Проекти рішень міської ради

Про затвердження нової редакції Положення про юридичний відділ міської ради

 

Про затвердження нової редакції Положення про юридичний відділ міської ради

 

Розглянувши пропозицію виконавчого комітету міської ради, з метою приведення у відповідність з вимогами чинного законодавства діючого Положення про юридичний відділ Хмельницької міської ради, у зв’язку із змінами в податковому законодавстві, керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити нову редакцію Положення про юридичний відділ міської ради, яку доручити підписати завідувачу юридичного відділу Л.Демчук (додається).

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на юридичний відділ міської ради.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, антикорупційної політики, забезпечення правопорядку та зв’язку з військовими частинами.

 

Міський голова О.Симчишин

 

Додаток

до рішення сесії міської ради

від ____________2019р. №___

ПОЛОЖЕННЯ

про юридичний відділ  Хмельницької міської ради

(нова редакція)

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Юридичний відділ Хмельницької міської ради (далі - Відділ) є виконавчим органом Хмельницької міської ради, який створено шляхом перейменування юридичного відділу виконавчого комітету Хмельницької міської ради у порядку, визначеному Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», та зареєстрований в порядку, визначеному чинним законодавством.

1.2.Відділ підконтрольний і підзвітний міській раді та підпорядкований міському голові.

1.3. Відділ є самостійним, з правом юридичної особи, має круглу печатку, бланк із своїм найменуванням. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Відділ володіє та користується закріпленим майном в межах визначених чинним законодавством України. Штатний розпис відділу затверджує міський голова.

1.4. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами Президента України, рішеннями Хмельницької міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами.

1.6. Положення про Відділ затверджується міською радою.

1.7. Міська рада створює умови для нормальної роботи та підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує їх окремими приміщеннями, телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібникам та літературою з правових питань.

 

ІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ

2.1. Метою Відділу є забезпечення роботи міської ради та її виконавчих органів на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

2.2. Основними завданнями Відділу є: організація правової роботи, яка спрямована на правильне застосування, неухильне дотримання вимог законодавства, інших нормативних актів міською радою, виконавчими органами міської ради, їх керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних  обов'язків, а також представництво інтересів Хмельницької міської ради, її виконавчих органів, міського голови в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.

 

ІІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ  ВІДДІЛУ

3. У межах своєї компетенції, Відділ:

3.1. Здійснює правову експертизу проектів рішень міської ради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, і при наявності віз керівників відповідних виконавчих органів міської ради, візує їх.

У разі невідповідності проекту рішення, розпорядження, законодавству, а також якщо внесені до нього Відділом пропозиції не враховані, Відділ, не візуючи проект, за необхідності подає письмовий висновок з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення міською радою, виконавчим комітетом, міським головою чи керівником виконавчого органу ради.

3.2. Представляє у встановленому законодавством порядку інтереси Хмельницької міської ради, її виконавчих органів, міського голови в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.

3.3. Бере участь у розробці проектів нормативних актів міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, договорів та інших документів правового характеру.

3.4. Готує проекти розпорядчих актів міської ради, її виконавчих органів і міського голови, в тому числі нормативного характеру.

3.5. Надає правову допомогу депутатам та постійним комісіям міської ради, посадовим особам виконавчих органів міської ради.

3.6. За зверненнями депутатів та постійних комісій міської ради надає правові висновки до проектів рішень та надає роз’яснення правового характеру, з питань, які відносяться до компетенції міської ради та її виконавчого комітету.

 3.7. Здійснює правову експертизу проектів господарських договорів та інших правочинів, що укладаються міським головою від імені міської ради та її виконавчого комітету.

 3.8. Готує позови до суду про визнання незаконними актів органів державної влади, інших органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, які порушують права територіальної громади міста, або обмежують повноваження Хмельницької міської ради, її виконавчих органів міської ради та посадових осіб.

3.9. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних чи контролюючих  органів, результати претензійної і позовної роботи Відділу.

3.10. Розробляє пропозиції  щодо  усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності виконавчих органів Хмельницької міської ради, вносить їх на розгляд керівництва.

3.11. Організовує роботу спостережної комісії.

3.12. Приймає участь у розробці міських концепцій, програм тощо.

3.13. Приймає участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях виконавчого комітету міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою.

3.14. Здійснює розгляд звернень громадян та прийом громадян з правових питань.

3.15. Здійснює заходи щодо правового виховання населення міста, що передбачені Національною програмою розвитку правової освіти населення.

3.16 Проводить разом з іншими виконавчими органами міської ради роботу по перегляду актів з метою приведення їх у відповідність із чинним законодавством.

3.17. Здійснює інші повноваження, покладені на Відділ відповідно до чинного законодавства.

 

ІV. ПРАВА ВІДДІЛУ

4. Відповідно до покладених завдань Відділ має право:

4.1. Перевіряти додержання законності виконавчими органами міської ради та комунальними підприємствами міста.

 4.2. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб виконавчих органів міської ради документи, довідки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Відділ повноважень.

4.3. Залучати за узгодженням з керівником виконавчого органу міської ради відповідних спеціалістів для підготовки нормативних та інших документів, а також для розробки та здійснення заходів, які проводяться Відділом.

4.5. Інформувати міського голову про хід розгляду судових справ та вносити за результатами їх розгляду відповідні пропозиції.

4.6. Здійснювати координацію правової роботи юристів виконавчих органів міської ради щодо її вдосконалення.

4.7. Вносити пропозиції керівництву міської ради про притягнення до відповідальності посадових осіб, з вини яких заподіяна шкода або завдані збитки через неналежне виконання посадових обов’язків.

 

V. КЕРІВНИЦТВО ВІДДІЛОМ

5.1. Відділ очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою у порядку, визначеному чинним законодавством. Завідувач безпосередньо підпорядкований міському голові.

5.2. Завідувач відділу:

- здійснює керівництво Відділом відповідно до посадової інструкції та чинного законодавства України;

- несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на відділ завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;

- візує проекти рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, договорів, що укладаються міським головою від імені міської ради та її виконавчого комітету, а в разі невідповідності чинному законодавству - підписує зауваження до них;

- забезпечує виконання доручень міського голови та його заступників;

- представляє інтереси Хмельницької міської ради, її виконавчих органів, міського голови в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів або  визначає з цією метою працівника Відділу;

- визначає завдання і розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, забезпечує підвищення їх кваліфікації;

- приймає участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях виконавчого комітету міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою;

- забезпечує розроблення положення про Відділ, посадових інструкцій працівників відділу, подає їх на затвердження  в установленому порядку;

- діє в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією, що затверджуються міським головою.

5.3. Заступники завідувача Відділу призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою у порядку, визначеному чинним законодавством.

5.4. На посади завідувача, заступників завідувача та спеціалістів Відділу призначаються особи, що мають вищу юридичну освіту і необхідний стаж роботи в органах місцевого самоврядування або на державній службі за фахом.

5.5. Працівники Відділу призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою у порядку, визначеному чинним законодавством.

5.6. Працівники діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються міським головою.

 

VІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІДДІЛУ

6.1. Працівники Відділу несуть відповідальність за належне виконання, покладених на Відділ даним положенням повноважень, у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження Відділу розподіляються між працівниками Відділу завідувачем та закріплюються у їх посадових інструкціях.

6.2.За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.

 

VІI. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

7.1. Доходи (прибутки) Відділу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Відділу, реалізації мети та напрямів діяльності Відділу, визначених даним Положенням.

7.2. Відділу забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (окрім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

7.3. Припинення Відділу здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством України.

7.4. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.

 

Секретар міської ради М.Кривак

Завідувач юридичного відділу Л.Демчук

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!