Рішення міської ради

Про затвердження Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 ро

 

 

ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення сьомої сесії

№9 від 14.07.2021 р.

 

Внесені зміни:

рішенням 31-ї сесії міської ради від 28.07.2023 №9

 

Про затвердження Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки

 

Розглянувши пропозицію виконавчого комітету та керуючись Податковим кодексом України, Законом України «Про Державний бюджет на 2021 рік», Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Комплексну програму мобілізації зусиль Хмельницької міської ради, Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки (додається).

2. Відповідальність за виконання рішення покласти заступника міського голови Р.Примуша.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань планування бюджету, фінансів та децентралізації.

 

Міський голова О.СИМЧИШИН

 

Додаток

до рішення сесії міської ради

від 14.07.2021 №9

 

КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА

мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та  Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки

 

І. Обґрунтування необхідності Комплексної програми

Комплексна програма мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки (далі Комплексна програма) розроблена на основі Податкового кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет на 2021 рік», Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Комплексна програма являє собою комплекс заходів, які сприятимуть розвитку економіки міської територіальної громади, і на цій основі, забезпеченню повного задоволення соціальних потреб, зокрема, створенню сприятливих умов для розвитку підприємництва, збільшенню випуску якісних конкурентоздатних товарів, насиченню товарних ринків; зведенню до мінімуму негативного впливу на економіку міської територіальної громади тіньового бізнесу; максимальному поєднанню інтересів суб’єктів підприємницької діяльності - платників податків з інтересами податкової служби, надходженню коштів до бюджету на основі добровільного виконання платниками своїх податкових зобов’язань, запобіганню злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх розкриттю та розслідуванню.

ГУ ДПС у Хмельницькій області в результаті вжиття заходів, спрямованих на реалізацію завдань з виконання планових показників надходжень до бюджету м.Хмельницького по суб’єктах господарювання протягом 2020 року мобілізовано 1832,6 млн.грн., розпис доходів виконано на 101,9 %.

По основних податках і платежах до бюджету м.Хмельницького надійшло:

- по податку з доходів фізичних осіб – 1228,4 млн.грн., виконання становить 101,8%;

- по платі за землю – 158,1 млн.грн., виконання становить 105,9%;

- по єдиному податку – 318,5 млн.грн., виконання становить – 100,5%;

- по акцизному податку – 95,6 млн.грн., виконання становить – 105,0%.

ГУ ДПС у Хмельницькій області вживалися заходи до суб’єктів господарювання, які занижують розміри нарахування заробітної плати, допускають заборгованість по зарплаті, сплачують податок на доходи фізичних осіб у незначних розмірах.

Фахівці ГУ ДПС у Хмельницькій області приймали участь в засіданнях комісії при Хмельницькій міській раді та Хмельницькій РДА по питанню визначення причин виплати заробітної плати менше законодавчо встановленого мінімуму, заслухано відповідно 216 та 105 посадових осіб суб’єктів господарювання, які допустили порушення вимог чинного законодавства про оплату праці та сплату податків і обов’язкових платежів до бюджету, а також мають заборгованість по виплаті заробітної плати найманим працівникам та по податку на доходи фізичних осіб, тощо. З них 257 платників підвищили рівень мінімальної заробітної плати, завдяки чому додатково надійшло податку з доходів фізичних осіб в сумі 156,2 тис. грн. та 227,2 тис. грн. єдиного внеску.

Зростанню довіри платників податків до органів Державної податкової служби та податкової свідомості громадян щодо добровільної і своєчасної сплати податків сприяє кваліфіковане обслуговування платників податків в Центрі обслуговування платників Хмельницької ДПІ, який створений у 2012 році і є найбільшим в Хмельницькій області, а саме облаштовано 3 зали (зал обслуговування платників, зал приймання звітності та вхідної кореспонденції, зал надання адміністративних послуг), встановлено плазмовий екран, на якому впродовж дня демонструються відео-ролики на податкову та соціальну тематику, новини податкового законодавства, оголошення тощо.

За 2020 рік послугами Центру обслуговування скористались більш як 122 тисяч відвідувачів з питань подання звітності, надання адміністративних послуг та консультацій.

За 2020 рік платникам надано 49381 адміністративних послуг, з яких найбільш поширеними є:

- видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків – 13396;

- видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 12356;

- надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 5988;

- реєстрація платника єдиного податку – 5423.

Для забезпечення реалізації Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджетів усіх рівнів на 2016-2020 роки, міською радою у 2019-2020 роках на реконструкцію центру обслуговування платників Хмельницької Державної податкової інспекції профінансовано витрат у сумі 1702,7 тис. гривень.

 

ІІ. Мета і основні завдання Комплексної програми

Комплексна програма враховує створення нових технологій діяльності податкової служби, які базуватимуться на використанні сучасної комп’ютерної техніки для створення бази, яка дозволить систематично і широко використовувати внутрішню та зовнішню інформацію для планування і виконання функцій щодо адміністрування податків і зборів, аудиту, ефективної боротьби з ухиленнями від сплати податків і скорочення фактів тіньової економіки.

В цілому ж робота по адмініструванню податків та зборів, забезпеченню надходжень до бюджету міської територіальної громади, яка враховує нову філософію партнерських відносин з платниками податків, включає в себе:

- удосконалення системи планування (прогнозування) та обліку надходжень до бюджету;

- удосконалення системи контрольно-перевірочної роботи;

- правове забезпечення профілактики податкових правопорушень;

- удосконалення системи стягнення податків;

- впровадження сучасних інформаційних технологій в оподаткуванні;

- удосконалення роботи з платниками податків;

- покращення матеріально-технічної бази податкової служби.

 

III. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

Створення інформаційно-розвиненої державної податкової служби є запорукою успішного виконання завдань, визначених законодавством, що дозволить уникнути значної кількості наявних проблем.

Реалізація Комплексної програми забезпечить виконання ГУ ДПС у Хмельницькій області основних стратегічних цілей та організації надання послуг відповідно до світових стандартів якості обслуговування платників податків.

 

IV. Обсяги, джерела фінансування та строки виконання Програми

Джерелом фінансування заходів Комплексної програми є кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади, а також з інших джерел, не заборонених законодавством.

 

V. Очікувані результати

Виконання Комплексної програми дасть змогу:

- створити комфортні умови для платників податків Хмельницької міської територіальної громади та спростити процедури надання послуг;

- створити умови для партнерських взаємовідносин податкової служби та платників податків;

- забезпечити системність та стабільність процесу оподаткування, забезпечити зростання доходної частини бюджету;

- розширити інформаційне забезпечення податкової служби, що сприятиме автоматизації процесу оподаткування, ефективному використанню наявних людських ресурсів, дасть можливість порівнювати відомості з різних джерел з метою виявлення ухилень від сплати податків;

- скоротити та ліквідувати податковий борг шляхом поліпшення роботи з платниками податків, заохочення їх до добровільної сплати;

- формування позитивної громадської думки щодо діяльності органів ДПС;

- впровадження сучасних інформаційних технологій з метою підвищення рівня інформаційної культури та загального освітнього рівня населення;

- підвищити ефективність запобігання порушенням законодавства в сфері оподаткування завдяки покращенню якості послуг по складанню податкової звітності, забезпеченню повної обізнаності податкового законодавства;

- підвищити оперативність та якість надання адміністративних послуг.

 

VI. Контроль за ходом виконання Програми

Виконання цієї Комплексної програми забезпечується ГУ ДПС у Хмельницькій області, виконавчими органами Хмельницької міської ради. Координація дій щодо виконання заходів Програми покладена на ГУ ДПС у Хмельницькій області. Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів - головний розпорядник коштів. За результатами аналізу виконання програмних заходів, з врахуванням змін нормативно-законодавчих актів, що можуть мати місце в ході реалізації Програми, допускається коригування заходів, внесення змін і доповнень до Комплексної програми.

 

Секретар міської ради В.ДІДЕНКО

Начальник ГУ ДПС у Хмельницькій  області В.ЛАЗАРЄВ

 

Додаток 1

до Комплексної програми

 

ПАСПОРТ

Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки

1

Розробник Програми

Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (ГУ ДПС у Хмельницькій області)

2

Відповідальний виконавець Програми

ГУ ДПС у Хмельницькій області

3

Учасники Програми

Виконавчі органи Хмельницької міської ради

4

Термін реалізації Програми

2021-2023 роки

5

Джерела фінансування Програми

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

6

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі:

16 343,07 тис. грн.

6.1.

Коштів міської територіальної громади (в межах затвердженого кошторису)

16 343,07 тис. грн.

 

Начальник ГУ ДПС у Хмельницькій  області В.ЛАЗАРЄВ

 

Додаток 2

до Комплексної програми

 

ФІНАНСУВАННЯ

Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми

2021

2022

2023

Усього витрат на виконання Програми

(тис. грн.)

Обсяг ресурсів, усього, у тому числі:

5 990,0

4 438,18

5 914,89

16 343,07

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

5 990,0

4 438,18

5 914,89

16 343,07

 

Начальник ГУ ДПС у Хмельницькій  області В.ЛАЗАРЄВ

 

Додаток 3

до Комплексної програми

 

ЗАХОДИ

Комплексної програми мобілізації зусиль Хмельницької міської ради та Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області  по забезпеченню надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки

з/п

Перелік заходів Програми

Термін заходу

Виконавці

Джерела фінансування

Орієнтовний обсяг фінансування, тис.грн.

роки

2021

2022

2023

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Удосконалення системи планування (прогнозування) та обліку надходжень до бюджету Хмельницької міської територіальної громади

1.1

Виявляти додаткові джерела надходження платежів до бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Всебічно аналізувати стан обсягів виробництва продукції, фінансово-економічний стан підприємств з метою мобілізації платежів до бюджету Хмельницької міської територіальної громади. За результатами аналізу та з врахуванням факторів, що негативно впливають на стан адміністрування податків та зборів, розробляти додаткові заходи щодо забезпечення надходжень до  бюджету

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки

Не потребує фінансування

 

 

 

1.2

Проводити роботу по скороченню кількості підприємств, що декларують від’ємне значення об’єкта оподаткування або його відсутність. Здійснювати моніторинг підприємств, які при значних сумах валових доходів, сплачують мізерні суми податку на прибуток.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки

Не потребує фінансування

 

 

 

1.3

Вживати дієвих заходів, спрямованих на відпрацювання економічної сутності збиткової та безприбуткової фінансово-господарської діяльності шляхом проведення аналізу діяльності та співбесід з платниками, які мають неадекватні показники податкової та фінансової звітності (у рамках статті 78)

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки

Не потребує фінансування

 

 

 

1.4

З метою упередження безпідставного відшкодування податку на додану вартість забезпечити контроль та комплекс заходів щодо правомірності відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

1.5

Забезпечити впровадження в дію сучасних методів роботи, заснованих на виконанні новітньої комп’ютерної техніки та програмного забезпечення стосовно приймання та обробки податкової звітності платників податків, підготовленої та надісланої у електронному вигляді

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

 Бюджет  Хмельницької міської територіальної громади

350,0

199,6

230,0

1.6

Забезпечити організацію на високому рівні компанії декларування доходів, отриманих фізичними особами у попередньому році, насамперед за рахунок цілеспрямованої роботи податкових органів щодо підвищення якості обслуговування платників та забезпечення  добровільної сплати податків

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

1.7

Проводити аналіз зведених звітів про надані пільги в оподаткуванні, готувати висновки та пропозиції, з метою виявлення резервів забезпечення бюджетних призначень та недопущення втрат бюджету.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, фінансове управління

Не потребує фінансування

 

 

 

2

Удосконалення системи контрольно-перевірочної роботи

2.1

Удосконалити систему відбору платників для документальних перевірок та підвищити якість контрольно-перевірочної роботи, звернувши особливу увагу на тих суб’єктів підприємницької діяльності, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

2.2

Вживати заходів до підприємств, які за результатами роботи мали незначні податкові зобов’язання при великих обсягах господарських операцій, малу чисельність працюючих на підприємстві, відсутність основних фондів та інші фактори ризику.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

2.3

Здійснити комплекс заходів по забезпеченню дієвого контролю за своєчасністю отримання податкової звітності платників, а також за правомірністю надання податкових пільг і застосування ставок оподаткування.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

2.4

Забезпечити щорічне проведення моніторингу фінансових результатів діяльності суб’єктів господарювання, визначення економічного потенціалу та зростання виробничих потужностей цих суб’єктів, темпів зростання заробітної плати працівників, проведення перевірок відповідності середньої заробітної плати одного працівника до законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки, Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

 

2.5

Активізувати роботу із платниками податків з викриття схем ухилення від сплати платежів до бюджету, детінізації виплати заробітної плати суб’єктами підприємницької діяльності. Сприяти легалізації тіньової зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки, Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

 

2.6

Забезпечення проведення індивідуальної роботи з керівниками підприємств та громадянами – суб’єктами господарської діяльності щодо дотримання ними законодавства про працю на підприємствах усіх форм власності, в установах та організаціях, щодо оформлення трудових відносин із найманими працівниками, додержання мінімальних гарантій оплати праці, повноти і своєчасності виплати заробітної плати та сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску, погашення заборгованості по заробітній платі.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області,  Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

 

2.7

Проводити роботу щодо виявлення суб’єктів господарювання як юридичних так і фізичних осіб – підприємців, які виплачують заробітну плату у «конвертах», ведуть подвійну бухгалтерію.

Систематично запрошувати на постійно діючі спільні комісії суб’єктів підприємницької діяльності, які мінімізують заробітну плату, розробляти заходити щодо покращення ситуації по виплаті заробітної плати та її максимальній легалізації, здійснювати контроль за додержанням роботодавцям законодавства про працю.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління економіки, Управління праці та соціального захисту населення

Не потребує фінансування

 

 

 

2.8

З метою наповнення бюджету, здійснювати контроль за суб’єктами господарювання щодо строків сплати, розмірів ставок місцевих податків і зборів у відповідності до прийнятого рішення Хмельницької міської ради на відповідний період.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Фінансове управління

Не потребує фінансування

 

 

 

2.9

Проводити роботу на предмет виявлення та вжиття заходів до підприємців, які працюють у сфері торгівлі, громадського харчування, надають транспортні перевезення, займаються виготовленням одягу без використання найманих працівників.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

2.10

Забезпечити максимальне залучення суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють торгівлю на ринках до переходу на спрощену систему оподаткування, за рахунок співпраці з керівниками ринків, проведення спільного розгляду наявних у суб’єктів господарської діяльності документів на право здійснення торгівлі

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Управління торгівлі

Не потребує фінансування

 

 

 

2.11

Систематично здійснювати контроль за сплатою збору за місця для паркування транспортних засобів суб’єктам, що здійснюють господарську діяльність.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, управління транспорту та зв’язку, Фінансове управління

Не потребує фінансування

 

 

 

2.12

Вживати заходів щодо наповнення бази нерухомого майна, яке належить громадянам, з метою його оподаткування

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області, Бюро технічної інвентаризації, Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради

Не потребує фінансування

 

 

 

3.

Забезпечення погашення  податкових зобов’язань:

3.1

З метою упередження виникнення податкового боргу розглядати пропозиції підприємств і організацій щодо надання розстрочення податкових зобов’язань.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

3.2

З метою погашення податкового боргу суб’єктами підприємницької діяльності, які допустили несплату нарахованих зобов’язань, здійснювати опис заставного майна з подальшою реалізацією його через уповноважені товарні біржі.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

3.3

З метою погашення податкового боргу державних підприємств – боржників направляти подання органам управління таких підприємств про погашення податкового боргу за рахунок бюджетних коштів та інших заходів  за допомогою засобів поштового зв’язку та ініціювати розірвання контрактів (трудових договорів) з керівниками таких підприємств.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

     Не потребує фінансування

 

 

 

3.4

З метою запобігання вчиненню правопорушень пов’язаних з відчуженням заставного майна без погодження з органами державної податкової служби посадовими особами підприємств-боржників, здійснити комплекс організаційно-правових заходів по недопущенню фактів самовільного відчуження майна з податкової застави та здійснювати постійний контроль за його збереженням.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

3.5

Вживати вичерпних організаційних заходів щодо упередження росту податкового боргу – повної сплати поточних і донарахованих податкових зобов’язань.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

3.6

Систематично здійснювати контроль за проведенням роботи по відновленню платоспроможності та визнання банкрутами підприємств боржників. Сприяти прискоренню процедури визнання банкрутами підприємств, у яких відсутні активи для погашення податкового боргу шляхом завершення процедури ліквідації та зняття з державної реєстрації таких підприємств – боржників відповідно до діючих вимог.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Не потребує фінансування

 

 

 

3.7

Вживати заходів щодо стягнення податкового боргу у СГД фізичних та юридичних осіб шляхом направлення адміністративних позовів до суду про звернення стягнення податкового боргу на кошти та майно боржників.

2021-2023

ГУ ДПС у Хмельницькій області

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

500,0

500,0

500,0

4.

Впровадження сучасних інформаційних технологій в оподаткуванні та удосконаленні роботи з платниками податків:

4.1

Ремонт приміщення та оновлення матеріально-технічної бази Центру обслуговування платників Хмельницької ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області  з метою впровадження європейських стандартів для якісного та сучасного обслуговування платників податків

2021-2023

Комунальне підприємство «Агенція муніципальної нерухомості»,  ГУ ДПС у Хмельницькій області

Бюджет Хмельницької міської територіальної громади

5140,00

3738,58

5184,89

4.2

Проведення семінарів, круглих столів, зустрічей керівництва ДПІ з платниками податків

ВСЬОГО КОШТІВ

5990,00

4438,18

5914,89

16 343,07

 

Начальник ГУ ДПС у Хмельницькій  області В.ЛАЗАРЄВ

 

(Внесені зміни в пункт 6 додатку 1 до Комплексної програми відповідно до

рішення 31-ї сесії міської ради від 28.07.2023 №9)

(Внесені зміни в пункт 6.1 додатку 1 до Комплексної програми відповідно до

рішення 31-ї сесії міської ради від 28.07.2023 №9)

(Викладено у новій редакції таблицю додатку 2 до Комплексної програми відповідно до

рішення 31-ї сесії міської ради від 28.07.2023 №9)

(Внесені зміни в пункт 1.5 додатку 3 до Комплексної програми відповідно до

рішення 31-ї сесії міської ради від 28.07.2023 №9)

(Внесені зміни в рядок «Всього коштів» додатку 3 до Комплексної програми відповідно до

рішення 31-ї сесії міської ради від 28.07.2023 №9)

 

File link
Розмір: 151 КБ
Формат: doc

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!