Рішення міської ради
Про припинення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 шляхом перетворення у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» та затв

УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
Рішення тридцять сьомої сесії
№5 від 30.04.2014 р.
Про припинення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 шляхом перетворення у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» та затвердження статуту
Розглянувши пропозицію виконавчого комітету Хмельницької міської ради, з метою задоволення освітніх потреб населення, керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», ст.ст.106-108 Цивільного кодексу України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Припинити Хмельницьку середню загальноосвітню школу ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 шляхом перетворення у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня».
2. Хмельницькій середній загальноосвітній школі ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 повідомити відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції про припинення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 шляхом перетворення у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня».
3. Призначити комісію з реорганізації шляхом перетворення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» у складі згідно з додатком 1.
4. Комісії з реорганізації шляхом перетворення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»:
4.1. опублікувати в спеціалізованому друковану засобі масової інформації повідомлення про припинення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 шляхом перетворення у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»;
4.2. вирішити питання звільнення та працевлаштування працівників Хмельницької середній загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 згідно з чинним законодавством України;
4.3. вжити всіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомити їх про перетворення;
4.4. після закінчення 2 місячного строку з дня пред’явлення вимог кредиторами та задоволення або відхилення цих вимог, скласти передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво всіх зобов’язань юридичної особи, що припиняється та подати його на затвердження міській раді.
5. Затвердити статут Хмельницького навчально-виховного комплексу №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» згідно з додатком 2.
6. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови Г.Давиденка та управління освіти Хмельницької міської ради.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з гуманітарних питань.
Міський голова С.Мельник
Додаток 1
до рішення сесії міської ради
від 30.04.2014р. №5
Склад
комісії з реорганізації шляхом перетворення з Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 у Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»
Голова комісії: Давиденко Григорій Михайлович
|
- заступник міського голови |
Заступник голови комісії: Олійник Валерій Цезарович
|
- начальник управління освіти Хмельницької міської ради
|
Секретар комісії: Сушилова Раїса Олександрівна
|
- практичний психолог Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31 |
Члени комісії: |
|
Войталюк Алла Анатоліївна |
- директор Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31
|
Кондратюк Оксана Анатолівна |
- начальник відділу бухгалтерського обліку, планування та звітності управління освіти Хмельницької міської ради
|
Мельник Ірина Михайлівна |
- головний спеціаліст управління освіти Хмельницької міської ради
|
Мельник Павло Олександрович |
- юрист відділу бухгалтерського обліку, планування та звітності управління освіти Хмельницької міської ради
|
Мартинюк Лариса Василівна |
- головний бухгалтер Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31
|
Пасічник Надія Петрівна |
- методист з кадрової роботи науково-методичного центру управління освіти Хмельницької міської ради
|
Сирота Олег Миколайович |
- заступник начальника управління освіти Хмельницької міської ради |
Секретар міської ради К.Чернилевський
Начальник управління освіти В.Олійник
Додаток 2
до рішення сесії міської ради
від 30.04.2014р. №5
СТАТУТ
Хмельницького навчально-виховного комплексу №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»
І. Загальні положення
1.1. Хмельницький навчально-виховний комплекс №31 «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня» - це навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та початкової загальної освіти і складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного, створений на підставі рішення 37-ї сесії Хмельницької міської Ради від 30.04.2014р. №5 шляхом перетворення Хмельницької середньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням №31. Заклад знаходиться у міській комунальній власності.
1.2. Юридична адреса навчального закладу: Україна, 29019, Хмельницька обл., м.Хмельницький, вул.Щербакова,17, телефон 71-74-71
1.3. Навчально-виховний комплекс (далі - навчальний заклад) є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
1.4. Засновником навчального закладу є Хмельницька міська рада.
1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та початкової загальної освіти.
Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від двох місяців до шести (семи) років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень початкової загальної освіти підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, групи продовженого дня.
1.6. Головними завданнями навчального закладу є:
- забезпечення реалізації права громадян на дошкільну та початкову загальну освіту;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування основних норм загальнолюдської моралі;
- розвиток особистості вихованця та учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців);
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.7. Діяльність навчального закладу провадиться відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та цим Статутом.
1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом.
1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- реалізацію головних завдань дошкільної освіти та початкової загальної освіти визначених чинним законодавством;
- забезпечення рівня дошкільної та початкової загальної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
1.10. Мова навчання та виховання учнів навчального закладу визначається відповідно до Конституції України. У навчальному закладі визначена українська мова навчання і може бути запроваджено поглиблене вивчення окремих предметів.
1.11. Навчальний заклад має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- отримувати кошти та матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у напрямку визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
- встановлювати форму для учнів;
- надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють та навчальним закладом в межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного Міністерством освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров'я України.
1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують: методичні об'єднання вихователів та вчителів, творчі групи вихователів та вчителів, психологічна та логопедична служби.
1.13. Медичне обслуговування та організація харчування дітей дошкільного віку, учнів у навчальному закладі здійснюються відповідно до законодавства.
1.14. Медичне обслуговування дітей у дошкільному підрозділі здійснюється на безоплатній основі медичними сестрами, які входять до штату закладу та лікарем територіального лікувально-профілактичного закладу – міської дитячої поліклініки.
1.15. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, в тому числі проведення обов’язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичними розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.
1.16. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
II. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи навчального закладу схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується керівником навчального закладу і погоджується з управлінням освіти Хмельницької міської ради. У вигляді додатків до нього додається: розклад уроків; щоденний; тижневий та річний режим закладу.
План роботи дошкільних груп навчального закладу на оздоровчий період складається окремо та погоджується з міською санітарно-епідеміологічною службою.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план навчального закладу державної і комунальної форм власності погоджується радою навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі здійснюється за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», навчально-методичними посібниками, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
2.5. З метою своєчасного виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей, дошкільний підрозділ може організовувати освітній процес за одним чи кількома пріоритетними напрямами.
2.6. Дошкільний підрозділ може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою лише на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють та дошкільним закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного Міністерством освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я України.
2.7. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
2.8. Дошкільний підрозділ розрахований на 160 місць, у якому функціонують групи загального розвитку та групи спеціального призначення. Комплектування груп здійснюється за одновіковими та різновіковими ознаками.
2.8.1. Наповнюваність груп становить:
- для дітей віком від одного до трьох років – до 15 осіб;
- для дітей віком від трьох до шести (семи) років – до 20 осіб;
- різновікові групи – до 15 осіб;
- групи спеціального призначення – до 12 осіб;
- в оздоровчий період – до 15 осіб.
2.8.2. За дитиною дошкільного підрозділу зберігається місце у навчальному закладі у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).
2.9. Зарахування учнів (вихованців) до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка. У спеціальну групу дошкільного підрозділу додатково подається: висновок психолого-медико-педагогічної консультації, направлення управління освіти відповідно до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації.
У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу.
Вихованець дошкільного підрозділу може бути відрахований:
- за бажанням батьків або осіб , які їх замінюють;
- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі цього типу;
- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини в дошкільному закладі протягом двох місяців.
Адміністрація закладу зобов’язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини за 10 календарних днів.
Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.10. У шкільному підрозділі навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
2.11. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри. Тривалість навчального року обумовлюється використанням навчальних програм з усіх предметів.
З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільних групах проводиться оздоровлення дітей.
Щоденний графік роботи дошкільного підрозділу:
- початок роботи 7.00 закінчення 19.00.
2.12. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.13. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше як 30 календарних днів. Для учнів 1 класів можуть встановлюватись додаткові тижневі канікули.
2.14. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з управлінням освіти Хмельницької міської ради та державною санітарно-епідеміологічною службою.
2.15. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожний семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття і заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.17. У шкільному підрозділі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.
У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у другому - рішенням педагогічної ради навчального закладу вона доповнюється оцінками у балах згідно із загальноприйнятими критеріями і нормами оцінювання.
У табелі успішності відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.18. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.
2.19. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001р. №44 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08.02.2001р. за №120/5311.
2.20. Учням по закінченню початкової школи навчального закладу видається табель успішності.
ІІІ. Учасники навчально-виховного процесу
3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в навчальному закладі є: діти дошкільного віку та учні; керівники; педагогічні працівники; психологи, бібліотекарі; медичні працівники; помічники вихователів та няні; інші спеціалісти; батьки або особи, які їх замінюють.
3.2. Права та обов'язки учнів, вихованців, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
3.3. Учні та вихованці мають право:
- на вибір форми навчання, факультативів, позашкільних та позакласних занять;
- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального-закладу;
- брати участь в виставках, конкурсах тощо;
- брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання та виховання;
- захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
- здоровий спосіб життя.
3.4. Учні та діти дошкільного віку зобов'язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
- дотримуватись вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
- бережливо ставитись до комунального та особистого майна;
- дотримуватись законодавства, моральних, етичних норм;
- дотримуватись правил особистої гігієни.
3.5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я який дозволяє виконувати професійні обов'язки.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту" та іншими законодавчими актами.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі, гідності;
- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів та вихованців;
- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
- виявлення педагогічної ініціативи;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
- участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років у порядку визначеному законодавством України;
- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі; виховувати в учнів, вихованців повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів; захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
- виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, управління освіти Хмельницької міської ради;
- брати участь у роботі педагогічної ради.
3.9. У навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
- звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- брати участь у заходах, спрямованих па поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні морально-технічної бази навчального закладу;
- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми початкової освіти в навчальному закладі і зобов'язані:
- забезпечувати умови для здобуття дитиною початкової освіти та здобуття повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини:
- своєчасно вносити плату за харчування дитини в дошкільної групи у встановленому порядку;
- своєчасно повідомляти навчальний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
- слідкувати за станом здоров'я дитини;
- інші права, що не суперечать законодавству України.
3.13. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;
- керувати учнівськими об'єднаннями, гуртками, секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
- проводити консультації для педагогічних працівників;.
- брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.14. Представники громадськості зобов'язані:
- дотримуватися статуту навчального закладу;
- виконувати накази керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування;
- захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;
- пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
IV. Управління закладом освіти
4.1. Керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Керівником навчального закладу може бути громадянин України, в якого є вища педагогічна освіта на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, який успішно пройшов атестацію керівних кадрів освіти у порядку, встановленому чинним законодавством. Директор навчального закладу комунальної форми власності і його заступники призначаються та звільняються з посади управлінням освіти відповідно до норм чинного законодавства.
4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких двох категорій:
- працівників навчального закладу - зборами трудового колективу;
- батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 5 осіб, батьків і представників громадськості 5 осіб. Термін їх повноважень становить 1 рік. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з двох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
Загальні збори: обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень; заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу; розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу; затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу; приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
4.3.У період між загальними зборами (конференцією) діє рада навчального закладу.
4.3.1. Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
- об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
- розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.
4.3.2. Основними завданнями ради є:
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
- формування навичок здорового способу життя;
- створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців);
- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей.
4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства;
- гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, засновника, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
4.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.3.6. Рада навчального закладу:
- організовує виконання рішень загальних зборів;
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
- затверджує режим роботи навчального закладу;
- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";
- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями (вихованцями);
- виступає ініціатором проведення благодійних акцій;
- вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);
- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням (вихованцям);
- розглядає питання родинного виховання;
- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
- сприяє педагогічній освіті батьків;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.4. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.
4.5. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності початкової загальної освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:
- сприяння виконанню законодавства щодо обов'язковості початкової загальної освіти;
- співпраця з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів (вихованців) у навчальному закладі;
- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців), педагогічних працівників;
- вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов'язкового навчання;
- запобігання дитячій бездоглядності;
- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів (вихованців);
- всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів (вихованців) та навчальним закладом;
4.5.2. Піклувальна рада формується у складі 5 осіб з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника навчального закладу.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
4.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- самоврядування;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства;
- гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік.
Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради:
- скликає і координує роботу піклувальної ради;
- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.5.5. Піклувальна рада має право:
- вносити на розгляд органів місцевого самоврядування, керівника навчального закладу, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
- залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
- вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
- стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів (вихованців);
- брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
- створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють.
4.6. Директор закладу:
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує навчально-виховний процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- забезпечує права учнів (вихованців) на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів та вихованців;
- здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників навчального закладу;
- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями (вихованцями), батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
4.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується управлінням освіти.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної-ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.8. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
4.9. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
- планування та режиму роботи навчального закладу;
- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- морального та матеріального заохочення учнів (вихованців) та працівників навчального закладу.
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
4.11. У навчальному закладі можуть створюватись вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
V. Матеріально-технічна база
5.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.
5.2. Майно навчального закладу належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, статуту навчального закладу.
5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із дошкільних груп, спалень, навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного, актового і читального залів, бібліотеки, архіву, медичного, психологічного, комп'ютерного кабінетів, їдальні та буфету, приміщення для персоналу, тощо.
5.6. Навчальному закладу за рішенням Хмельницької міської ради №1109 від 27.12.2001р. виділена земельна ділянка площею 1,2247 га.
VІ. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.
6.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
- кошти міського бюджету;
- кошти фізичних, юридичних осіб;
- кошти, отримані за надання платних послуг - від здачі в оренду приміщень;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
6.3. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.4. Навчальний заклад може надавати в оренду приміщення, що не використовуються для проведення навчально-виховної роботи або інші приміщення (актова чи спортивна зала) в поза навчальний час, відповідно до вимог чинного законодавства.
6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється самостійно.
6.6. Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
VIІ. Міжнародне співробітництво
7.1. Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2. Навчальний заклад має право укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
VIIІ. Контроль за діяльністю навчального закладу
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері дошкільної та початкової загальної освіти.
Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та управління освіти Хмельницької міської ради.
8.2. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
8.3. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником відповідно до законодавства.
ІХ. Припинення навчального закладу
9.1. Навчальний заклад припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
9.2. Навчальний заклад є таким, що припинився, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про його припинення.
Секретар міської ради К.Чернилевський
Начальник управління освіти В.Олійник