Проекти рішень міської ради

Про розгляд звернення громадянки Олійник Людмили Альбертівні  щодо  надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник»

Про розгляд звернення громадянки Олійник Людмили Альбертівні  щодо  надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник»

 

           Рішенням вісімнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 25.10.2018 № 37 громадянці Олійник Л.А. відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеній у зверненні земельної ділянки площею 1200 кв. м з метою передачі її у власність для ведення садівництва.

Не погоджуючись з таким рішенням, Олійник Л.А. оскаржила рішення Хмельницької міської ради до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2018 року задоволено адміністративний позов Олійник Л.А. до Хмельницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача – Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, визнано протиправним та скасовано пункт 2 рішення вісімнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 25.10.2018  №37 «Про розгляд звернення громадян Олійник Людмили Альбертівни, Олійник Олени Миколаївни, Олійника Віктора Ярославовича, Олійника Вадима Вікторовича, Білецького Андрія Миколайовича та Варцаби – Мордвінової Валентини Миколаївни  щодо  надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник»» та зобов’язано Хмельницьку міську раду повторно розглянути заяву Олійник Л.А. про наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 1200 кв. м з метою передачі  її у власність для ведення садівництва.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 16 липня  2018 року апеляційну скаргу Хмельницької міської ради залишено без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду  від 26 квітня 2018 року – без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.

На виконання рішень судів, розглянувши повторно заяву Олійник Л.А. про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 1200 кв. м з метою передачі  її у власність для ведення садівництва, слід прийти до висновку, що заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Законом України від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ (із змінами) «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено розроблення Плану зонування території (далі зонінгу) – містобудівної документації, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Вищезазначена документація на місцевому рівні визначає умови та обмеження використання території населених пунктів.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історико - культурної спадщини

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням; - сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану;

Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Бажана для Олійник Л.А. земельна ділянка знаходиться у зоні, що не передбачає надання громадянам земельних ділянок для ведення садівництва.

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького, затвердженого рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, відображена на долучених до звернень викопіюваннях земельна ділянка входить до зони зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с), яка виділена для забезпечення правових умов створення і збереження спеціальних зелених насаджень як фактору захисту навколишнього природного середовища від негативного антропогенного впливу та умов функціонування зеленого господарства міста. Переважними видами забудови та іншого використання земельних ділянок у вказаній зоні є озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон (СЗЗ) підприємств, шумових зон об’єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об’єктів водопостачання, територій зсувів тощо.

Згідно п. 6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

З наведеного вбачається, що ведення садівництва не належить до переважних видів забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні зелених насаджень спеціального призначення, а тому не можуть бути дозволеними.

Теж саме стосується і Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, а бажана Олійник Л.А. земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування.

Відповідно до Генплану ландшафтно-рекреаційна зона формується на базі існуючих зелених насаджень загального користування і створенні нових масивів. В даний час у   м. Хмельницькому не сформована єдина мережа зелених насаджень загального користування. Відповідно до розрахунків по місту необхідно додатково 422,0 га зелених насаджень загального користування.

На території міста Хмельницького земельні ділянки для ведення садівництва входять до складу раніше створених садівничих товариств (кооперативів). Нові земельні ділянки для ведення садівництва Генеральним планом міста Хмельницького не передбачені, ні як окремо розміщені земельні ділянки, ні як масив (кооператив) в цілому.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, на яку Олійник Л.А. бажає отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки  орієнтованою площею 1200 кв.м з метою передачі у власність для ведення садівництва, не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Плану зонування території міста Хмельницького, Генеральному плану міста Хмельницького, що узгоджується з наведеним переліком підстав в ч. 7 ст. 118 ЗК України стосовно невідповідності обраного місця розташування об’єкта вимогам законів.

Відповідність лише виду цільового призначення бажаної земельної ділянки категорії земель не надає право отримувати такі земельні ділянки у власність в будь-якій частині міста без врахування містобудівної документації, що визначає умови та обмеження використання території міста.

Крім того, відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у межах  норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

Наявність доданих до клопотання додатків у вигляді викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки має суттєве значення.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об’єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Між тим, як вбачається з графічних матеріалів, доданих заявником до клопотання вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування бажаної земельної ділянки, оскільки містять графічні межі території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявник прагне отримати у власність.

Незазначення місця розташування є порушенням порядку звернення та відповідно підставою для відмови в наданні земельної ділянки через її фактичну відсутність.

Таким чином, правова підстава відмови у задоволенні заяви також повністю узгоджується з приписами ч. 7 ст. 118 ЗК України.

На виконання вимог рішення Хмельницького окружного адміністративного суду  від 26 квітня 2018 року та постанови  Вінницького апеляційного адміністративного суду  від 16 липня 2018 року, враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Планом зонування території м. Хмельницького, затвердженого рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради  від 30.03.2011 № 25, Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженого рішенням  19-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, міська рада

ВИРІШИЛА:

 

1. Відмовити громадянці Олійник Людмилі Альбертівні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у зверненні земельної ділянки орієнтовною площею 1200 кв.м  з метою передачі її у власність для ведення садівництва.

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови      А. Бондаренка та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

 

 

Міський голова   О. Симчишин

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!