Проекти рішень міської ради

Про затвердження Методики розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницьк

 

 

Про затвердження Методики розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького

 

Розглянувши пропозицію виконавчого комітету, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Методику розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького згідно з додатком.

3. Відповідальність за виконанням рішення покласти на заступника міського голови А. Нестерука.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань роботи житлово-комунального господарства, приватизації та використання майна територіальної громади міста.

 

Міський голова О. СИМЧИШИН

 

Додаток

до рішення сесії міської ради

від «__»_____________20___ № ____

Методика

розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького

1. Загальні положення.

1.1.Для вирішення проблем, пов’язаних із захороненням твердих побутових відходів, а також підвищення рівня поводження з ТПВ до стандартів ЄС між Хмельницькою міською радою,  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» (далі – ХКП «Спецкомунтранс»)  та Європейським банком реконструкції та розвитку було підписано Угоду про підготовку кредитного фінансування. Відповідно до цієї угоди Банк підтвердив свою зацікавленість у розгляді можливості участі у Проєкті модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницький шляхом надання довгострокового фінансування у формі кредиту ХКП «Спецкомунтранс» під гарантію міста, яка буде надана містом відповідно до чинного законодавства України.

Рішення Хмельницької міської ради від __ № погодженно умови кредиту Європейського Банку Реконструкції і Розвитку для реалізації проєкту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницькому.

Проєкт модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницький має на меті зменшення надходження відходів на міський полігон на 60 – 70% та, як наслідок, збільшення строку його експлуатації на 10 – 15 років.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 08.02.2018 № 87 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії про визначення переможців конкурсу з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території міста Хмельницького» КП «Спецкомунтранс» визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів за лотом № 1 строком на п’ять років.  Територія надання послуг - м. Хмельницький.

Управлінням житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради не надавалось будь-яких виключних чи спеціальних прав ХКП «Спецкомунтранс» щодо надання послуг, які становлять загальний економічний інтерес.

            1.2. З метою визначення механізму обчислення компенсації обґрунтованих витрат за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, а саме: за надання послуг поводження з побутовими відходами (перевезення (вивезення), оброблення (перероблення), сортування, захоронення) ХКП «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького розроблено Методику розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького (далі – Методика).

            1.3. Методику розроблено для  реалізації проекту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів (далі – ТПВ) у м. Хмельницькому та будівництва комплексу з переробки ТПВ, яким передбачено інвестиції у діяльність, пов’язану з наданням послуг поводження з побутовими відходами, а саме: перевезенням (вивезенням),  обробленням (переробленням), захороненням, сортуванням побутових відходів.

            1.4. Методика розроблена на виконання рішення Антимонопольного комітету України від 20.09.2020 року № 573-р, відповідно до частини четвертої статті 263, статті 264, пункту (с) додатку XXIII до глави 10 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», «Про відходи» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у відповідній сфері.

2. Визначення термінів.

2.1. Державна допомога суб’єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.

2.2. Місцеві ресурси - рухоме і нерухоме майно, кошти місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, об’єкти їх спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад, майно, що належить Автономній Республіці Крим, управління яким здійснює Рада міністрів Автономної Республіки Крим;

2.3. Послуги, що становлять загальний економічний інтерес(далі – ПЗЕІ) - послуги, пов’язані із задоволенням особливо важливих загальних потреб громадян, що не можуть надаватися на комерційній основі без державної підтримки; ПЗЕІ надаються на підставі замовлення таких послуг у перевізника;

2.4. Компенсація обґрунтованих витрат за надання послуг поводження з побутовими відходамичиста фінансова різниця між понесеними витратами та отриманими доходами підприємства при виконанні зобов’язання надавати відповідні громадські послуги загального інтересу (обслуговування населення), з урахуванням економічнообґрунтованого рівня прибутку;

2.5. Поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення;

2.6. Відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення;

2.7. Побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення;

2.8. Перевезення (вивезення) побутових відходів - транспортування побутових відходів від місць їх утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення;

2.9. Оброблення (перероблення) побутових відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей побутових відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;

 2.10. Сортування побутових відходів - розділення побутових відходів на різні групи для переробки;

2.11. Захоронення побутових відходів - остаточне розміщення побутових відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях чи на об'єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини не перевищував установлених нормативів.

 

3. Механізм визначення компенсації обґрунтованих витрат за надання послуг поводження з побутовими відходами

3.1. Компенсація обґрунтованих витрат за надання послуг поводження з побутовими відходами  (далі – послуги) здійснюється на підставі замовлення надання  послуг поводження з побутовими відходами в ХКП «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького.

3.2. Компенсація обґрунтованих витрат за надання послуг здійснюється з урахуванням витрат та доходів за кожною послугою (перевезення (вивезення), оброблення (перероблення), сортування, захоронення) та в розрізі операцій облік яких ведеться суб’єктом господарювання окремо.

3.3. Загальна сума компенсації за надання послуг не повинна перевищувати суму, яка необхідна для покриття чистих витрат (чистої фінансової різниці) між понесеними при наданні послуг витратами та доходами суб’єкта господарювання від надання ПЗЕІ, з урахуванням необхідного рівня прибутку.

3.4. ХКП «Спецкомунтранс» забезпечує коректне відображення на окремих рахунках бухгалтерського обліку результатів фінансово-господарської діяльності відповідно до організаційної структури підприємства таким чином, щоб чітко відстежувались:

- витрати та доходи, пов’язані з послугами, які мають загальний економічний інтерес та які підприємство вповноважене надавати, і, з іншого боку, витрати та доходи, пов’язані з кожним іншим окремим товаром або послугою, щодо яких підприємство здійснює діяльність;

- повна інформація щодо методів, відповідно до яких витрати та доходи призначаються або розподіляються за різними видами діяльності. Ці методи мають базуватися на принципах бухгалтерського обліку – обумовленості, об’єктивності, прозорості та послідовності відповідно до міжнародно визнаних методологій бухгалтерського обліку, зокрема калькуляції витрат за видами діяльності, та мають базуватися на даних аудиту та визначатись обліковою політикою підприємства.

3.5. Витрати та доходи розраховуються відповідно до чинних положень законодавства у сфері бухгалтерського обліку та вимог податкового законодавства.

3.6. Компенсації за надання ПЗЕІ можуть  бути використані на:

- витрати на оплату праці персоналу;

- відрахування на соціальні заходи;

- електроенергію, паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали;

- технічне обслуговування, ремонт обладнання та устаткування, необхідного для надання ПЗЕІ;

- постійні розподілені загальновиробничі, адміністративні витрати.

3.7. Для підвищення прозорості та уникнення перехресних субсидій, якщо ХКП «Спецкомунтранс» поряд із наданням ПЗЕІ займається й іншими видами діяльності, облікові рахунки різних видів діяльності повинні бути відокремлені та відповідати таким умовам:

- облікові рахунки, що відповідають кожному з видів діяльності, повинні бути окремими, а частка відповідних активів і постійних витрат повинна розподілятися відповідно до чинних положень бухгалтерського обліку та податкового законодавства;

- всі змінні витрати, відповідна частка постійних витрат і прибуток, пов’язані з будь-якою іншою діяльністю підприємства, не можуть бути віднесені до ПЗЕІ.

3.8. Витрати та доходи на надання ПЗЕІ повинні бути збалансовані, без будь-якої можливості передачі доходу в інший сектор діяльності.

 

4. Розрахунок компенсації за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс»

4.1. Розрахунок компенсації за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» здійснюється шляхом обчислення чистої фінансової різниці від надання послуг поводження з побутовими відходами за формулою:

Рч = Рчп+ Рчо(п)с+Рчз , де

Рч – чиста фінансова різниця від надання послуг поводження з побутовими відходами;

Рчп – чиста фінансова різниця від надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів;

Рчо(п)с – чиста фінансова різниця від надання послуги з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів;

Рчз – чиста фінансова різниця від надання послуги з захоронення побутових відходів.

 

4.1. Обчислення чистої фінансової різниці від надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів чп) здійснюється за формулою:

Рчп = Впп + Пп, де

Вп – витрати, понесені у зв'язку з виконанням зобов'язання з надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів (за мінусом нарахованих амортизаційних відрахувань на оновлення основних засобів, придбаних за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів);

Дп – сума доходу, що виникає під час виконання зобов'язань з надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів, в тому числі отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка не пов'язана з наданням послуги тощо;

Пп – прибуток, який передбачено у встановленому тарифі на послугу з перевезення (вивезення) побутових відходів.

4.2. Обчислення чистої фінансової різниці від надання послуги з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходівчо(п)с) здійснюється за формулою:

Рчо(п)с = Во(п)со(п)с + По(п)с, де

Во(п)с – витрати, понесені у зв'язку з виконанням зобов'язання з надання послуги з   оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів (за мінусом нарахованих амортизаційних відрахувань на оновлення основних засобів, придбаних за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів);

До(п)с – сума доходу, що виникає під час виконання зобов'язань з надання послуги з  оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів, в тому числі отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка не пов'язана з наданням послуги тощо;

По(п)с – прибуток, який передбачено у встановленому тарифі на послугу з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів.

 

4.3. Обчислення чистої фінансової різниці від надання послуги з захоронення побутових відходів (Рчз) здійснюється за формулою:

Рчз = Возоз + Пз, де

Воз – витрати, понесені у зв'язку з виконанням зобов'язання з надання послуги з   захоронення побутових відходів (за мінусом нарахованих амортизаційних відрахувань на оновлення основних засобів, придбаних за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів);

Доз – сума доходу, що виникає під час виконання зобов'язань з надання послуги з  захоронення побутових відходів, в тому числі отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка не пов'язана з наданням послуги тощо;

Пз – прибуток, який передбачено в встановленому тарифі на послугу з  захоронення побутових відходів.

 

5. Проведення фінансування відшкодування компенсації за надання ПЗЕІ - послуг поводження з побутовими відходами

5.1. Сума компенсації за надання ПЗЕІ - послуг поводження з побутовими відходами, що підлягає перерахуванню, визначається в межах бюджетних асигнувань.

5.2. Суми коштів, що підлягають перерахуванню ХКП «Спецкомунтранс», повинні визначатися на основі звітних даних підприємства (у т.ч. управлінської звітності), а при закінченні бюджетного року - на основі очікуваних даних, з подальшим уточненням відповідно до показників річної звітності.

5.3.Відповідальність за повноту та правильність даних несе керівник підприємства та головний бухгалтер.

5.4. Фінансування видатків у бюджетному періоді здійснюється в межах кошторисних призначень відповідно до наступних документів: актів виконаних робіт, звітів, розрахунків тощо.

 

6.  Механізм повернення надмірної компенсації у випадку надання у завищеному розмірі та  заходи щодо її уникнення.

6.1. Компенсація за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» не може перевищувати суму, необхідну для покриття чистої фінансової різниці між понесеними витратами та отриманими доходами  з урахуванням прибутку, який залишається у підприємства, що визначена відповідно до розділу 4 Методики.

6.2. З метою уникнення надмірної компенсації чи недостатньої компенсації, під час обчислення фінансового результату від надання ПЗЕІ враховується планова прибутковість, визначена у встановлених тарифах на послуги з перевезення (вивезення), оброблення (перероблення), сортування, захоронення твердих побутових відходів.

6.3. При здійснені відшкодування компенсації за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються  Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» застосовуються заходи контролю відповідно до чинного законодавства.

6.4. У разі виявлення випадку надання надмірної компенсації її повернення здійснюється  у першому кварталі наступному за звітним роком.

 

Секретар міської ради М. КРИВАК

Начальник управління житлово-комунального господарства В. НОВАЧОК

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!