Проекти рішень міської ради

Про перейменування управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради в Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради, затвердження Положення про нього та П

Про перейменування управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради в Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради, затвердження Положення про нього та Положення про  самоврядний контроль за використанням та охороною земель територіальної громади м. Хмельницького

 

З метою забезпечення  раціонального та ефективного використання земель міста Хмельницького,  запобігання порушенням земельного законодавства, своєчасного їх виявлення та усунення, повного та своєчасного надходження в бюджет міста плати за землю, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельним та Цивільним кодексами України, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

1. Перейменувати управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради в Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради.

2. Затвердити Положення про Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради, яке доручити підписати в.о. начальника управління Матвеєвій Л.В., згідно з додатком 1.

3. Внести зміни в додаток до рішення першої сесії Хмельницької міської ради від 02.12.2010 №20 «Про затвердження структури виконавчих органів міської ради та загальної чисельності апарату ради і виконавчих органів ради, про втрату чинності рішень міської ради», виклавши підпункт 23.2 в новій редакції: «Управління земельних ресурсів».

4. Затвердити Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель територіальної громади м. Хмельницького згідно з додатком 2.

5. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови                        М. Ваврищука та Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради.

7. Контроль  за виконанням рішення покласти  на постійну комісію міської ради з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

Міський голова                                                                                          О. СИМЧИШИН

 

ПОГОДЖЕНО:

Секретар міської ради                                                                                В. ДІДЕНКО

 

Заступник міського голови                                                                       М. ВАВРИЩУК

 

 

В.о.начальника управління земельних ресурсів

та земельної реформи департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів                                                    Л. МАТВЕЄВА

 

 

Начальник управління правового забезпечення

та представництва                                                                                      Л. ДЕМЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 до рішення

Міської ради

від «___»_______2020 №___

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради

 

Розділ 1. Загальні положення

 

1.1. Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради (далі - Управління) створене шляхом перейменування управління земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів, є виконавчим органом міської ради, створене Хмельницькою міською радою, є самостійним виконавчим органом, підзвітне і підконтрольне міській раді та підпорядковане її виконавчому комітету, міському голові.

1.2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельним кодексом України,  іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.

1.3. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України, штампи та бланки зі своїм найменуванням. Управління володіє та користується закріпленим майном в межах визначених чинним законодавством України. Штатний розпис Управління затверджується міським головою за поданням начальника Управління.

1.4. До складу Управління входять без права юридичної особи:

1.4.1. відділ землекористування та приватизації земель;

1.4.2. відділ оренди та продажу землі;

1.4.3. відділ інформації та кадастрів.

1.5. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими відділами, управліннями та департаментами Хмельницької міської ради, органами державної та виконавчої влади, а також підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян.

1.6. Посадові особи Управління повинні сумлінно виконувати свої посадові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.
1.7. Посадові особи управління несуть відповідальність згідно з законодавством України.

1.8. При Управлінні можуть створюватись громадська рада та інші дорадчі органи.
                                             

Розділ 2. Завдання та функції Управління

 

2.1. Основними завданнями управління є:

1) здійснення у межах діючого законодавства України організаційно-функціональних повноважень з метою задоволення потреб та інтересів територіальної громади міста у сфері земельних відносин;

2) реалізація політики міської ради у сфері земельних відносин і організація землеустрою, створення умов для раціонального та економічно обгрунтованого використання земель;

3) забезпечення організації та здійснення самоврядного контролю за дотриманням вимог законодавства України щодо використання та охорони земель.

2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

1) готує цільові програми, замовляє документацію із землеустрою та інші матеріали щодо використання та охорони земель, подає їх на затвердження міською радою, виконує рішення міської ради щодо охорони земель;

2) здійснює заходи щодо забезпечення самоврядного контролю за використанням та охороною земель на території міста, за додержанням власниками землі, землекористувачами, у тому числі орендарями земельних ділянок, земельного законодавства, встановленого режиму використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення та умов надання, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства в порядку та в межах повноважень, визначених чинним законодавством України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету;

3) розробляє, готує та вносить на розгляд виконавчого комітету міської ради та міської ради акти нормативного та ненормативного характеру у сфері земельних відносин;

4) готує та вносить на розгляд міської ради проекти рішень щодо вилучення (викупу) земельних ділянок, надання/припинення користування земельними ділянками, передачі у власність, оренду та продажу земель, що перебувають у власності територіальної громади міста, а також інші рішення в сфері регулювання земельних відносин;

5) вирішує земельні спори у порядку, встановленому чинним законодавством України;

6) замовляє документацію із землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

7) бере участь у виборі земельних ділянок під розміщення об'єктів будівництва, у порядку встановленому законодавством, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету;

8) перевіряє документацію із землеустрою, подану її розробниками, на відповідність вимогам чинного законодавства з метою підготовки проектів рішень міської ради;

9) організовує та забезпечує проведення інвентаризації земель на території Хмельницької міської територіальної громади;

10) розробляє та подає до міської ради та її виконавчого комітету необхідні розрахунки і обґрунтування програм у сфері використання і охорони земель Хмельницької міської територіальної громади, забезпечення використання за цільовим призначенням асигнувань, що виділяються на ці роботи, та здійснює інформування відповідних органів про виконання цих програм;

11) організовує та готує конкурси та аукціони з продажу землі та надання її в оренду;

12) готує договори оренди землі, проводить розрахунок орендної плати за землю, забезпечує своєчасне їх укладення та реєстрацію, проводить перевірку вчасності та повноти надходжень орендної плати за землю;

13) здійснює моніторинг  укладених договорів оренди земельних ділянок на предмет терміну закінчення їх дії з метою  завчасної підготовки відповідних проектів рішень міської ради у відповідності до вимог законодавства України;

14) готує договори особистого сервітуту, проводить розрахунок плати за користування ідеальною часткою земельної ділянки;

15) сприяє підготовці та перепідготовці спеціалістів Управління, забезпечує підвищення кваліфікації працівників, організовує навчання з питань земельного законодавства;

16) веде бухгалтерський та статистичний облік і звітність у відповідності до вимог чинного законодавства України;

17) забезпечує в Управлінні, в межах своєї компетенції, збереження державної таємниці;

18) використовує, у встановленому порядку, бюджетні кошти для виконання програм освоєння нових технологій, проводить науково-технічну діяльність у сфері використання і охорони земель, здійснює землеустрій та моніторинг земель, організовує у цій сфері наукові дослідження та здійснює науково-технічне співробітництво з науковими установами та організаціями, а також покращує матеріально-технічну базу Управління;

19) ефективно використовує товарно-матеріальні цінності;

20) здійснює постановку на облік громадян, які мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)  в порядку, визначеному законодавством України та рішеннями міської ради;

21) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
22) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Управління;

23) здійснює наповнення та внесення інформації до геоінформаційної системи Хмельницької міської ради;

24) розглядає листи, звернення, пропозиції та скарги громадян, юридичних осіб та фізичних осіб з питань, що належать до його компетенції, виявляє та усуває причини, що породжують скарги.

 

 

Розділ 3. Права Управління

 

3.1. Управління має право одержувати в установленому законодавством порядку від місцевих органів виконавчої влади, відділів, управлінь та департаментів міської ради, а також від підприємств, установ та організацій інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

3.2. Готує проекти рішень на засідання постійних депутатських комісій, міської ради та її виконавчого комітету з питань регулювання земельних відносин.

3.3. Вносить на розгляд міській раді пропозиції щодо обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення освоєння земельних ділянок, проведення геологорозвідувальних, пошукових, агротехнічних та інших робіт, які проводяться з порушенням земельного законодавства або можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів.

3.4. Залучає працівників місцевих органів виконавчої влади, відділів, управлінь та департаментів міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції.

 

Розділ 4. Керівництво Управлінням

 

4.1. Керівництво Управлінням здійснює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою.

4.2. Начальник Управління має заступників, які одночасно очолюють відділи Управління, та призначаються на посади і звільняються з посади міським головою за поданням начальника Управління.

4.3. Начальник:

4.3.1.здійснює керівництво Управлінням відповідно до посадової інструкції та чинного законодавства України;

4.3.2. несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на Управління завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни,  визначає ступінь відповідальності заступників начальника Управління та кожної посадової особи Управління;

4.3.3. скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенції;

4.3.4. візує проекти рішень міської ради, виконавчого комітету, підготовку яких здійснює  Управління;

4.3.5. забезпечує виконання доручень міського голови та його заступників;

4.3.6. визначає завдання і розподіляє обов’язки між працівниками Управління, забезпечує підвищення їх кваліфікації;

4.3.7. приймає участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях виконавчого комітету міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою, що стосуються вирішення земельних питань;

4.3.8. забезпечує розроблення положення про Управління, посадових інструкцій працівників Управління, подає їх на затвердження  в установленому порядку;

4.3.9. вносить пропозиції міському голові про призначення на посади і звільнення з посад заступників начальника Управління, керівників інших його структурних підрозділів та посадових осіб.

4.3.9. розпоряджається коштами в межах затвердженого міським головою бюджетного кошторису витрат на утримання Управління;

4.3.10. діє в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією, що затверджуються міським головою.

4.4. На посади начальника, заступників начальника та спеціалістів Управління призначаються особи, що мають відповідну вищу фахову або юридичну освіту і необхідний стаж роботи в органах місцевого самоврядування або на державній службі за фахом.

4.5. Працівники Управління призначаються на посаду та звільняються з посади у порядку, визначеному чинним законодавством.

4.6. Працівники Управління діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються міським головою.

4.7. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо використання та охорони земель, реформування земельних відносин та вирішення питань, пов'язаних з проведенням земельної реформи, в Управлінні може бути утворено дорадчу раду. Склад цієї ради та положення про неї затверджує начальник Управління.

 

Розділ 5. Фінансування діяльності Управління

 

5.1. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету.

5.2.  Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників затверджує міська рада.

 

Розділ 6. Заключні положення.

6.1. Доходи (прибутки) Управління використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Управління, реалізації мети та напрямів діяльності Управління, визначених даним Положенням.

6.2. Управлінню забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (окрім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

6.3. Припинення Управління здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством України. В разі припинення Управління його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджету.

6.4. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.

.

 

Секретар міської ради                                                                                В. ДІДЕНКО

 

В.о. начальника управління земельних ресурсів

та земельної реформи                                                                                Л. МАТВЕЄВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 до рішення

міської ради

від «___»_______2020 №___

 

Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель Хмельницької міської територіальної громади

 

1. Загальні положення.

 

1.1. Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель Хмельницької міської територіальної громади (надалі - Положення) визначає порядок здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель територіальної громади з метою запобігання порушенням земельного законодавства на території Хмельницької міської територіальної громади, своєчасного їх виявлення та усунення, спрямоване на забезпечення раціонального використання земель комунальної власності, належного оформлення прав на земельні ділянки власниками будівель та споруд, що розміщені на них, повного та своєчасного надходження в бюджет міста плати за землю.

1.2. Дія даного Положення поширюється на  юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб,  які використовують земельні ділянки на території Хмельницької міської територіальної громади, за винятком земель державної та приватної власності, та є обов’язкове до виконання.

1.3.Основними завданнями самоврядного контролю є:

 - забезпечення реалізації повноважень Хмельницької міської територіальної громади у сфері охорони та раціонального використання земель територіальної громади;

 - забезпечення дотримання фізичними, юридичними особами та фізичними особами –підприємцями земельного законодавства України при використанні земель комунальної власності;

- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;
-  вжиття заходів, спрямованих на належне оформлення прав на земельні ділянки власниками будівель та споруд, що розміщені на них, та забезпечення  своєчасного та повного  надходження в бюджет міста плати за землю.

 

2. Організація здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель на території м. Хмельницького

          2.1. Забезпечення організації та здійснення самоврядного контролю за дотриманням вимог законодавства України щодо використання та охорони земель покладається на управління земельних ресурсів Хмельницької  міської ради (надалі – Управління).

2.2. Управління при організації та здійсненні самоврядного контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Земельним кодексом України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про землеустрій», «Про охорону земель», «Про оренду землі», «Про охорону навколишнього природного середовища» та іншими законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.

          2.3. Самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства України щодо використання та охорони земель на території Хмельницької міської територіальної громади здійснюється шляхом проведення обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок комунальної власності, розгляду звернень фізичних, юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, виявлення самовільно зайнятих земель визначення площ та конфігурації земельних ділянок, які використовуються без правовстановлюючих документів на них та за використання яких не вноситься плата,  та вжиття інших заходів, передбачених, цим Положенням.

 

3. Повноваження в рамках організації та здійснення самоврядного контролю.

 

3.1. До повноважень Управління в рамках організації та здійснення самоврядного контролю належить:

3.1.1. перевірка дотримання юридичними та фізичними особами, фізичними особами - підприємцями вимог земельного законодавства України та рішень Хмельницької міської ради щодо використання земель на території Хмельницької міської територіальної громади;

3.1.2. перевірка виконання умов договорів оренди землі, виконання орендарями (користувачами) обов’язків відповідно до укладених договорів оренди землі, у тому числі своєчасного та повного внесення орендної плати (земельного податку);

3.1.3. перевірка виконання вимог щодо використання земельних ділянок за категорією  та видом цільового призначення;

3.1.4. перевірка дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, земель водного і лісового фонду.
3.1.5. забезпечення відшкодування Хмельницькій міській територіальній громаді безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати фізичними і юридичними особами та фізичними особами – підприємцями, які використовують земельні ділянки комунальної власності за відсутності правовстановлюючих документів на земельну ділянку та  не вносять плату за землю;

3.1.6. перевірка дотримання строків своєчасного повернення міській раді земельних ділянок після припинення у встановленому порядку права користування земельною ділянкою та обов’язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для подальшого використання за цільовим призначенням;

3.1.7.  одержання у встановленому законодавством України порядку від виконавчих органів та посадових осіб міської ради, органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій всіх форм власності, фізичних осіб — підприємців, громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, у власності чи в користуванні яких перебувають земельні ділянки, документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для виконання покладених на Управління завдань;

3.1.8. здійснення контролю за дотриманням обмежень (обтяжень) використання земельних ділянок;

3.1.9. здійснення контролю за забезпеченням безперешкодного і безоплатного доступу громадян до узбережжя водних об’єктів та островів для загального водокористування відповідно до закону;

3.1.10.виявлення самовільно зайнятих земель;

3.1.11.підготовка матеріалів для визначення збитків, завданих Хмельницькій міській раді  використанням земельних ділянок комунальної власності;

3.1.12. передача у встановленому законодавством України порядку до відповідних державних органів матеріалів обстежень земельних ділянок щодо недотримання вимог земельного законодавства України при використанні земель комунальної власності з метою притягнення до відповідальності винних осіб.

3.1.13. вирішення інших питань щодо самоврядного контролю відповідно до законодавства України.
3.2. При здійсненні самоврядного контролю за використанням та охороною земель посадові особи Управління разом з представниками управління архітектури та містобудування, управління екології та контролю за благоустроєм міста, міського комунального підприємства «Муніципальна дружина», ліцензованих землевпорядних  організацій,  Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, органів Державної фіскальної служби України мають  право:

3.2.1. безперешкодно обстежувати земельні ділянки комунальної власності відповідно до даного  Положення, щодо дотримання умов їх використання та охорони відповідно до законодавства України, укладених договорів оренди земельних ділянок або набутих на праві постійного користування, а також з метою виявлення  земельних ділянок комунальної форми власності, які використовуються  за відсутності документів, що посвідчують право власності або право користування ними.

3.2.2. Складати акти обстеження стану та дотримання умов використання земельних ділянок та за фактом виявлення порушень законодавства України подавати матеріали до відповідних державних органів для вжиття необхідних заходів та притягнення винних осіб до відповідальності відповідно до законодавства України.

3.2.3. Одержувати у встановленому порядку від фізичних та юридичних осіб письмову інформацію з питань, пов’язаних з порушенням земельного законодавства України та необхідністю виконання покладених на Управління  повноважень.

3.2.4. Вимагати від фізичних, юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців усунення виявлених порушень земельного законодавства України у добровільному порядку, приведення земельної ділянки до попереднього стану, протягом терміну визначеного комісією, але не більше 3 місяців.

3.2.5. Проводити фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України та фіксації відповідних порушень ( за потреби).

3.2.6. Готувати матеріали для скерування в управління правового забезпечення та представництва  з метою вивчення підстав для подання позову до суду щодо стягнення безпідставно збережених коштів орендної плати за користування земельними ділянками без правовстановлюючих документів, повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився, а також щодо розірвання договорів оренди землі у разі порушення орендарем  умов договору.

3.2.7. Передавати до правоохоронних органів матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину.

3.2.8. Звертатись та одержувати у встановленому порядку від органів виконавчої влади, виконавчих органів  міської ради, підприємств, установ і організацій необхідну інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
 

 

4. Порядок проведення обстеження земельних ділянок комунальної форми власності

 

4.1. Обстеження земельних ділянок в рамках здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель  на території Хмельницької міської територіальної громади здійснюється комісією щодо здійснення самоврядного контролю, персональний склад якої затверджується рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради. До складу комісії входять працівники Управління, управління архітектури та містобудування,  управління екології та контролю за благоустроєм міста, міського комунального підприємства «Муніципальна дружина», сертифікованих інженерів - землевпорядників,  Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, органів Державної фіскальної служби України.

4.2. Комісія виявляє та фіксує факти використання землекористувачами земельних ділянок комунальної форми власності за відсутності документів, що посвідчують право власності або право користування ними, за відсутності державної реєстрації прав на них, а також без здійснення плати за використання таких земельних ділянок у розмірі, встановленому законодавством.

4.3. При проведенні обстеження земельної ділянки комісія:

4.3.1. встановлює особу (в разі її наявності), яка є користувачем земельної ділянки;

4.3.2. при встановленні факту зміни власника чи користувача об’єкта нерухомості вживає заходів для з’ясування особи фактичного власника чи користувача;

4.3.3.встановлює правомірність використання земельних ділянок іншими землекористувачами, яким вони не надані у власність чи користування;

4.3.4.перевіряє наявність документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою або факт реєстрації речового права;

4.3.5. перевіряє дотримання режиму використання земельної ділянки за категорією  та видом цільового призначення ;

4.4.  Під час обстеження земельної ділянки за потреби проводиться  фото- та відеозйомка земельної ділянки, зокрема докладно фіксуються об’єкти, розташованій на ній, огорожа (у випадку наявності), транспортні засоби тощо.

4.5.  За результатами обстеження земельної ділянки складається акт, за формою згідно з Додатком 1 до Положення. У разі недопущення представниками юридичних осіб чи фізичними особами Комісії до проведення обстеження, такі обставини фіксуються в акті про недопущення до проведення обстеження.

4.6. Акт обстеження складається у двох примірниках, один з яких залишається в Управлінні, а другий — вручається або надсилається особі, яка вчинила порушення земельного законодавства України (у разі наявності інформації щодо місця знаходження такої особи). При проведенні спільних обстежень з іншими органами контролю, копія акта надається цим органам.

4.5. Площа земельної ділянки встановлюється на підставі топографічної зйомки координат земельної ділянки, щодо її фактичних меж (межі будівлі, огорожі та ін.).

4.6. Безпідставно збережені кошти відшкодовуються землекористувачами – власниками об’єктів нерухомого майна чи об’єкту незавершеного будівництва, яке розміщене на земельній ділянці,  у випадках використання земельної ділянки без документів, що посвідчують право власності або право користування нею, без державної реєстрації прав на неї та/або без здійснення плати за користування нею у формі та розмірах, встановлених законодавством України та рішеннями Хмельницької міської  ради.

4.7. Розрахунок безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати здійснюється Управлінням за фактичний період використання землекористувачем земельної ділянки (з моменту набуття права власності на нерухоме майно до моменту оформлення власником цього майна права оренди або власності земельної ділянки, на якій розташоване це майно, з урахуванням строків давності), зменшений на розмір зроблених землекористувачем платежів за використання землі у вигляді земельного податку ( орендної плати) (за наявності).

4.7.1. У разі  укладання договору про добровільне відшкодування землекористувачем безпідставно збережених коштів розрахунок здійснюється у розмірі мінімальної орендної плати, встановленої Податковим кодексом України - 3% від нормативної грошової оцінки, у разі відмови в добровільному відшкодуванні у розмірі – від 3% до 12% з врахуванням Податкового кодексу України та рішення 19-ої сесії міської ради від 29.08.2012 р. №64 ( із внесеними змінами та доповненнями).

4.8. У разі визнання землекористувачем факту використання земельної ділянки з порушенням вимог законодавства, а також розміру безпідставно збережених коштів за її використання та надання згоди на їх добровільне відшкодування, між сторонами укладається договір про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земельних ділянок комунальної форми власності  за формою згідно з додатком 2 до Положення.

4.9. Для укладання договору про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів землекористувач подає до Управління:

-  заяву на укладання Договору (у довільній формі);

- копії документів, що підтверджують особу землекористувача (копія паспорта), підтвердження повноваження керівника юридичної особи;

- інформацію з Державної фіскальної служби України щодо здійснення плати за використання земельної ділянки (за наявності);

-  технічні паспорти на об’єкти нерухомого майна;

- документи, що підтверджують функціональне використання об’єктів нерухомого майна та вид діяльності за вказаною адресою;

- фотознімки земельної ділянки та об’єктів нерухомого майна.

4.10. Договір про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів підписується заступником міського голови, який за розподілом обов’язків веде земельні питання.

4.11. У разі виявлення інших порушень земельного законодавства України за результатами обстеження земельної ділянки Управління  направляє особі, яка їх вчинила, відповідний акт обстеження земельної ділянки та вимогу (додаток 3 до цього Положення) про усунення порушень у добровільному порядку у строк, визначений у вимозі.

4.12. Вимога складається у двох примірниках. Перший примірник вимоги залишається в Управлінні, другий — вручається або надсилається поштою керівнику юридичної особи чи фізичній особі, які вчинили порушення земельного законодавства України.
4.13. У разі невиконання особою, яка допустила порушення земельного законодавства України, вимоги у строк, визначений у ній, Управління направляє матеріали про порушення земельного законодавства України до органів державної влади для відповідного реагування та притягнення до відповідальності винних осіб.

4.14. У разі виявлення порушень земельного законодавства України щодо заборони влаштування огорож або інших конструкцій, що перешкоджають доступу громадян до берегів річок, водойм та островів за результатами обстеження земельної ділянки Управління  направляє особі, яка їх вчинила, вимогу про демонтаж таких огорож чи конструкцій  протягом десяти днів після одержання такої вимоги. У разі невиконання такої вимоги зазначені огорожі або інші конструкції демонтуються  за рішенням виконавчого комітету міської ради. Видатки міського бюджету, пов’язані з демонтажем зазначених огорож або інших конструкцій, відшкодовуються їхніми власниками.

            У разі якщо неможливо встановити власника огорожі або інших конструкцій чи особу, за рішенням якої вони були встановлені, оплата робіт, пов’язаних із демонтажем, покладається на особу, у користуванні якої перебуває земельна ділянка, на якій встановлена огорожа або інші конструкції.

 

 

 

Секретар міської ради                                                                                В. ДІДЕНКО

В.о. начальника управління земельних ресурсів

та земельної реформи                                                                                Л. МАТВЕЄВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 до Положення

Про самоврядний контроль за використанням

та охороною земель територіальної громади

 м. Хмельницького

 

 

АКТ №___

обстеження земельної ділянки

«__» _________20__р.                                                                                  м. Хмельницький

 

Комісією щодо здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель Хмельницької міської ради, створеною рішенням виконавчого комітету міської ради від ______ №_________

у складі: ___________________________________________________

 (повні назви посад, прізвища, ім'я та по батькові осіб, що були залучені до обстеження)

у присутності: _______________________________________________

 (назва посади, прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи чи прізвище,ім'я та по батькові фізичної особи, щодо яких здійснюється обстеження, контактні телефони)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(ПІБ, паспортні дані, контактні телефони)

відповідно до ст. 12,189 Земельного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель територіальної громади м. Хмельницького, затвердженого рішенням Хмельницької міської ради від _______ № _____, проведено обстеження земельної ділянки за адресою:_________________________________________.

 

За результатами обстеження встановлено наступне:

Земельна ділянка використовується:

Назва юридичної особи (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи):

____________________________________________________________________________

Керівник: ___________________________________________________________________

Адреса (юридична, поштова, фактична): _________________________________________

Ідентифікаційний код (код ЄДРПОУ): ___________________________________________

Контактний телефон (факс, e-mail): ______­­_______________________________________

____________________________________________________________________________

(зазначити результати перевірки обстеження, суть виявлених порушень

 

____________________________________________________________________________

місце розташування земельної ділянки, її площа, категорія земель та склад угідь, наявність   та опис об’єктів нерухомого майна, інших об’єктів, транспортних засобів, що знаходяться на земельній ділянці на час обстеження, наявність правовстановлюючих документів на зазначені об’єкти, 

____________________________________________________________________________

фактична площа та стан використання земельної ділянки,

____________________________________________________________________________

наявність документів, що посвідчують право на земельну ділянку,

 

пояснення представника юридичної чи фізичної особи щодо виявлених порушень тощо

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Невід’ємні додатки до акту обстеження:

 

1. Топографічна зйомка координат земельної ділянки, щодо її фактичних меж (межі будівлі, огорожі та ін.);

2. матеріали фотофіксації (відеофіксації);

3. збірний кадастровий план земельної ділянки.

Підписи членів комісії:

________________________ підпис _____

(прізвище та ініціали)

________________________ підпис _____

(прізвище та ініціали)

 

Підпис представника юридичної чи фізичної особи, які були присутні при обстеженні:

________________________підпис _____

(прізвище та ініціали)

 

 

Копія акта відправлена поштою (у разі відмови отримання акта)

________________________підпис _____

(прізвище та ініціали особи,                                дата)

яка відправила копію акта)

 

 

Додаток 2

до Положення

Про самоврядний контроль за використанням

та охороною земель територіальної громади

 м. Хмельницького

 

ДОГОВІР №____

про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земельних ділянок комунальної форми власності на території м. Хмельницького  з порушенням вимог законодавства

 

м. Хмельницький                                                                          від «___» ___________20___ р.

 

 

Хмельницька міська рада, в особі заступника міського голови _____________________________________________________, діючого у відповідності до ______________________________________________, іменований далі як «Сторона 1», та  _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________,

(прізвище, ім’я, по-батькові фізичної особи або назва юридичної особи, яка використовує земельну ділянку з порушенням вимог законодавства ), який діє на підставі _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ іменований далі як «Сторона 2» уклали цей договір про наступне:

1. Сторона 2 приймає на себе зобов’язання добровільно відшкодувати територіальній громаді міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради безпідставно збережені кошти за використання земельної ділянки площею ________ га за адресою: м. Хмельницький, ________________________________ за період з ________________ по _______________ з порушенням вимог законодавства.

2. Відповідно до розрахунку (Додаток 1 до договору) розмір безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, зазначеної у п. 1 Договору, становить _________________________________ грн.

3. Сторона 2 зобов’язується у строк до __________________________ сплатити зазначену суму на рахунок ____________________________________________________________ (казначейські реквізити)  у повному розмірі.

4. Сума безпідставно збережених коштів може бути сплачена щомісячно рівними сумами або наступним чином:

_____ місяць _____грн.

_____ місяць _____грн.

5. Строк та порядок платежів може бути узгоджений за домовленістю Сторін договору.

6. Сторона 2 має право дострокової сплати суми безпідставно збережених коштів у повному обсязі.

7. Відшкодування безпідставно збережених коштів не звільняє Сторону 2 від обов’язку оформлення права землекористування у встановленому законом порядку.

8. У разі невиконання Стороною 2 умов пунктів 3, 4 Договору, Сторона 1 має право звернутись до суду із позовною заявою про стягнення безпідставно збережених коштів.

9. Договір може бути змінений та доповнений за згодою Сторін.

10. Зміни та доповнення складаються в письмовій формі та оформлюються додатковою угодою, яка є невід’ємною частиною цього Договору.

11. Дія договору припиняється в наступних випадках:

— закінчення строку, на який його було укладено;

— сплати суми безпідставно збережених коштів (плати за землю) у повному обсязі.

12. За невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

13. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються законодавством України.

14. Договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу та зберігаються у Сторін.

15. Додатками до Договору є:

— розрахунок безпідставно збережених коштів (плати за землю) у розмірі орендної плати, погоджений та підписаний Сторонами.

16. Реквізити Сторін:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3 до Положення

Про самоврядний контроль за використанням

та охороною земель територіальної громади

м. Хмельницького

 

ВИМОГА

 

В рамках здійснення заходів самоврядного контролю Комісією щодо здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель виконавчого комітету міської ради було встановлено, що земельна ділянка комунальної форми власності за адресою: _______________________________________________________ , використовувалась ___________________________________________ для ____________________________ за відсутності документів, що посвідчують право власності або право користування нею, (за відсутності державної реєстрації прав на неї), а також без здійснення плати за використання земельної ділянки у розмірі, встановленому законодавством (орендна плата за землю), про що свідчить акт обстеження земельної ділянки №__ від _____ та відповідний розрахунок.

(Землекористувач) _________ , набувши право власності на об'єкт нерухомості, розташований на земельній ділянці (кадастровий номер _______при наявності), комунальної форми власності, належним чином не оформив та не зареєстрував речові права на цю земельну ділянку, як це передбачено ст.ст.125,126 Земельного кодексу України та Законом України «Про оренду землі». Відповідно, протягом періоду з _________ р. по ____________ р. не внесено плату за користування землею у розмірі, встановленому законодавством, внаслідок чого без достатньої правової підстави збережено в себе грошові кошти у обсязі орендної плати (різниці між розміром орендної плати та реально сплаченими коштами).

Відповідно до ст. 206 Земельного Кодексу України використання землі в Україні є платним.

Відповідно до ч.1 ст.1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно.

Станом на ______ сума безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної форми власності становить _____________ грн. (розрахунок суми додається).

Враховуючи викладене, пропонуємо Вам добровільно сплатити суму безпідставно збережених коштів на зазначені реквізити: ________________________________________________________________

______________________________________________________________.

Копію платіжного доручення просимо надати до управління земельних ресурсів протягом 10-ти календарних днів з моменту отримання цього листа.

Одночасно повідомляємо, що у випадку несплати землекористувачем ________ ______ грн. добровільно, Хмельницькою міською радою буде подано позов до суду про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати.

 

 

__________                                                                                                  _____________________

 

Додатки:

1. Акт обстеження земельної ділянки від_________

2. Розрахунок суми безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної форми власності.

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!