Новини
Хмельничани, розрахуйтесь за спожите тепло!
Відповідно до чинного законодавства 20 лютого був крайній термін сплати за комунальні послуги, спожиті в січні (пункт 18 Постанови Кабінету Міністрів України №630).
Станом на 28 лютого рівень розрахунків жителів міста Хмельницького за спожиті послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання в січні становить лише близько 77 %.
А загальна сума боргу населення, враховуючи несплачені нарахування за січень, становить 122,0 млн грн.
Такий рівень розрахунків за послуги – вкрай низький для теплопостачального підприємства. І це може позначитися на всіх споживачах, навіть дисциплінованих. Адже від вчасного розрахунку населення за послуги залежить розрахунок теплопостачального підприємства за природний газ та інші необхідні ресурси.
Нагадуємо, що у платіжках, які споживачі отримали за січень, враховано підвищення тарифу на теплову енергію за 1 гігакалорію (Гкал) на 16%, а саме 1480,92 грн. На зміну тарифів вплинуло підвищення вартості природного газу для населення відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, а природний газ – це необхідна та невід’ємна складова для надання послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання споживачам. Але наголошуємо на тому, що на сьогодні в МКП «Хмельницьктеплокомуненерго» - одні з найнижчих тарифів на теплову енергію для населення по всій Україні.
Процедура підняття тарифів повністю пройдена і затверджена відповідно до законодавства. Підприємство не самовільно підвищує тариф. Тариф затверджує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Звертаємо увагу хмельничан, що в усіх будинках наших споживачів встановлено загальнобудинковий прилад обліку теплової енергії. Нарахування за послугу з централізованого опалення відбувається відповідно до показників даного приладу обліку. Проводиться зняття показників, відповідно до яких визначається кількість спожитої теплової енергії будинком. А дана кількість ділиться на опалювальну площу будинку і кожен споживач сплачує відповідно до опалювальної площі своєї квартири.
Варто зауважити, що кількість спожитої теплової енергії будинком залежить від температури зовнішнього повітря. Чим нижча температура повітря, тим більше теплової енергії споживає будинок, в результаті маємо більші нарахування.
Січень був холодний, відповідно, кількість теплової енергії, спожитої будинком більша, а, отже, нарахування теж більші. Якщо весь лютий буде тепліший, то нарахування будуть, відповідно, менші.
Що буде, у разі нехтування рахунків споживачами: якщо споживач не сплачує рахунки заспожиті послуги, підприємство зараховує його до категорії «боржники» і розпочинає роботу надстягнення несплаченої суми. Спочатку сервісний центр МКП „Хмельницьктеплокомуненерго” проводить роз’яснювальну роботу, повідомляє про необхідність сплатити заборгованість і розповідає про можливість реструктурувати суму боргу. Якщо споживач не йде назустріч і відмовляється добровільно розрахуватися за спожите, тоді за справу береться юридично-договірна служба підприємства. Готує документи для позову до суду, щоб далі борг з неплатника стягували у примусовому порядку.
Відтак, боржник може потрапити під ряд санкцій: штраф, пеня, судовий і виконавчий збори, внесення до єдиного реєстру боржників, заборона виїзду за кордон, арешт майна, а також неможливість отримати субсидію на наступний період.
Випадки арешту майна у споживачів підприємства вже були. Арештовували і гараж, і транспортний засіб і навіть не випускали закордон. Це радикальні дії, але вони вимушені.
Тож будьте відповідальними! Сплачуйте за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання вчасно!
За інформацією МКП «Хмельницьктеплокомуненерго»