Рішення міської ради
Звернення
Звернення
Проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (реєстр. №5000 від 15.09.2016 року) та законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр №5131 від 15.09.2016 року) подані Кабінетом Міністрів України є антисоціальними, не спрямованими на розвиток і структурну перебудову національної економіки, послаблюють фінансову спроможність місцевих бюджетів і ставлять під загрозу забезпечення видатків за найважливішими для країни напрямами (охорона здоров’я, освіта та оборона держави).
Неприйнятним є загальне скорочення видатків на освіту та науку на 0,5%, а особливо зменшення обсягів освітньої субвенції місцевим бюджетам на 6,6% або на 3 млрд.грн.
Не можна погодитись і з передбаченим збільшенням фінансування охорони здоров’я лише на 8,9% при анонсованій середньорічній інфляції 12,7%. До того ж обсяги медичної субвенції місцевим бюджетам зростуть лише на 5,4%, що не покриває навіть показника інфляції (грудень 2017 року до грудня 2016 року) 8,1%. Категорично виступаємо проти відсутності збільшення обсягів субвенцій місцевим бюджетам на придбання витратних матеріалів та лікарських засобів для інгаляційної анестезії, а також на забезпечення швидкої медичної допомоги, які залишають на рівні поточного року.
Іншим критичним аспектом проекту Держбюджету на 2017 є заплановані видатки на оборону країни, на рівні лише 2,5% від ВВП, замість обіцяних 5%. Натомість, витрати на МВС та СБУ становлять 2% від ВВП, а це лише на 0,5% менше, ніж на армію в умовах війни в країні. Враховуючи значне збільшення фінансування «поліцейських» функцій держави протягом останніх трьох років та збільшення чисельності працівників силових органів, вважаємо за необхідне, суттєво скоротити фінансування цих напрямів із відповідним перерозподілом коштів для Міністерства оборони України, передбачивши видатки на армію не менше 5% від ВВП (129 млрд.грн).
У чергове наголошуємо на неприпустимості масштабної приватизації стратегічних державних підприємств, від якої в уряді планують отримати до держбюджету у 2017 році 17,1 млрд.грн.
Через необґрунтоване збільшення ціни на природний газ, на 25% збільшуються обсяги субсидій (до 50,7 млрд.грн). Доведені до зубожіння українці не взмозі оплатити комунальні послуги і вимушені отримувати принизливі подачки з держбюджету.
Звертаємо увагу й на те, що із 8 млрд.грн, передбачених на державний фонд регіонального розвитку, 5 млрд.грн планується забезпечити за рахунок продажів конфіскованого майна у корупціонерів. Враховуючи те, що за 8 місяців 2016 року із запланованих 7 млрд.грн до бюджету надійшло лише 148,6 тис.грн, то є величезні ризики того, що області не отримають можливості реалізувати проекти розвитку.
Щодо місцевих бюджетів, то в проекті Державного бюджету на 2017 рік та урядових змінах до Бюджетного кодексу України передбачається нагромадження видаткових повноважень на органи місцевого самоврядування без відповідного додаткового фінансового ресурсу.
Зокрема із державного бюджету на місцеві бюджети перекладають видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я, що належать до комунальної власності, санаторно-курортну допомогу (санаторії для хворих на туберкульоз, санаторії для дітей та підлітків); ряд законодавчо встановлених пільг ветеранам, багатодітним сім’ям, чорнобильцям та іншим соціально незахищеним верствам населення.
У разі прийняття таких законодавчих змін частка місцевих бюджетів у зведеному бюджеті України зменшиться, а їх залежність від трансфертів з державного бюджету – зросте. Такий стан справ свідчить не про децентралізацію влади та фінансів в Україні, а навпаки про активну централізацію публічних фінансових ресурсів.
Усе це суттєво обмежить можливості спрямування бюджетних коштів на розвиток місцевої економіки. Тому, вважаємо неприйнятними такі підходи до формування обсягів міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам на 2017 рік та недоцільність підтримки законопроекту «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. № 5131).
Враховуючи вище викладене, вимагаємо від Президента України, Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України кардинально переглянути проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» та відповідні зміни до бюджетного законодавства з метою врахування в них інтересів українського народу, а не олігархічних груп, а також дотримання основних принципів децентралізації влади.
Звернення депутатів Хмельницької міської ради прийнято на черговій дев’ятій сесії міської ради 26 жовтня 2016 року.