Проекти рішень міської ради

Про розгляд звернення громадянки Варцаби-Мордвінової Валентини Миколаївни  щодо  надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого

Про розгляд звернення громадянки Варцаби-Мордвінової Валентини Миколаївни  щодо  надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник»

 

           

Рішенням 18-ої сесії Хмельницької міської ради від 25.10.2017 № 37 громадянці Варцабі–Мордвінової Валентині Миколаївні  відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеній у зверненні земельної ділянки площею 1200 кв. м. з метою передачі  її у власність для ведення садівництва.

Не погоджуючись з таким рішенням, Варцаба–Мордвінова В.М. оскаржила рішення Хмельницької міської ради до Хмельницького окружного міськрайонного суду.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 20.03.2018 року задоволено адміністративний позов Варцаби–Мордвінової В.М. до Хмельницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача – Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, визнано протиправним та скасовано пункт 5 рішення вісімнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 25.10.2017      № 37 «Про розгляд звернення громадян Олійник Людмили Альбертівни, Олійник Олени Миколаївни, Олійника Віктора Ярославовича, Олійника Вадима Вікторовича, Білецького Андрія Миколайовича та Варцаби–Мордвінової Валентини Миколаївни  щодо  надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник»» та зобов’язано Хмельницьку міську раду повторно розглянути заяву Варцаби–Мордвінової В.М. про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 1200 м2 з метою передачі  її у власність для ведення індивідуального садівництва.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05.06.2018 року апеляційну скаргу Хмельницької міської ради залишено без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду  від 20.03.2018 року – без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.

На виконання рішень судів, розглянувши повторно заяву Варцаби – Мордвінової В.М. про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 1200 м2 з метою передачі  її у власність для ведення індивідуального садівництва, слід прийти до висновку, що заява не підлягає задоволенню з наступних підстав:

Законом України від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ (із змінами) «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено розроблення Плану зонування території (далі зонінгу) – містобудівної документації, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Вищезазначена документація на місцевому рівні визначає умови та обмеження використання території населених пунктів.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історико - культурної спадщини

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням;

- сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану.

Основною задачею зонінгу є визначення меж зон (підзон) однорідних видів та умов використання на території населеного пункту і встановлення, диференційовано по зонах (підзонах), містобудівних регламентів. Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Зонінг є документом постійної дії.

Земельна ділянка щодо якої подано звернення Варцабою-Мордвіновою В.М. знаходиться у зоні, яка не передбачає надання громадянам земельних ділянок для індивідуального садівництва.

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького, затвердженого рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, земельна ділянка входить до зони зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с), яка виділена для забезпечення правових умов створення і збереження спеціальних зелених насаджень як фактору захисту навколишнього природного середовища від негативного антропогенного впливу та умов функціонування зеленого господарства міста. Переважними видами забудови та іншого використання земельних ділянок у вказаній зоні є озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон підприємств, шумових зон об’єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об’єктів водопостачання, територій зсувів тощо.

Згідно п.6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

З наведеного вбачається, що ведення садівництва не належить до переважних видів забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні зелених насаджень спеціального призначення, а тому не можуть бути дозволеними. Теж саме стосується і Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, а бажана Позивачу земельна ділянка знаходиться  на території зелених насаджень загального користування.

Відповідно до Генплану ландшафтно-рекреаційна зона формується на базі існуючих зелених насаджень загального користування і створенні нових масивів. В даний час у                      м. Хмельницькому не сформована єдина мережа зелених насаджень загального користування. Відповідно до розрахунків по місту необхідно додатково 422,0 га. зелених насаджень загального користування.

На території міста Хмельницького земельні ділянки для ведення садівництва входять до складу раніше створених садівничих товариств (кооперативів). Нові земельні ділянки для ведення садівництва Генеральним планом міста Хмельницького не передбачені, ні як окремо розміщені земельні ділянки, ні як масив (кооператив) в цілому.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, яку бажає отримати у власність для ведення індивідуального садівництва заявник, не відповідає вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Плану зонування території міста Хмельницького, Генеральному плану міста Хмельницького.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у межах  норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

Наявність доданих до клопотання додатків у вигляді викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки має суттєве значення.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об'єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Між тим, як вбачається з графічних матеріалів, доданих заявником до клопотання вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування бажаної земельної ділянки, оскільки містять графічні межі території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявник прагне отримати у власність.

Таким чином, правова підстава відмови у задоволенні заяви також повністю узгоджується з приписами ч. 7 ст. 118 ЗК України.

Незазначення місця розташування є порушенням порядку звернення та відповідно підставою для відмови в наданні земельної ділянки через її фактичну відсутність.

Також, Порядком розгляду звернень і клопотань та вирішення питань, пов’язаних із наданням дозволів на розроблення проектів щодо відведення земельних ділянок, технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок, матеріалів інвентаризації земель, затвердженим рішенням двадцять третьої сесії міської ради від 27.02.2013 № 31 (із змінами) (надалі – Порядок), підготовка проекту рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки, здійснюється на підставі клопотання фізичної або юридичної особи та графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, і, які виготовлені на замовлення заявника суб’єктами, що мають право на виконання землевпорядних робіт згідно з законом.

До звернення заявником визначені графічні матеріали додані не були.

Відповідно до п.п.1.4 п.1 Порядку, після надходження графічних матеріалів до департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів вони передаються до відділу інформації та кадастрів департаменту для проведення перевірки графічних матеріалів на відсутність перетинів та розривів між суміжними земельними ділянками, дотримання вимог законодавства щодо прибережних захисних смуг, охоронних зон ліній електропередач, інших та друку схеми місця розташування земельної ділянки.

Згідно п.п.2.1 п.2 Порядку, рішення управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту протягом п’яти робочих днів після погодження схеми місця розташування земельної ділянки, готує проект рішення міської ради про надання дозволу або мотивовану відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, або технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки та вносить його на розгляд міської ради у порядку, передбаченому Регламентом міської ради.

Оскільки до звернень не надано визначених графічних матеріалів земельних ділянок, відділ інформації та кадастрів не має можливості здійснити перевірку графічних матеріалів на відсутність перетинів та розривів між суміжними земельними ділянками, дотримання вимог законодавства щодо прибережних захисних смуг, охоронних зон ліній електропередач, тощо та роздрукувати  схему місця розташування земельної ділянки, що суперечить вищезазначеному Порядку.

На виконання вимог рішення Хмельницького окружного адміністративного суду                 від 20 березня 2018 року та постанови  Вінницького апеляційного адміністративного суду                     від 05 червня 2018 року, враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись рішенням 25-ої сесії Хмельницької міської ради від 27.02.2013  № 31 «Про затвердження Порядку розгляду звернень і клопотань та вирішення питань, пов’язаних із наданням дозволів на розроблення проектів щодо відведення земельних ділянок, технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок, матеріалів інвентаризації земель», рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 року № 25 «Про затвердження Плану зонування території м. Хмельницького», рішенням 19-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 року № 4 «Про затвердження генерального плану міста Хмельницького», Земельним кодексом України, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Відмовити громадянці Варцабі – Мордвіновій Валентині Миколаївні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у зверненні земельної ділянки орієнтовною площею 1200 м2  з метою передачі її у власність для ведення садівництва.

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови      А. Бондаренка та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

 

 

Міський голова   О. Симчишин

 

ПОГОДЖЕНО:

Секретар міської ради  М. Кривак

Заступник міського голови             А. Бондаренко

Голова постійної комісії з питань

містобудування, земельних відносин та

охорони навколишнього природного середовища     А.  Кветко 

Директор департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів     О. Чорнієвич

Завідувач юридичного відділу       Л. Демчук

В.о. начальника управління земельних

ресурсів та земельної реформи      Т. Шостка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!