Новини

Промивка водопровідних мереж і споруд: відповіді на поширені запитання

З метою дотримання санітарно-епідеміологічного благополуччя міста та покращення якості питної води, у середу, 5 червня, міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал» проводитить планову промивку та знезараження водопровідних мереж міста.

Профілактична дезінфекція і промивка міських водопровідних мереж та споруд здійснюється двічі на рік (навесні у травні та восени у вересні) на підставі плану, який погоджується з міськвиконкомом і санітарною службою з метою дотримання санітарно-епідеміологічного благополуччя міста. Попри це, у хмельничан виникають часті запитання щодо проведення промивки та якості води. У цьому матеріалі зібрані відповіді на найпоширеніші запитання споживачів.

Як проводиться промивка водопровідних мереж та споруд?

Процедура промивки водопровідних мереж та споруд проводиться у кілька етапів:

– випуск води із водопровідних мереж міста;

– заповнення водопровідних мереж водою із підвищеною концетрацією гіпохлориту натрію;

– випуск води з дезінфікуючим розчином із водопровідних мереж і промивка мереж;

– здійснення постійного лабораторного контролю;

– подача споживачам питної води.

Яка речовина використовується для дезінфекції мереж?

Гіпохлорит натрію марки А. Ця сполука у допустимій концентрації є абсолютно безпечною для життя та здоров'я людини. Його використання регламентоване Інструкцією із застосування гіпохлориту натрію для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення та відповідає «Державним санітарним нормам та правилам «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10)

Що робити, якщо після промивки з кранів тече неякісна вода?

Спершу необхідно відкрити крани та випустити незначну кількість води. Відкривання кранів необхідне для того, аби залишки гіпохлориту натрію разом із відкладеннями, що утворюються під час експлуатації всередині трубопроводів, яка потрапила у мережу під час її очистки, не залишалися у трубах, а відтак, не створювала дискомфорту у подальшому споживанні питної води. Якщо випуск води не допомагає, необхідно зателефонувати до аварійно-диспетчерської служби МКП “Хмельницькводоканал” за номерами телефонів: 78-75-10, 063-100-15-67 або 1567 та повідомити про проблему.

Чому на деяких вулицях міста у день промивки з'являються потоки води?

Після проведення загальноміської промивки водогонів та їх знезараження проводиться спорожнення водогонів від води із підвищеним вмістом гіпохлориту натрію шляхом відкриття водорозбірних колонок та пожежних гідрантів на водопровідних магістралях. Характерним є те, що гіпохлорит натрію при контакті з повітрям втрачає свої активні властивості. Як правило, вода потрапляє до зливової каналізації та по рельєфу далі до відкритих водойм, не спричиняючи шкідливої дії довкіллю через незначні концентрації залишкового хлору.

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!