Рішення міської ради
Звернення №2
Президенту України
Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ
Голові Верховної Ради України
Руслану СТЕФАНЧУКУ
Прем’єр- міністру України
Денису ШМИГАЛЮ
Звернення
Ми, депутати Хмельницької міської ради, представляючи інтереси громадян України, звертаємось з проханням зберегти в державному бюджеті України на 2024 рік в доходах місцевих бюджетів «військове» ПДФО та 64% ПДФО з замороженням реверсних вилучень, а також підтримати законопроекти 5995-д та 5960-1, які легалізують допомогу органів місцевого самоврядування Об’єднаним силам Збройних сил України.
Ініціатива про вилучення з доходів місцевих бюджетів «військового» ПДФО руйнує державну єдність, ділить громадян України на різні категорії, позбавляє захисників України та їх родини гарантованих Конституцією України прав, що забезпечуються місцевим самоврядуванням.
За 2022-2023 роки, з початку повномасштабного вторгнення, органи місцевого самоврядування отримали 106,4 млрд грн «військового» ПДФО, з якого 45% спрямували одразу на допомогу силам безпеки та оборони.
Забезпечено також було фінансування делегованих державою, без надання компенсації повноважень та надання мешканцям громад безкоштовних послуг. Витрати місцевого самоврядування, пов’язані із військовими діями, перевищують розмір надходжень від «військового» ПДФО мінімум на 77%, адже це не тільки допомога силам безпеки й оборони, але й забезпечення ВПО, розчищення й відновлення зруйнованих вибухами будівель й інфраструктури, утримання лікарень (в тому числі поряд з лінією фронту), надання допомоги сім’ям військовослужбовців.
Кошти на оборону, які надаються військовим підрозділам органами місцевого самоврядування, стали доповненням централізованого забезпечення, обов’язковою частиною успішної системи Об’єднаних сил Збройних сил України, адже:
- є «доступними»: керівники підрозділів уникають довгої системи погоджень в міністерстві для отримання ексклюзивних постачань, індивідуальних замовлень, що економлять мільйони гривень;
- є «швидкими»: потреби вирішуються в момент їх виникнення, силами місцевої ради, її депутатів і, звичайно, місцевого бюджету;
- є підконтрольними державі: низка контролюючих і правоохоронних органів моніторять всі платежі місцевого самоврядування до й після здійснення виплат;
- є інклюзивними та стимулюючими: мешканці громад через місцеві бюджети відчувають свою співучасть в допомозі військовим і їх родинам, отже збільшують особисті перекази на допомогу армії, в тому числі United24;
- є прозорими: громадяни мають можливість впливати на рішення місцевої ради, контролювати всі процедури та кожного службовця органу місцевого самоврядування.
Уникнути неналежного для військового часу використання коштів можна сформувавши цільові захищені статті видатків місцевих бюджетів, сформовані з 70% «військового ПДФО», так званий «бюджет безпеки й оборони» та заморозити реверсні вилучення. 3 бюджету безпеки й оборони витрати слід передбачити виключно на допомогу силам оборони й безпеки, об'єкти захисту, забезпечення ВПО, подолання наслідків руйнації внаслідок вибухів й розвиток ВПК.
Таким чином, «військове» ПДФО залишиться мобільним й прозорим в органах місцевого самоврядування й продовжить служити нашій спільній меті - Перемозі.
Не використані за призначенням кошти з бюджету безпеки й оборони громади залишаться на залишках рахунків громад в кінці року й автоматично будуть вилучені до Державного бюджету.
Зважаючи на Закон України 3050-IХ від 11.04.23, яким Верховна Рада України відмовилась від вже сплачених 14 млрд грн, ініціатива по вилученню «військового» ПДФО це не про пошук коштів, а про зміну системи взаємодії.
Зважаючи на вище викладене, просимо зберегти в державному бюджеті України на 2024 рік в доходах місцевих бюджетів «військове» ПДФО та 64% ПДФО з замороженням реверсних вилучень, а також підтримати законопроекти 5995-д та 5960-1, які легалізують допомогу органів місцевого самоврядування Об’єднаним силам Збройних сил України.
Звернення прийнято на позачерговій тридцять третій сесії Хмельницької міської ради 15 вересня 2023 року.