Рішення міської ради

Про інформацію щодо роботи Хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті у 2020 році

 

ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення четвертої сесії

№1 від 17.02.2021 р.

 

Про інформацію щодо роботи Хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті у 2020 році

 

Заслухавши інформацію начальника Хмельницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті за 2020 рік, відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.86 закону України «Про національну поліцію», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Інформацію начальника Хмельницького районного управління поліції ГУНП в Хмельницькій області Василя Птащука щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті за 2020 рік прийняти до відома.

2. Хмельницькому районному управлінню поліції ГУНП в Хмельницькій області забезпечити виконання «Програми забезпечення охорони прав і свобод людини, профілактики злочинності та підтримання публічної безпеки і порядку на території міста Хмельницького в 2021-2025 роках».

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, антикорупційної політики, забезпечення правопорядку та зв’язку з військовими частинами.

 

Міський голова О.СИМЧИШИН

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

начальника Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області полковника поліції Василя Птащука на 4 сесії Хмельницької міської ради з питання «Про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в

м.Хмельницькому за 2020 рік»

 

Впродовж минулого року Хмельницьким відділом поліції та його територіальними підрозділами вжито різного роду організаційно-практичних заходів спрямованих на забезпечення безпеки мешканців обласного центру, захист їх прав і свобод, протидію злочинності.

Завдяки планомірній організації  роботи, самовідданості зі сторони працівників поліції справі служіння народу, допомозі небайдужих членів нашої громади, участі громадян в охороні публічної безпеки і порядку, упродовж 2020 року нам вдалось не допустити погіршення криміногенної ситуації в обласному центрі, а в більшості напрямів боротьби зі злочинністю досягти позитивної динаміки її зниження і підвищення рівня розкриття скоєних злочинів.

Впродовж дванадцять місяців 2020 року Хмельницьким ВП ГУНП та його територіальними відділеннями поліції в Єдиному обліку заяв та повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події зареєстровано 68008 заяви та повідомлення (ХВП- 28478, ПЗВнП – 19829, ЗВнП – 19701), за аналогічний період 2019 р. в ЄО було зареєстровано 68075 заяви та повідомлення (ХВП- 29882, ПЗВнП – 19282, ЗВнП – 18911), із них з ознаками кримінального правопорушення – 5323 (ХВП-2484, ПЗВнП –1339, ЗВнП – 1500), у 2019 р. – 6407 (ХВП – 2978, ПЗВП – 1779, ЗВП – 1650). Без ознак кримінального правопорушення – 62685, ХВП—25994, ПЗВнП – 18490, ЗВнП – 18201), у 2019 р. – 61668 (ХВП-26904, ПЗВнП –17503, ЗВнП – 17261).

По 1260 матеріалах складено адміністративний протокол (ХВП - 379, ПЗВнП - 549, ЗВнП - 332), у 2019 р – 998 (ХВП – 365, ПЗВнП –378, ЗВнП – 255).

На території міста Хмельницького за дванадцять місяця 2020 року всього зареєстровано 1770 (без знятих з обліку) кримінальних правопорушень, проти 3525 за аналогічний період минулого року, або на 49,8% менше. На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 676 кримінальних правопорушень проти 1599 за аналогічний період минулого року (-57,7%), Південно-Західного ВнП – 525 проти 1040 (-49,5%), Зарічанського ВнП – 563 проти 870 (-35,3%). В поточному році, повідомлено про підозру особам, винним у вчиненні 1004 кримінальних правопорушення (з усіх, що знаходилися в провадженні) (в 2019 році - 1287), в тому числі по Хмельницькому ВП – 439 проти 524, Південно-Західному ВнП – 293 проти 403, Зарічанському ВнП – 271 проти 360. Питома вага розкритих кримінальних правопорушень складає 51,4% проти 34,4% за аналогічний період минулого року (Хмельницький ВП – 57,2% проти 30,5%, Південно-Західне ВнП – 50,9% проти 36,7%, Зарічанське ВнП – 45,1% проти 39,3%).

З числа зареєстрованих в поточному році спостерігання зменшення вчинення кримінальних правопорушень, які відносяться до категорії тяжких та особливо тяжких - 496 проти 696 в 2019 році (- 28,7%). На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 150 таких правопорушень проти 264 в 2019 році (-43,2%), Південно-Західного ВнП – 171 проти 246 (-30,5%), Зарічанського ВнП – 173 проти 180 (-3,9%). В поточному році, повідомлено про підозру особам, винним у вчиненні 296 тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушення (з усіх, що знаходилися в провадженні)  проти 294 в минулому році (Хмельницький ВП – 125 проти 119, Південно-Західне ВнП – 84 проти 108, Зарічанське ВнП – 87 проти 67). Питома вага розкритих кримінальних правопорушень даної категорії складає 51,0% проти 38,2% за аналогічний період минулого року, зокрема: Хмельницький ВП – 65,3% проти 39,4%, Південно-Західне ВнП – 42,7% проти 41,5%, Зарічанське ВнП – 47,4% проти 33,3%), по області питома вага складає 58,8%.

Найбільш небезпечною категорією злочинних діянь, є ті, що посягають на життя та здоров’я громадян, насамперед умисні вбивства, тяжкі тілесні ушкодження.

За дванадцять місяця 2020 року зареєстровано три умисні вбивства, всі на території ХВП-розкриті, питома вага розкритих кримінальних правопорушень складає 100%, а також вісім тяжких тілесних ушкоджень (ХВП-4, ПЗВнП-2, ЗВнП-2) всі розкриті.

Значний вплив на стан криміногенної обстановки в місті складають кримінальні правопорушення проти власності.

За дванадцять місяців 2020 року на території міста зареєстровано 4 розбійні напади, на території ХВП- 3, ЗВнП-1 розкриті всі. Питома вага розкритих кримінальних правопорушень даної категорії складає 100%. За аналогічний період минулого року зареєстровано 11 (ХВП- 8, ПЗВнП-2, ЗВнП- 1) (-63,6%).

За звітній період поточного року в м.Хмельницькому скоєно 48 пограбувань (ХВП-26, ПЗВнП-16, ЗВнП- 6) з них розкрито 35, за аналогічний період минулого року вчинено 86 пограбування (-44,2%).

Значну кількість з числа усіх зареєстрованих кримінальних правопорушень продовжують складати крадіжки, що суттєво впливають на стан оперативної обстановки в м.Хмельницькому.

Протягом дванадцяти місяців 2020 року в м.Хмельницькому скоєно 686 крадіжок проти 1994 за аналогічний період 2019 року (-65,6%). На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 197 проти 801 (-75,4%), Південно-Західного ВнП – 233 проти 659 (-64,6 %), Зарічанського ВнП – 256 проти 530 (-51,7%). Питома вага розкритих кримінальних правопорушень складає 48,5% проти 28,5% за аналогічний період минулого року, по області питома вага розкритих кримінальних правопорушень складає 57,6%. В поточному році, повідомлено про підозру особам, винним у вчиненні 369 крадіжок (з усіх, що знаходяться в провадженні).

Значний вплив на стан криміногенної обстановки в місці має стан вчинення та розкриття квартирних крадіжок, яких за дванадцять місяців 2020 року по м. Хмельницькому всього зареєстровано 212 (308 у 2019 році). На території Хмельницького ВП вчинено 43, 77 на території Південно-Західного ВнП та 92 на території Зарічанського ВнП. В поточному році, повідомлено про підозру особам, винним у вчиненні 73 крадіжок з квартир та будинків (з усіх, що знаходяться в провадженні).

На кількість скоєння квартирних крадіжок впливає такий фактор, як неналежне відношення до свого майна самих потерпілих, які залишають незачиненими квартирки, балконні двері, ключі в умовному місці чи заводять необачливі знайомства. Цей факт свідчить про те, що люди незалежно від обширної інформації про поширення таких кримінальних правопорушень та попереджувальну пропаганду з боку ОВС про запобігання умов та причин, які спонукають злочинців до скоєння кримінального правопорушення, до зберігання свого майна відносяться халатно.

Для зменшення та профілактики крадіжок з кварти на території обласного центру запроваджено пілотні проекти «Безпечний будинок» та «Сусідська варта». Метою даних проектів є спілкування з головами ОСББ, обстеження будинків та надання рекомендацій для збереження власного майна від незаконного посягання а також тісна співпраця громадян з поліцією, постійна взаємодопомога.

За 2020 рік по м.Хмельницькому зареєстровано 14 незаконних заволодінь транспортними засобами (ХВП-6, ПЗВнП-5, ЗВнП-3), проти 33 за 2019 рік (-57,6%). В поточному році, повідомлено про підозру особам, винним у вчиненні 6 незаконних заволодінь транспортними засобами.

Протягом дванадцяти місяців 2020 року на території м.Хмельницького зареєстровано 161 фактів вчинення шахрайських дій проти 256 за аналогічний період 2019 року, з яких 58 на території Хмельницького ВП, 26 – Південно-Західного ВнП, 77 – Зарічанського ВнП. В поточному році, повідомлено про підозру особам, винним у вчиненні 43 шахрайств (з усіх, що знаходяться в провадженні).

Низький відсок розкриття та направлення з обвинувальним актом до суду даного виду кримінальних проваджень є те, що в більшості випадків потерпілі перераховують гроші за допомогою електронно-обчислювальної техніки шляхом віддаленого доступу на рахунки інших банків. Тому в подальшому необхідно отримати тимчасовий доступ до речей та документів, а саме руху коштів по рахунках потерпілого, які являються банківською таємницею. На підставі отриманих даних при необхідності потрібно повторно звернутися за погодженням тимчасового доступу до руху коштів по рахунку потенційного підозрюваного, якщо дана банківська таємниця являється власністю іншої банківської установи. В ході чого отримані дані аналізуються та після отримання інформації про заволодіння коштами, тобто зняття або переведення на інші рахунки, даний злочин являється закінченим.

В 95% випадків дані злочини являються закінченими на території інших населених пунктах держави, тому на підставі ст.218 КПК України передаються до відповідних територіальних ВП для проведення подальшого досудового розслідування. Також складністю розкриття даного виду злочинів являється короткий термін зберігання фото- та відео- файлів з терміналів з видачі грошових коштів всіх банківських установ, що ускладнює доведення вини конкретної особи.

Також, більшість випадків звернення громадян про вчинення «шахрайств» на їхню думку здійснюється з укладання цивільно-правових угод, а саме: договорів купівлі-продажу, надання інвестиційних послуг, консультативних (інформаційних) та іншого виду послуг, що в свою чергу не дозволяє кваліфікує дані діяння, як злочин, адже будь-які цивільно-правові зобов’язання або їх порушення регулюється виключно Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та Цивільно-процесуальним кодексом України. А це в свою чергу не входить до компетенції органів поліції що не дає змогу надати допомогу, на яку сподіваються громадяни.

На протязі звітного періоду 2020 року на території м.Хмельницького відбулося 220 масових заходів, в яких прийняло участь біля 37217 громадян, із них 11 - заходи соціально-економічної спрямованості, 44 – мітингів; 23 – заходів релігійного характеру, 43 - заходів культурно-видовищного характеру, 37 - заходів політичної спрямованості, 3 – мирні походи, 19 – заходів спортивного характеру та 40 - інших масових заходів.

Для забезпечення публічної безпеки та порядку було залучено 1560 працівники поліції 236 працівників спеціальних підрозділів поліції, 710 працівників управління патрульної поліції Хмельницької області, 614 працівників Хмельницького відділу поліції ГУНП та 105 військовослужбовців в/ч 3053 НГУ.

На протязі 12 місяців 2020 року здійснено ряд профілактичних та практичних заходів, які були направлені на забезпечення публічної безпеки та боротьбу зі злочинністю. Аналізуючи стан боротьби зі злочинністю на території м.Хмельницького в порівнянні з аналогічним періодом минулого року вбачається зниження рівня злочинності. Так в поточному році було зареєстровано 1770 кримінальних правопорушень, розкрито 909 кримінальних правопорушень, в минулому році було зареєстровано 3525 кримінальних правопорушень, розкрито 1212 кримінальних правопорушень. Зниження складає 49,8%.

Аналізуючи стан боротьби зі злочинністю на території м.Хмельницького в порівнянні з аналогічним періодом минулого року вбачається зниження рівня злочинності в громадських місцях та на вулицях міста.

Так, в громадських місцях на території м.Хмельницького з початку поточного року скоєно 132 кримінальних правопорушення, що складає 7,5% від кількості зареєстрованих, в минулому році за аналогічний період було вчинено 269 кримінальних правопорушень, що складає 7,6%. Зниження складає 50,9%.

Безпосередньо на вулицях міста за 12 місяців 2020 року скоєно 92 кримінальних правопорушень, що складає 5,2% від кількості зареєстрованих, в минулому році за аналогічний період було скоєно 148 кримінальних правопорушень, що складає 4,2%. Зниження складає 37,8 %.

Проведений аналіз злочинів скоєних в громадських місцях свідчить про те, що з загальної кількості 132 скоєних кримінальних правопорушень найбільше складають крадіжки – 35 (26,5%), грабежі – 29 (21,9%), розбій – 3 (2,2%), хуліганство – 2 (1,5%), умисне тяжке тілесне ушкодження – 1 (0,7%),  інші злочини – 62 (46,9%).

Зі скоєних 132 кримінальних правопорушень в громадських місцях було розкрито 83 правопорушення.

Разом з тим, у 2021 році пріоритетними напрямками оперативно-службової діяльності Хмельницького районного управління ГУНП будуть:

Пріоритет І: Забезпечення публічної безпеки і правопорядку шляхом реалізації превентивних програм протидії злочинності:

-    удосконалення та розширення діючої на території Хмельницької міської територіальної громади комплексної інтелектуальної системи відеоспостереження з потужною аналітичною складовою;

-    створення безпекового середовища в Хмельницькій міській територіальній громаді (реалізація проєкту «Поліцейський офіцер громади»);

-    подальша розбудова системи запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, а також запровадження комплексних дій і заходів, спрямованих на зменшення масштабу такого явища;

-    профілактика вуличної злочинності, попередження скоєння кримінальних правопорушень в громадських місцях;

-    запровадження сучасних підходів до забезпечення належного рівня безпеки під час проведення масових заходів (Скандинавської моделі охорони громадського порядку).

Пріоритет ІІ: Безпека на дорогах:

-    виконання загальнодержавних та регіональних програм, спрямованих на істотне підвищення рівня безпеки дорожнього руху;

-    удосконалення системи моніторингу та аналізу місць і кількості дорожньо-транспортних пригод.

Пріоритет ІІІ: Максимальна доступність поліцейських послуг будь-якій точці громади:

-    створення безпечного середовища шляхом захисту об’єктів критичної інфраструктури області та забезпечення публічної безпеки і порядку на охоронюваних об’єктах і територіях обслуговування;

-    створення та розбудова підрозділів поліції за типом «поліцейські станції» у населених пунктах громади;

-    надання публічної послуги з оперативного реагування нарядів поліції на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення та інші події (скорочення часу прибуття екіпажу на місце події з моменту отримання завдання зі служби «102»).

Пріоритет ІV: Протидія кримінальним правопорушенням відповідає очікуванням громадян:

-    ужиття заходів з припинення поширення та вживання наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів (торгівля наркотиків через Інтернет мережі);

-    протидія злочинам проти власності (крадіжки з проникнення в житло, кишенькові крадіжки та шахрайства);

-    боротьба з незаконним заволодінням транспортними засобами;

-    подальше впровадження в діяльності поліції системи кримінального аналізу;

-    протидія лідерам злочинного середовища, так званим «злодіям у законі», «кримінальним авторитетам» та іншим представникам криміналітету, які впливають на криміногенну та соціально-економічну ситуацію в області;

-    ліквідація небезпечних організованих груп та злочинних організацій, у тому числі тих, які діють у сфері торгівлі людьми, суспільної моралі та нелегальної міграції, а також причетних до незаконного обігу наркотиків.

Пріоритет V: Цифровізація поліцейської діяльності забезпечує неупередженість прийняття управлінських та процесуальних рішень:

-    захист персональних даних, прав людини і основних свобод у діяльності поліції при роботі з відомостями інформаційних ресурсів інформаційно-телекомунікаційної системи «Інформаційний портал НПУ».

Пріоритет VІ: Підвищення спроможностей кадрового потенціалу поліції та рівня соціального захисту, забезпечення житлом поліцейських:

-    запровадження професійного добору на службу в поліції, який забезпечує Національну поліцію кваліфікованими кадрами;

-    підвищення рівня професійної підготовленості поліцейських;

-    впровадження нового розподілу повноважень територіальних органів та їх підрозділів з урахуванням нових змін у адміністративно-територіальному устрої області;

-    забезпечення Державною іпотечною установою поліцейських житлом на умовах фінансового лізингу в межах відповідних бюджетних призначень, передбачених органу забезпечення житлом на відповідний рік;

-    виплата грошової компенсації за найм житла поліцейським, які не мають власного житла в населеному пункті, де вони проходять службу і винаймають його на підставі договору житлового найму, в межах відповідних бюджетних призначень.

Поліція може з впевненістю констатувати те, що обраний напрямок і тактика дій, щодо побудови проекту безпечного міста не були помилковими і дають позитивні результати в напрямку протидії різного роду правопорушенням і кримінальним діянням.

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!