Проекти рішень виконавчого комітету
Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Методики розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підпри
Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Методики розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького
Розглянувши лист управління житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», на виконання рішення Антимонопольного комітету України від 03.09.2020 року № 573-р «Про визнання підтримки суб’єкта господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що є допустимою державною допомогою відповідно до Закону», з метою запровадження загального механізму об’єктивного та прозорого обчислення компенсації обґрунтованих витрат на надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Методики розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови А. Нестерука.
Міський голова О. СИМЧИШИН
Додаток
до рішення виконавчого комітету
від «__»_____________20___ № ____
Методика
розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького
- Загальні положення.
1.1.Для вирішення проблем, пов’язаних із захороненням твердих побутових відходів, а також підвищення рівня поводження з ТПВ до стандартів ЄС між Хмельницькою міською радою, Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» (далі – ХКП «Спецкомунтранс») та Європейським банком реконструкції та розвитку було підписано Угоду про підготовку кредитного фінансування. 2 вересня 2020 року рада директорів ЄБРР ухвалила рішення про надання ХКП "Спецкомунтранс" кредиту у сумі 28,5 млн євро, що доповнюється інвестиційним грантом у розмірі до 5 млн євро від Інвестиційної платформи сусідства ЄС (EU Neighbourhood Investment Platform). Кредитні кошти надаються ХКП «Спецкомунтранс» під гарантію міста, яка буде надана відповідно до чинного законодавства України.
Рішенням Хмельницької міської ради від 28.08.2020№ 9 погоджено умови кредиту Європейського банку реконструкції і розвитку для реалізації проєкту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницькому.
Проєкт модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у м. Хмельницький має на меті зменшення надходження відходів на міський полігон на 60 – 70% та, як наслідок, збільшення строку його експлуатації на 10 – 15 років.
Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 08.02.2018 № 87 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії про визначення переможців конкурсу з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території міста Хмельницького» КП «Спецкомунтранс» визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів за лотом № 1 строком на п’ять років. Територія надання послуг - м. Хмельницький.
Управлінням житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради не надавалось будь-яких виключних чи спеціальних прав ХКП «Спецкомунтранс» щодо надання послуг, які становлять загальний економічний інтерес.
1.2. З метою визначення механізму обчислення компенсації обґрунтованих витрат за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, а саме: за надання послуг поводження з побутовими відходами (перевезення (вивезення), оброблення (перероблення), сортування, захоронення) ХКП «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького розроблено Методику розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького (далі – Методика).
1.3. Методику розроблено для реалізації проекту модернізації інфраструктури твердих побутових відходів (далі – ТПВ) у м. Хмельницькому та будівництва комплексу з переробки ТПВ, яким передбачено інвестиції у діяльність, пов’язану з наданням послуг поводження з побутовими відходами, а саме: перевезенням (вивезенням), обробленням (переробленням), захороненням, сортуванням побутових відходів.
1.4. Методика розроблена на виконання рішення Антимонопольного комітету України від 03.09.2020 року № 573-р, відповідно до частини четвертої статті 263, статті 264, пункту (с) додатку XXIII до глави 10 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», «Про відходи» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у відповідній сфері.
1.5. Методика враховує розрахунок компенсації від надання послуг з перевезення (вивезення) побутових відходів, з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів, захоронення побутових відходів.
2. Визначення термінів.
2.1. Державна допомога суб’єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
2.2. Місцеві ресурси - рухоме і нерухоме майно, кошти місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, об’єкти їх спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад, майно, що належить Автономній Республіці Крим, управління яким здійснює Рада міністрів Автономної Республіки Крим.
2.3. Послуги, що становлять загальний економічний інтерес(далі – ПЗЕІ) - послуги, пов’язані із задоволенням особливо важливих загальних потреб громадян, що не можуть надаватися на комерційній основі без державної підтримки; ПЗЕІ надаються на підставі замовлення таких послуг у перевізника.
2.4. Компенсація обґрунтованих витрат за надання послуг поводження з побутовими відходами – чиста фінансова різниця між понесеними витратами та отриманими доходами підприємства при виконанні зобов’язання надавати відповідні громадські послуги загального інтересу (обслуговування населення), з урахуванням економічно обґрунтованого рівня прибутку.
2.5. Поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
2.6. Відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення.
2.7 Поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
2.8. Побутові відходи - відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення.
2.9. Перевезення (вивезення) побутових відходів - транспортування побутових відходів від місць їх утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення.
2.10. Оброблення (перероблення) побутових відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей побутових відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення.
2.11. Сортування побутових відходів - механічний розподіл відходів за їх фізико-хімічними властивостями, технічними складовими, енергетичною цінністю, товарними показниками тощо з метою підготовки відходів до їх утилізації чи видалення;
2.12. Захоронення побутових відходів - остаточне розміщення побутових відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях чи на об'єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини не перевищував установлених нормативів.
3. Механізм визначення компенсації обґрунтованих витрат за надання послуг поводження з побутовими відходами
3.1. Компенсація обґрунтованих витрат за надання послуг поводження з побутовими відходами (далі – послуги) здійснюється на підставі замовлення надання послуг поводження з побутовими відходами в ХКП «Спецкомунтранс» на території міста Хмельницького.
3.2. Компенсація обґрунтованих витрат за надання послуг здійснюється з урахуванням витрат та доходів за кожною послугою (перевезення (вивезення), оброблення (перероблення), сортування, захоронення) та в розрізі операцій облік яких ведеться суб’єктом господарювання окремо.
3.3. Загальна сума компенсації за надання послуг не повинна перевищувати суму, яка необхідна для покриття чистих витрат (чистої фінансової різниці) між понесеними при наданні послуг витратами та доходами суб’єкта господарювання від надання ПЗЕІ, з урахуванням необхідного рівня прибутку.
3.4. ХКП «Спецкомунтранс» забезпечує коректне відображення на окремих рахунках бухгалтерського обліку результатів фінансово-господарської діяльності відповідно до організаційної структури підприємства таким чином, щоб чітко відстежувались:
- витрати та доходи, пов’язані з послугами, які мають загальний економічний інтерес та які підприємство вповноважене надавати, і, з іншого боку, витрати та доходи, пов’язані з кожним іншим окремим товаром або послугою, щодо яких підприємство здійснює діяльність;
- повна інформація щодо методів, відповідно до яких витрати та доходи призначаються або розподіляються за різними видами діяльності. Ці методи мають базуватися на принципах бухгалтерського обліку – обумовленості, об’єктивності, прозорості та послідовності відповідно до міжнародно визнаних методологій бухгалтерського обліку, зокрема калькуляції витрат за видами діяльності, та мають базуватися на даних аудиту та визначатись обліковою політикою підприємства.
3.5. Витрати та доходи розраховуються відповідно до чинних положень законодавства у сфері бухгалтерського обліку та вимог податкового законодавства.
3.6. Компенсації за надання ПЗЕІ можуть бути використані, зокрема, на:
- витрати на оплату праці персоналу;
- відрахування на соціальні заходи;
- електроенергію, паливно-мастильні та інші експлуатаційні матеріали;
- технічне обслуговування, ремонт машин, обладнання та устаткування, необхідного для надання ПЗЕІ;
- постійні розподілені загальновиробничі, адміністративні витрати.;
- тощо.
3.7. Аналітичний облік коштів цільового фінансування і цільових надходжень та їх витрачання проводиться за їх призначенням та джерелами надходжень. Для цього з рахунку 48 «Цільове фінансування і цільові надходження» відкривають аналітичні рахунки 2-4-го порядків.
За кредитом цього рахунку відображаються кошти цільового призначення для фінансування конкретних заходів, за дебетом – використані суми за певними напрямами або визнані доходи в кореспонденції з кредитом рахунків 718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів», 69 «Доходи майбутніх періодів», а також повернення невикористаних сум цільового фінансування.
3.8. Всі змінні витрати, відповідна частка постійних витрат і прибуток, пов’язані з будь-якою іншою діяльністю підприємства, не можуть бути віднесені до ПЗЕІ.
3.9. Витрати та доходи на надання ПЗЕІ повинні бути збалансовані, без будь-якої можливості передачі доходу в інший сектор діяльності.
4. Розрахунок компенсації за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс»
4.1. Розрахунок компенсації за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» здійснюється шляхом обчислення чистої фінансової різниці від надання послуг поводження з побутовими відходами за формулою:
Рч = Рчп+ Рчо(п)с+Рчз , де
Рч – чиста фінансова різниця від надання послуг поводження з побутовими відходами;
Рчп – чиста фінансова різниця від надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів;
Рчо(п)с – чиста фінансова різниця від надання послуги з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів;
Рчз – чиста фінансова різниця від надання послуги з захоронення побутових відходів.
4.2. Обчислення чистої фінансової різниці від надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів (Рчп) здійснюється за формулою:
Рчп = Вп -Дп + Пп, де
Вп – витрати, понесені у зв'язку з виконанням зобов'язання з надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів (за мінусом нарахованих амортизаційних відрахувань на оновлення основних засобів, придбаних за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів);
Дп – сума доходу, що виникає під час виконання зобов'язань з надання послуги з перевезення (вивезення) побутових відходів, в тому числі отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка не пов'язана з наданням послуги тощо;
Пп – прибуток, який передбачено у встановленому тарифі на послугу з перевезення (вивезення) побутових відходів.
4.3. Обчислення чистої фінансової різниці від надання послуги з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів (Рчо(п)с) здійснюється за формулою:
Рчо(п)с = Во(п)с -До(п)с + По(п)с, де
Во(п)с – витрати, понесені у зв'язку з виконанням зобов'язання з надання послуги з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів (за мінусом нарахованих амортизаційних відрахувань на оновлення основних засобів, придбаних за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів);
До(п)с – сума доходу, що виникає під час виконання зобов'язань з надання послуги з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів, в тому числі отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка не пов'язана з наданням послуги тощо;
По(п)с – прибуток, який передбачено у встановленому тарифі на послугу з оброблення (перероблення) та сортування побутових відходів.
4.4. Обчислення чистої фінансової різниці від надання послуги з захоронення побутових відходів (Рчз) здійснюється за формулою:
Рчз = Воз -Доз + Пз, де
Воз – витрати, понесені у зв'язку з виконанням зобов'язання з надання послуги з захоронення побутових відходів (за мінусом нарахованих амортизаційних відрахувань на оновлення основних засобів, придбаних за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів);
Доз – сума доходу, що виникає під час виконання зобов'язань з надання послуги з захоронення побутових відходів, в тому числі отримання доходу від реклами чи будь-якої іншої діяльності, яка не пов'язана з наданням послуги тощо;
Пз – прибуток, який передбачено в встановленому тарифі на послугу з захоронення побутових відходів.
5. Проведення фінансування відшкодування компенсації за надання ПЗЕІ - послуг поводження з побутовими відходами
5.1. Сума компенсації за надання ПЗЕІ - послуг поводження з побутовими відходами, що підлягає перерахуванню, визначається в межах бюджетних асигнувань.
5.2. Суми коштів, що підлягають перерахуванню ХКП «Спецкомунтранс», повинні визначатися на основі звітних даних підприємства (у т.ч. управлінської звітності), а при закінченні бюджетного року - на основі очікуваних даних, з подальшим уточненням відповідно до показників річної звітності.
5.3. Відповідальність за повноту та правильність даних несе керівник підприємства та головний бухгалтер.
5.4. Фінансування видатків у бюджетному періоді здійснюється в межах кошторисних призначень відповідно до наступних документів: актів виконаних робіт, звітів, розрахунків тощо.
6. Механізм повернення надмірної
компенсації у випадку надання у завищеному розмірі та заходи щодо її уникнення.
6.1. Компенсація за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються Хмельницьким комунальним підприємством «Спецкомунтранс» не може перевищувати суму, необхідну для покриття чистої фінансової різниці між понесеними витратами та отриманими доходами з урахуванням прибутку, який залишається у підприємства, що визначена відповідно до розділу 4 Методики.
6.2. З метою уникнення надмірної компенсації чи недостатньої компенсації, під час обчислення фінансового результату від надання ПЗЕІ враховується планова прибутковість, визначена у встановлених тарифах на послуги з перевезення (вивезення), оброблення (перероблення), сортування, захоронення твердих побутових відходів.
6.3. При здійснені відшкодування компенсації за надання ПЗЕІ – послуг поводження з побутовими відходами, що надаються ХКП «Спецкомунтранс» застосовуються заходи контролю відповідно до чинного законодавства.
6.4. Перевірка діяльності ХКП «Спецкомунтранс» з питань недопущення її надання в надмірному розмірі проводиться не менше ніж один раз на два роки.
6.5. У разі виявлення випадку надання надмірної компенсації її повернення здійснюється у першому кварталі наступному за звітним роком.
Керуючий справами виконавчого комітету Ю. САБІЙ
Начальник управління житлово-комунального господарства В. НОВАЧОК