Рішення виконавчого комітету

від 22.03.2018 року № 192 "Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозицій про створення  Хмельницького центру національно-патріотичного виховання дітей і молоді"

Україна
Хмельницька міська рада
Виконавчий комітет

РІШЕННЯ

від 22.03.2018 року № 192

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозицій про створення  Хмельницького центру національно-патріотичного виховання дітей і молоді

.

 

      Розглянувши клопотання Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою розвитку позашкільної освіти та поглиблення національно-патріотичного виховання в місті Хмельницькому, відповідно до  Закону України «Про освіту», Закону України "Про позашкільну освіту",  керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

ВИРІШИВ:

      1.  Внести на розгляд сесії міської ради пропозиції:

      1.1.  про створення Хмельницького центру національно-патріотичного виховання дітей і молоді;

      1.2. про затвердження Статуту Хмельницького центру національно-патріотичного виховання дітей і молоді (згідно   з додатком).

      2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Г. Мельник.

 

Міський голова                                                                                                         О. Симчишин

 

 

                                     Додаток № 1 до рішення

                                     виконавчого комітету

                                     від 22.03.2018 року № 192

 

С  Т  А  Т  У  Т

Хмельницького центру національно-патріотичного

 виховання дітей і молоді

м. Хмельницький

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

          1.1.  Хмельницький центр національно-патріотичного виховання дітей і молоді (далі Центр) -  комплексний заклад позашкільної освіти, заснований Хмельницькою міською радою, який організовує роботу з дітьми та молоддю за різними напрямами соціокультурної, туристично-краєзнавчої, оздоровчої, екологічної освіти, громадянського та національно-патріотичного виховання.

           1.2.   Юридична адреса Центру: Хотовицького, 2А, м. Хмельницький, 29016.

           1.3. Повна назва закладу – Хмельницький центр національно-патріотичного виховання дітей і молоді. Скорочена назва закладу – ХЦНПВДМ.

           1.4. Центр є юридичною особою. Центр має печатку, кутовий штамп, реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України, бланки установленого зразка та ідентифікаційний код.

           1.5. Хмельницький центр національно-патріотичного виховання дітей і утворений і зареєстрований у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

1.6.  Засновником Центру є Хмельницька міська рада.

            1.7. Основними напрямами діяльності Центру є науково-технічний, фізкультурно-спортивний, художньо-естетичний, соціально-реабілітаційний, що передбачає залучення вихованців, учнів, слухачів до активної діяльності, набуття умінь і навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної дослідної роботи та оволодіння практичними уміннями та навичками, забезпечення розвитку здібностей вихованців, організацію змістовного дозвілля.

Центр може залучати вихованців, учнів, слухачів до здобуття позашкільної освіти з інших напрямів.

Центр здійснює навчання і виховання  вихованців, учнів, слухачів у позаурочний та позанавчальний час.

1.8. Головними завданнями Центру є:

      -    реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;

  • виховання у вихованців, учнів, слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
  • виховання у вихованців, учнів, слухачів  патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
  • формування у вихованців, учнів, слухачів громадянської позиції, здорового способу життя;
  • пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів, слухачів;
  • надання закладам загальної середньої освіти методичної допомоги з питань упровадження форм і методів навчання та виховання у освітньому процесі;
  • створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті;
  • організація дозвілля вихованців, учнів, слухачів  пошук його нових форм;

            - виховання у вихованців, учнів, слухачів   Центру патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу та інших народів і націй, шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;

            - виховання підростаючого покоління в національно-патріотичному дусі на конкретних прикладах життєвого шляху учасників визвольних змагань, творців державності України;

           - здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи;

     - задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей.

1.9.  Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту»,  Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 р. №433, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.10. Центр самостійно приймає рішення і здійснює свою діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.11. Навчання і виховання у Центрі здійснюється українською мовою.

1.12. Головною метою діяльності Центру є забезпечення прав дітей та молоді на здобуття позашкільної освіти.

            1.13. Центр може мати (створювати) структурно відокремлені підрозділи, що перебувають поза межами розташування основного закладу позашкільної освіти і виконують таку саму освітню діяльність, як і основний заклад позашкільної освіти.

 

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

             2.1. На основі освітньої програми Центр складає та затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу.

      2.2 Освітня програма схвалюється педагогічною радою Центру  та затверджується директором Центру.

      2.3.Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів вихованців, учнів і слухачів, потреб сім’ї, запитів закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій, має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

      2.4. Центр може використовувати типові освітні програми затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти або розробляти свої освітні програми на основі типових освітніх програм.

              2.5. Освітні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців та навчання у групах або об'єднаннях. Залежно від специфіки діяльності Центру, відповідного рівня гуртка, групи або іншого творчого об'єднання навчання проводиться від одного місяця до кількох років.

   2.6. Індивідуальне навчання у Центрі організовується відповідно до порядку, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

   2.7. Запровадження експериментальних навчальних планів, освітніх   програм, педагогічних інновацій і технологій здійснюється в установленому законом порядку.

               2.8. Центр проводить освітню, інформаційно-методичну, організаційно-масову та навчально-тренувальну  та спортивну роботу.

              2.9. Штатні розписи Центру розробляються його керівником у межах затверджених видатків на оплату праці і затверджуються Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради.

              2.10. Середня  наповнюваність  гуртків, груп та інших творчих об'єднань у  Центрі становить 10-15 вихованців, учнів, слухачів:

Гурток – це об’єднання вихованців відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я.

Група – це складова гуртка, відділу, відділення або іншого творчого об’єднання одного профілю.

Секція – це об’єднання вихованців для проведення дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з різних проблем науки, техніки, мистецтва.

Наповнюваність окремих гуртків, груп, інших творчих об'єднань, встановлюється директором Центру залежно від їх профілю, навчальних планів і програм та можливостей організації навчально-виховного і тренувального процесів, рівня майстерності вихованців і становить не більше як 25 вихованців.

2.11. Прийом вихованців, учнів, слухачів до Центру може здійснюватися протягом   навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань) за їх бажанням і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються закладом.

Для зарахування вихованців до окремих гуртків фізкультурно-спортивного напряму Центру потрібна довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять.

До Центру зараховуються вихованці віком від 5 до 18 років.

Кожен вихованець має право займатися у кількох гуртках, змінювати їх протягом року.

Заклад вживає заходів до залучення вихованців, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації.

2.12. Освітній процес у Центрі здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, стану їх здоров'я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, урок, клубна робота, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, змагання, олімпіади, конкурси, огляди, репетиції, виставки, експедиції, навчально-тренувальні збори, походи, екскурсії, практична робота в майстернях тощо.

2.13. Навчальний рік у Центрі розпочинається 1 вересня. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються  Центром у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання закладу.

2.14. Режим роботи встановлює Центр відповідно до вимог чинного законодавства на підставі правил внутрішнього трудового розпорядку та колективного договору працівників закладу.

Центр забезпечує безпечні умови навчання, виховання та праці.

У канікулярні, святкові та неробочі дні Центр працює за окремим планом, затвердженим його керівником.

2.15. Тривалість одного заняття у Центрі визначається освітньою програмою, навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку, допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців:

віком від 5 до 6 років - 30 хвилин; віком від 6 до 7 років - 35 хвилин; старшого віку - 45 хвилин.

Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи закладу.

2.16.    Гуртки, групи та  інші творчі об'єднання Центру класифікуються за трьома рівнями:

початковий ‒ це творчі об'єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до певних видів і напрямів науково-технічної діяльності;

основний ‒ це творчі об'єднання, які розвивають інтереси вихованців, дають їм знання, практичні вміння і навички, задовольняють потреби у  професійній орієнтації;

вищий ‒ це творчі об'єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців.

Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності творчого об'єднання, його чисельний склад, обирається програма.

2.17. Центр може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об'єднань у приміщеннях загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладів, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, наукових установ, на базі спортивних будівель і стадіонів, відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.

2.18. Центр організовує і проводить масові заходи з вихованцями, використовуючи різноманітні форми і методи роботи з урахуванням вікових особливостей дітей та підлітків, їх інтересів, уподобань, нахилів у відповідності із завданням закладу.

2.19. Центр проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, секцій, студій, клубів та інших творчих об'єднань.

У Центрі можуть функціонувати методичні об'єднання за напрямами діяльності гуртків, секцій, студій, клубів та інших творчих об'єднань, що охоплюють педагогічних працівників певного професійного спрямування.

Методичні об’єднання створюються у Центрі для координації науково-методичної, організаційної та практичної діяльності закладу з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти за різними напрямами.

2.20. З метою удосконалення системи навчання і виховання у Центрі можуть створюватись методичні ради, комісії, до складу яких входять педагогічні працівники цього закладу, представники Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради (за згодою) та інші учасники навчально-виховного процесу.

2.21. Центр може створювати відповідні підрозділи для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної роботи. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів і за іншими організаційними формами.

2.22. Випускникам Центру, які в установленому порядку склади кваліфікаційні іспити, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. Зразки документів про позашкільну освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України. Виготовлення документів про позашкільну освіту здійснюється за рахунок коштів міського бюджету.

 

 

ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

           3.1. Учасниками освітнього процесу в Центрі є:

           - вихованці, учні, слухачі Центру;

           - директор, заступник директора;

           - педагогічні працівники, психолог, спеціалісти, залучені до навчально-виховного процесу;

           - батьки або особи, які їх замінюють;

           - волонтери, фізичні та юридичні особи, які беруть участь у навчально-виховному процесі.

            3.2.  Вихованці, учні, слухачі  Центру мають право на:

            - здобуття позашкільної  освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;

            - добровільний вибір виду діяльності;

            - безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;

            - користування навчальною, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та оздоровчою базою Центру;

            - участь у різних видах навчальної, науково-практичної роботи, у конференціях, виставках, конкурсах, спортивних змаганнях та інших заходах;

            - вільне висловлювання поглядів, переконань;

            - захист від будь-яких форм експлуатації, психічного та фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права, принижують їхню честь та гідність;

            - навчання у декількох гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях Центру;

            - представництва в органах громадського самоврядування Центру.

            3.3. Вихованці, учні, слухачі Центру зобов'язані:

            - оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками;

            - підвищувати загальний культурний рівень;

            - дотримуватись морально-етичних норм;

            - брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

           - бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

           - дотримуватись вимог Статуту, Правил поведінки Центру.

           3.4. Педагогічним працівником Центру може бути особа з високими моральними якостями, яка має педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в Центрі. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників Центру здійснює директор Центру.

           3.5. Педагогічні працівники мають право на:

внесення керівництву Центру та Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, подання на розгляд керівництву закладу та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців,  застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у Центрі;

участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування Центру в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної та пошукової роботи;

прояв соціально-педагогічної ініціативи, вибір педагогічно обґрунтованих форм,

методів, засобів роботи з вихованцями;

захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;

соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;

об'єднання у професійні спілки, участь в інших об'єднаннях громадян, діяльність, яких не заборонена законодавством.

   3.6.    Педагогічні працівники Центру зобов'язані:

           -     виконувати навчальні плани та програми;

   - надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців;

   - сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців відповідно до їх задатків та запитів, а також збереженню здоров'я;

   - визначати мету та конкретні завдання навчання, виховання і розвитку вихованців, вибирати адекватні засоби їх реалізації;

   - здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями моральних, етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;

   - дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;

   - берегти здоров'я вихованців, їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;

   - виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань українського народу;

   - постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

   - вести документацію, пов'язану з виконанням посадових обов'язків;

   - виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

   - дотримуватись вимог статуту закладу, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові обов'язки;

   - брати участь у роботі педагогічної ради закладу;

   - виконувати накази і розпорядження керівника закладу.

           3.7. Керівники гуртків, груп та інших творчих об'єднань Центру працюють відповідно до режиму роботи закладу та розкладу занять, затвердженого його керівником.

3.8. Обсяг педагогічного навантаження визначається директором Центру згідно із законодавством України і затверджується у порядку визначеному законодавством.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року здійснюється в разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються навчальним планом у разі вибуття або зарахування вихованців, а також за письмовою згодою керівника гуртка, групи та іншого творчого об'єднання з дотриманням законодавства про працю.

3.9. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання
професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством.

3.10. Педагогічні працівники Центру підлягають атестації, як правило, один раз на п’ять років відповідно до чинного законодавства.

3.11. Батьки вихованців, учнів, слухачів та особи, які їх замінюють, мають право:

      - обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування закладу;

      - звертатися до Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, керівника Центру, органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

      - приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності Центру;

      - брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Центру;

            -  захищати законні інтереси вихованців в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.

      

 

IV.  УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

4.1.      Управління Центром здійснюється його засновником та Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради.

            4.2  Керівництво Центром здійснює директор, яким може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов підготовку керівних кадрів освіти. Директор закладу призначається і звільняється з посади у порядку визначеному законодавством.

             4.3. Директор Центру:

            - здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;

            - організовує освітній процес;

            - створює умови для здобуття позашкільної освіти вихованцями, учнями, слухачами Центру;  

            -  забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

            -   розпоряджається в установленому порядку майном і коштами Центру;

            - організовує виконання кошторису доходів і видатків Центру, укладає договори з юридичними та фізичними особами, які направлені на покращення роботи Центру, в установленому порядку відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства;

            - установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам Центру відповідно до законодавства України;

            - представляє Центр у відносинах з юридичними і фізичними особами та відповідає перед засновником за результати діяльності закладу;

 - дає згоду на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, громадських організацій, працівників культурно-освітніх закладів, юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;

         

            - забезпечує право вихованців Центру на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

             -  видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

             - застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників Центру;

             -  затверджує посадові обов’язки працівників.

             4.5. З метою розвитку та вдосконалення освітнього процесу, професійної діяльності педагогічних працівників у Центрі створюється педагогічна рада − постійно діючий колегіальний орган управління закладу.

             4.5.1. Директор Центру є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління Центром.

             4.5.2. Педагогічна рада Центру:

             - розглядає плани, підсумки і актуальні питання навчальної, тренувальної, виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, клубів, гуртків, груп та інших творчих об’єднань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;

             - розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності Центру, утворення нових гуртків, груп та інших творчих об’єднань;

             -  визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, впровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

      -  порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників;

      - розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.

 Рішення педагогічної ради закладу позашкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

            4.5.3. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Центру, кількість засідань педагогічної ради визначається директором Центру в залежності від їх необхідності, але не менше ніж два рази на рік.

4.6. Органом громадського самоврядування Центру є загальні збори (конференція) колективу цього закладу.

Загальні збори (конференція) колективу Центру проводяться за участю директора, заступника директора, керівників підрозділів, що входять до закладу, наукових та інших педагогічних працівників, які залучаються до складу освітнього процесу закладу, а також представників самоврядування вихованців Центру, батьківського комітету.

            4.7. У період між загальними зборами (конференціями) діє рада Центру, діяльність якої регулюється цим Статутом.

 

V. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 ТА  МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

 

           

5.1. Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до законодавства та Статуту Центру.

            5.2. Фінансування Центру здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та інших додаткових джерел, не заборонених законодавством.

            5.3.  Додатковими джерелами формування коштів Центру є:

         - кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та у порядку визначеному  законодавством;

         - кошти, гуманітарної допомоги;

         - кошти, отримані за надання платних послуг;

         - добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян;

         - інші надходження, не заборонені законодавством України.

         Кошти, отримані Центром з додаткових джерел фінансування, використовуються для провадження діяльності, передбаченої Статутом.

         5.4.  Центр у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:

         - самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до його Статуту;

         - розвивати власну матеріальну базу, володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту;

         - організовувати різноманітні виставки, як вітчизняних так і зарубіжних авторів, виставки творів образотворчого мистецтва, фотовиставки, народного і декоративно-ужиткового мистецтва, антикваріату, сувенірів, художніх календарів, поштових листівок, буклетів, каталогів, значків та іншої продукції, що не суперечить чинному законодавству;

          - володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до чинного законодавства та Статуту закладу;

          - виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та Статуту.

          5.5. Матеріально-технічна база Центру включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, земельну ділянку, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.

          5.6. Для проведення освітньої роботи Центру надаються в користування спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.

          5.7. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Центру проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані позашкільному закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

           5.8. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у Центрі здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.

           5.9. Центр має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансування за рахунок власних надходжень заходів, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

 

VІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

            6.1. Центр за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити обмін досвідом на міжнародному рівні у рамках освітніх, культурних, спортивних програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.

            6.2. Центр має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освіти, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.

VII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ

 

                7.1. Контроль за діяльністю Центру здійснюють Міністерство освіти і науки України, Хмельницька міська рада та Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради.

                7.2. Основною формою державного контролю за діяльністю Центру є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, затвердженому Міністерством освіти та науки України.

 

VIІI. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЦЕНТРУ

                8.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймає засновник.                              

                8.2. Реорганізація відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.

       8.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання Центру переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.

       8.4. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Центром.

       8.5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Центру, виявляє його дебіторів-кредиторів і розраховується з ними, а також складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.

       8.6. У разі припинення діяльності Центру (в результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення), всі його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу міського бюджету.

 

ІХ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

     9.1.  Цей Статут набирає чинності з моменту його реєстрації відповідно до вимог чинного законодавства України.

 

 

 

 Керуючий справами                                                                                                   Ю. Сабій

 

 

 

 

Директор Департаменту освіти та науки                                                                  Р. Миколаїв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!