Рішення міської ради

Про інформацію міського відділу УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2013 рік

 

УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення тридцять сьомої сесії

№1 від 30.04.2014 р.

 

 

Про інформацію міського відділу УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2013 рік

 

Заслухавши інформацію начальника міського відділу внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2013 рік та відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Інформацію начальника міського відділу внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2013 рік – прийняти до відома.

2. Рекомендувати міському відділу внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області вжити необхідних заходів по виконанню “Програми організаційно-практичних заходів щодо профілактики правопорушень та злочинності на території м.Хмельницького в 2011-2015 роках”.

3. Відповідальність за виконання рішення покласти на першого заступника міського голови О.Віннікова.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, забезпечення правопорядку та зв’язку з військовими частинами.

 

Міський голова  С.Мельник

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в м.Хмельницькому за 2013 рік

 

На протязі 2013 року особовим складом галузевих служб Хмельницького МВ УМВС та його територіальними відділами міліції продовжувалася реалізація державного курсу на посилення захисту прав і свобод громадян, інтересів суспільства та держави від протиправних посягань, боротьби зі злочинністю, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, запобігання втратам держави і суспільства від дій правопорушників, усуненню причин та умов, що сприяють злочинності та корупції.

В інформації коротко охарактеризований стан криміногенної обстановки, який склався у 2013 році в місті Хмельницькому, виділено пріоритети і проблеми в боротьбі зі злочинністю, вирішення яких сьогодні неможливе без об’єднання зусиль правоохоронних органів, місцевих органів влади, громадськості, всіх здорових сил суспільства.

 

СТАН ОБЛІКОВО-РЕЄСТРАЦІЙНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.

На виконання вимог законодавчих та інших нормативних актів України з питань забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення, кримінально-процесуального законодавства, керівних документів МВС України, УМВС України в Хмельницькій області із зазначених питань, діяльність Хмельницького МВ УМВС впродовж 2013 року була спрямована на подальше удосконалення системи реагування на злочини, зміцнення законності при вирішенні заяв і повідомлень кримінального характеру.

В умовах роботи за новим Кримінальним процесуальним кодексом України, протягом 2013 року до чергових частин Хмельницького МВ УМВС надійшло 24953 заяв і повідомлень про злочини, що на – 47,9% більше, ніж за аналогічний період 2012 року (16877).

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» вирішено 15631 заяв та повідомлень без ознак кримінального правопорушення, що складає 63,6%. В Єдиний реєстр досудових розслідувань зареєстровано 7669 заяв та повідомлень.

Терміни прийняття рішень по повідомленнях без ознак кримінального правопорушення постійно перебувають на контролі керівництва Хмельницького МВ УМВС. Так, в загальному по Хмельницькому МВ УМВС питома вага матеріалів не кримінального характеру, які розглянуті та прийняті по них рішення до 3-х діб складають 83,5%. Така статистика свідчить про вдосконалення роботи з обліку заяв і повідомлень громадян за значного збільшення навантаження на дільничних інспекторів міліції, працівників карного розшуку, інших служб, до компетенції яких входять розгляд заяв і повідомлень громадян.

 

СТАН ЗЛОЧИННОСТІ.

Поряд з необхідністю забезпечення дотримання законності при вирішенні заяв і повідомлень громадян про злочини, головним завданням було і залишається вдосконалення практики їх розкриття і розслідування, в першу чергу тяжких та особливо тяжких і вчинених в умовах неочевидності.

Протягом 2013 року на території м.Хмельницького зареєстровано 2745 злочинів, в т.ч. 645 тяжких та особливо тяжких, або 23,5% Кількість зареєстрованих кримінальних правопорушень в м.Хмельницькому в розрахунку на 10 тисяч населення становить 103,4 злочинів, тяжких та особливо тяжких – 23,7.

У ході досудового розслідування повідомлено про підозру по 840 злочинам (30,6%), з яких по 346 – особи злочинців були встановлені на початок досудового розслідування, а по 515 злочинах в ході досудового розслідування.

Найбільш небезпечною категорією злочинних діянь, що посягають на життя та здоров’я громадян, є злочини проти особи, насамперед, умисні вбивства та тяжкі тілесні ушкодження. Протягом 2013 року в м.Хмельницькому скоєно 7 вбивств, по всіх особи злочинців встановлені (2012 – 8 всі розкрито).

Кримінологічна характеристика вбивств, скоєних на території обслуговування, свідчить, що основними причинами їх скоєння є сімейно-побутові конфлікти, ревнощі, неприязні стосунки, які виникають під час спільного розпиття спиртних напоїв. Вчинення серійних злочинів не зареєстровано.

Кількість навмисних тяжких тілесних ушкоджень скоєних в 2013 році становить 6 злочинів, з них по 5 злочинах особи злочинців встановлено. Скоєнню цих злочинів частіше всього сприяли раніше виниклі конфлікти, чи інші неприязні відносини.

Вся проблема в тому, що криміногенна ситуація, перш за все, потребує вдосконалення організації роботи з профілактики: пияцтва, алкоголізму, побутового насильства. Нерідко особи, які перебували в родинних чи дружніх стосунках, під час спільного вживання спиртного вчиняють вбивства та спричиняють тяжкі тілесні ушкодження.

Складна економічна ситуація в країні наклала свій відбиток на стан злочинності в нашому місті. Одну з найбільш поширених і суспільно небезпечних груп злочинних діянь продовжують становити злочини проти власності, питома вага яких у структурі злочинності становить 70,3%.

Серед даної категорії злочинів найбільш суспільно небезпечними є розбої та грабежі. В результаті вжитих заходів протягом 2013 року вдалося зменшити кількість вчинених розбійних нападів на – 52,9% (з 17 в 2012р. до 8 в 2013 р.). Кількість скоєних грабежів становить 148 злочинів (2012 – 144), з яких особи встановлені по 59 злочинах.

Левову частку злочинів проти власності складають крадіжки, їх було скоєно 1496 злочинів. Порівняно з 2012 роком відмічається зменшення крадіжок на – 7,9% (2012р. – 1624).

Аналіз свідчить, що більше половини крадіжок не відносяться до категорії легких та середньої тяжкості, що вчинені шляхом вільного доступу з території підприємств та установ, які не забезпечені будь-якою охороною, з домогосподарств. Значна частина майна потерпілими залишалася в легкодоступних місцях, в робочих кабінетах, лікарнях, магазинах, кафе, розважальних та навчальних закладах.

Робота з попередження та розкриття злочинів проти власності потребує вдосконалення форм і методів оперативно-розшукової діяльності, а також покращення існуючого рівня взаємодії між підрозділами кримінальної міліції, громадської безпеки, досудового слідства, експертних підрозділів.

Кожна дев’ята крадіжка скоєна шляхом проникнення у житло громадян (135 проти 198 у 2012 році, зниження складає 31,8%).

Як свідчить аналіз, 89 відсотків скоєних крадіжок із квартир та будинків у м.Хмельницькому припадає на робочі дні тижня, коли мешканці будинків знаходяться за межами домівок і як правило, в денний час, в проміжок часу з 9 по 15 год.

На кількість скоєння квартирних крадіжок впливає такий фактор, як неналежне відношення до свого майна самих потерпілих, які залишають незачиненими квартирки, балконні двері, ключі в умовному місці чи заводять необачливі знайомства. Цей факт свідчить про те, що люди незалежно від обширної інформації про поширення таких злочинів та попереджувальну пропаганду з боку ОВС про запобігання умов та причин, які спонукають злочинців до скоєння злочину, до зберігання свого майна відносяться халатно. Також має місце такий фактор як низьке використання громадянами можливостей охорони будинків та квартир за допомогою ДСО ОВС. Хоча досвід свідчить, що квартири і будинки, які охороняє Державна служба охорони, злочинці обминають і саме цей метод боротьби з квартирними крадіжками найефективніший.

Крім того недопущенню скоєння квартирних крадіжок ефективно сприяє укріплення входу в під’їзди багатоквартирних будинків, установлення металевих дверей, оснащених надійними засобами замикання, кодових замків та домофонів, тощо.

Протягом 2013 року у м.Хмельницькому скоєно 278 шахрайств, по 44 кримінальних провадженнях повідомлено про підозру.

Широкого наголосу набули шахрайства за допомогою зняття порчі, впродовж 2013 року скоєно 24 таких злочинів, з яких розкрито 3 та 19 шахрайств, де злочинці повідомляють, що близькі родичі знаходяться в міліції, при документуванні даної категорії злочинів було затримано особу, яка скоїла 5 таких злочинів. З метою профілактики вказаних злочинів працівниками Хмельницьким МВ УМВС проводяться виступи в засобах масової інформації щодо того, як не стати жертвою аферистів.

Завдяки якісній роботі оперативних підрозділів та слідства, вжитими заходами щодо оздоровлення оперативної обстановки в місті не допущено злочинних розборок, вибухів, посягань на життя громадян, пов’язаних з протистоянням організованих злочинних структур, вбивств на замовлення, серійних тяжких злочинів. На протязі 2013 року не зареєстровано вбивств та тяжких тілесних ушкоджень з використанням вибухових речовин. Під особливий контроль взято реагування на анонімні повідомлення про вибухи та інші прояви загрози громадській безпеці.

Дієвим засобом підвищення ефективності розкриття тяжких та особливо тяжких злочинів, забезпечення позитивної динаміки їх розслідування є розшук злочинців, які переховуються від органів досудового слідства та суду.

Аналіз результатів розшукової діяльності свідчить, що з року в рік відмічається стійка тенденція до зменшення залишку не розшуканих злочинців. Так на початок 2013 року в розшуку перебувало 125 злочинці. Оголошено у розшук в 2013 році 46 злочинців. Розшукано 70, залишок на кінець 2013 року складав 91 злочинець.

 

ДОСУДОВЕ СЛІДСТВО.

З вступом в дію нового кримінального процесуального кодексу України, порядок розслідування злочинів докорінно змінився та продовжує тривати в нових умовах з напрацюванням практичних методів проведення досудового розслідування.

Упродовж 2013 року слідчими Хмельницького МВ УМВС внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань інформацію про вчинення 8216 кримінальних правопорушень. Закінчено розслідування по 6407 (75,2%) кримінальним провадженням, з яких до суду з обвинувальним висновком направлено 558.

Незважаючи на гуманізацію кримінального законодавства, при розслідуванні кримінальних проваджень про тяжкі та особливо тяжкі злочини, з урахуванням вагомості наявних доказів про вчинення кримінального правопорушення, даних про особу підозрювану у вчиненні вказаного злочину, слідчими у порядку ст.208 КПК України протягом 2013 року затримано 71 особу, з яких 42 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Для підвищення рівня розкриття кримінальних правопорушень слідчими вживаються всі необхідні заходи, слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі (розшукові) дії для встановлення особи злочинця. Дане питання знаходиться на постійному контролі у керівництва Хмельницького МВ УМВС.

 

НАРКОМАНІЯ.

Негативно впливає на стан здоров’я та благополуччя людей, а також розвиток суспільства незаконний обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, який набуває подальшого розповсюдження. На обліках Хмельницького МВ УМВС офіційно перебуває 1401 особа, причетна до незаконного обігу наркотиків, серед них 3 неповнолітніх. Водночас офіційні дані про їх кількість ще не відповідають реаліям і менші від об’єктивних показників у кілька разів (з урахуванням коефіцієнта «9,4», який застосовують у багатьох країнах світу для визначення дійсної кількості осіб, які допускають немедичне вживання наркотиків).

Наркоманія являється криміногенним каталізатором нових злочинів. Але це вже не лише соціальне, а й економічне явище, оскільки незаконний обіг наркотичних засобів, - тіньовий бізнес, що уможливлює: одержання надприбутків, залучення до нього нових учасників, розширення соціальних меж наркоманії.

Пріоритетним напрямком боротьби з наркобізнесом, як і в минулі роки залишається документування наркозбувачів та їх організованих форм, злочинів, пов’язаних з використанням коштів від наркобізнесу, виявлення нарколабораторій, осередків для виготовлення та вживання наркотиків. Так в 2013р. до суду направлені кримінальні провадження відносно 24 наркозбувачів.

Злочини, пов’язані з наркотиками складають 2,4% від загальної кількості вчинених злочинів. Впродовж 2013 року працівниками Хмельницького МВ УМВС задокументовано 67 фактів, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, прекурсорів та їх аналогів, з яких 42 злочини пов'язаних зі збутом (62,7%). Також виявлено 1 наркопритон, задокументовано 2 факти використання коштів, здобутих від незаконного обігу наркотичних засобів, крім того задокументовано 2 незаконних посіви та вирощування снотворного маку та конопель.

З метою ліквідації економічного підґрунтя наркозлочинності, працівниками Хмельницького МВ УМВС протягом 2013 року по кримінальним провадженням накладено арешт на загальну суму 2млн. 8тис. гривень.

В м. Хмельницькому, як і раніше, переважають наркотики рослинного походження. Це передусім група канабісних наркозасобів із конопель (марихуана). В 2013 році у наркоділків та осіб причетних до незаконного обігу наркотичних засобів було вилучено 11 кг. 584гр. наркотичних засобів та психотропних речовин.

Основний напрямок в цій боротьбі – виявлення та знешкодження місць виготовлення та збуту наркотичних засобів, боротьба з тими, хто незаконно вживає наркотики, так як для їх придбання наркомани йдуть на скоєння злочинів, в основному крадіжок, з метою здобуття коштів на придбання наркотиків. Ведеться широка роз’яснювальна робота серед молоді про пагубність вживання наркотичних засобів спільно з педколективами та працівниками медичних закладів.

Співробітниками Хмельницького МВ УМВС проведено ряд виступів в пресі та перед учнями навчальних закладів міста, в ході яких, на реальних життєвих прикладах, намагаємося утримати насамперед молодь міста від спокуси вжити наркотики. З профілактичною метою проводились відпрацювання навчальних та розважальних закладів міста, де по нашій інформації наркоділки намагаються організувати канали збуту наркотиків, а також комплексні оперативно-профілактичні заходи з попередження і виявлення каналів витоку підконтрольних речовин з підприємств, які виробляють або у своєму виробництві використовують наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори.

На даний час проблема незаконного обігу наркотиків в нашому місті залишається дуже гострою, тому нам потрібно на декілька порядків посилити роботу в цьому напрямку і це вже робиться. Але одночасно констатуємо, що одних зусиль міліції по виявленню та притягненню до відповідальності осіб, які порушують правила обігу наркотиків, як караючого меча замало. Основну увагу потрібно приділити профілактичній роботі серед тих, хто тільки стає на шлях наркотиків, адже на ріст саме цієї категорії громадян міста роблять свою ставку наркоділки, це для них на сьогодні «золоте дно». Необхідно негайно покращити взаємодію між медичними закладами, міліцією, навчальними закладами по виявленню осіб, які втягують молодь в процес вживання наркотиків, та перейти до адресної профілактичної роботи з тими, хто тільки починає вживати наркотики.

 

ЕКОНОМІКА.

Протягом 2013 року сектором Державної служби боротьби з економічною злочинністю Хмельницького МВ УМВС у сфері захисту економіки викрито 125 кримінальних правопорушень, з них 29 (23,2%) таких, що відносяться до категорії тяжких та особливо тяжких.

В розрізі пріоритетних напрямків діяльності, найбільше викрито злочинів проти власності, їх кількість становить – 63. Крім того виявлено та розкрито 16 злочинів скоєних в сфері службової діяльності, в т.ч. 1 факт хабарництва, а також 30 злочинів пов’язаних з використанням бюджетних коштів та 4 злочинів в сфері господарської діяльності.

Службою по боротьбі з економічними злочинами виявлено 15 злочинів сума матеріальних збитків по яких складає від 100 тис. до 1 млн. грн. та 1 злочин, збитки по якому перевищують 1 млн. грн.

Протягом звітного періоду за закінченими розслідуванням кримінальним провадженням економічного напрямку сума матеріальних збитків становить 10млн. 165тис. 554грн., з яких відшкодовано 6млн. 92тис. 224 грн., що становить 60%.

 

НЕПОВНОЛІТНІ.

З метою стабілізації оперативної обстановки серед неповнолітніх, подальшого посилення боротьби із підлітковою злочинністю, зменшення злочинного впливу на неповнолітніх та молодіжне середовище, протягом 2013 року працівниками Хмельницького МВ УМВС спільно з представниками органів місцевої влади проводились оперативно-профілактичні операції та відпрацювання під умовними назвами «Канікули», «Генофонд», «Розшук», «Школа», «Літо», «Урок», цільові рейди тощо, здійснено ряд організаційних та практичних заходів щодо протидії неповнолітній злочинності, профілактиці підліткового пияцтва, наркоманії, правопорушень за участю неповнолітніх та відносно них, розшуку безвісти зниклих підлітків.

В результаті вжитих заходів кількість злочинів, скоєних неповнолітніми та за їх участю у порівнянні з 2012 роком зменшилась на – 47,8% (з 69 до 36 злочинів).

Покращено діяльність та досягнуто відповідних результатів у такому напрямку, як організація роботи по виявленню та документуванню протиправної діяльності дорослих осіб, які втягують неповнолітніх у скоєння злочинів та інші протиправні дії. В результаті вжитих заходів щодо виявлення та ізоляції дорослих осіб, які втягують неповнолітніх у скоєння злочинів, протягом 2013 року внесено в єдиний реєстр досудових розслідувань 2 кримінальних провадження за ст.304 КК України.

На сьогодні досить гостро стоїть проблема вживання неповнолітніми алкогольних напоїв. Зважаючи на це, проведено ряд заходів, в результаті яких до адміністративної відповідальності за розпиття спиртних напоїв та появу в громадських місцях у нетверезому стані згідно ст.178 КУпАП притягнуто 105 неповнолітніх осіб, за порушення правил торгівлі спиртними напоями (продаж спиртного неповнолітнім) до адміністративної відповідальності згідно ст.156 КУпАП притягнуто 22 особи, за доведення неповнолітнього до стану сп’яніння згідно ст.180 КУпАП – 43 особи.

За виявленими фактами порушення правил торгівлі спиртними напоями та тютюновими виробами до продавців та власників торгівельних закладів вживаються заходи впливу, передбачені чинними законодавством та готуються інформації та подання до зацікавлених органів державної влади. У звітному періоді направлено 22 таких інформації.

За вчинення насильства в сім’ї стосовно дітей, - 21 доросла особа притягнута до адміністративної відповідальності згідно ст.173-2 КУпАП. Посилюються заходи адміністративного впливу на батьків, які не виконують обов’язків по вихованню дітей. За 12 місяців 2013 року складено 231 адмінпротокол за ст.184 КУпАП.

В продовж 2013 року вжито ряд заходів щодо покращення розшуку неповнолітніх осіб, які зникли безвісти або самовільно залишили сім’ї та навчально-виховні заклади. За звітний період зареєстровано 45 фактів зникнення неповнолітніх, з яких всі неповнолітні особи розшукані, відносно них та ними не було скоєно злочинів та правопорушень.

З метою запобігання бродяжництву та жебрацтву, покращення попереджувально-профілактичної роботи серед учнівської молоді працівниками Хмельницького МВ УМВС постійно перевіряється Хмельницький обласний притулок для дітей, Хмельницька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №2, інші навчальні заклади м.Хмельницького, де під час проведення профілактичних бесід з вихованцями вияснялись умови проживання, проводились дні правового всеобучу, з роз’ясненням норм законодавства щодо відповідальності за порушення правил суспільної поведінки.

З метою профілактики підліткової злочинності у 2013 році активізовано інформаційну роботу. Так працівниками служби КМСД Хмельницького МВ УМВС проведено 361 виступ в навчальних закладах міста та 37 виступів у засобах масової інформації.

 

ОХОРОНА ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ.

Домінуючою проблемою залишається забезпечення надійної охорони громадського порядку в нашому місті. Цього вимагає справедливо від міліції населення міста, депутатський корпус міської ради, виконавчий комітет. На жаль, на сьогоднішній день, виходячи з реальних можливостей, в першу чергу матеріальних, держава не в змозі забезпечити штати міліції громадської безпеки міського відділу міліції, як і інших обласних центрів, згідно всім відомими та науково обґрунтованими нормами по навантаженню в обслуговуванні населення дільничними інспекторами міліції, патрульно-постовою службою, тобто просто не вистачає чисельності співробітників патрульно-постової служби, дільничних інспекторів міліції для якісного забезпечення правопорядку в місті. І тому, відділ міліції змушений маневрувати патрульно-постовими нарядами, які у нас є в розпорядженні і забезпечувати перекриття найбільш криміногенних місць нашого міста, а хотілось би мати можливість мати 100-відсоткову щільність перекриття основних вулиць та громадських місць міста.

Протягом 2013 року Хмельницьким МВ УМВС здійснено ряд профілактичних та практичних заходів, які були направлені на забезпечення належного громадського порядку та боротьбу зі злочинністю.

В громадських місцях на території м.Хмельницького протягом 2013 року скоєно 842 злочини, а їх питома вага складає 30,7 відсотки. Безпосередньо на вулицях міста скоєно 524 злочинів, що складає 19,1 відсоток від кількості зареєстрованих злочинів.

З усіх видів злочинів, які були скоєні на вулицях та інших громадських місцях найбільше турбують крадіжки і пограбування. Це злочини, на які можуть ефективно впливати наряди патрульної служби.

Однією з основних причин, що впливає на розкриття вуличних злочинів можна назвати – несвоєчасність інформування патрульних нарядів про факт скоєння злочину, прикмети злочинців та викрадених речей через те, що потерпілі особи звертаються в ОВС через 3-4 години після скоєння злочину, а нерідко і на наступний день, що в свою чергу не дає змоги розкрити злочин по "гарячих слідах".

Також, однією з основних причин, що негативно впливає на стан злочинності, являється низький відсоток перекриття території обслуговування нарядами підрозділу патрульної служби. У відповідності до Статуту ППСМ, затвердженого наказом МВС України №404-94 року, для ефективного несення служби, своєчасного реагування на повідомлення про злочини та пригоди довжина пішого маршруту патрулювання не повинна перевищувати 1,5 км., а патруля на автомобілі – 8 км. В середньому на добу для патрулювання в місті Хмельницькому, з урахуванням нарядів внутрішніх військ, залучається 36 нарядів, з яких 6 на автомобілях, якими перекривається лише 23-25% території міста.

Впродовж 2013 року на території м.Хмельницького відбулося 228 масових заходів, в яких прийняло участь біля 94766 громадян, із них 21 заходи релігійного характеру, 55 заходи культурно-видовищного характеру, 41 заходи політичної спрямованості. Для забезпечення охорони громадського порядку було залучено 2791 працівників ОВС. Під час проведення масових заходів порушень громадського порядку не допущено.

У зв’язку із зростанням кількості неочевидних злочинів в умовах вулиці організовано роботу всіх наших служб міліції громадської безпеки за комплексним планом використання сил та засобів в системі єдиної дислокації. Проводяться широкомасштабні відпрацювання найбільш криміногенних місць міста, де найбільше скоюється майнових злочинів у вечірній та нічний час. Для цього задіюється особовий склад патрульно-постової служби, дільничні інспектори міліції, співробітники оперативних служб.

З метою збільшення щільності перекриття нарядами території обслуговування згідно щомісячних графіків, в Хмельницькому МВ УМВС забезпечено залучення працівників міліції до несення служби з охорони громадського порядку понад установлений законодавством робочий час, відповідно до вимог наказу МВС України №505-2008 та залучення для несення служби представників громадських формувань.

Наразі, весь цивілізований світ за допомогою камер відеоспостереження упереджено працює над централізованим відслідковуванням ситуацій, починаючи від місць найбільш масового перебування людей і закінчуючи під’їздами будинків. Основними перевагами такого кроку є оперативне реагування на правопорушення, взаємодія із службами порятунку (швидкою допомогою, пожежною безпекою, надзвичайних ситуацій), ідентифікація автомобілів, що знаходяться в розшуку, недопущення пошкодження майна та інших хуліганських проявів, і, що важливо, без додаткового залучення значної кількості патрульно-постових нарядів міліції.

 

БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ.

Протягом 2013 року на території м.Хмельницького сталося 1541 дорожньо-транспортна пригода, що на 1,9% менше ніж у 2012 році (1571), з яких 128 дорожньо-транспортних пригоди з постраждалими, в яких загинуло 4 особи (2012 – 13), та травмовано 153 особи (2012 – 100).

Впродовж 2013 року працівниками Державтоінспекції міста перевірками вуличної мережі охоплено 1515 км. вулиць та здійснено 139 перевірок залізничних переїздів.

В ході перевірок експлуатаційного стану та утримання вулично-шляхової мережі виявлено ряд суттєвих недоліків, які негативно впливають на забезпечення безпеки дорожнього руху, стан організації дорожнього руху, на усунення яких видано 116 вимог. За результатами обстежень вуличної мережі м.Хмельницького направлено 15 інформацій в Хмельницьку міську раду та органи прокуратури з питань необхідності вжиття заходів з поліпшення стану безпеки дорожнього руху, зниження рівня аварійності на вуличній мережі міста Хмельницького.

За недоліки в утриманні вуличної мережі обласного центру, порушення правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, на посадових осіб комунальних, залізничних та інших організацій, а також на громадян, складено 86 адміністративних протоколів по лінії організації дорожнього руху.

На виконання вимог Указу Президента України від 20.11.2007р. №1121 "Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху", працівниками ВДАІ Хмельницького МВ УМВС, спільно з представниками інспекції з благоустрою проводилась перевірка відповідності розміщення рекламоносіїв нормам та стандартам з безпеки дорожнього руху. В ході проведеної роботи за звітний період було демонтовано 39 рекламних вказівників, що були виготовлені кустарно і встановлені без дозволів та узгоджень.

В ході проведення оперативно-профілактичних відпрацювань вулично-дорожньої мережі території міста протягом 2013 року працівниками ВДАІ Хмельницького МВ виявлено 8018 порушень ПДР, з яких 744 керування транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння.

З метою попередження та профілактики дорожньо-транспортних пригод працівниками ВДАІ Хмельницького МВ в 2013 році проведено 145 бесід в трудових колективах, 275 – в автогосподарствах, 112 – в навчальних закладах. По каналах місцевого телебачення висвітлено 47 матеріалів, по радіо прозвучало 63 виступи, надруковано 49 статей на сторінках місцевої преси.

 

РОБОТА ДІЛЬНИЧНИХ ІНСПЕКТОРІВ МІЛІЦІЇ.

Працівниками служби дільничних інспекторів міліції Хмельницького МВ УМВС протягом 2013 року було проведено певну роботу, яка була спрямована на проведення індивідуально-профілактичної роботи з особами, схильними до скоєння правопорушень, забезпечення особистої безпеки громадян, захисту їх прав і свобод, законних інтересів, попередженню злочинів, правопорушень, забезпеченню та охороні громадського порядку, виявленню та розкриттю злочинів, розшуку осіб, які вчинили злочини, захисту власності від злочинних посягань.

На профілактичних обліках Хмельницького МВ УМВС перебуває 2562 осіб, із яких 67 осіб відносно яких встановлено адміністративний нагляд, 166 формалістів, 368 осіб які вчиняють насильство в сім'ї, 397 осіб засуджених до покарань не пов’язаних з позбавленням волі, та ін. Протягом 2013 року на різні обліки додатково поставлено 1367 осіб, що потребують уваги з боку міліції, з них 366 осіб, що скоїли насильство в сім’ї, 133 формалісти, 344 особи засуджених до покарань не пов’язаних з позбавленням волі, та ін.

По матеріалах дільничних інспекторів міліції відносно 49 осіб, які формально підпадали під дію Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», встановлено адміністративний нагляд. Також 8 особам які перебували під адміністративним наглядом і не стали на шлях виправлення, продовжено його.

За дванадцять місяців 2013 року дільничними інспекторами міліції Хмельницького МВ УМВС у взаємодії з іншими правоохоронними органами та державними органами, з участю громадських формувань дільничними інспекторами міліції було здійснено комплекс заходів по профілактиці різного роду правопорушень, укріпленню зв’язків з громадськicтю та населенням. Впродовж звітного періоду дільничними інспекторами міліції виявлено та задокументовано 4113 адміністративних правопорушень.

Завдяки вжитим заходам, направленим на виявлення та документування порушень громадянами антиалкогольного законодавства України, на території м.Хмельницького спостерігається на – 16,5% зниження скоєння злочинів особами, які на момент вчинення знаходились у стані алкогольного сп’яніння (2012 р. – 212, 2013р. - 177). Також вдалося знизити стан рецидивної злочинності по місту Хмельницькому. Так впродовж звітного періоду спостерігається зменшення злочинів, скоєних особами, які раніше притягувались до кримінальної відповідальності на – 42,6% (2012 – 679; 2013 – 390).

Для підвищення ефективності профілактичної роботи з попередження злочинів, що вчиняються в сімейному середовищі та на побутовому ґрунті були розроблені робочі заходи щодо вдосконалення роботи з попередження правопорушень, пов’язаних з насильством у сім’ї на 2013 рік. З метою покращання індивідуально-профілактичної роботи з підобліковим елементом, зокрема особами, що вчиняють насильство в сім’ї, профілактики злочинів, скоєних на ґрунті побуту на території міста щоквартально протягом 2013 року проводилась операція «Побут» та в грудні місяці 2013р. проводились профілактичні заходи «16 днів проти гендерного насильства».

З метою підвищення обізнаності дільничних інспекторів міліції з обслуговуємою територією та налагодження належних партнерських стосунків між міліцією і населенням щодо профілактики правопорушень, протягом 2013 року проводились профілактичні заходи, пов’язані з відвідуванням помешкань громадян, відповідно до методики проведення по квартирного (подвірного) обходу.

Прийом громадян в Хмельницькому МВ УМВС та його територіальних ВМ здійснюється цілодобово, окрім того відповідно до затверджених графіків встановлено прийомні дні населення на дільничних пунктах міліції, які знаходяться в мікрорайонах Раково, Озерна, Гречани та Дубово.

Враховуючи проблему, що в середньому одним дільничним інспектором міліції міста обслуговується вдвічі більше населення, як того вимагають науково обґрунтовані норми – є необхідність у додатковому введенні та фінансуванні посад дільничних інспекторів міліції за рахунок місцевого бюджету. Достатня кількість дільничних інспекторів, а звідси, їх обізнаність з населенням та системне відслідковування оперативної обстановки і криміногенного елементу на території обслуговування, - автоматично зніме з порядку денного такий актуальний на сьогодні вид злочину, як крадіжка.

Одним з основних важелів підвищення ефективності протидії злочинності, покращання стану охорони громадського порядку, захисту прав і свобод громадян, є участь у цій діяльності громадськості, залучення громадян до забезпечення правопорядку.

Так у відповідність до Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону“ від 22.06.2000 року в місті Хмельницькому згідно рішень виконавчого комітету Хмельницької міської ради зареєстровано чотири громадських формувань з охорони громадського порядку: громадське формування при ЖЕК №1, «Стражнік», «Легіон», «Фортеця»,  в яких налічується 168 членів.

Аналізуючи практичну діяльність громадських формувань, слід зазначити, що члени громадських формувань залучаються до заходів з охорони громадського порядку шляхом здійснення патрулювання вулиць міста для здійснення спільно з працівниками міліції контролю за поведінкою підоблікового елементу, охорони громадського порядку під час масових заходів.

Протягом 2013 року членами громадських формувань спільно з дільничними інспекторами міліції проведено 76 рейдів по відпрацюванню м.Хмельницького, в ході яких затримано 22 особи за скоєння різного роду правопорушення.

Проблемним питанням на сьогоднішній час є мотивація громадян та зацікавленість у надані допомоги ОВС в протидії злочинності. Для вирішення цього питання слід розглянути і затвердити на місцевому рівні (міською радою) можливі методи заохочення членів громадських формувань з ОГП (надання додаткових днів до відпустки, надання відповідних соціальних пільг тощо), зобов’язати керівників підприємств, установ і організації, де працюють члени громадських формувань, дотримуватись їх виконання.

 

ФІНАНСОВЕ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.

Кошторис, доведений на 2013 рік, задовольняв мінімальну потребу Хмельницького МВ УМВС, не більше ніж на 62,3%. Враховуючи те, що фінансування напрямків діяльності ОВС за рахунок державного бюджету не здійснюється в повному обсязі, керівництвом Хмельницького МВ та територіальних ВМ вживались заходи щодо залучення інших джерел фінансування, зокрема, залучення благодійної допомоги та коштів місцевих бюджетів.

Протягом звітного періоду керівництвом Хмельницького МВ було вжито ряд заходів щодо погашення заборгованості з оплати праці, комунальних послуг та енергоносіїв. Здійснено ряд заходів щодо економного і раціонального використання теплової, електричної енергії та води.

Стабілізації фінансового стану сприяло економне використання фінансових та матеріально-технічних ресурсів, збільшення обсягів надання платних послуг і залучення благодійної допомоги. Кошти, що залишилися в розпорядженні Хмельницького МВ, в першу чергу спрямовувалися на погашення заборгованості з оплати праці, виплату окремих видів надбавок, одноразової допомоги звільненим, утримання автотранспорту, придбання спеціальної та організаційної техніки, інші першочергові видатки.

Значною мірою на протязі останніх років допомагають органи місцевого самоврядування, спрямовуючи певні кошти відповідних бюджетів на реалізацію Комплексної програми профілактики правопорушень та боротьби із злочинністю.

Згідно розпорядження міського голови від 13.03.2013р. №79-р «Про затвердження паспорту Програми організаційно-практичних заходів щодо профілактики правопорушень та злочинності на території міста Хмельницького в 2011-2015 роках» на 2013 рік, Хмельницькому МВ УМВС виділено кошти в сумі 200 тис.грн. на матеріально-технічне забезпечення. За звітний період вказані кошти поступили на рахунок ХМВ УМВС та були використані на паливно-мастильні матеріали та обслуговування службового автотранспорту.

 

ПРОГНОЗ.

В умовах роботи за новим Кримінальним процесуальним кодексом України, упровадженням Єдиного реєстру досудових розслідувань, розроблені нові підходи щодо об’єктивності оцінки ефективності та законності діяльності ОВС. Тому в 2014р. пріоритетними напрямками оперативно-службової діяльності Хмельницького МВ УМВС будуть:

1. Оперативне реагування на всі без винятку заяви і повідомлення про кримінальні правопорушення та інші події, вжиття невідкладних заходів щодо припинення протиправних дій, відновлення порушених прав громадян, забезпечення негайного прийняття за їх зверненнями законних процесуальних рішень;

2. Забезпечення захисту прав і свобод людини та громадянина, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, системності в роботі з профілактики, розкриття та розслідування кримінальних правопорушень;

3. Посилення протидії економічній і організованій злочинності та корупції, забезпечення ефективної роботи спрямованої на оздоровлення економічної інфраструктури та системи державного управління;

4. Попередження поширення наркоманії в суспільстві, активізація боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів;

5. Удосконалення профілактики злочинності в дитячому середовищі, посилення захисту прав дітей;

6. Протидія торгівлі людьми та кіберзлочинності;

7. Зміцнення взаємодії з іншими правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

8. Підвищення рівня кадрового забезпечення оперативно-службової діяльності, професіоналізму працівників, їх правового захисту, зміцнення службової та виконавської дисципліни, забезпечення безумовного дотримання законності, попередження злочинних проявів та інших резонансних надзвичайних подій, корупції серед особового складу, підняття престижу служби в органах внутрішніх справ;

9. Здійснення концептуального переходу на принципи соціального обслуговування населення в реалізації завдань оперативно-службової діяльності;

10. Системна взаємодія із засобами масової інформації та інституціями громадянського суспільства в реалізації принципів гласності та відкритості в роботі органів і підрозділів внутрішніх справ.

 

ПРОБЛЕМИ МІЛІЦІЇ МІСТА.

На сьогоднішній день з державного бюджету досить мало виділяється коштів для придбання та утримання автотранспорту, придбання паливно-мастильних матеріалів, спеціальної, криміналістичної та організаційної техніки, проведення поточних ремонтів, оплату відряджень.

Через невирішеність вищевказаної проблеми автоматично витікає наступна – велика плинність кадрів, особливо в таких службах, як патрульно-постова служба міліції, служби карного розшуку та дільничних інспекторів міліції.

Хмельницька міська рада, виконком Хмельницької міської ради з розумінням ставляться до проблем правоохоронної діяльності. На вирішення проблем профілактики правопорушень та злочинності рішенням четвертої сесії міської ради від 09 лютого 2011 року №1 затверджено Програму організаційно-практичних заходів щодо профілактики правопорушень та злочинності на території міста Хмельницького в 2011-2015 роках. Протягом 2011-2013 років на фінансування вказаної Програми виділялись кошти, які були направлені на покращення матеріально-технічного забезпечення міського відділу міліції.

Оцінюючи ефективність зусиль із профілактики злочинності, коригуючи їх спрямованість на пріоритетні напрямки боротьби зі злочинністю, - Хмельницький МВ УМВС, хоч і в складних насамперед матеріальних умовах, є на сьогодні боєздатним органом, який в змозі забезпечувати контрольованість криміногенної ситуації. При цьому однозначно необхідна підтримка з боку органів місцевого самоврядування, і перш за все, фінансова та матеріально-технічна.

Завдання місцевих органів влади, взяти на себе відповідальність за оздоровлення соціального клімату в регіонах, за створення належних умов для нормальної роботи правоохоронних органів, які, в свою чергу, повинні забезпечувати правопорядок.

Без таких взаємних зобов'язань, тільки силовими методами ми не зможемо ефективно протидіяти злочинності і корупції.

 

Начальник Хмельницького МВ УМВС України в Хмельницькій області В.К.Птащук

 

 

Відомості про розгляд заяв та повідомлень, зареєстрованих в Єдиний облік за 2013р.

ТВМ

Зареєстровано в Єдиний облік

з ознаками кримінальних правопорушень

зареєстровано в ЄРДР

без ознак кримінального правопорушення

складено протокол про адміністративне правопорушення

розглянуто відповідно до ЗУ "Про звернення громадян

Передано до іншого ОВС

Рішення не прийнято

ХМВ

4313

1966

1580

2347

1

2346

284

37

ЦВМ

7166

2250

2087

4916

314

4602

165

12

ПЗВМ

6860

2172

2070

4688

224

4464

185

1

ЗВМ

6614

2135

1932

4479

260

4219

90

3

ВСЬОГО

24953

8523

7669

16430

799

15631

724

53

 

Зареєстрована злочинність на території м.Хмельницького протягом 2013р. в порiвняннi з 2012р.

 

Зареєстровано

Кількість кримінальних правопорушень, за якими особи встановлені (повідомлено про підозру)

Усього розслідувано з минулими роками

2012

2013

Динаміка, %

2012

2013

Динаміка, %

2012

2013

Динаміка, %

Загальна к-ть

2969

2745

-7,5

840

840

0,0

284

89

-68,7

Тяжкі та особливо тяжкі

697

645

-7,5

235

197

-16,2

335

236

-29,6

Умисні вбивства

8

7

-12,5

8

7

-12,5

7

18

157,1

Умисні тяжкі тілесні ушкодження

11

6

-45,5

7

5

-28,6

10

7

-30,0

Крадіжки

1624

1496

-7,9

382

304

-20,4

596

304

-49,0

Грабежі

144

148

2,8

46

59

28,3

60

50

-16,7

Розбої

17

8

-52,9

11

4

-63,6

16

4

-75,0

Шахрайства

290

278

-4,1

59

44

-25,4

73

63

-13,7

Порушення правил безпеки дорожнього руху

38

46

21,1

22

28

27,3

28

35

25,0

 

Розшук злочинців

ОВС

Перебувало у розшуку на початок 2013р

Оголошено у розшук в 2013 році

Розшукано злочинців

Всього

З них

2013 року

Минулих років

Хмельницький МВ

125

46

70

29

41

Центральний ВМ

49

16

26

7

19

Південо-Зах. ВМ

38

23

32

19

13

Зарічанський ВМ

31

7

12

3

9

 

Робота Хмельницького МВ УМВС по вилученню зброї, боєприпасів

 

Вилучено зброї всього:

55

В громадян за різні порушення правил дозвільної системи

35

В громадян за незаконне зберігання зброї:

20

Мисливської гладкоствольної

3

Обрізів

2

Пістолетів

3

Холодної зброї

7

Газової зброї

2

Іншої

3

Вилучено боєприпасів

76

 

Дорожньо-транспортні пригоди

Пiдроздiл

Всього ДТП

У тому числі ДТП з постраждалими

Всього

Загинуло

Травмовано

м.р.

п.р.

%

м.р.

п.р.

%

м.р.

п.р.

%

м.р.

п.р.

%

Хмельницьке МВДАI

1571

1541

-1,9

94

128

36,2

13

4

69,2

100

153

53,0

По області

3069

2981

-2,9

482

528

9,5

114

86

-24,6

579

675

16,6

 

Види дорожньо-транспортних пригод:

Вид пригоди

Всього ДТП

У тому числі ДТП з постраждалими

Всього

Загинуло

Травмовано

п.р.

%

п.р.

%

п.р.

%

п.р.

%

Зіткнення

1035

67,2

43

33,6

0

-

64

41,8

Наїзд на перешкоду

86

8,0

4

4,8

0

-

7

6,9

Наїзд на ТЗ, що стоїть

289

18,8

7

5,5

0

-

9

5,9

Наїзд на пішохода

66

4,3

66

51,6

4

100

65

42,5

Наїзд на тварину

2

0,1

0

-

0

-

0

-

Наїзд на велосипедиста

4

0,3

2

1,6

0

-

2

1,3

Перекидання

7

0,5

1

0,8

0

-

1

0,7

Падіння пасажира

3

0,2

3

2,3

0

-

3

2,0

Падіння вантажу

2

0,1

0

-

0

-

0

-

Наїзд на гужовий транспорт

0

-

0

-

0

-

0

-

 

Основними причинами дорожньо-транспортних пригод були:

Причина ДТП

Всього ДТП

Виявлено порушень ПДР

п.р.

%

п.р.

%

Виявлено порушень ПДР

-

-

8018

-

Порушення правил маневрування

780

50,6

-

-

Недотримання безпечної дистанції

336

21,8

-

-

Порушення правил надання безперешкодного проїзду

90

5,8

-

-

Виїзд на смугу зустрічного руху

32

2,1

-

-

Перевищення безпечної швидкості встановленої швидкості

109

7,1

344

4,3

Порушення правил проїзду перехресть

94

6,1

479

6,0

Порушення правил обгону

7

0,5

268

3,3

Порушення правил зупинки та стоянки

16

1,0

332

4,1

Невиконання сигналів регулювання

31

2,0

475

5,9

Порушення ПДР пішоходами

17

1,1

687

8,6

Порушення правил проїзду пішохідних переходів

30

1,9

1130

14,1

Скоєння ДТП у нетверезому стані

90

5,8

744

9,3

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!