Рішення міської ради

Про розгляд заяви громадянина Колесніка Володимира Вікторовича про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва на території міста Хмельницького

 

 

ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення четвертої сесії

№70 від 17.02.2021 р.

 

Про розгляд заяви громадянина Колесніка Володимира Вікторовича про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва на території міста Хмельницького

 

До Хмельницької міської ради 13.08.2020 надійшла заява громадянина Колесніка Володимира Вікторовича про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,12 га для ведення індивідуального садівництва на території міста Хмельницького.

Листом від 07.09.2020 №К-27504-20 Колесніку В.В. надано відповідь на вказану заяву.

 Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.11.2020 (справа №560/5752/20) частково задоволено адміністративний позов Колесніка Володимира Вікторовича до Хмельницької міської ради. Визнано протиправною бездіяльність Хмельницької міської ради, яка полягає у неприйнятті рішення про надання дозволу або про відмову у наданні Колесніку В.В. дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,12 га для ведення індивідуального садівництва на території м.Хмельницького.

Крім того, зобов’язано Хмельницьку міську раду розглянути на найближчому пленарному засіданні сесії Хмельницької міської ради заяву Колесніка Володимира Вікторовича від 12.08.2020 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,12 га для ведення індивідуального садівництва на території міста Хмельницького з метою передачі її у власність, в строки, порядку та у спосіб, передбачений Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Земельним кодексом України та прийняти належне, у відповідності до чинного законодавства України, рішення.

На виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.11.2020 (справа №560/5752/20), розглянувши заяву громадянина Колесніка В.В. від 13.08.2020 №К-27504-20, слід прийти до висновку, що вказаний дозвіл не може бути наданий, виходячи з наступного.

Відповідно до заяви громадянина Колесніка В.В. та згідно з даними інформаційного порталу «Публічна кадастрова карта», земельна ділянка, щодо відведення якої заявник бажає отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою, межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 6810100000:35:001:1546.

Частиною 7 ст.118 Земельного кодексу України (далі – ЗК України) визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Розглянувши заяву громадянина Колесніка В.В. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,12 га для ведення індивідуального садівництва на території міста Хмельницького, слід прийти до висновку, що вказаний дозвіл не може бути наданий, виходячи з наступного.

Статтею 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що План зонування території (далі зонінг) – це містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історико-культурної спадщини;

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості;

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням;

- сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану.

Основною задачею зонінгу є визначення меж зон (підзон) однорідних видів та умов використання на території населеного пункту і встановлення, диференційовано по зонах (підзонах), містобудівних регламентів. Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Зонінг є документом постійної дії.

Згідно з Планом зонування території міста Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 №25, відображена на долучених до заяви Колесніка В.В. скріншотах з публічної кадастрової карти земельна ділянка знаходиться в зоні зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с).

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького зона зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с) виділена для забезпечення правових умов створення і збереження спеціальних зелених насаджень як фактору захисту навколишнього природного середовища від негативного антропогенного впливу та умов функціонування зеленого господарства міста. Переважними видами забудови та іншого використання земельних ділянок у вказаній зоні є озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон підприємств, шумових зон об’єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об’єктів водопостачання, територій зсувів тощо.

Згідно з п.6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

Оскільки ведення садівництва не належить до переважних видів забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні зелених насаджень спеціального призначення, тому не може бути дозволеним видом використання земельних ділянок. Те ж саме стосується і Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 №4, відповідно до якого зазначена заявником земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, щодо відведення якої заявник бажає отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою для ведення індивідуального садівництва, не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про Державний земельний кадастр», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Плану зонування території міста Хмельницького, Генеральному плану міста Хмельницького.

Поряд із цим, слід зазначити, що рішенням позачергової 37-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.02.2020 №8 створено об’єкт благоустрою – сквер біля садівничих товариств «Будівельник» та «Сонечний», а також комунальному підприємству по зеленому будівництву і благоустрою міста виконавчого комітету Хмельницької міської ради надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 4428 м2 з метою передачі в постійне користування під сквер (код класифікації видів цільового призначення земель – 18.00-землі загального користування (землі будь-якої категорії, які використовуються як майдани, вулиці, проїзди, шляхи, громадські пасовища, сіножаті, набережні, пляжі, парки, зелені зони, сквери, бульвари, водні об’єкти загального користування, а також інші землі, якщо рішенням відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування їх віднесено до земель загального користування). Рішенням позачергової 41-ої сесії Хмельницької міської ради від 29.04.2020 №16 земельна ділянка площею 4428 м2 з кадастровим номером 6810100000:35:001:2384 біля садівничих товариств «Будівельник» та «Сонечний» надана в постійне користування комунальному підприємству по зеленому будівництву і благоустрою міста виконавчого комітету Хмельницької міської ради під сквер. Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за комунальним підприємством по зеленому будівництву і благоустрою міста виконавчого комітету Хмельницької міської ради зареєстровано право постійного користування вказаною земельною ділянкою.

Земельна ділянка, щодо відведення якої громадянин Колеснік В.В. бажає отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою, запланована для під’їзду до скверу біля садівничих товариств «Будівельник» та «Сонечний», тобто належить до земель загального користування.

Згідно з ч.4 ст.83 Земельного кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, зокрема, землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо).

Землі комунальної власності, які є землями загального користування, не можуть бути передані у власність інших осіб.

Відповідно до ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

З цього випливає, що графічні матеріали, які додаються до клопотання повинні бути такими, обсяг даних яких дозволяє чітко ідентифікувати бажане місце розташування земельної ділянки відносно інших землевласників та землекористувачів, а бажана земельна ділянка має бути максимально конкретизованою, що б давало можливість органу місцевого самоврядування насамперед встановити зазначене місце розташування, перевірити відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та у передбачених земельним законодавством випадках надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо чітко визначеної земельної ділянки.

Як вбачається з графічних матеріалів, доданих заявником до заяви, вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування земельної ділянки, оскільки містять частину території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявник бажає отримати у власність.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об’єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Розгляд питання про наявність, або відсутність підстав для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки можливий лише по відношенню до земельної ділянки, місце розташування якої є визначеним.

Незазначення місця розташування земельної ділянки є підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зважаючи на відсутність визначеного об’єкту.

На виконання вимог рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.11.2020 (справа №560/5752/20), розглянувши заяву громадянина Колесніка В.В. від 13.08.2020 №К-27504-20, враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Планом зонування території м.Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 №25, Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням 19-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 №4, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Відмовити громадянину Колесніку Володимиру Вікторовичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка межує із земельною ділянкою з кадастровим номером: 6810100000:35:001:1546, орієнтовною площею 0,12 га з метою передачі її у власність для ведення індивідуального садівництва.

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови М.Ваврищука та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

Міський голова О.СИМЧИШИН

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!