Новини
Стратегічна сесія «Новий бренд, нові можливості»
Найбільша цінність Хмельницького – це люди: працьовиті, привітні і підприємливі. Саме хмельничани мають стати акцентом бренду міста та стратегії його просування – такий один із головних меседжів стратегічної сесії “Новий бренд, нові можливості”, яку провели з ініціативи Агенції розвитку міста експерти зі Львова Всеволод Поліщук та Михайло Лемак – фахівці Креативної агенції Readyto, члени Візійної групи, яка останні півроку працює над розробкою нової стратегії Львова.
У сесії взяли участь понад три десятки хмельничан – представники різних галузей бізнесу, культури, освіти, міського господарства, громадських діячів, професіонали з маркетингу і реклами, міської влади. Проходила зустріч у арт-галереї MASLO, що на Старокостянтинівському шосе, 20/3.
З вітальним словом виступив Хмельницький міський голова Олександр Симчишин. Він також зазначив, що голосуватиме за бренд на рівні з усіма хмельничанами і у процес не втручатиметься.
«Я хочу побачити картинку, побачити своє місто. Це мені має сподобатися з точки зору змістового наповнення, кольорової гами, так, щоб рука сама тягнулася проголосувати».
Заступник міського голови Володимир Гончарук коротко нагадав про пріоритети, прописані у Стратегії розвитку Хмельницького до 2025 року: місто комфортне для проживання, екологічно чисте, з сучасною архітектурою, культурою, енергоефективною інфраструктурою, сприятливе для легкого ведення бізнесу, динамічного розвитку економіки та новітніх технологій. Ключовими сферами розвитку Хмельницького визначили три: місто-підприємець, відповідальне місто, комфортне та безпечне місто.
Відповідно до обраної хмельничанами стратегії та чотирьох опитувань, проведених перед стратегічною сесією, запрошені запропонували учасникам кілька гіпотез.
Опитування хмельничан показали суттєвий розрив між тим, що мешканці Хмельницького розповідають публічно у соціальних мережах, і тим, що зазначають в анонімних опитуваннях. У “Фейсбук” та інших соцмережах вони називали ознаками Хмельницького базар, каву, Олександра Пономарьова, скульптури Мазура і ресторани, при чому, з перевагою базару в масштабі 90 до 10. Натомість, коли хмельничани отримали можливість висловитися анонімно і мали трохи більше часу на відповідь, вони описали 38 ознак Хмельницького, які вони можуть розповісти мешканцям інших міст: від пам’ятника барону Мюнхгаузену до Експериментаріуму “Еврика”, від ХНУ до IT-компаній, від прогулянкового катера Бугом до екологічності і озеленення свого міста (Детальніше про результати опитувань у презентації (https://prezi.com/pka0bxbwqvqw/presentation/?utm_campaign=share&utm_medium=copy).
Тобто у Хмельницькому є чим пишатися і про що розповідати, хмельничани про це знають, але не хочуть ділитися з мешканцями інших міст, ніби комплексують і соромляться. З іншого боку, найбільша перевага Хмельницького з точки зору мешканців інших міст (після базару) – це привітні люди.
Упродовж сесії присутні визначили, що найбільший ресурс у просуванні Хмельницького – це мешканці міста, які можуть набагато активніше розповідати про його історію, мистецтво і переваги для життя. Відповідно, головна аудиторія, на яку мають орієнтуватися автори бренду – хмельничани. Вони мають відчувати динаміку розвитку, отримувати інформацію про просування у сфері екологічності, безпечності та соціальної відповідальності міста, а також отримувати можливість дізнаватися про усі туристичні “фішки міста”. Наприклад, брати участь у розіграші безкоштовних поїздок.
Друга за важливістю аудиторія – професіонали, які мають приїжджати сюди працювати чи навчати хмельничан, а також інвестори. Для них головні переваги – комфорт сімейного життя (парки, майданчики, чисті вода та повітря), дешеве житло, попит на їхню роботу та самореалізація.
І тільки третя за важливістю аудиторія – туристи, адже набагато важливіше, щоб їх запрошували до міста хмельничани чи щоб вони цікавилися місцевими фестивалями й мистецькими заходами. Основні переваги Хмельницького для туристів – сучасне мистецтво, шопінг та можливість зупинитися, відпочити і скуштувати страви подільської кухні дорогою на Вінницю, Кам’янець-Подільський, Меджибіж тощо.
Директорка Агенції розвитку міста Леся Герасимчук переконана, що бренд міста підвищить інвестиційну привабливість Хмельницького.
"Бренд має бути впізнаваним, зрозумілим для інвестора, подавати йому сигнал: місто комфортне та інвестиційно привабливе. Також бренд має бути близьким, зрозумілим, рідним самим хмельничанам".
Ці та інші висновки з сесії експерти львівської компанії Readyto зафіксують й оформлять у документ та нададуть висновки, на основі яких спільно з Агенцією розвитку міста Хмельницького сформують технічне завдання для розробки бренду і складуть дорожню карту з просування бренду. Розробника бренду визначатимуть на відкритому конкурсі, який Хмельницька міська рада оголосить у грудні і у якому зможуть взяти участь компанії, дизайнери та художники з усієї країни.