорт», рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради України від 24 червня 2021 року №608 «Про затвердження правил користування електричним транспортом на території Хмельницької міської територіальної громади», Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року №176 та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у відповідній сфері, на виконання рішень справи Антимонопольного комітету України від 23 січня 2020 року №47-р.

1.2. Загальна сума компенсації за надання ПЗЕІ визначається кошторисними призначеннями на відповідний рік за рахунок коштів місцевого бюджету.

1.3. Компенсація за надання ПЗЕІ здійснюється на підставі рішень Хмельницької міської ради.

 

ІІ. Розрахунок компенсації за надання ПЗЕІ

2.1. Загальна сума компенсації за надання ПЗЕІ не повинна перевищувати суму, яка необхідна для покриття економічно обґрунтованих витрат (чистої фінансової різниці) між понесеними при наданні ПЗЕІ витратами та доходами суб’єкта господарювання від надання ПЗЕІ, з урахуванням рівня розумного прибутку.

«Розумний прибуток» слід сприймати як норму прибутковості капіталу, яка є нормальною для сектору в Україні і яка враховує ризик або відсутність ризику, внаслідок надання державної підтримки органами місцевого самоврядування.

2.2. Перевізник забезпечує коректне відображення на окремих рахунках бухгалтерського обліку результатів фінансово-господарської діяльності відповідно до організаційної структури підприємства таким чином, щоб чітко відстежувались:

  • витрати та доходи, пов’язані з послугами, які мають загальний економічний інтерес та які підприємство вповноважене надавати, і, з іншого боку, витрати та доходи, пов’язані з кожним іншим окремим товаром або послугою, щодо яких підприємство здійснює діяльність;
  • повна інформація щодо методів, відповідно до яких витрати та доходи призначаються або розподіляються за різними видами діяльності. Ці методи мають базуватися на принципах бухгалтерського обліку обумовленості, об’єктивності, прозорості та послідовності відповідно до міжнародно визнаних методологій бухгалтерського обліку, зокрема калькуляції витрат за видом діяльності, та мають базуватися на даних аудиту та визначатись обліковою політикою підприємства.

2.3. Обчислення суми компенсації за надання послуг, що становлять ПЗЕІ здійснюється за наступним алгоритмом:

- витрати, понесені у зв’язку з виконанням зобов’язання з надання ПЗЕІ, що містяться в договорі про таку послугу,

- за вирахуванням будь-якого доходу, що виникає під час виконання зобов’язань з надання відповідної послуги (наприклад, отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка пов’язана з наданням ПЗЕІ),

- за вирахуванням надходжень від тарифу чи будь-якого іншого доходу, отриманого під час виконання відповідних зобов’язань щодо надання ПЗЕІ,

- дорівнює чистій фінансовій різниці,

- плюс розумний прибуток.

2.4. При розрахунку компенсації за надання ПЗЕІ можуть бути враховані витрати, понесенні перевізником, у зв’язку з наданням ПЗЕІ, такі як:

-   витрати на оплату праці персоналу;

  • відрахування на соціальні заходи;
  • електроенергію, паливномастильні та інші експлуатаційні матеріали;
  • витрати на ремонт, який не пов’язаний з поліпшенням об’єктів підприємств (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), утримання, експлуатацію, ремонт основного виробничого обладнання в обсягах, визначених законодавством, та інші види ремонтів і технічного обслуговування в обсягах, визначених системами технічного обслуговування та ремонту об'єктів міського електричного транспорту та автобусів, а також витрати на оплату робіт, пов’язаних з державним технічним контролем об’єктів міського електротранспорту;
  • вартість запасних частин, купованих комплектувальних виробів, паливномастильних та інших матеріалів, що використовуються безпосередньо для забезпечення технологічного процесу перевезень пасажирів і на технологічні операції, пов’язані з підготовкою автобусів та/або тролейбусів до експлуатації, і є необхідною складовою для надання транспортних послуг;
  • витрати, пов’язані з придбанням рухомого складу;
  • постійні та інші витрати (амортизація основних засобів, комунальні послуги, сплата податків, адміністративні витрати), передбачені законодавством, необхідні для надання ПЗЕІ.

2.5. Сума амортизаційних відрахувань для розрахунку тарифу визначається з урахуванням руху основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення у плановому періоді.

Амортизаційні відрахування за придбані основні засоби, які були отримані за рахунок коштів державного та міського бюджетів не включаються у тариф на перевезення пасажирів.

2.6. При укладанні з одним перевізником декількох договорів з надання ПЗЕІ, загальні витрати розподіляються між різними договорами з надання ПЗЕІ та іншими видами діяльності.

2.7. Для підвищення прозорості та уникнення перехресних субсидій, якщо перевізник поряд із наданням ПЗЕІ займається й іншими видами діяльності, облікові рахунки різних видів діяльності повинні бути відокремлені та відповідати таким умовам:

  • облікові рахунки, що відповідають кожному з видів діяльності, повинні бути окремими, а частка відповідних активів і постійних витрат повинна розподілятися відповідно  до чинних положень бухгалтерського обліку та податкового законодавства;
  • всі змінні витрати, відповідна частка постійних витрат і прибуток, пов’язані з будьякою іншою діяльністю перевізника, не можуть бути віднесені до ПЗЕІ;
  • витрати на надання ПЗЕІ повинні бути врівноважені доходами та виплатами від замовника транспортних послуг, без будьякої можливості передачі доходу в інший сектор діяльності.

 

ІІІ. Проведення відшкодування компенсації за надання ПЗЕІ

3.1. Сума коштів, що підлягає перерахуванню перевізнику визначається в межах бюджетних асигнувань.

3.2. Суми коштів, що підлягають перерахуванню перевізнику, повинні визначатися на основі звітних даних підприємства (у т.ч. управлінської звітності), а при завершенні бюджетного року - на основі очікуваних даних, з подальшим уточненням відповідно до показників річної звітності.

Відповідальність за повноту та правильність даних несе перевізник.

3.3. Фінансування кошторисних призначень на відшкодування витрат перевізникам здійснюється на підставі поданих ними заявок/актів/звітів/розрахунків.

3.4. Відшкодування компенсаційних виплат перевізникам проводиться на їх розрахунковий рахунок при надходженні коштів на зазначену мету.

 

IV. Заходи щодо уникнення надмірної компенсації

4.1. Компенсація не може перевищувати суму, необхідну для покриття чистої фінансової різниці між понесеними витратами та отриманими доходами перевізника при наданні ПЗЕІ з урахуванням рівня розумного прибутку.

4.2. При здійснені відшкодування компенсації за надання ПЗЕІ застосовуються заходи контролю у бюджетному процесі відповідно до Бюджетного кодексу України.

4.3. У разі виявлення випадку надання надмірної компенсації її повернення здійснюється в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.

 

 

Керуючий справами виконавчого комітету    Ю. САБІЙ

В. о. начальника управління

транспорту та зв’язку     Ю. СМОЛІНСЬКИЙ

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!