Проекти рішень міської ради

Про інформацію Хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті

 

Про інформацію Хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті

 

Заслухавши інформацію начальника хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті за 2019 рік та відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

1. 1Інформацію начальника Хмельницького відділу поліції ГУНП в Хмельницькій області Валерія Онісьєва щодо забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку в місті за 2019 рік прийняти до відома.

2. Хмельницькому відділу поліції ГУНП в Хмельницькій області забезпечити виконання «Програми забезпечення охорони прав і свобод людини, профілактики злочинності та підтримання публічної безпеки і порядку на території міста Хмельницького в 2016-2020 роках».

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, забезпечення правопорядку та зв’язку з військовими частинами.

 

Міський голова О.СИМЧИШИН

 

ІНФОРМАЦІЯ

начальника Хмельницького ВП ГУНП в Хмельницькій області полковника поліції Валерія Онісьєва на ___ сесії Хмельницької міської ради з питання «Про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в м. Хмельницькому за 2019 рік»

Впродовж минулого року Хмельницьким відділом поліції та його територіальними підрозділами вжито різного роду організаційно-практичних заходів спрямованих на забезпечення безпеки мешканців обласного центру, захист їх прав і свобод, протидію злочинності.

Завдяки планомірній організації  роботи, самовідданості зі сторони працівників поліції справі служіння народу, допомозі небайдужих членів нашої громади, участі громадян в охороні публічної безпеки і порядку, упродовж 2019 року нам вдалось не допустити погіршення криміногенної ситуації в обласному центрі, а в більшості напрямів боротьби зі злочинністю досягти позитивної динаміки її зниження і підвищення рівня розкриття скоєних злочинів.

 

На території міста Хмельницького за 12 місяців 2019 року всього зареєстровано 3525 (без знятих з обліку) кримінальних правопорушень, проти 3914 за аналогічний період минулого року, або на 9,9% менше. На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 1599 кримінальних правопорушень проти 1831 за аналогічний період минулого року, або на 12,7% меньше, Південно-Західного ВП – 11040 проти 1091 (-4,7,6%), Зарічанського ВП – 870 проти 978 (-11%). З числа кримінальних правопорушень, вчинених в поточному році, повідомлено про підозру вручено особам, винним у вчиненні 1212 кримінальних правопорушень (в 2018 році - 1524), в тому числі по Хмельницькому ВП – 488 проти 650 (-24,9%), Південно-Західному ВП – 382 проти 453 (-15,7%), Зарічанському ВП – 342 проти 420 (-18,6%). Питома вага розкритих кримінальних правопорушень складає 34,4% проти 38,9% за аналогічний період минулого року.

З числа зареєстрованих в 2019 році спостерігається незначне зменшення вчинення кримінальних правопорушень, які відносяться до категорії тяжких та особливо тяжких - 696 проти 932 в 2018 році ( -25,2%). На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 264 таких правопорушень проти 386 в 2018 році (-31,6%), Південно-Західного ВП – 246 проти 256(-3,9%), Зарічанського ВП – 180 проти 282 (-36,2%). За звітний період розкрито 266 тяжке та особливо тяжке кримінальне правопорушення проти 391 в 2018 році.

Найбільш небезпечною категорією злочинних діянь, є ті, що посягають на життя та здоров’я громадян, насамперед умисні вбивства, тяжкі тілесні ушкодження.

Впродовж звітного періоду 2019 року зареєстровано 3 умисних вбивств, на території обслуговування Південно-Західного ВП, розкрито 2

Протягом звітнього періоду вчинено шість тяжких тілесних ушкодження (Хмельницький ВП- 1, Південно-Західного ВП- 4, Зарічанського ВП - 1 ), на даний час розкрито – 4 (Хмельницький ВП- 1, Південно-Західного ВП-2, Зарічанського ВП - 1 ). Питома вага розкритих кримінальних правопорушень даної категорії складає 66,7%/

Значний вплив на стан криміногенної обстановки в місті складають кримінальні правопорушення проти власності.

За 12 місяців 2019 року на території міста зареєстровано 11 розбійних нападів (9 в 2018 році),збільшення становить 22,2%. На території обслуговування Хмельницького ВП - 8, 2- територія Південно-Західного ВП та 1- Зарічанського ВП. На даний час розкрито 7 злочинів. Не розкритим залишилися чотири розбої, які вчинені на території Хмельницького ВП- 2 та  Південно-Західного ВП - 2.

За 12 місяців 2019 року по м. Хмельницькому спостерігається зменшення вчинення пограбувань громадян – 86 (проти 109 за 2018 рік), зменшення становить 21,1%. На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 41 злочин, 12 – Південно-Західного ВП, 33– Зарічанського ВП. Розкрито 47 грабежів, що становить 54,7% від загальної кількості (Хмельницький ВП – 22(53,7%), Південно-Західне ВП –8 (66,7%), Зарічанське ВП –17 (51,5%).

Не розкритим залишається 39 кримінальне правопорушення даної категорії, з них Хмельницький ВП – 19, Південно-Західне ВП-4, Зарічанське ВП –16.

Аналізуючи стан справ щодо попередження та розкриття пограбувань, слід зазначити, що продовжує залишатись на неналежному рівні стан профілактично–попереджувальної роботи серед раніше судимих, наркоманів, неповнолітніх схильних до скоєння кримінальних правопорушень, іншого підоблікового елементу.

Переважна більшість грабежів, що залишаються нерозкритими, вчинено у відношенні осіб, які перебували на вулицях чи в інших громадських місцях, поверталися додому з розважальних закладів в стані алкогольного сп’яніння та в подальшому не можуть вказати конкретне місце пограбування, кількість осіб, їх прикмети.

Для попередження вчинення правопорушень даної категорії працівниками періодично проводяться відпрацювання нічного міста в найбільш криміногенних районах, постійно висвітлюється інформація в засобах масової інформації щодо уникнення віктимної поведінки.

Значну кількість з числа усіх зареєстрованих кримінальних правопорушень продовжують складати крадіжки, що суттєво впливають на стан оперативної обстановки в м. Хмельницькому.

Протягом 2019 року в м. Хмельницькому скоєно 1994 крадіжки проти 2233 за 12 місяців 2018 року (-10,7%). На території обслуговування Хмельницького ВП вчинено 801 проти 930 (-13,9%), Південно-Західного ВП – 659 проти 672 (-1,9%), Зарічанського ВП – 530 проти 628 (-15,6%).

Значний вплив на стан криміногенної обстановки в місці має стан вчинення та розкриття квартирних крадіжок, яких за звітній період 2019 року по м. Хмельницькому всього зареєстровано 308 (455 у 2018 році), спостерігається зниження криімнальних правопорушень вказаної категорії на 32,3%. На території Хмельницького ВП вчинено 93, 107 на території Південно-Західного ВП та 108 на території Зарічанського ВП. Із зниження вчинення квартирних крадіжок спостерігається і зниження кількості вручення повідомлень про підозру особі по даному виду. Так, за звітний період розкрито 66 крадіжки з квартир проти 133 за аналогічний період 2018 року.

На кількість скоєння квартирних крадіжок впливає такий фактор, як неналежне відношення до свого майна самих потерпілих, які залишають незачиненими квартирки, балконні двері, ключі в умовному місці чи заводять необачливі знайомства. Цей факт свідчить про те, що люди незалежно від обширної інформації про поширення таких кримінальних правопорушень та попереджувальну пропаганду з боку ОВС про запобігання умов та причин, які спонукають злочинців до скоєння кримінального правопорушення, до зберігання свого майна відносяться халатно.

Для зменшення та профілактики крадіжок з кварти на території обласного центру запроваджено пілотні проекти «Безпечний будинок» та «Сусідська варта». Метою даних проектів є спілкування з головами ОСББ, обстеження будинків та надання рекомендацій для збереження власного майна від незаконного посягання а також тісна співпраця громадян з поліцією, постійна взаємодопомога.

За 12 місяців 2019 року по м. Хмельницькому зареєстровано 33 незаконне заволодіння транспортними засобами, проти 41 за аналогічний період 2018 року, зниження складає 19,5%. На території Хмельницького ВП - 11, Південно-Західного ВП -9 та 13 на території Зарічанського ВнП. На даний час розкрито 13 кримінальних проваджень (Хмельницький ВП-5, Південно-Західний ВП- 5, Зарічанський ВП-3), що становить 39,4%, питома вага розкриття по області – 58,3%.

В 2019 році по м. Хмельницькому розпочато 18 кримінальних провадження (32 у 2018 році), пов’язаних з незаконним обігом зброї, спостерігається зниження кримінальних правопорушень вказаної категорії на 43,8%.  з них 6 на території Хмельницького ВП, Південно-Західного ВП -9 та 3 на території Зарічанського ВП. Повідомлення про підозру оголошено особам, винним у 16 таких кримінальних правадженнях, питома вага розкриття становить 88,9%.

Протягом звітного періоду 2019 року на території м. Хмельницького зареєстровано 265 факти вчинення шахрайських дій проти 353 за аналогічний період 2018 року (зниження на 24,9% ), з яких 1124 на території Хмельницького ВП, 71– Південно-Західного ВП, 66– Зарічанського ВП. Розкрито 32 шахрайств (Хмельницький ВП-8, Південно-Західне ВП-17, Зарічанське ВП -7), що складає 12,1%, тоді як в середньому по області питома вага розкритих шахрайств складає 21,4%.

Низький відсок розкриття та направлення з обвинувальним актом до суду даного виду кримінальних проваджень є те, що в більшості випадків потерпілі перераховують гроші за допомогою електронно-обчислювальної техніки шляхом віддаленого доступу на рахунки інших банків. Тому в подальшому необхідно отримати тимчасовий доступ до речей та документів, а саме руху коштів по рахунках потерпілого, які являються банківською таємницею. На підставі отриманих даних при необхідності потрібно повторно звернутися за погодженням тимчасового доступу до руху коштів по рахунку потенційного підозрюваного, якщо дана банківська таємниця являється власністю іншої банківської установи. В ході отримані дані аналізуються та після отримання інформації про заволодіння коштами, тобто зняття або переведення на інші рахунки, даний злочин являється закінченим.

В 95% випадків дані злочини являються закінченими на території інших населених пунктах держави, тому на підставі ст. 218 КПК України передаються до відповідних територіальних ВП для проведення подальшого досудового розслідування. Також складністю розкриття даного виду злочинів являється короткий термін зберігання фото- та відео- файлів з терміналів з видачі грошових коштів всіх банківських установ, що ускладнює доведення вини конкретної особи.

Також, більшість випадків звернення громадян про вчинення «шахрайств» на їхню думку здійснюється з укладання цивільно-правових угод, а саме: договорів купівлі-продажу, надання інвестиційних послуг, консультативних (інформаційних) та іншого виду послуг, що в свою чергу не дозволяє кваліфікує дані діяння, як злочин, адже будь-які цивільно-правові зобов’язання або їх порушення регулюється виключно Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та Цивільно-процесуальним кодексом України. А це в свою чергу не входить до компетенції органів поліції що не дає змогу надати допомогу, на яку сподіваються громадяни.

На протязі звітного періоду 2019 року на території м. Хмельницького відбулося 286 масових заходів, в яких прийняло участь біля 112200 громадян, із них 14 - заходи соціально-економічної спрямованості, 22 – мітингів; 32 – заходів релігійного характеру, 120 - заходів культурно-видовищного характеру, 22 - заходів політичної спрямованості, 8 – мирний похід, 23 – заходів спортивного характеру та 45 - інших масових заходів.

Для забезпечення публічної безпеки та порядку було задіяно 1860 працівників поліції 144 з яких працівники спеціальних підрозділів поліції ГУНП, 1077 працівники управління патрульної поліції м. Хмельницького та 639 працівників Хмельницького відділу поліції ГУНП. Також до забезпечення публічної безпеки та порядку на території міста було задіяно 210 військовослужбовців в/ч3053 Національної Гвардії України.

Аналізуючи стан боротьби зі злочинністю на території м. Хмельницького в порівнянні з аналогічним періодом минулого року вбачається зниження рівня злочинності в громадських місцях та на вулицях міста.

Так, в громадських місцях на території м. Хмельницького з початку поточного року скоєно 269 кримінальних правопорушень, що складає 7,6% від кількості зареєстрованих, в минулому році за аналогічний період було вчинено 401 кримінальних правопорушень, що складає 10,2%. Зниження складає 32,9%.

Безпосередньо на вулицях міста за 12 місяців 2019 року скоєно 148 кримінальних правопорушень, що складає 4,2% від кількості зареєстрованих, в минулому році за аналогічний період було скоєно 221 кримінальних правопорушень, що складає 5,6%. Зниження складає 33,0 %.

Проведений аналіз злочинів скоєних в громадських місцях свідчить про те, що з загальної кількості 269 скоєних кримінальних правопорушень найбільше складають крадіжки – 114 злочинів (42,3%), грабежі – 72 (26,7%), розбій – 7 (2,6%), хуліганство – 10 (3,7%), незаконне заволодіння транспортним засобом – 33 (12,2%), інші злочини – 33 (12,2%).

З загальної кількості 269 кримінальних правопорушень, які були скоєні в громадських місцях розкрито 100 (37,1%).

За звітний період дільничними офіцерами поліції Хмельницького ВП складено 2596 протоколів про адміністративні правопорушення, з них 385  пов’язаних з порушеннями антиалкогольного законодавства (ст. ст. 176, 177, 178, 179, 164-16 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Разом з тим, у 2020 році пріоритетними напрямками оперативно-службової діяльності Хмельницького ВП ГУНП будуть:

1. Підвищення ефективності розкриття та розслідування умисних убивств та тяжких тілесних ушкоджень зі смертельними наслідками, у першу чергу неповнолітніх та соціально незахищених верств населення, учинених на замовлення та з використанням вогнепальної зброї і вибухівки, викрадень людей, а також зазначених злочинів скоєних у минулих роках;

2. Підвищення ефективності розкриття та розслідування фактів торгівлі людьми та захисту дітей від сексуальної експлуатації;

3. Оперативне реагування на всі без винятку заяви і повідомлення про кримінальні правопорушення на інші події, вжиття невідкладних заходів щодо припинення протиправних дій, відновлення порушених прав громадян, забезпечення негайного прийняття за їх зверненнями законних процесуальних рішень;

4. Забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, системності в роботі з профілактики, розкриття та розслідування кримінальних правопорушень;

5. Протидія незаконному обігу вогнепальної зброї, боєприпасів та вибухових речовин;

6. Протидія злочинам у сфері незаконного обігу наркотиків (у першу чергу збуту), у сфері виявлення та ліквідації каналів надходження їх в місто Хмельницький, відкриття та припинення функціонування нарколаболаторій;

7. Документування протиправної діяльності осіб, які послаблюють спроможність бюджетної системи держави. Посилення ефективності роботи з документування, розкриття та розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності, у першу чергу пов’язаним з корупційними проявами, а також сферах, які мають стратегічне значення для економіки держави.

8. Зміцнення взаємодії з іншими правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевої влади;

9. Системна взаємодія із засобами масової інформації та інституціями громадянського суспільства в реалізації принципів гласності та відкритості в роботі органів Національної поліції України;

10. Ефективна організація роботи з підтримання публічної безпеки і порядку під час проведення масових заходів, насамперед шляхом використання у діяльності « скандинавської моделі» та забезпеченні права на мирні зібрання.

Поліція міста може з впевненістю констатувати те, що обраний напрямок і тактика дій, щодо побудови проекту безпечного міста не були помилковими і дають позитивні результати в напрямку протидії різного роду правопорушенням і кримінальним діянням.