Проекти рішень міської ради

Про розгляд заяв громадян Цапик Т.В., Цапик Д.В., Цапика П.К., Цапика Р.П., Цапика М.П. та Цапик Л.І. про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства з метою передач

Про розгляд заяв громадян Цапик Т.В., Цапик Д.В., Цапика П.К., Цапика Р.П., Цапика М.П. та Цапик Л.І. про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства з метою передачі їх у власність

 

           До Хмельницької міської ради 10.10.2019 року надійшли заяви громадян Цапик Тетяни Володимирівни (Ц-34686-19), Цапик Дарії Василівни (Ц-34684-19), Цапика Петра Костянтиновича (Ц-34685-19), Цапика Романа Петровича (Ц-34690-19), Цапика Максима Петровича (Ц-34688-19) та Цапик Лариси Іванівни (Ц-34682-19) про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території міста Хмельницького розміром 2 га з метою передачі їх у власність.

Земельна ділянка, відображена на доданих до заяв громадян Цапик Тетяни Володимирівни, Цапик Дарії Василівни, Цапика Петра Костянтиновича, Цапика Романа Петровича, Цапика Максима Петровича та Цапик Лариси Іванівни скріншотах з публічної кадастрової карти, знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Статтею 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що План зонування території (далі зонінг) – це містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історикокультурної спадщини;

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості;

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням;

- сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану.

Основною задачею зонінгу є визначення меж зон (підзон) однорідних видів та умов використання на території населеного пункту і встановлення, диференційовано по зонах (підзонах), містобудівних регламентів. Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Зонінг є документом постійної дії.

Згідно з Планом зонування території міста Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 року № 25, відображена на долучених до заяв Цапик Т.В., Цапик Д.В., Цапика П.К., Цапика Р.П., Цапика М.П. та Цапик Л.І. скріншотах з публічної кадастрової карти земельна ділянка знаходиться в зоні зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с) та зоні земель водного фонду (Р-4).

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького, затвердженого рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 року № 25, зона зелених насаджень спеціального призначення (Р-2с) виділена для забезпечення правових умов створення і збереження спеціальних зелених насаджень як фактору захисту навколишнього природного середовища від негативного антропогенного впливу та умов функціонування зеленого господарства міста. Переважними видами забудови та іншого використання земельних ділянок у вказаній зоні є озеленення (посадка дерев, кущів, газонів) санітарно-захисних зон підприємств, шумових зон об’єктів транспорту, охоронних зон повітряних ліній електропередач, коридорів та інших комунікацій, зон санітарної охорони об’єктів водопостачання, територій зсувів тощо.

Згідно з п. 6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

Оскільки ведення особистого селянського господарства не належить до переважних видів забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні зелених насаджень спеціального призначення, тому не може бути дозволеним видом використання земельних ділянок. Те ж саме стосується і Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 року № 4, відповідно до якого зазначена заявниками земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування.

 Згідно з Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, вказана у заявах земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування.

Згідно з ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, зокрема, землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо).

Землі комунальної власності, які є землями загального користування, не можуть бути передані у власність інших осіб.

Крім того, земельна ділянка, яку заявники бажають отримати у власність, розташована у прибережній захисній смузі р. Південний Буг та знаходяться в 100-метровій смузі від урізу води.

Відповідно до статті 60 ЗК України та статті 88 ВК України  вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності у межах  водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.

Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для малих річок,  струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів; для  середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Таким чином, землі прибережних захисних смуг є землями водного фонду України, на які розповсюджуються окремий порядок надання та використання.

Згідно із пунктом «ґ» частини третьої статті 83 ЗК України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать зокрема землі водного фонду, крім випадків, визначених Земельним кодексом України.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, на яку заявник бажає отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення індивідуального дачного будівництва, не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Водного кодексу України, Закону України «Про Державний земельний кадастр», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Плану зонування території міста Хмельницького, Генеральному плану міста Хмельницького.

Крім того, частина вказаної у заявах Цапик Т.В., Цапик Д.В., Цапика П.К., Цапика Р.П., Цапика М.П. та Цапик Л.І. земельної ділянки перебуває в постійному користуванні управління житлово-комунального господарства.

Частиною 5 ст. 116 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

З цього випливає, що графічні матеріали, які додаються до клопотання повинні бути такими, обсяг даних яких дозволяє чітко ідентифікувати бажане місце розташування земельної ділянки відносно інших землевласників та землекористувачів, а бажана земельна ділянка має бути максимально конкретизованою, що б давало можливість органу місцевого самоврядування насамперед встановити зазначене місце розташування, перевірити відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та у передбачених земельним законодавством випадках надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо чітко визначеної земельної ділянки. 

Як вбачається з графічних матеріалів, доданих заявниками до заяв, вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування земельної ділянки, оскільки містять частину території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявник бажає отримати у власність.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об’єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Розгляд питання про наявність, або  відсутність підстав для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки можливий лише по відношенню до земельної ділянки, місце розташування якої є визначеним.

Незазначення місця розташування земельної ділянки є підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зважаючи на відсутність визначеного об’єкту.

Враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Водним кодексом України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Планом зонування території м. Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням 19-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, міська рада

 

 

ВИРІШИЛА:

1. Відмовити громадянці Цапик Тетяні Володимирівні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189, розміром 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

2. Відмовити громадянці Цапик Дарії Василівні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189, розміром 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

3. Відмовити громадянину Цапику Петру Костянтиновичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189, розміром 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

4. Відмовити громадянину Цапику Роману Петровичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189, розміром 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

5. Відмовити громадянці Цапику Максиму Петровичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189, розміром 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

6. Відмовити громадянці Цапик Ларисі Іванівні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка знаходиться біля земельної ділянки з кадастровим номером  6810100000:22:002:0189, розміром 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

7. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови      А. Бондаренка та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

8. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

 

 

Міський голова  О. Симчишин

 

ПОГОДЖЕНО:

 

Секретар міської ради М. Кривак

 

Заступник міського голови            А. Бондаренко

 

Голова постійної комісії з питань

містобудування, земельних відносин та

охорони навколишнього природного середовища  А.  Кветко

 

Директор департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів О. Чорнієвич

 

В.о. начальника управління земельних

ресурсів та земельної реформи Л. Матвеєва

 

В.о. начальника управління архітектури

та містобудування    М. Дружинін

 

Завідувач юридичного відділу Л. Демчук

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!