Рішення міської ради

Про розгляд клопотань громадян Варцаби - Мордвінової Валентини Миколаївни та Олійника Вадима Вікторовича про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства з метою пере

 

УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення тридцятої сесії

№64 від 17.04.2019 р.

 

 

Про розгляд клопотань громадян Варцаби - Мордвінової Валентини Миколаївни та Олійника Вадима Вікторовича про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства з метою передачі їх у власність

 

До Хмельницької міської ради 25.02.2019 надійшли заяви громадян Варцаби-Мордвінової Валентини Миколаївни та Олійника Вадима Вікторовича про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території міста Хмельницького орієнтовними площами 0,40 га та 0,35 га відповідно з метою передачі їх у власність.

Земельна ділянка, відображена на доданих до заяв громадян Варцаби - Мордвінової Валентини Миколаївни та Олійника Вадима Вікторовича скріншотах з публічної кадастрової карти, межує з земельними ділянками з кадастровими номерами: 6810100000:25:001:1143 та 6810100000:25:002:0332.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Статтею 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що План зонування території (далі зонінг) – це містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історикокультурної спадщини;

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості;

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням;

- сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану.

Основною задачею зонінгу є визначення меж зон (підзон) однорідних видів та умов використання на території населеного пункту і встановлення, диференційовано по зонах (підзонах), містобудівних регламентів. Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Зонінг є документом постійної дії.

Згідно з Планом зонування території міста Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 року № 25, відображена на долучених до заяв Варцаби-Мордвінової В.М. та Олійника В.В. скріншотах з публічної кадастрової карти земельна ділянка знаходиться в зоні садибної і блокованої житлової забудови (Ж-1).

Переважними видами забудови земельних ділянок у вказаній зоні є: одно- та двоквартирні індивідуальні житлові будинки (з присадибними ділянками); 2-3-поверхові зблоковані будинки з приквартирними ділянками (відповідно до містобудівної документації); дитячі дошкільні заклади, в томі числі зблоковані з загальноосвітніми школами); окремо розташовані або вбудовано-прибудовані об’єкти повсякденного обслуговування: магазини, перукарні, аптеки, кафе, об’єкти побутового обслуговування; окремо розташовані адміністративні будівлі місцевого значення та повсякденного обслуговування: відділення зв’язку, міліції, ощадбанку, адміністрації, комунальні служби.

Дозволеними видами забудови, які супутні переважним видам у вказаній є: окремо розташовані та вбудовано-прибудовані індивідуальні гаражі на 1-2 автомобілі; окремо розташовані або вбудовано-прибудовані господарські будівлі; оранжереї та теплиці; надвірні туалети – при відсутності централізованої каналізації.

Допустимими видами забудови, які потребують спеціальних зональних погоджень у вказаній є: культові споруди; місця масового відпочинку; технічні будівлі і споруди для обслуговування даної зони або міста в цілому; малі архітектурні форми для здійснення підприємницької діяльності – відповідно до окремого порядку, затвердженого міською радою; АЗС (відповідно до містобудівної документації); артезіанські свердловини; ветеринарні прийомні пункти та аптеки.

Згідно з п. 6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

З наведеного вбачається, що ведення особистого селянського господарства не належить до переважних, допустимих та допустимих, які потребують спеціальних зональних погоджень, видів забудови, а тому не можуть бути дозволеними.

Те ж саме стосується і Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, оскільки зазначені у клопотаннях заявників земельні ділянки знаходяться на території садибної житлової забудови.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельних ділянок, на які заявники бажають отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою, не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Плану зонування території міста Хмельницького, Генеральному плану міста Хмельницького.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

З цього випливає, що графічні матеріали, які додаються до клопотання повинні бути такими, обсяг даних яких дозволяє чітко ідентифікувати бажане місце розташування земельної ділянки відносно інших землевласників та землекористувачів, а бажана земельна ділянка має бути максимально конкретизованою, що б давало можливість органу місцевого самоврядування насамперед встановити зазначене місце розташування, перевірити відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та у передбачених земельним законодавством випадках надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо чітко визначеної земельної ділянки. 

Як вбачається з графічних матеріалів, доданих заявниками до заяв, вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування земельної ділянки, оскільки містять частину території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявник бажає отримати у власність.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об’єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Розгляд питання про наявність, або  відсутність підстав для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки можливий лише по відношенню до земельної ділянки, місце розташування якої є визначеним.

Незазначення місця розташування земельної ділянки є підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зважаючи на відсутність визначеного об’єкту.

Враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Планом зонування території м. Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням 19-ої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Відмовити громадянці Варцабі - Мордвіновій Валентині Миколаївні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка межує з земельними ділянками з кадастровими номерами -  6810100000:25:001:1143 та 6810100000:25:002:0332, орієнтовною площею 0,40 га  з метою передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства.

2. Відмовити громадянину Олійнику Вадиму Вікторовичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної у заяві земельної ділянки, яка межує з земельними ділянками з кадастровими номерами - 6810100000:25:001:1143 та 6810100000:25:002:0332, орієнтовною площею 0,35 га з метою передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства.

3. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови А.Бондаренка та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

Міський голова О. Симчишин

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!