Новини

Як хмельничани звертаються до влади

Забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою в діяльності Хмельницького міськвиконкому, департаментів, управлінь, відділів міської ради, комунальних підприємств міста. Значну роботу щодо поліпшення стану розгляду заяв, пропозицій та скарг громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення належного обліку звернень громадян, організацію особистих прийомів, роботу з вирішення запитів, аналізу та усунення причин, що породжують скарги, виконує відділ роботи із зверненнями громадян міської ради, який знаходиться за адресою: вул. Гагаріна, 18.

 

Інформація

про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році

 

Надзвичайно важливе місце в системі засобів захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, комунікації влади і громади посідає реалізація права на звернення. Звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування є їх конституційним правом. Воно закріплено статтею 40 Конституції України. Відповідно, забезпечення цього конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою галуззю діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Хмельницької міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

Загалом, за 2018 рік до міської ради надійшло 35200 звернень, що на 4529 звернень або 14,8% більше, ніж у 2017 році.

Велику питому вагу займають письмові звернення і становлять 91,4% (32157 звернень) від загальної кількості надходжень. Аналізуючи статистику надходжень письмових звернень, спостерігаємо збільшення таких звернень на 14,3% або 3963 звернення у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (2018 р.- 32157 звернень, 2017 р.- 28194 звернення).

Тенденція до збільшення числа звернень спостерігається і на особистих прийомах у керівництва міста. Протягом 2018 року отримано 3043 звернення, що на 566 звернень або 22,9% більше, ніж за аналогічний період минулого року (2017 рік – 2477 звернень).

Кількість повторних звернень за два останніх роки залишається відносно стабільною (2018 року - двадцять два звернення, 2017 року – дванадцять); число колективних звернень збільшилось на 8,3% (938 у 2018 році проти 866 – у 2017 році).

 

№ з/п

Тип звернення

2018 рік

2017 рік

Абсолютні числа (+/-)

Відсотки (до 2017 р.)

1.

Письмові звернення

32157

28194

3963

114,1%

2.

Прийнято на особистому прийомі

3043

2477

566

122,9%

3.

Всього надійшло звернень

35200

30671

4529

114,8%

4.

Колективні звернення

938

866

72

108,3%

 

Збільшення надходжень звернень від представників територіальної громади міста відбулось, здебільшого, за рахунок зростання кількості звернень з питань соціального захисту, освіти, наукової, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, транспорту та зв'язку, діяльності органів місцевого самоврядування, сім'ї, дітей, молоді, фізичної культури, спорту та інших…

 

Кількість і характер питань характеризуються, зокрема, такими цифрами:

 

№з/п

Характер питання

2018 рік

2017 рік

Абсолютні

числа (+,-)

Відсотки (до 2017 р.)

1.

Соціальний захист

27595

22698

4897

121,6%

2.

Комунальне господарство

2540

3261

-721

77,9%

3.

Аграрна політика та земельні відносини

1647

1817

-170

90,6%

4.

Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньо-економічна, регіональна політика, будівництво та підприємництво

693

572

121

121,2%

5.

Житлова політика

531

531

0

100,0%

6.

Транспорт і зв'язок

455

362

93

125,7%

7.

Охорона здоров'я

214

310

-96

69,0%

8.

Праця і заробітна плата

144

275

-131

52,4%

9.

Діяльність органів місцевого самоврядування

713

240

473

297,1%

10.

Освіта, наукова, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність

256

196

60

130,6%

11.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

141

125

16

112,8%

12.

Сім'я, діти, молодь, гендерна рівність, фізична культура і спорт

125

114

11

109,6%

13.

Культура та культурна спадщина, туризм

60

80

-20

75,0%

14.

Фінансова, податкова, митна політики

12

30

-18

40,0%

15.

Інше

6

19

-13

31,6%

16.

Забезпечення дотримання законності та охорони прав і свобод громадян

12

11

1

109,1%

17.

Екологія та природні ресурси

9

9

0

100,0%

18.

Інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації

13

7

6

185,7%

19.

Діяльність центральних органів виконавчої влади

2

6

-4

33,3%

20.

Діяльність об'єднань громадян, релігія, міжконфесійні відносини

30

5

25

600,0%

21.

Промислова політика

1

2

-1

50,0%

22.

Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини

1

1

0

100,0%

23.

Діяльність Верховної Ради України, Секретаріату Президента та Кабінету Міністрів України

0

0

0

#DIV/0!

24.

Державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій

0

0

0

#DIV/0!

 

Разом

35200

30671

4529

114,8%

 

Як свідчить аналіз, лідерство займають питання соціального характеру. Збільшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 21,6% або 4897 звернень (2018 р. – 27595 звернень, 2017 р. – 22698 звернень). Насамперед, це питання:

- надання матеріальної допомоги учасникам бойових дій або членам їх сімей, внутрішньо переміщеним особам із зони Операції об'єднаних сил та Криму або іншій категорії населення, яка її потребує;

- звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам бойових дій або членам їх сімей;

- здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників БД;

- отримання соціальних виплат, субсидій;

- проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;

- забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);

- встановлення засобів індивідуального обліку газу й води;

- забезпечення санаторно-курортними путівками;

- реабілітації та соціального захисту інвалідів;

- виплати заборгованості із заробітної плати та інші.

Відчутно зменшилась кількість звернень з питань роботи житлово-комунального господарства, а саме:

- ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття;

- забезпечення гарячим водопостачанням;

- ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;

- зрізання дерев;

- благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;

- ремонту дахів будинків та стиків стін панелей будинків;

- улаштування технічних засобів дорожнього регулювання;

- вилову собак та ін.

Протягом звітного періоду на адресу керівництва міської ради надійшло 2540 звернень від мешканців міста, які порушували питання житлово-комунального господарства. Це на 721 звернення (або 22,1%) менше, ніж за аналогічний період минулого року (у 2017 році – 3261 звернення).

Збільшення кількості звернень з питань транспорту відбулось тоді, коли громадський транспорт почав курсувати за новими схемами і графіками. Низка цих звернень були слушними й спонукали до внесення певних змін і уточнень до графіків руху, схем маршрутів.

Відчутно побільшало скарг на недотримання графіків руху, некоректну поведінку водіїв громадського транспорту.

Кількість звернень громадян із питань транспорту та зв'язку зросла на 93, тобто, на 25,7% (2018 р. – 455 звернень, 2017 р. – 362 звернення)…

Це спонукало узагальнити ці скарги, проаналізувати і доповісти міському голові для вжиття заходів. І такі заходи вже вживаються.

Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин у 2018 році були:

- передача у власність земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва;

- надання містобудівних умов та обмежень на земельну ділянку або будівництво чи реконструкцію приміщень;

- переведення садового (дачного) будинку в житловий;

- самочинне будівництво;

- виготовлення та видача будівельних паспортів та паспортів прив'язки на об'єкт;

- вирішення земельних спорів та ін.

Найбільшу питому вагу серед згаданих вище звернень, займають питання про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд від учасників бойових дій.

Що ж до конкретних показників, то кількість звернень громадян із земельних і архітектурно-будівельних питань зменшилась на 170, тобто, на 9,4% (2018 р. – 1647 звернень, 2017 р. – 1817 звернень)…

Стабільним залишається число звернень громадян з питань житлової політики - надання житла громадянам, що мають право на його одержання, індивідуальне житлове будівництво, позачергове забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в Операції об'єднаних сил, а також інвалідів І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній Операції, поліпшення житлових умов внутрішньо переміщеним особам зі Сходу країни, які прибули із зони ООС.

Протягом 2018 року до міської ради надійшла значна кількість звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, у тому числі від:

 

від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій (п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5)

від інвалідів

І,ІІ,ІІІ групи

 

(п.7.7, 7.8, 7.9)

від ветеранів

праці

(п.7.6)

від

дітей війни

(п.7.2)

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь

(п.7.11 ,7.12, 7.13)

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи

(п.7.14, 7.15)

 

2017

2018

2017

2018

2017

2018

2017

2018

2017

2018

2017

2018

1401

3487

2991

5350

225

77

603

668

408

468

148

118

 

Питома вага позитивно вирішених звернень становить 68,7% від загальної їх кількості.

На виконання пункту 1, 2, 5 Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" відділом роботи із зверненнями громадян міської ради здійснено контроль за додержанням законодавства щодо ведення діловодства та роботи зі зверненнями громадян у 26 виконавчих органах міської ради та комунальних підприємствах. Завдяки цьому, протягом 2018 року вдалося виключити надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Під час перевірок надано методичну та практичну допомогу.

Це питання знаходиться на постійному контролі керівників виконавчих органів міської ради та комунальних підприємств.

Враховуючи важливість цього напрямку роботи, хід розгляду звернень хмельничан та їх результати перебувають під постійним контролем міської влади, насамперед, міського голови; регулярно аналізуються у виконкомі під час виробничих нарад. Завдячуючи цьому, стан справ щорічно поліпшується, має сталий, конкретний та системний характер.

У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, учасники Операції об'єднаних сил і бойових дій (від учасників БД отримано й зареєстровано 2141 звернення), інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії "Міська влада відповідає" за участю міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови. За результатами проведення 9-и таких прямих телефонних ліній зареєстровано 55 звернень від мешканців міста. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.

Протягом 2018 року міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови та керуючим справами виконавчого комітету проведено 9 виїзних прийомів у мікрорайонах міста на базі управляючих муніципальних компаній, комітетів самоорганізації населення, освітніх закладів міста. За результатами яких зареєстровано та опрацьовано 72 звернення від мешканців мікрорайонів. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні відповіді на порушувані ними питання.

Відповідно до пункту 4 Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" забезпечено систематичне висвітлення стану організації роботи зі зверненнями громадян в засобах масової інформації. Для поліпшення роботи із зверненнями громадян, їх поінформованості широко використовуються засоби масової інформації, а саме: міська газета "Проскурів", ТРК "Місто", обласні ЗМІ - "Подільські вісті", "Поділля-центр", обласне радіо, веб-сайт міської ради та ін., де систематично висвітлюється різноманітна інформація щодо проведеної роботи із зверненнями громадян та роз'яснення найбільш актуальних питань, що хвилюють мешканців обласного центру.

Систематично проводиться щомісячний, щоквартальний аналіз та узагальнення звернень громадян.

Також, протягом звітного періоду, на адресу керівництва міста надійшло 537 запитів на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.

Ще однією формою діалогу між владою та громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". Тепер співпраця влади та містян стала ще продуктивнішою. Протягом звітного періоду було створено 293 петиції. З них оприлюднені 213, позаяк 80 петицій не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції. 13 петицій набрали 500 і більше голосів. Усі петиції опрацьовані належним чином, автори петицій отримали обґрунтовані відповіді. Відповіді опубліковані на сайті петицій.

Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу "Електронні звернення". Це засвідчують і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 502 електронних звернення. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення не виходячи з дому. Більшість порушуваних заявниками питань вирішено позитивно.

Помітною подією є і ефективна робота порталу "Відкрите місто". Цей ресурс створений для поліпшення взаємодії громадян, місцевих органів влади, комунальних підприємств, громадських об'єднань, благодійних фондів та бізнесу в процесі вирішення актуальних проблем громади та отримання необхідної інформації. За рік хмельничани розмістили на порталі 661 заявку про вирішення тих чи інших комунальних проблем. Оприлюднюють надіслані звернення, а також контролюють їх виконання працівники відділу управління міським господарством Хмельницької міської ради (цілодобова служба 15-80; 0675551580).

Завдяки відпрацьованій системі у виконавчому комітеті, більшості департаментів, управлінь, відділів та комунальних підприємств, інших міських установ та організацій звернення громадян розглядаються своєчасно та уважно, заявники отримують конкретні письмові відповіді, як того вимагає чинне законодавство.

Робота з розгляду порушених у зверненнях до міської ради та її виконавчих органів питань, підвищення відповідальності керівників за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги будуть і надалі перебувати на постійному контролі в керівників обласного центру.

 

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!