Рішення виконавчого комітету

від 13.08.2020 № 599 "Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції щодо внесення змін до рішення позачергової десятої сесії Хмельницької міської ради від 29.12.2016 р. № 2 «Про затвердження Програми розвитку освіти міста Хмельницького"

Файл Завантажити (187.92 КБ)

Хмельницька міська рада
Виконавчий комітет
РІШЕННЯ

від 13.08.2020 № 599

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції щодо внесення змін до рішення позачергової десятої сесії Хмельницької міської ради від 29.12.2016 р. № 2 «Про затвердження Програми розвитку освіти міста Хмельницького на 2017-2021 роки»

 

Розглянувши клопотання Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, у зв’язку із збільшенням видатків міського бюджету на утримання закладів освіти міста Хмельницького та здійснення заходів, що фінансуються через Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою задоволення якісних потреб населення та сприяння інноваційного розвитку у сфері освіти, відповідно до Стратегії розвитку міста Хмельницького до 2025 року, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозицію про внесення змін до рішення позачергової десятої сесії Хмельницької міської ради від 29.12.2016 р. № 2 «Про затвердження Програми розвитку освіти міста Хмельницького на 2017-2021 роки», виклавши додаток до рішення у новій редакції згідно з додатком.

2. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради М. Кривака, Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради.

 

Заступник міського голови  А. БОНДАРЕНКО

     

Додаток до рішення виконавчого комітету

від 13.08.2020 року  №599

 

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ОСВІТИ МІСТА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО

на 2017-2021 роки

 

І. Загальна характеристика

Програма розвитку освіти міста Хмельницького на 2017-2021 роки розроблена з метою створення умов та інноваційних механізмів розвитку системи освіти на виконання законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», постанов Уряду України, нормативно-інструктивних документів Міністерства освіти і науки України, державних, регіональних та міських програм. Програма  враховує  положення  Стратегії  сталого  розвитку  «Україна  –  2020», схваленої Указом Президента України від 12.01.2015  № 5/2015;  Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої   Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №  385 та Стратегії розвитку міста Хмельницького до 2025 року, Програми військово-патріотичного виховання мешканців міста Хмельницького на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням міської ради від 26.20.2016 року №4, матеріали батьківського та освітнього форумів.

Підставами для розробки Програми є необхідність продовження програмно-цільового забезпечення подальшого розвитку системи освіти в місті з урахуванням досягнутого в результаті виконання попередніх програм, а також актуальних сьогоденних і стратегічних завдань освітньої сфери в соціально-економічному розвитку регіону, задоволенні освітніх запитів громади.

Необхідність розроблення Програми пов’язана з:

- вимогами до якості освіти, її орієнтацією у світовий та європейський освітній простір, зміною векторів державної політики у сфері освіти, яка визначає освіту пріоритетною соціальною сферою;

- демократичними змінами в українському суспільстві,  які  забезпечили розширення повноважень регіонів у виробленні власної політики щодо розвитку різних сфер, у тому числі освіти;

- невідповідністю між можливостями цифрових технологій та станом інформаційно-аналітичного забезпечення освіти міста;

- потребою розвитку системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, удосконалення  системи  профільного навчання та моніторингу якості освіти.

З метою розвитку міста і задоволення потреб населення у якісній освіті усі навчальні заклади функціонують взаємопов’язано; реалізація державної політики в галузі освіти міста  здійснюється на принципах комплексності і послідовності та спрямована на досягнення спільної мети: формування  конкурентоспроможності міста в національному і глобальному плані.

Освіта міста Хмельницького є відкритою системою. Відкритість системи освіти сприяє залученню різних соціальних інститутів, використання різних форм взаємодії суб’єктів системи при широкому громадському обговоренні питань і проблем освіти. Усі навчальні заклади зобов’язані ставати усе більш відкритими і зрозумілими для суспільства, консолідувати зусилля соціуму. Сучасний розвиток освітньої галузі відбувається і завдяки активній громадській позиції. За участі громадськості розпочато створення системи незалежної оцінки якості освіти на всіх рівнях, з апробацією показників рейтингу освітніх закладів.

Станом на 01.09.2016 мережа  дошкільної освіти представлена 47 установами, з них 39 – комунальних, 1 – відомчий і 2 – приватних дитячих садка, а також у складі НВО/НВК – 5.

У місті Хмельницькому кількість дітей віком від 0 до 6 років становить 21809, з них: від 0 до 4 років – 15577; п’ятирічки – 3169; шестирічки – 3063. Станом на 01.10.2016 року дошкільною освітою охоплено 11994 дитини віком від 2 до 6 років.

У 2016 році частково вдалося зняти соціальну напругу по влаштуванню дітей у дошкільні навчальні заклади. Адже з метою розширення доступу дітей до дошкільної освіти додатково відкрито дошкільні групи у: ДНЗ № 36 – 4 групи (мікрорайон Виставка), ДНЗ № 43 – 1 група (Південно-західний мікрорайон), НВК № 31 – 2 групи. Завершено добудову ДНЗ № 3 (мікрорайон Ружична), де з 01.09.2016 року відкрито 4 додаткові групи. Розпочато капітальний ремонт приміщення ДНЗ № 25 (4 групи).

Окрім цього, з січня 2016 року вдвічі (з 8 до 16 грн.) збільшено вартість харчування дитини, що дало можливість покращити виконання натуральних норм.

Діє електронна реєстрація дітей для влаштування у дошкільні навчальні заклади міста.

Проте для 100% забезпечення місцями в дошкільних закладах дітей від 3 до 6 років необхідно реалізувати комплекс заходів: від будівництва нових дитячих садків до створення умов для організації інших форм дошкільної освіти: відкриття приватних, корпоративних дитячих садків, активізувати роботу щодо охоплення альтернативною дошкільною освітою наймолодших мешканців міста.

У 2017-2021 роках буде продовжено роботу щодо реалізації Державного стандарту дошкільної освіти, що потребує активізації методичної роботи з педагогічними кадрами, впровадження нових навчальних програм,  зміцнення матеріально-технічної бази, створення умов, що забезпечують якість дошкільної освіти.

Освіта міста Хмельницького представлена 42 загальноосвітніми навчальними  закладами, зокрема:

  • ліцеї – 3 (у тому числі обласний),
  • колегіум – 1,
  • гімназії – 2,
  • приватні школи – 2,
  • навчально-виховні комплекси – 7,
  • навчально-виховні об’єднання – 4,
  • спеціалізовані школи – 10,
  • загальноосвітні школи – 9,
  • спеціальні школи – 2,
  • школа-інтернат – 1,
  • змінна школа – 1,

у яких навчається понад 30 тисяч школярів.

Середня наповнюваність класів у 2016 році становить 27,8 учнів.

Більшість навчальних закладів міста перейшли на п’ятиденний режим роботи. Поступово здійснюється перехід на навчання в одну зміну за рахунок упорядкування загальної мережі класів та оптимального використання шкільних приміщень.

Враховуючи збільшення кількості дітей шкільного віку (2015-2016 навчальний рік – 27000 осіб, 2016-2017 навчальний рік – понад 30 000 осіб), стан будівель навчальних закладів, що побудовані 30-50 років тому, освітня інфраструктура потребує суттєвого оновлення.

Суттєвим проривом в розвитку освіти міста став 2016 рік, адже внаслідок визначення освітньої галузі пріоритетною з міського бюджету за 9 місяців 2016 року виділено 26756179,6 грн., що дозволило суттєво оновити матеріально-технічну базу навчальних закладів, покращити забезпечення шкіл сучасним інформаційно-технологічним обладнанням, здійснити ремонт покрівлі, харчоблоків, асфальтового покриття, замінити віконні блоки, системи освітлення. Вперше виділено 2015,6 тис.грн. на демонтаж та встановлення ледосвітлення в початкових класах усіх загальноосвітніх навчальних закладів. У 2016 році розроблено проектну документацію на ремонт харчоблоків їдалень. Проте вкрай необхідно оновлювати застаріле устаткування в інших навчальних закладах.

У 2016 році навчальні заклади частково оснащено сучасним обладнанням (комп’ютерні класи та мультимедійні комплекси, спортінвентар). Збудовано 3 міні-футбольні майданчики (НВО №28, НВК №9, НВК №7).

Станом на 01.09.2016 року профільним навчанням охоплено 2025 учнів 10-11 класів, що становить 76,8% від загальної кількості учнів, які навчаються в старшій школі. Найбільша кількість учнів навчається за філологічним (33%), суспільно-гуманітарним (31,9%), природничо-математичним (19,6%) напрямом; проте 16,5% школярів не визначилися з профілем, а тому навчаються за універсальним напрямком.

Допрофільною підготовкою охоплено 2999 учнів, що складає 56,3% від загальної кількості учнів, що навчаються у 8-9 класах.

Актуальним залишається завдання щодо підвищення рівня навчальних досягнень учнів з природничо-математичних, суспільних дисциплін та іноземних мов. Це пов’язано з тим, що існуючий механізм оновлення змісту освіти потребує використання ефективних технологій навчання,  гнучкості і оперативності. Окрім того, потребує оновлення матеріально-технічне забезпечення профільних кабінетів природничо-математичного та інформаційного напрямів.

Перспектива розвитку системи освіти пов’язана з формуванням ефективних виховних систем на принципах співпраці з сім’єю,  використанням діяльнісних технологій (проектні, дослідницькі та ін.), навчанням дітей з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах (інклюзивне навчання), розширення спектру послуг з позашкільної освіти.

Відповідно до сучасної концепції ефективного навчання здоровому способу життя на засадах розвитку життєвих і спеціальних навичок у загальноосвітніх навчальних закладах впроваджуються освітньо-просвітницькі, оздоровчо-спортивні програми формування здорового способу життя: «Школа проти СНІДу», «Діалог», «Рівний – рівному».

Дієвим механізмом впровадження інноваційного досвіду формування мотивації культури здоров’я, здорового способу життя учнів, вихованців є діяльність Шкіл сприяння здоров’ю. Десять загальноосвітніх навчальних закладів міста (НВК №7, НВК №9, НВК №10, СЗОШ №8, ліцей №17, СЗОШ №7, гімназія №2, СЗОШ №29, НВК №6, ЗОШ №18) ввійшли до міської та обласної мережі Шкіл сприяння здоров’ю. До Національної мережі ввійшли НВК №7 та НВК №9.

Водночас залишаються актуальними проблеми, пов’язані з погіршенням здоров’я дітей. З метою вивчення стану здоров’я дітей, що навчаються у навчальних закладах, розподілу їх на групи для занять на уроках фізичної культури, своєчасного виявлення хворих та запобігання розповсюдженню захворювань в організованих колективах проводяться  профілактичні медичні огляди дітей дошкільного віку та учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів міста всіх типів і форм власності. За час навчання у школі збільшуються відхилення у стані здоров’я дітей, зростає кількість хронічних захворювань, погіршуються показники фізіологічного та психічного розвитку дітей і підлітків. Серед неповнолітніх поширені шкідливі звички, тютюнопаління, вживання алкоголю, зростає захворюваність на наркоманію та ВІЛ-інфекцію тощо.

На сучасному етапі виникла потреба в оновленні змісту і форм заходів, спрямованих на формування здорового способу життя школярів; створенні системи моніторингу і оцінювання освітніх програм в галузі здорового способу життя; формування свідомого ставлення всіх учасників навчально-виховного процесу до набуття навичок здорового способу життя, ціннісного відношення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих. В усіх навчальних закладах створено умови для медичного обслуговування вихованців дошкільних освітніх закладів і школярів. Проводиться робота щодо приведення у відповідність до вимог медичних кабінетів.

За період літньої оздоровчої кампанії 2016 року в 14 таборах, які працювали на базі загальноосвітніх навчальних закладів було охоплено відпочинком 1236 дітей, з них 105 дітей пільгових категорій. Протягом чотирьох змін на базі позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацький оздоровчий комплекс «Чайка» м. Хмельницького» було оздоровлено 1129 дітей, з них пільгових категорій 252 дитини. У таборі з денним перебуванням «Прибузька республіка» при Хмельницькому палаці творчості дітей та юнацтва охоплено відпочинком 98 дітей, з них 26 дітей пільгових категорій. У наметовому містечку «Мандрівник» у с. Головчинці Летичівського району охоплено відпочинком 45 дітей.

Значна  увага приділялася соціалізації дітей вимушено переміщених осіб. Створення психологічних комфортних умов перебування дитини в закладі, залучення до творчості, участі в різноманітних конкурсах, змаганнях, перебування в таборах відпочинку сприяло соціальній і мовній адаптації.

Під час літнього відпочинку значну увагу було приділено питанню організації  харчування, медичного обслуговування, змістовного дозвілля, проведенню заходів, спрямованих на виховання національної свідомості, відродженню національних традицій, залученню дітей до вивчення історії та культури рідного краю, формуванню навичок здорового способу життя через залучення дітей до регулярних занять фізичною культурою і спортом.

Станом на 01.10.2016 року виявлено 12149 дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку, що становить 40% від загальної кількості школярів (30319 учнів). Найбільший відсоток від загальної кількості дітей з особливими потребами – це діти з порушенням опорно-рухового апарату (46.2%), з порушенням зору (34.3%), мови (17.1%), складними комплексними порушеннями (1.5%).

Забезпечується рівний доступ до якісної освіти дітей з особливими потребами, шляхом залучення їх до навчання в інклюзивних класах. У місті Хмельницькому функціонує 2 загальноосвітніх навчальних заклади, де запроваджується інклюзивна освіта. У СЗОШ № 8 функціонує 14 класів інклюзивного навчання для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в яких навчається 24 дитини. З даною категорією дітей працює команда спеціалістів: соціальний педагог, психолог-реабілітолог, логопед, лікар-реабілітолог, 4 асистенти вчителів-реабілітологів. Створено безперешкодний доступ дітей до навчальних кабінетів в приміщені основної та старшої школи, де функціонує ліфт.

Станом на 01.10.2016 року 102 учні охоплено індивідуальною формою навчання.

У навчальних закладах працює 35 практичних психологів і 30 соціальних педагогів, які здійснюють психокорекційну роботу з дітьми, що потребують допомоги, проводять відповідну роботу з педагогічним та батьківським колективом, індивідуально консультують сім’ї,  які опинилися в складних життєвих ситуаціях.

На базі Хмельницького міського навчально-курсового комбінату в групах допрофесійної та професійної підготовки займаються діти з особливими потребами, які здобувають професію за трьома напрямками: основи кулінарії, швейна справа, основи роботи на ПК.

У той же час гостро постає потреба в модернізації і технологічному переоснащенні шкіл, створенні сучасних побутових умов для їх вихованців. Поширення практики інклюзивної освіти дітей з особливими потребами потребує посилення заходів щодо створення в школах «безбар’єрного середовища», забезпечення навчального процесу спеціальним обладнанням і навчальним матеріалом (апаратно-програмними комплексами для дітей з порушенням зору, слуху, спеціалізованими меблями для дітей з порушенням опорно-рухового апарату).

Одним із пріоритетних напрямів діяльності управління освіти є формування ефективної системи роботи з обдарованими учнями. На базі загальноосвітніх навчальних закладів працюють 29 гуртків науково-дослідницького напряму та 22 науково-технічного напрямку. Учні-члени Малої академії наук беруть участь у роботі мобільних консультаційних пунктів. Система виявлення обдарованої молоді побудована на поєднанні результатів психолого-педагогічної діагностики та врахуванні рівня навчальних, творчих та спортивних досягнень учнів.

Проте, необхідно збільшити кількість масових інтелектуальних змагань з різних предметів і міжпредметних дисциплін на міському рівні з метою виявлення і підтримки дітей обдарованих, здібних, тих, хто виявляє інтерес з того чи іншого предмету. Проблемою є відсутність банку методик роботи з обдарованими дітьми, передових педагогічних практик роботи щодо виявлення і підтримки обдарованості, а також  підвищення професійної компетентності педагогів, які працюють з такими дітьми.

У місті створено систему мотиваційної підтримки обдарованих дітей та їх педагогів. Значним засобом стимулювання учнів, які досягли видатних успіхів у навчанні, творчості, спорті, та їх учителів стали щорічні стипендії та премії міського голови.

Система позашкільної освіти включає 6 позашкільних навчальних закладів: палац творчості дітей та юнацтва, дитячо-юнацький центр управління освіти, дитячо-юнацька спортивна школа управління освіти, міжшкільний навчально-виробничий комбінат, міський центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді, позашкільний навчальний заклад  «Дитячо-юнацький оздоровчий комплекс «Чайка» міста Хмельницького» – і охоплює навчанням понад 4865 вихованців у 326 гуртках.

Станом на 01.10.2016 року гуртковою роботою в навчальних закладах охоплено 8779 учнів у 445 гуртках. У порівнянні з попередніми роками відбулося зменшення кількості гуртків та кількості дітей, охоплених гуртковою роботою.

Центрами позашкільної освіти учнів є і шкільні музеї на базі   навчальних закладів міста.

Позашкільні навчальні заклади сприяють професійному самовизначенню і творчій самореалізації дітей. Результатами роботи всіх позашкільних навчальних закладів міста є їх значні досягнення, адже декілька років поспіль місто Хмельницький утримує першість за результативністю  представлення області на всеукраїнських та міжнародних масових заходах.

Проте в системі позашкільної освіти існують такі проблеми:

  • недостатнє залучення підлітків і старшокласників у систему позашкільної освіти;
  • мала кількість програм для підлітків і старшокласників, в основному на інтереси і потреби учнів молодшого і середнього шкільного віку;
  • зношеність будівель (необхідні значні кошти для проведення поточного і капітального ремонтів);
  • відсутність цільових коштів на придбання техніки, обладнання, ліцензованого програмного забезпечення, яке потрібне для реалізації сучасних освітніх програм технічної спрямованості (наприклад, дизайн, медіа-технології, робототехніка, конструювання і та ін.);
  • недостатнє фінансування підготовки дітей системи позашкільної освіти для участі в конкурсах регіонального, всеукраїнського і міжнародного рівнів.

Вирішення цих проблем визначатиме характер і зміст програмних заходів.

Подальшого  вдосконалення вимагає система мотивації, спрямована на підвищення громадської і професійної майстерності педагогів. Таким кроком є залучення колективів шкіл і ВНЗ до реалізації масштабних проектів з питань формування і поширення передового педагогічного досвіду, можливості проходження стажування в країнах Європи.

На сьогодні до експериментальної діяльності на всеукраїнському рівні залучено 6 закладів освіти, а на регіональному – 5. Усього займаються експериментальною роботою 11 закладів освіти (26,2  % від загальної кількості закладів освіти).  В інноваційному режимі працює дошкільний навчальний заклад №38 «Світлячок», у якому реалізується міжнародний проект «Афлотот» (економічне виховання дітей дошкільного віку).

Проектною діяльністю на всеукраїнському рівні охоплено 21 навчальний заклад, що становить 50% від загальної кількості ЗНЗ.

Реалізація заходів щодо модернізації системи освіти міста потребує розгляду кадрових проблем, визначення дій, спрямованих на побудову ефективної системи управління освітньою галуззю, орієнтованою на досягнення високого результату.

Сьогодні набуває нових підходів і перетворюється на складову цілісного процесу соціальної адаптації й життєвого самовизначення особистості робота громадських учнівських організацій. Для  цього необхідно сприяти  розвитку системи учнівського самоврядування; забезпечити реалізацію права учнів на участь у громадському управлінні навчальним закладом, активізувати й удосконалити співпрацю педагогічних колективів з органами учнівського  самоврядування; сприяти реалізації в практичній діяльності закладів освіти міста теоретичних засад громадсько-державного управління, що передбачає підвищення ступені участі учнівської, батьківської і педагогічної громадськості в прийнятті управлінських рішень.

Принципові зміни в статусі освітніх закладів, збільшення їх фінансових повноважень, демократизація взаємовідносин між школою і громадою, істотні зміни в організації і змісті навчально-виховного процесу ставлять нові вимоги до професійних компетенцій керівників навчальних закладів. Це ставить нові вимоги до системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації керівних кадрів для освітньої галузі міста.

Свого часу перехід від жорстко централізованої системи управління до багаторівневої, з розподілом повноважень на різних «поверхах» управління, високим рівнем самостійності навчальних закладів, наявністю органів державно-громадського управління не був підкріплений системною роботою щодо налаштування нових механізмів. Як наслідок, усі керівники навчальних закладів недостатньо розуміють сфери своєї відповідальності із забезпечення результатів роботи, не конкретизують зміст своїх взаємних зобов’язань.

Сучасна освіта потребує впровадження  нових за характером та змістом відносин з  родинами учнів і вихованців, що базуються на взаємоповазі, визнанні прав та відповідальності кожної зі сторін. Вони передбачають вільний і відкритий обмін думками,  спільне обговорення актуальних та складних проблем, вирішення яких потребує скоординованих дій та консолідацію можливостей і зусиль з усіма іншими інституціями, які мають ресурси для розвитку дітей.

У Програмі максимально враховано сучасні світові тенденції глобалізації, потреби мешканців міста щодо рівня освіти, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення у галузі педагогічних новацій. Її характерними ознаками є ідеї розвитку освіти на засадах патріотичного виховання, багатовікового духовного потенціалу українського народу.

Програма визначає основні напрямки, пріоритети, завдання  розвитку освіти міста на 2017-2021 роки, конкретизує механізми, основні заходи реалізації, терміни, прогнозовані обсяги фінансового забезпечення виконання. Програма має відкритий характер і може доповнюватися (змінюватися) в установленому чинним законодавством порядку в разі, коли в період її виконання відбуватимуться зміни в законодавстві України про освіту, державній освітній політиці, в реальній соціально-економічній ситуації в регіоні, що вимагатимуть відповідного безпосереднього реагування системи освіти міста.

ІІ. Мета та завдання Програми

Метою Програми є удосконалення розвитку системи освіти, яка забезпечить формування конкурентоспроможної, творчої, соціально активної особистості відповідно до потреб держави та запитів громадян  міста, формування позитивного іміджу освітньої галузі та перспектив її розвитку.

        Основними завданнями Програми є:

  • модернізація системи матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів та освітніх установ відповідно до сучасного рівня розвитку освітньої індустрії, інформаційно-комунікаційних технологій на основі запитів регіонального соціуму та рівня інноваційного розвитку економіки.
  • пошук і реалізація сучасних ефективних моделей виховання, спрямованих на формування системи цінностей особистості, адекватних актуальним завданням розбудови суспільства в Україні і її інтеграції в європейський простір та світове співтовариство.
  • формування у навчальних закладах міста комплексної національно-орієнтованої системи виховання, яка ґрунтується на довірі та співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.
  • створення ефективних засобів та технологій пошуку, навчання, виховання і самовдосконалення обдарованих дітей та молоді. Розвиток інтелектуального і творчого потенціалу міста.
  • забезпечення  участі  навчальних  закладів  у  міжнародних  освітніх проектах.
  • впровадження ефективної системи національного виховання, розвитку і соціалізації дітей та молоді.

ІІІ. Очікувані результати

Виконання Програми забезпечить: 

  • формування цілісної системи освіти, єдиного культурно-освітнього простору для найповнішого комплексного задоволення потреб громадян в освітніх послугах;
  • удосконалення мережі закладів освіти, створення інноваційних освітніх комплексів, педагогічних технопарків;
  • створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації учасників педагогічного процесу, укріплення їх здоров’я;
  • підвищення фахового рівня педагогічних кадрів, здатних працювати в умовах інноваційних змін;
  • створення дієвої системи ресурсного забезпечення освіти;
  • удосконалення роботи з питань ранньої педагогічної та медико-соціальної реабілітації дітей із обмеженими можливостями здоров’я.
  • визначення напрямків розвитку та розроблення заходів щодо реабілітації дітей із вадами психофізичного розвитку.
  • наближення системи освіти Хмельницької міської ради до європейських вимірів і стандартів;
  • підвищення конкурентоздатності випускника;
  • підвищення якості освіти на всіх рівнях освітньої системи.
  • оприлюднення матеріалів та результатів моніторингу виконання Програми, що сприятиме відкритості та прозорості освітньої політики у місті.
  • Створення умов для впровадження моделей державно-громадського управління освітою та формування системи державно-громадського партнерства в освіті.
  • Розвиток системи психолого-педагогічного супроводу учнів та молоді, упровадження моделей формування культури здорового і безпечного способів життя.

ІV. Обсяги та джерела фінансування Програми

Фінансування Програми розвитку освіти міста Хмельницького на 2017-2021 роки планується за рахунок коштів міського бюджету на відповідний рік з урахуванням його уточнень. Можливе залучення благодійних внесків та інших джерел надходжень, не заборонених законодавством.

Основні скорочення, що застосовуються в Програмі:

1. ДНЗ – дошкільний навчальний заклад.

2.  ЗНЗ – загальноосвітній навчальний заклад.

3.  ПНЗ – позашкільний навчальний заклад.

4.  НМЦ – науково-методичний кабінет.

5.  ХМНВК – Хмельницький міжшкільний навчально-виробничий комбінат.

6.  ХПТДЮ  –  Хмельницький палац творчості дітей та юнацтва.

7. НАДПСУ – Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького.

 

Розділ І. Зміст і якість освіти

Розвиток дошкільної освіти міста

Розвиток мережі

Якість та доступність дошкільної освіти

Загальна середня освіта

Розвиток мережі

Обов’язковість освіти

Профільне навчання

Обдаровані діти

Учнівське самоврядування

Позашкільна освіта

Професійно-технічна освіта

Розділ ІІ.  Освітній простір

Європейський вимір в освіті

Державно-громадське управління

Здоров’я дитини та безпека її життя

Забезпечення умов збереження та зміцнення здоров’я дітей

Фізичне виховання

Харчування

Відпочинок та оздоровлення дітей

Безпека життєдіяльності

Освіта осіб з особливими потребами

Виховання та розвиток особистості в системі освіти

Розділ ІІІ. Зміцнення, поповнення й оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти

Інформатизація системи освіти та впровадження ІТ-технологій

Впровадження  енергозберігаючих заходів

Функціонування структурних підрозділів

Розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти

Додаток 1 до Програми

ПАСПОРТ

 Програми розвитку освіти міста Хмельницького

на 2017-2021 роки

 

1.

Головний розробник

Управління освіти Хмельницької міської ради

2.

Співрозробники Програми

Управління молоді  та спорту, управління культури і туризму, Хмельницький національний університет, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького

3.

Учасники Програми

Виконавчий комітет Хмельницької міської ради, Хмельницька міська рада, управління освіти Хмельницької міської ради

4.

Підстава для розробки Програми

Закони України:

  • «Про місцеве самоврядування в Україні»,
  • «Про освіту»,
  • «Про загальну середню освіту»,
  • «Про дошкільну освіту»,
  • «Про позашкільну освіту»,
  • Стратегія  сталого  розвитку  «Україна  –  2020», схвалена Указом Президента України від 12.01.2015  № 5/2015; 
  • Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року, затверджена  Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №  385
  • Стратегія розвитку міста Хмельницького до 2025 року

4.

Мета Програми

Метою Програми є удосконалення розвитку системи освіти, яка забезпечить формування конкурентоспроможної, творчої, соціально активної особистості відповідно до потреб держави та запитів громадян  міста, формування позитивного іміджу освітньої галузі та перспектив її розвитку

5.

Перелік пріоритетних завдань Програми

  • Модернізація системи матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів та освітніх установ відповідно до сучасного рівня розвитку освітньої індустрії, інформаційно-комунікаційних технологій на основі запитів регіонального соціуму та рівня інноваційного розвитку економіки;
  • пошук і реалізація сучасних ефективних моделей виховання, спрямованих на формування системи цінностей особистості, адекватних актуальним завданням розбудови суспільства в Україні і її інтеграції в європейський простір та світове співтовариство;
  • формування у навчальних закладах міста комплексної національноорієнтованої системи виховання, яка ґрунтується на довірі та співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу;
  • створення ефективних засобів та технологій пошуку, навчання, виховання і самовдосконалення обдарованих дітей та молоді. Розвиток інтелектуального і творчого потенціалу міста;
  • забезпечення  участі  навчальних  закладів  у  міжнародних  освітніх проектах;
  • впровадження ефективної системи національного виховання, розвитку і соціалізації дітей та молоді

6.

Виконавці Програми

Управління освіти Хмельницької міської ради, управління культури і туризму, управління молоді  та спорту, управління капітального будівництва

7.

Термін реалізації Програми

2017-2021

8.

Джерела фінансування заходів Програми

Міський бюджет

9.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми (тис.)

2 223 020,6 тис. грн.

 

Заступник міського голови   Г. МЕЛЬНИК

В.о. директора Департаменту освіти та науки   Н.БАЛАБУСТ

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!