Проекти рішень виконавчого комітету
Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 28.07.2016 № 532
Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 28.07.2016 № 532
Розглянувши клопотання управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
Вирішив:
1. Внести зміни в рішення виконавчого комітету від 28.07.2015 № 532 «Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту міста Хмельницького», виклавши додаток у новій редакції (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Р. Примуша.
Міський голова О. СИМЧИШИН
Додаток
до рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради
від _____________ №_______
ПОЛОЖЕННЯ
про спеціалізовані служби цивільного захисту міста Хмельницького
Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок утворення та функціонування спеціалізованих служб цивільного захисту міста Хмельницького (далі — спеціалізовані служби), їх основні завдання, склад, організацію та порядок діяльності.
2. Спеціалізовані служби цивільного захисту міста Хмельницького у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
3. Спеціалізовані служби цивільного захисту міста входять до складу сил цивільного захисту Хмельницької міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
4. Спеціалізовані служби цивільного захисту міста утворюються виконавчим комітетом міської ради шляхом об'єднання виконавчих органів міської ради, суб’єктів господарювання та об’єктових формувань цивільного захисту відповідного функціонального призначення.
5. За напрямками основної діяльності в місті створюються такі спеціалізовані служби цивільного захисту: енергетики, інженерна комунально-технічна, медична, зв’язку і оповіщення, протипожежна, торгівлі та харчування, транспортного забезпечення, охорони публічного (громадського) порядку.
6. Спеціалізовані служби цивільного захисту міста призначені для організації і проведення спеціальних робіт і заходів цивільного захисту у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період.
7. Завданнями для всіх створених спеціалізованих служб цивільного захисту міста є:
відпрацювання плануючих документів служби щодо запобігання надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і ліквідації їх наслідків та при переведенні служби з мирного на воєнний стан;
участь в реалізації планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної безпеки;
організація оповіщення керівного складу, органів управління та сил служби;
контроль за створенням та використанням об’єктових матеріальних резервів підпорядкованих підприємств, установ, організацій для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
проведення робіт та заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, захисту населення і територій міста від них;
здійснення методичного керівництва з організації заходів цивільного захисту на суб’єктах господарювання, що належать до сфери управління;
розроблення і здійснення інженерно-технічних заходів у галузі, забезпечення виконання заходів, спрямованих на підвищення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління;
здійснення обліку спеціальної техніки і майна, що можуть бути залучені для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, покладених на службу;
організація та проведення спеціалізованих робіт з реагування та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж, надання допомоги постраждалим внаслідок таких ситуацій, що потребують залучення фахівців певної спеціальності, техніки і майна спеціального призначення;
забезпечення сталого управління органами управління і силами спеціалізованої служби під час організації заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та реалізації функцій, передбачених на особливий період;
проведення розрахунку шкоди, заподіяної суб'єктам господарювання внаслідок надзвичайних ситуацій, потреб у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів відповідно до специфіки діяльності служби;
забезпечення підготовки та готовності своїх органів управління, сил і засобів до дій за призначенням.
8. Основними завданнями та функціями спеціалізованих служб цивільного захисту міста відповідно до функціонального призначення є:
1) служба енергетики:
організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених об’єктах мережі електропостачання;
забезпечує енергопостачання сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, у тому числі з використанням автономних джерел енергопостачання (у разі їх наявності);
забезпечує енергопостачання суб’єктів господарювання, що забезпечують життєдіяльність населення;
визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання паливно-енергетичного комплексу внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення їх функціонування;
координує заходи, які здійснюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, щодо дотримання встановленого режиму світломаскування в особливий період;
2) інженерна комунально-технічна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовує будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення;
організовує обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, здійснює заходи щодо їх безпечної експлуатації;
здійснює інженерне забезпечення сил цивільного захисту в місцях їх розташування під час висування до зон надзвичайних ситуацій, зон можливого ураження та на визначені об’єкти для виконання робіт;
здійснює методичне забезпечення робіт і заходів під час будівництва та інженерного захисту об’єктів і територій;
визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
веде облік інженерної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, залучає її до проведення таких робіт;
визначає шкоду, заподіяну об’єктам комунальної сфери і нерухомому майну громадян внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
здійснює розчищення шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовує та здійснює організаційно-технічні заходи щодо підвищення стійкості комунально-енергетичних мереж, проводить невідкладні аварійно-відновлювальні роботи на них та їх спорудах;
здійснює посипання спеціальними сумішами вулиць, а також очищення зливової каналізації та дренажних систем, зливостоків, систем поверхневого водовідведення та зливоприймальних колодязів;
організовує підвезення (подачу) питної та технічної води у зони, де здійснюються заходи щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
веде облік спеціальної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на об’єктах комунальної сфери, залучає її до проведення таких робіт;
3) медична служба:
організовує медичне забезпечення, надає медичну допомогу постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій та особовому складу підрозділів цивільного захисту;
організовує взаємодію сил і засобів відомчих медичних служб, які залучені для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
надає екстрену медичну допомогу пораненим та постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій, здійснює медичне сортування поранених;
організовує евакуацію постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій до закладів охорони здоров’я з урахуванням медичних показань;
організовує роботу закладів охорони здоров’я під час прийому великої кількості поранених та постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
здійснює забезпечення сил та підрозділів медичної служби лікарськими засобами, виробами медичного призначення, профілактичними засобами, препаратами крові тощо;
ізолює інфекційних хворих і контамінованих осіб, проводить їх санітарну обробку і деконтамінацію та надає екстрену медичну допомогу; організовує та здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд та контроль і протиепідемічні заходи під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
організовує та здійснює медичні профілактичні заходи серед населення та особового складу підрозділів цивільного захисту;
створює резерв лікарських засобів та виробів медичного призначення для забезпечення заходів під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
збирає та аналізує статистичні дані щодо заходів з медичного забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
проводить постійну роботи з підвищення кваліфікації медичного персоналу системи екстреної медичної допомоги, організовує навчання та тренування підрозділів системи екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
навчає немедичних працівників методам та навичкам надання домедичної допомоги у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
збирає, аналізує, узагальнює дані про медичну і санітарно-епідемічну обстановку, прогнозує її розвиток у районах виникнення надзвичайних ситуацій, осередках ураження (захворювання) та на прилеглих територіях, а також у місцях тимчасового розміщення евакуйованого населення;
4) служба зв’язку та оповіщення:
організовує взаємодію з центрами управління операторів телекомунікацій;
організовує та здійснює заходи щодо забезпечення стійкого функціонування технічних засобів автоматизованих систем централізованого оповіщення відповідного рівня;
здійснює оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій органів виконавчої влади, виконавчих органів рад, суб’єктів господарювання, що розташовані в прогнозованій зоні ураження або братимуть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також населення, яке проживає в прогнозованій зоні ураження, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
забезпечує функціонування у місцях масового перебування людей сигнально-гучномовних пристроїв та електронних інформаційних табло для висвітлення інформації з питань цивільного захисту;
визначає шкоду, заподіяну технічним засобам оповіщення внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених технічних засобів оповіщення;
організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених технічних засобах оповіщення;
забезпечує зв’язком сили цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
забезпечує надійним зв’язком органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, органи управління і сили цивільного захисту в умовах надзвичайних ситуацій;
5) протипожежна служба:
проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводить першочергові (невідкладні) роботи в осередках пожеж, їх гасіння, а також під час виникнення аварій, катастроф, стихійного лиха;
забезпечує органи управління і сили протипожежної служби необхідними матеріально-технічними засобами для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків у разі виникнення таких ситуацій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
координує дії з планування та здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів і територій;
6) служба торгівлі і харчування:
розробляє та здійснює заходи щодо захисту продовольства і промислових товарів першої необхідності під час виникнення надзвичайних ситуацій;
організовує закладення продовольства до захисних споруд цивільного захисту та на пункти управління;
забезпечує продовольством і промисловими товарами першої необхідності особовий склад сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує речовим майном пункти санітарної обробки людей;
забезпечує створення запасів продуктів харчування та непродовольчих товарів, необхідних для життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт і життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
7) служба транспортного забезпечення:
забезпечує здійснення заходів у разі загрози виникнення і виникнення надзвичайних ситуацій на транспорті;
веде облік техніки і майна, що може залучатися для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт за напрямами діяльності служби, та подає відповідні відомості керівництву галузевої спеціалізованої служби;
здійснює перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним транспортом у зонах (із зон) виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує перевезення згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації та планами цивільного захисту на особливий період, перевезення під час проведення заходів з евакуації населення, підвезення (вивезення) робочих змін, вивезення матеріальних цінностей відповідно до рішень штабу з ліквідації надзвичайної ситуації;
бере участь у визначенні шкоди, заподіяної здоров’ю людей та національній економіці у разі виникнення надзвичайних ситуацій, потреби у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення функціонування транспортних засобів і комунікацій;
організовує забезпечення транспортних засобів, що залучаються до виконання завдань з цивільного захисту, пально-мастильними матеріалами;
забезпечує відповідно до компетенції здійснення заходів з підготовки єдиної транспортної системи України до сталого функціонування в особливий період;
розробляє та здійснює заходи щодо забезпечення функціонування дорожнього господарства в умовах стихійного лиха, у разі виникнення аварії, катастрофи, іншої надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру, під час ліквідації їх наслідків;
8) служба охорони публічного (громадського) порядку:
бере участь відповідно до компетенції у забезпеченні публічного (громадського) порядку, безпеки дорожнього руху в зонах виникнення надзвичайних ситуацій та охороні майна, що залишилося без нагляду в таких зонах;
повідомляє відповідним державним органам і громадським об’єднанням про небезпечні події та надзвичайні ситуації;
надає допомогу органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування у відселенні людей з місць, небезпечних для проживання, проведенні евакуації населення;
бере участь у здійсненні карантинних заходів під час епідемій та епізоотій;
визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для здійснення заходів з охорони публічного (громадського) порядку.
9. Спеціальні функції та завдання спеціалізованим службам міста визначаються в положеннях про такі служби, виходячи із специфіки їх діяльності.
10. Завдання кожної спеціалізованої служби цивільного захисту визначаються положенням про службу.
11. Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту затверджується виконавчим комітетом міської ради.
12. Спеціалізована служба складається з керівництва, органів управління, сил і засобів.
13. Організаційну структуру спеціалізованої служби цивільного захисту міста визначає її керівник, залежно від конкретної техногенно-екологічної та природної обстановки, виробничих умов, вірогідності впливу та масштабів можливих наслідків надзвичайних ситуацій, необхідних обсягів виконання завдань під час ліквідації надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, наявності та стану необхідної бази.
14. Спеціалізовану службу очолює посадова особа, яка призначається виконавчим комітетом міської ради з числа керівників відповідних виконавчих органів міської ради, керівників підприємств, установ та організацій відповідного профілю, база яких є основою для створення цієї служби.
15. Працівники, які включені до складу спеціалізованої служби цивільного захисту, на час залучення служби до проведення аварійно - рятувальних та інших невідкладних робіт при загрозі виникнення або виникненні надзвичайної ситуації, звільняються від виконання своїх штатних функціональних обов’язків за займаною посадою.
16. Облік укомплектованості спеціалізованої служби цивільного захисту працівниками, забезпечення технікою та майном здійснюється відповідним органом (структурним підрозділом), на базі якого створюється спеціалізована служба цивільного захисту та уточнюється щороку.
Обов'язки і права керівника спеціалізованої служби цивільного захисту
17. Керівник спеціалізованої служби цивільного захисту зобов’язаний:
забезпечувати комплектування сил та засобів спеціалізованої служби цивільного захисту;
здійснювати підготовку та підтримання в готовності спеціалізовану службу цивільного захисту для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та її матеріально-технічного забезпечення;
керувати спеціалізованою службою цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
здійснювати контроль за роботою підрозділів спеціалізованої служби цивільного захисту;
навчати працівників спеціалізованої служби цивільного захисту способам захисту і діям у надзвичайних ситуаціях, проводити спеціальні навчання та тренування відповідно до профілю такої служби;
підтримувати у постійній готовності пункти управління, засоби зв’язку та оповіщення, що забезпечують стале управління підпорядкованою спеціалізованою службою цивільного захисту.
18. Керівник спеціалізованої служби цивільного захисту має право:
видавати обов’язкові для виконання всіма працівниками, які входять до складу служби, розпорядження з питань виконання завдань і функціонування спеціалізованої служби цивільного захисту;
отримувати інформацію, необхідну для виконання завдань, покладених на спеціалізовану службу цивільного захисту.
Обов'язки і права працівників спеціалізованої служби
цивільного захисту
19. Працівники, які включені до складу спеціалізованої служби цивільного захисту, зобов’язані:
виконувати завдання, визначені залежно від характеру надзвичайної ситуації;
дотримуватися заходів безпеки під час виконання завдань з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, правил поведінки в зоні надзвичайної ситуації;
вивчати способи захисту від надзвичайних ситуацій, надання до медичної допомоги, правила користування засобами захисту.
20. Працівники, які включені до складу спеціалізованої служби цивільного захисту, мають право:
отримувати інформацію про надзвичайну ситуацію та заходи необхідної безпеки;
забезпечуватися під час виконання робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації засобами індивідуального захисту та спеціальним одягом.
21. Працівники, які включені до складу спеціалізованої служби цивільного захисту, на час залучення такої служби до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт при загрозі виникнення або виникненні надзвичайної ситуації звільняються від виконання обов’язків за займаною посадою.
Організація діяльності спеціалізованих служб цивільного захисту
22. Для організації діяльності спеціалізованих служб цивільного захисту міста виконавчим комітетом міської ради приймається рішення про створення спеціалізованих служб цивільного захисту, розробляються і затверджуються у встановленому порядку положення про спеціалізовані служби цивільного захисту.
23. Підготовка спеціалізованої служби цивільного захисту організовується і здійснюється відповідно до плану основних заходів цивільного захисту міста на рік, планів основних заходів цивільного захисту функціональних та територіальних підсистем на рік, плану комплектування з навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів з питань цивільного захисту на рік.
24. Підготовка керівного складу спеціалізованої служби цивільного захисту здійснюється у навчально-методичних центрах сфери цивільного захисту, а також безпосередньо під час спеціальних навчань і тренувань, що проводяться зі спеціалізованою службою цивільного захисту або на підприємстві відповідно до програм підготовки.
25. Фінансування робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що проводяться спеціалізованою службою цивільного захисту, здійснюється за рахунок коштів, що виділяються відповідно до вимог законодавства при ліквідації таких ситуацій.
Керуючий справами виконавчого комітету Ю. САБІЙ
Начальник управління з питань цивільного захисту населення і охорони праці Ю. КОРЕВА