Річний звіт директора
комунального підприємства «Хмельницького міського перинатального центру»
Хмельницької міської ради
Андрія РОПОТАНА
за 2021 рік
Комунальне підприємство «Хмельницький міський перинатальний центр» Хмельницької міської ради є закладом охорони здоров’я вторинного рівня, що надає спеціалізовану медичну допомогу жінкам та новонародженим в умовах цілодобового стаціонару на 200 ліжок, а також консультативно-діагностичну допомогу в амбулаторних умовах.
У 2021 році медичні послуги отримали 5 245 стаціонарних пацієнтів (2020 рік – 5 590) та здійснено обслуговування амбулаторно 77 834 відвідувань (2020 рік – 112 715). Проведено 2 030 пологів (2020 рік – 2 433). У звітному періоді заклад залишався опорним з лікування вагітних з гострою респіраторною хворобою, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.
Працювали 4 бригади, в склад яких входили 48 працівників. У стаціонарі проліковано 177 пацієнтів, хворих на COVID, з них 35 отримували кисневу терапію. Враховуючи епідеміологічну ситуацію з коронавірусною хворобою в Україні, було припинено планову госпіталізацію. Відповідно, зменшилась кількість відвідувань до спеціалістів амбулаторної служби та кількість стаціонарних госпіталізацій.
Станом на 01.01.2021 року загальна штатна чисельність персоналу становила 564,5 посади, фактично зайнятих - 521. Укомплектованість медичним персоналом – 95,4 %,
у тому числі:
- лікарі – 99,8 %;
- середній медичний персонал – 93 %.
Протягом звітного періоду здійснено оптимізацію інфраструктури підприємства
(об’єднання жіночих консультацій № 1 та № 2 в один структурний підрозділ та згортання 12 ліжок денного стаціонару), внаслідок якої оптимізовано 25 штатних одиниць. На кінець звітного періоду штатна чисельність працівників склала 539,5 посад.
Категорії персоналу
|
Кількість штатних одиниць
|
Відхилення
|
Станом на 01.01.2021 р.
|
Станом на 01.01.2022 р.
|
Лікарі
|
118,0
|
117,75
|
- 0,25
|
Середній медичний персонал
|
225,5
|
209,5
|
- 16,0
|
Молодший медичний персонал
|
127,5
|
122,25
|
- 5,25
|
Інші
|
93,5
|
90
|
- 3,5
|
Разом
|
564,5
|
539,5
|
- 25,0
|
Медичним персоналом закладу здійснювалось постійне безперервне підвищення кваліфікації: участь у циклах тематичного удосконалення та професійних семінарах з використанням електронних ресурсів. Із 119 лікарів – 105 працівників (88,2 %) атестовано. Серед загальної чисельності середнього медичного персоналу (231) атестовано 180 працівників або78 %. Якщо взяти до уваги фактично працюючих медиків, що підлягали атестації, то показник становить 100 %.
У 2021 рік загальний обсяг дохідної частини збільшився на 31,5 % і досяг рівня 112 168,9 тис. грн проти 85 316,7 тис. грн 2020 року. При цьому питома вага бюджетного фінансування у звітному періоді зменшилась на 19 % , а власних коштів підприємства зросла на
23 % порівняно з попереднім роком.
Вид надходжень
|
Обсяг надходжень, тис.грн
|
|
2020 рік
|
2021 рік
|
Усього доходів,
|
85 316,7
|
112 168,9
|
у тому числі:
|
|
|
Чистий дохід від реалізації послуг
|
52 223,1
|
94 273,8
|
Надходження за програмою медичних гарантій
|
49 283,2
|
89 637,8
|
Надходження від платних послуг
|
2 939,9
|
4 636,0
|
Інші операційні доходи
|
30 938,4
|
15 040,3
|
Надходження з державного бюджету у вигляді медичної субвенції
|
12 888,1
|
-
|
Надходження з місцевого бюджету за цільовими програмами
|
8 497,1
|
6 864,1
|
Дохід від операційної оренди
|
792,3
|
920,4
|
Послуги з освіти (проходження інтернатури на контрактній основі)
|
79,5
|
102,2
|
Дохід від господарської діяльності
|
1,5
|
68,0
|
% банку
|
78,2
|
82,1
|
Благодійна допомога (грошова форма)
|
-
|
21,7
|
Благодійна (гуманітарна) допомога (натуральна форма)
|
718,8
|
228,1
|
Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів у порядку централізованого постачання
|
7 882,9
|
6 753,8
|
Інші доходи
|
2 162,9
|
2 854,7
|
Одержано дохід від ліквідації основних засобів
|
-
|
3,8
|
Дохід від безоплатно одержаних основних засобів у сумі пропорційній нарахованій амортизації
|
2 155,2
|
2 850,9
|
У 2021 році збільшено обсяг надходжень від надання платних послуг майже на 58 % за рахунок розширення спектру та покращення маркетингової політики.
Згідно з укладеними договорами з НСЗУ на медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги було отримано протягом 2021 року 89 637,8 тис.грн в розрізі наступних пакетів:
№ з/п
|
Найменування пакету медичних послуг
|
Обсяг надходжень, тис.грн
|
2020 рік
|
2021 рік
|
1.
|
Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах
|
13 909,9
|
17 682,8
|
2.
|
Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій
|
9 090,9
|
12 466,7
|
3.
|
Медична допомога при пологах
|
12 757,3
|
19 140,2
|
4.
|
Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках
|
6 397,1
|
7 951,5
|
5.
|
Амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) медична допомога дорослим та дітям, включаючи медичне реабілітацію та стоматологічну допомогу
|
792,3
|
10 536,5
|
6.
|
Мамографія
|
117
|
301,5
|
7.
|
Гістероскопія
|
2,0
|
-
|
8.
|
Ведення вагітності
|
-
|
7 542,7
|
9.
|
Стаціонарна допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою корона вірусом SARS-CoV-2
|
2 298,5
|
9 881,2
|
10.
|
Перехідне фінансове забезпечення комплексного надання медичних послуг в частині умов, які застосовуються з 1 вересня 2020 року
|
4 518,2
|
4 134,7
|
Позитивним моментом є збільшення доходу за пакетами медичних послуг амбулаторного напрямку, що дало змогу зменшити розрив між самоокупністю медичних послуг стаціонарних та поліклінічних підрозділів. Якщо у 2020 році 1,8 % фінансування НСЗУ припадало на амбулаторну допомогу, то у 2021 році – 20,5%.
Видатки підприємства здійснювалось відповідно до затвердженого у встановленому порядку фінансового плану.
Статті видатків
|
Видатки, тис. грн
|
Питома вага, %
|
2020 рік
|
2021 рік
|
2020 рік
|
2021 рік
|
Оплата праці (з ЄСВ)
|
57 338,3
|
71 435,7
|
63,3
|
66,1
|
Медикаменти та перев’язувальні матеріали
|
7 901,9
|
14 331,6
|
8,7
|
13,3
|
Продукти харчування
|
1 387,2
|
1 142,6
|
1,5
|
1,1
|
Комунальні послуги та енергоносії
|
3 641,8
|
5 695,9
|
4,0
|
5,3
|
Інші видатки
|
12 912,2
|
7 904,5
|
14,3
|
7,3
|
Амортизація
|
7 404,2
|
7 530,1
|
8,2
|
6,9
|
Разом:
|
90 585,6
|
108 040,4
|
|
|
У загальній структурі видатків основна частина - оплата праці та придбання медикаментів. Забезпечення гідної заробітної плати лікарям та медичному персоналу середньої ланки – один з пріоритетів у 2021 році. З 01.11.2021 року введено в дію новий колективний договір, впроваджено мотиваційну систему оплати праці. В результаті – середня заробітна плата працівників КП «ХМПЦ» зросла на 20 %, у тому числі:
- лікарів – на 23 %;
- середнього медичного персоналу – на 22 %;
- молодшого медичного персоналу – на 17 %;
- адміністративного та господарсько - обслуговуючого персоналу – 15 %.
Загалом за звітний період середньомісячна заробітна плата по закладу збільшилась на
28,5 % порівняно з 2020 роком.
Внаслідок оптимізації штатної чисельності персоналу у зв’язку з реорганізацією інфраструктури підприємства у 2021 році виведено 25 штатних посад і вивільнено
546,2 тис.грн.
З метою покращення якості надання медичних послуг посилено фінансування на медикаментозне забезпечення пацієнтів. Середні витрати на пролікованого хворого в день зросли на 43 %:
- 1 413,58 грн у 2020 році;
- 2 016,66 грн у 2021 році.
Забезпечено доступність головного корпусу для людей з особливими потребами та
маломобільних категорій населення: проведено капітальний ремонт санвузлів, пристосовані вхідні групи та тамбури, виготовлені таблички та позначки зі знаками доступності для інвалідів на 317,3 тис.грн.
Велика увага приділялась створенню комфортних умов перебування для пацієнтів та працівників підприємства , а також їхній безпеці. За рахунок коштів міського бюджету завершено роботу над встановленням сучасної системи пожежної сигналізації у всіх структурних підрозділах закладу. Спрямовано 618,6 тис.грн. Зроблено поточний ремонт відділення трансфузіології та заміну сантехніки у відділенні патології вагітності ,придбано побутову техніку, поповнено запаси постільної білизни на суму 238,3 тис.грн.
У 2021 році реалізовано проект «Вікно життя». Створено бебі-бокс для попередження випадків залишення немовлят у небезпечних місцях та забезпечення анонімності для жінки, яка залишає дитину.
Здійснювалось дооснащення комп’ютерною технікою на суму 89,7 тис. грн та забезпечення автоматизованих робочих місць медичного персоналу безперебійним доступом до мережі Інтернет і онлайн сервісів медичної інформації (455,6 тис.грн).
У звітному періоді на зміцнення матеріально-технічної бази закладу направлено 2 107,9 тис.грн, у тому числі:
- кошти бюджету розвитку міста - 800,0 тис.грн (апарат УЗД, 3 фетальні монітори);
- власні кошти підприємства – 597,1 тис. грн. (прилад для акустичної емісії, ліжко акушерське, відсмоктувач хірургічний, електрокардіограф, 2 кисневі концентратори).
В рамках виконання інвестиційного проекту та забезпечення розвитку новітніх
технологій відповідно до сучасних стандартів закуплено 18 систем кардіографії на суму 710,8 тис.грн. Згадане обладнання дає можливість створювати віддалене робоче місце лікаря-акушер-гінеколога та забезпечувати телемедичне консультування.
Крім того, отримано в якості благодійної допомоги апарат ШВЛ вартістю 1 698,8 тис.грн.
Протягом 2021 року на проведення заходів з підвищення енергоефективності спрямовано 154,3 тис.грн. Встановлено металопластикові конструкції, утеплено гаражні ворота, придбано кисневі редуктори з підігрівом, відключено приміщення гаражів (частково) та приміщення по вул. Кам’янецькій,76 від системи центрального опалення,проводилась заміна ламп розжарювання на енергозберігаючі, встановлено бойлер, виготовлено проектно-кошторисну документацію на встановлення додаткового індивідуального теплового пункту. Варто також зауважити, що економія енергоносіїв в результаті проведеної реорганізації структури закладу склала 99,2 тис.грн.
За підсумками діяльності у 2021 році підприємство спрацювало з прибутком у сумі 4 128,5 тис.грн.