А  Н  А  Л  І  З регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради “Про внесення змін та доповнень в рішення виконавчого комітету від 14.09.2017 № 657 із внесеними змінами”

А  Н  А  Л  І  З

регуляторного впливу

проекту рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради

 

“Про внесення змін та доповнень в рішення виконавчого комітету від 14.09.2017 № 657 із внесеними змінами”

 

На виконання Законів України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про автомобільний транспорт», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», підготовлено аналіз очікуваних результатів, пов’язаних із внесенням змін та доповнень до мережі громадського транспорту міста Хмельницької - автобусних маршрутів загального користування, які працюють у звичайному режимі руху.

Назва регуляторного акта - рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради “Про внесення змін та доповнень в рішення виконавчого комітету від 14.09.2017     № 657 із внесеними змінами”.

Регуляторний орган - виконавчий комітет Хмельницької міської ради.

Розробник документа - управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради.

Відповідальна особа - заступник начальника управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради.

Контактні телефони: 79-55-25, 79-55-77.

 

1. Визначення проблеми.

 

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 14.09.2017 року    № 657 «Про затвердження переліків маршрутів міського електричного транспорту (в тому числі нічних) та міських автобусних маршрутів загального користування                            м. Хмельницького з необхідною кількістю транспортних засобів на них та втрату чинності рішень виконавчого комітету» затверджено переліки міських маршрутів електричного транспорту та автобусних маршрутів загального користування, які працюють у звичайному режимі руху.

Врахувавши звернення та пропозиції громадян, виконавчим комітетом Хмельницької міської ради прийнято рішення від 16.02.2018 року № 95 «Про внесення змін та доповнень в рішення виконавчого комітету від 14.09.2017 № 657 із внесеними змінами та втрату чинності рішення виконавчого комітету від 26.12.2017 № 963», згідно з яким вносились деякі зміни до переліків міських маршрутів електричного транспорту (крім нічних) та автобусних маршрутів загального користування, які працюють у звичайному режимі руху, в частині запровадження нових тролейбусних маршрутів, скасування деяких автобусних маршрутів, зміни кількості транспортних засобів, початкових та кінцевих зупинок на певних автобусних маршрутах.

Як показала практична діяльність з обслуговування пасажирів, транспортна сітка наразі потребує оновлення шляхом перегляду старих, відкриття нових та скасування маршрутів з низьким рівнем пасажиропотоку.

Крім цього, за останні декілька років місто розширюється – збільшується кількість населення, активно будуються нові мікрорайони, соціальні заклади (торговельні центри, дитячі садочки, навчальні заклади тощо). Саме тому, діюча транспортна мережа не в змозі задовольнити потреби хмельничан у належному транспортному обслуговуванні та вимагає певного корегування.

На адресу керівництва міста та управління транспорту та зв’язку надходили неодноразові звернення від громадян з приводу налагодження роботи маршрутів по деяких вулицях у віддалених мікрорайонах (наприклад, по вул. Молдавській, що у мікрорайоні Лезневе), покращення транспортного сполучення для мешканців нових житлових будинків по вул. Трудовій (в напрямку до центру міста).

Для покращення надання послуг, поряд з функціонування автобусного маршруту № 2 «Вул. Північна - Ракове», на якому повинні працювати автобуси класу «І», планується запровадження додаткового маршруту № 2А «Вул. Північна - Ракове», на якому будуть працювати автобуси меншої місткості (класу «В»).

Також, в схему руху автобусних маршрутів № 25 «Ракове - Катіон» та № 25А «Ракове - Катіон» буде додано вул. Подільську. Водії будуть здійснювати руху по даній вулиці по окремих графіках.

Планується внести зміни в схему руху автобусного маршруту № 20 «Катіон - Лезневе», виключивши вул. Прибузьку та додавши вул. Молдавську.

Деякі маршрути транспортної моделі доведеться скасувати по причині їх збитковості, що пов’язана з низьким рівнем пасажиропотоку (маршрут № 31               «Вул. Кармелюка - Вул. Свободи»). По даній ж причині заплановано зменшити кількість машин на автобусному маршруті № 9 «Вул. Староміська - Лезневе-2».

Відповідно до ч. 9 ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон), органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів загального користування і здійснюють у межах своїх повноважень контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території, запроваджують автоматизовану систему обліку оплати проїзду та встановлюють порядок її функціонування, а також види, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів; визначають особу, уповноважену здійснювати справляння плати за транспортні послуги в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду.

Забезпечення організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування покладається на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту, тобто, на виконавчий комітет Хмельницької міської ради (п. 6 ч. 1 ст. 7 Закону).

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Х

 

Держава

Х

 

Суб'єкти господарювання,

Х

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

-

 

 

Ринкові механізми не мають впливу на вирішення описаної проблеми.

Попередній регуляторний акт, прийнятий у 2017 році та внесені до нього у 2018 році зміни, не можуть забезпечити достатній, для стабільного функціонування транспортної галузі, рівень транспортного обслуговування гостей та мешканців міста.

 

ІІ. Цілі державного регулювання.

 

Забезпечення гостей та жителів міста (в тому числі з обмеженими можливостями) якісними транспортними послугами, створення для них додаткових зручностей.

Оптимізація міської маршрутної мережі пасажирського транспорту.

Покращення розвитку міських автобусних маршрутів та упорядкування графіків їх руху.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.

 

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Відсутність регулювання

Відсутність подальшого розвитку транспортної галузі.

Як наслідок, недосконалість транспортного покриття всіх мікрорайонів, можливий систематичний дисбаланс роботи.

Запровадження регулювання

Вдосконалення транспортної мережі шляхом впровадження комплексних заходів по її модернізації та розвитку, з урахуванням наявних і актуальних потреб громадян, рівня розбудови міста.

 

Інші способи, що не передбачають розроблення та прийняття зазначеного нормативного акта, є неприйнятими, оскільки вирішення порушеної проблеми повинно здійснюватись з дотримання встановленої процедури прийняття регуляторних актів.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Відсутні

Відсутні

Запровадження регулювання

Реалізація заходів в частині формування мережі міських автобусних  маршрутів загального користування.

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Відсутні.

Перезавантаженість центральних вулиць, відсутність комфортного рівня пересування, прив’язаність до певного виду транспорту, додаткові витрати пов’язані із оплатою проїзду при пересадці з одного маршруту на інший.

Запровадження регулювання

Покращення транспортного обслуговування, розвантаження центральних магістралей міста, поступове зменшення кількості малогабаритного транспорту, надання переваги автобусам підвищеної пасажиромісткості, альтернативність у виборі певного виду громадського транспорту.

Відсутні.

 

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

-

-

-

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

-

-

-

Х

*Примітка: Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання передбачити неможливо у зв’язку із невизначеним колом самих суб’єктів господарювання.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Незмінність напрямку роботи.

Фінансові витрати, пов’язані з утриманням нерентабельних автобусних маршрутів.

Запровадження регулювання

Рівні умови конкурентного середовища для всіх учасників ринку пасажирських перевезень. Зменшення витрат, пов’язаних з експлуатацією додаткових транспортних засобів.

Передбачення коштів для подальшого оновлення рухомого складу.

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

-

-

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

-

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

-

-

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

-

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

-

-

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

-

-

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

-

-

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

-

-

                             

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

-

-

-

 

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

-

-

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

-

-

-

-

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

-

-

-

-

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

-

-

-

-

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні
(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

-

-

-

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

-

-

*Примітка: Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта передбачити неможливо по причині кількісної відсутності самих суб’єктів господарювання.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Відсутність регулювання

1

Залишення функціонування діючої транспортної мережі не вирішить проблему недосконалого рівня транспортного обслуговування громадян, відтермінує перехід на обслуговування деяких маршрутів великогабаритними автобусами, не враховуватиме виникаючі потреби у запровадженні нових напрямків курсування громадського транспорту.

Запровадження регулювання

2

Внесення змін та доповнень до транспортної мережі дасть змогу покращити транспортне обслуговування містян шляхом відкриття нових, корегування існуючих та скасування нерентабельних маршрутів, поступового збільшення великогабаритного транспорту.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Відсутність регулювання

Відсутність додаткових витрат для пасажирів.

Незмінні незручності у користуванні громадським транспортом, збільшення витрат, пов’язаних із оплатою проїзду при пересадці з одного маршруту на інший (вид транспорту).

Даний спосіб не є прийнятним для використання, оскільки не змінить ситуації навколо пасажирських перевезень та не покращить надання відповідних послуг.

Запровадження регулювання

Вдосконалення діючої транспортної мережі, забезпечення доступності та якості транспортних послуг для всіх пасажирів, у тому числі з обмеженими можливостями, поступове оновлення рухомого складу шляхом використання для роботи на маршрутах автобусів підвищеної пасажиромісткості.

Передбачення додаткових фінансових ресурсів для подальшої закупівлі рухомого складу.

Вказаний альтернативний спосіб сприятиме розвитку транспортної галузі, розвантаженню дорожньо-вуличної мережі.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Відсутність регулювання

Не є прийнятною, адже не вирішує проблему.

Х

Запровадження регулювання

Прийнятна, адже вирішує частину проблемних питань.

Х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

 

Хмельницька міська рада виносить на громадське обговорення питання внесення змін та доповнень до мережі громадського транспорту міста - автобусних маршрутів загального користування, які працюють у звичайному режимі руху.

 

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:

Хмельницька міська рада та її виконавчі органи
(назва державного органу)

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0

0

0

0

0

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

0

0

0

0

0

камеральні

0

0

0

0

0

виїзні

0

0

0

0

0

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

0

0

0

0

0

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0

0

0

0

0

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

0

0

0

0

0

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

0

0

0

0

0

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
_________________
_________________
_________________

0

0

0

0

0

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

0

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

0

Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за
п’ять років, гривень

       
       

________

     

Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва

0

0

0

*Примітка: Запровадження регулювання не потребує витрат на адміністрування регулювання зі сторони органів місцевого самоврядування.

 

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.

 

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковим або до прийняття нових нормативних актів. У разі потреби до регуляторного акта вноситимуться відповідні зміни, у тому числі за підсумками відстеження його результативності.

 

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

 

Належне транспортне покриття міста.

Підвищення рівня комфорту при користуванні громадським транспортом.

Розвантаження центральних магістралей.

Забезпечення реального конкурентного середовища серед потенційних перевізників.

Кількість звернень від пасажирів щодо змін та доповнень до транспортної мережі.

Кількість звернень від перевізників стосовно функціонування зміненої транспортної моделі.

Кількість рухомого складу, які будуть задіяні на маршрутах.

 

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

 

Базове відстеження буде здійснено на протязі трьох місяців з дати набрання чинності рішення.

Повторне відстеження проводиться через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичні відстеження результативності цього рішення здійснюються один раз на три роки з дня набрання чинності.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний.

Вид даних - статистичні дані.

 

З повагою

 

в.о. начальника управління                                                                                  С. Шепурев

транспорту та зв'язку

 

Посадові особи виконавчого комітету Хмельницької міської ради, відповідальні за здійснення державної регуляторної політики

ПІБ Адреса
Сахарова Наталія Євгенівна
начальник відділу розвитку промисловості та підприємництва управління економіки
м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3 (0382) 76-21-12 [email protected]

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!