Проекти рішень міської ради

Про розгляд заяв громадян Олійника В.Я., Олійник О.М., Олійника В.В., Олійник Л.А.  щодо  надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля са

Про розгляд заяв громадян Олійника В.Я., Олійник О.М., Олійника В.В., Олійник Л.А.  щодо  надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник»

 

                   До Хмельницької міської ради надійшли заяви громадян Олійника Віктора Ярославовича від 23.09.2019 року № О-33948-19, Олійник Олени Миколаївни від 23.09.2019 року № О-33949-19, Олійника Вадима Вікторовича від 23.09.2019 року № О-33952-19 та Олійник Людмили Альбертівни від 23.09.2019 року № О-33954-19 про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтованою площею 1200 м2 з метою передачі  їх у власність для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:35:001:1546.

Відповідно до долучених до заяв викопіювань з Публічної кадастрової карти з позначенням місця розташування бажаної земельної ділянки, вона знаходиться біля садівничого товариства «Будівельник».

Розглянувши заяви Олійника В.Я., Олійник О.М.,  Олійника В.В. та Олійник Л.А. від 23.09.2019 року про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтованою площею 1200 м2 з метою передачі  їх у власність для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник», слід прийти до висновку, що вказаний дозвіл не може бути наданий, виходячи з наступного.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Статтею 17 Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ (із змінами) «Про регулювання містобудівної діяльності» (надалі – Закон № 3038-VІ)  передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно ст. 18 Закону № 3038-VІ план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до ст. 1 Закону № 3038-VІ план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Вищезазначена документація на місцевому рівні визначає умови та обмеження використання території населених пунктів.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історико - культурної спадщини

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості;

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням; - сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану;

Основною задачею зонінгу є визначення меж зон (підзон) однорідних видів та умов використання на території населеного пункту і встановлення, диференційовано по зонах (підзонах), містобудівних регламентів. Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Зонінг є документом постійної дії.

Згідно ст. 5 Закону № 3038-VІ вимоги містобудівної документації є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами містобудування.

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов’язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації (ст. 25 Закону № 3038-VІ).

Планом зонування територій міста Хмельницького визначені території для конкретних потреб будівництва.

Бажана для заявників земельна ділянка знаходиться у визначеній містобудівною документацією зоні, що не передбачає надання громадянам земельних ділянок з видом цільового призначення для індивідуального садівництва.

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького, затвердженого рішенням п’ятої сесії Хмельницької міської ради від  30.03.2011 №  25, відображена на долучених до звернень викопіюваннях з Публічної кадастрової карти України, земельна ділянка, яку заявники бажають отримати у власність, знаходиться на території зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с), яка призначена для забезпечення правових умов створення і збереження спеціальних зелених насаджень як фактору захисту навколишнього природного середовища від негативного антропогенного впливу та умов функціонування зеленого господарства міста.

Переважними видами забудови та іншого використання земельних ділянок у вказаній зоні є озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон підприємств, шумових зон об’єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об’єктів водопостачання, територій зсувів тощо.

Згідно п. 6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

Види забудов земельних ділянок (переважні та іншого використання) вищезазначеної зони не передбачають використання земель для ведення садівництва і, як наслідок, надання земельних ділянок з видом цільового призначення для індивідуального садівництва.

Згідно з Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, вказана у заявах земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування.

Земельні ділянки для ведення садівництва, на які громадяни мають право на безоплатну передачу їм із земель комунальної власності, повинні перебувати згідно з  Генеральним планом міста Хмельницького, на території садових товариств, а згідно з  Планом зонування території міста Хмельницького – у зоні садових товариств, тому при наданні таких дозволів міською радою, земельні ділянки мали б вид цільового призначення – для індивідуального садівництва.

Земельні ділянки з видом цільового призначення для індивідуального садівництва в районі спірної земельної ділянки знаходяться лише на території садівничих товариств «Сонечний» та «Будівельник».

Земельні ділянки за межами садівничих товариств з видом цільового призначення для індивідуального садівництва у власність не надаються.

На території міста Хмельницького земельні ділянки для ведення садівництва входять до складу раніше створених садівничих товариств (кооперативів). Нові земельні ділянки для ведення садівництва Генеральним планом міста Хмельницького не передбачені. 

Земельна ділянка, яку заявники бажають отримати у власність, не знаходиться на території вищезазначених садівничих товариств, входить до складу земель, які призначені для розміщення зелених насаджень спеціального призначення і не мають визначеного виду цільового призначення – для ведення індивідуального садівництва, така земельна ділянка не може рахуватися вільною.

Садівничі товариства «Сонечний» та «Будівельник» є юридичними особами, межі товариств визначені, рішення про надання земельних ділянок на території садівничих товариств у свій час надавалися Копистинською сільською радою. 

До меж міста Хмельницького частина територій садівничих товариств «Сонечний» та «Будівельник» увійшли у 2011 році.

Частиною 7 ст. 118 ЗК України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, щодо відведення якої громадяни Олійник В.Я., Олійник О.М., Олійник В.В. та Олійник Л.А. бажають отримати дозвіл на розроблення проектів землеустрою з видом цільового призначення для індивідуального садівництва не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Генеральному плану міста Хмельницького, Плану зонування території міста Хмельницького, що узгоджується з наведеним переліком підстав в ч. 7 ст. 118 ЗК України стосовно невідповідності обраного місця розташування об’єкта визначеним вимогам для відмови у наданні земельної ділянки.

Відповідно до ч. 6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

З цього випливає, що графічні матеріали, які додаються до клопотання повинні бути такими, обсяг даних яких дозволяє чітко ідентифікувати бажане місце розташування земельної ділянки відносно інших землевласників та землекористувачів, а бажана земельна ділянка має бути максимально конкретизованою, що б давало можливість органу місцевого самоврядування насамперед встановити зазначене місце розташування, перевірити відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та у передбачених земельним законодавством випадках надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо чітко визначеної земельної ділянки. 

Між тим, як вбачається з графічних матеріалів, доданих громадянами Олійником В.Я., Олійник О.М., Олійником В.В. та Олійник Л.А. до заяв, вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування бажаної земельної ділянки, оскільки містять графічні межі території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявниця прагне отримати у власність.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об’єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявниці, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Розгляд питання про наявність, або  відсутність підстав для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки можливий лише по відношенню до земельної ділянки, місце розташування якої є визначеним.

Незазначення місця розташування земельної ділянки є підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зважаючи на відсутність визначеного об’єкту.

Враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Планом зонування території м. Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням 19-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Відмовити громадянину Олійнику Віктору Ярославовичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у зверненні земельної ділянки орієнтовною площею 1200 м2  з метою передачі її у власність для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник».

2. Відмовити громадянці Олійник Олені Миколаївні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у зверненні земельної ділянки орієнтовною площею 1200 м2  з метою передачі її у власність для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник».

3. Відмовити громадянину Олійнику Вадиму Вікторовичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у зверненні земельної ділянки орієнтовною площею 1200 м2  з метою передачі її у власність для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник».

4. Відмовити громадянці Олійник Людмилі Альбертівні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у зверненні земельної ділянки орієнтовною площею 1200 м2  з метою передачі її у власність для ведення індивідуального садівництва із земель комунальної власності біля садівничого товариства «Будівельник».

5. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови      А. Бондаренка та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

 

Міський голова    О. Симчишин

ПОГОДЖЕНО:

Секретар міської ради М. Кривак

Заступник міського голови            А. Бондаренко

Голова постійної комісії з питань

містобудування, земельних відносин та

охорони навколишнього природного середовища  А.  Кветко

Директор департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів О. Чорнієвич

В.о. начальника управління земельних

ресурсів та земельної реформи Л. Матвеєва

В.о. начальника управління архітектури

та містобудування М. Дружинін

Завідувач юридичного відділу Л. Демчук

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!